IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share

Ledig dag- og døgnpass i Oslo

Go down 
AvInnlegg
D

Antall Innlegg : 3

Ledig dag- og døgnpass i Oslo Empty
PosteTema: Ledig dag- og døgnpass i Oslo   Ledig dag- og døgnpass i Oslo EmptyLør Feb 12 2011, 12:22

Vi tar imot hunder i vårt eget hjem for dag- og døgnpass. I tillegg kan vi gå tur med hunden når du ikke har mulighet selv. Hunden vil bli behandlet som et familiemedlem under oppholdet.

Vi er et ungt par som bor i en treroms leilighet i Oslo, med umiddelbar nærhet til flotte friluftsområder. Vi har begge vokst opp med hunder. Personlig har jeg 20 års erfaring med hunder - begge labradorer, og passet alt fra dachs til ulvehund. Jeg har vært involvert i lydighetstrening av hunder fra jeg var liten. Den første hunden vår var lavinehund, i tillegg har jeg erfaring fra agility.

Vi vet at det å overlate sin bestevenn til fremmede krever tillit. Om du bestemmer deg for å benytte oss kommer vi gjerne å hilser på dere, og tar med legitimasjon.

Du kan hente og levere hunden hos oss, eller vi kan komme hjem til dere.

Sist endret av D den Fre Feb 18 2011, 21:03, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Simira

Antall Innlegg : 1072

PosteTema: Re: Ledig dag- og døgnpass i Oslo   Ledig dag- og døgnpass i Oslo EmptyLør Feb 12 2011, 14:31

Hei

Hvem er "dere"? På nettsiden står det at dere ikke tar imot aggressive dyr. Vil det si ingen dyr som kan vise aggresjon i tilfeller? (min hund er f.eks. hundeaggressiv, og kan ikke være løs, men har ikke noe problem med mennesker eller hva som helst annet)
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
D

PosteTema: Re: Ledig dag- og døgnpass i Oslo   Ledig dag- og døgnpass i Oslo EmptyLør Feb 12 2011, 16:57

Simira skrev:
Hei

Hvem er "dere"? På nettsiden står det at dere ikke tar imot aggressive dyr. Vil det si ingen dyr som kan vise aggresjon i tilfeller? (min hund er f.eks. hundeaggressiv, og kan ikke være løs, men har ikke noe problem med mennesker eller hva som helst annet)

Hei Simira!
Det står litt om osspå nettsiden. Vi er et par på 32 år som nettopp har startet opp dyrepass på hobbybasis, da vi er svært dyrekjære, men ikke har mulighet for å ha egne dyr for øyeblikket pga. jobbsituasjon. Vi har god erfaring med dyrehold fra tidligere. Jeg er i full jobb, men har fleksibel arbeidstid, mens kjæresten min er hjemme på dagtid. Om det er mer du lurer på må du bare spørre! Smile

Årsaken til at vi ikke kan ta imot dyr som er aggressive mot mennesker og/eller dyr er pga. egen sikkerhet og også av hensyn til de andre dyrene vi passer.

Hilsen Ragnhild
Til Toppen Go down
Brita

Antall Innlegg : 26

PosteTema: Re: Ledig dag- og døgnpass i Oslo   Ledig dag- og døgnpass i Oslo EmptyLør Feb 12 2011, 17:20

Kan ikke ha egne dyr pga jobb situasjon men dere kan passe andre sine dyr? Hvis dere kan ta dere av andre sine dyr og også reise hjem til folk å passe dyrene så kan dere vel ha egne dyr?
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena

Antall Innlegg : 2849

PosteTema: Re: Ledig dag- og døgnpass i Oslo   Ledig dag- og døgnpass i Oslo EmptyLør Feb 12 2011, 17:33

Er stor forskjell på å ha egne dyr og passe andres da, passer man andres så kan man styre det som man vil med egne så er du bundet cool3
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Brita

Antall Innlegg : 26

PosteTema: Re: Ledig dag- og døgnpass i Oslo   Ledig dag- og døgnpass i Oslo EmptyLør Feb 12 2011, 18:10

Leste bare på pris listen til dem at tilbudene dem har er tid krevende. Dem bli jo bunden til andre sine hunder og da.
Til Toppen Go down
Simira

Antall Innlegg : 1072

PosteTema: Re: Ledig dag- og døgnpass i Oslo   Ledig dag- og døgnpass i Oslo EmptyLør Feb 12 2011, 20:06

Dyrehagen skrev:
Simira skrev:
Hei

Hei Simira!
Det står litt om osspå nettsiden. Vi er et par på 32 år som nettopp har startet opp dyrepass på hobbybasis, da vi er svært dyrekjære, men ikke har mulighet for å ha egne dyr for øyeblikket pga. jobbsituasjon. Vi har god erfaring med dyrehold fra tidligere. Jeg er i full jobb, men har fleksibel arbeidstid, mens kjæresten min er hjemme på dagtid. Om det er mer du lurer på må du bare spørre! Smile

Årsaken til at vi ikke kan ta imot dyr som er aggressive mot mennesker og/eller dyr er pga. egen sikkerhet og også av hensyn til de andre dyrene vi passer.

Hilsen Ragnhild

Jeg vil gjerne vite mer, som navn, utdanning innen hund osv. hvis jeg skal plassere hunden min hos noen. Dere bør også ha en forsikring som dekker en del av det dere fraskriver dere ansvar for som ikke dekkes av hundens forsikring. Har dere holdt på lenge med "profesjonelt" hundepass? Er dere registrert i Brønnøysundregisteret?
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
D

PosteTema: Re: Ledig dag- og døgnpass i Oslo   Ledig dag- og døgnpass i Oslo EmptySøn Feb 13 2011, 12:26

Takk for tips om forsikring, dette er noe jeg skal vurdere!

Vi har som sagt nettopp startet opp. Vi tilfredsstiller ikke kravene som stilles til enkeltmannsforetak om registrering i Brønnøysundregistetet (salg av ikke egenproduserte varer/mer enn fem ansatte/omsetning oversteget 30000 kr), og har derfor foreløpig valgt å ikke å registrere det.

Vi har ikke gjennomført profesjonelle kurs, men bygger på den personlige erfaringen vi har med dyr gjennom 20 år. Det er også derfor vi unngår å ta imot dyr vi er usikre på om vi vil klare å håndtere på en god måte.

Gry Elena, du har helt rett. Å ha egne dyr gjør en mer bundet, enn å passe andres dyr - selv om vi kan komme til å bruke mye av vår tid på andres dyr framover. Slik vi ser det kan hverdagen vår likevel tilpasses slik vi ønsker og vi kan reise utenlands når vi måtte ha behov for/lyst til det.
Til Toppen Go down
Maria

Maria

Antall Innlegg : 2693

PosteTema: Re: Ledig dag- og døgnpass i Oslo   Ledig dag- og døgnpass i Oslo EmptySøn Feb 13 2011, 12:42

Dyrehagen skrev:
Takk for tips om forsikring, dette er noe jeg skal vurdere!

Vi har som sagt nettopp startet opp. Vi tilfredsstiller ikke kravene som stilles til enkeltmannsforetak om registrering i Brønnøysundregistetet (salg av ikke egenproduserte varer/mer enn fem ansatte/omsetning oversteget 30000 kr), og har derfor foreløpig valgt å ikke å registrere det.

Vi har ikke gjennomført profesjonelle kurs, men bygger på den personlige erfaringen vi har med dyr gjennom 20 år. Det er også derfor vi unngår å ta imot dyr vi er usikre på om vi vil klare å håndtere på en god måte.

Gry Elena, du har helt rett. Å ha egne dyr gjør en mer bundet, enn å passe andres dyr - selv om vi kan komme til å bruke mye av vår tid på andres dyr framover. Slik vi ser det kan hverdagen vår likevel tilpasses slik vi ønsker og vi kan reise utenlands når vi måtte ha behov for/lyst til det.
Jeg har ett enkeltmannsforetak, har omsetning under 30.000 i året på den virksomheten, det er kun meg som er "ansatt" og varene jeg selger er egenproduserte (og det er jo hundepass også).

Vet ikke helt hvor de opplysningene du skrev over er hentet fra, men høres ut som du blander med når man skal registrere i Foretaksregisteret i forhold til antallet fem i alle fall, samt at hvis man selger ikke-egenproduserte varer/tjenester, så må man også registreres der... HUndepass er jo egenprodusert vare.

I ett enkeltmannsforetak må man betale moms på omsetning utover 50.000, men kan tjene hvor lite/mye man vil.
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Sponsored content

PosteTema: Re: Ledig dag- og døgnpass i Oslo   Ledig dag- og døgnpass i Oslo Empty

Til Toppen Go down

Ledig dag- og døgnpass i Oslo
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Campingplasser Lillestrøm-Oslo
» Oslo - Nordkapp, gode campingplasser og fricampmuligheter.
» Helårsplass for vogn på Campingplass
» Camping nær Oslo
» Camping litt nord for oslo