Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 vaksine og ettervirkninger

Go down 
5 posters
AvInnlegg
wrangler

wrangler


Antall Innlegg : 76
Join date : 16.10.2009
Age : 44

vaksine og ettervirkninger Empty
PosteTema: vaksine og ettervirkninger   vaksine og ettervirkninger EmptyMan Jan 24 2011, 18:23

kan pinschere bli "aggresiv" av den årlige vaksina?
dagen etter at han fikk vaksine gjorde han utfall mot gjester, og de kommende dagene etter var han helt merkelig. han t.o.m løftet leppene mot meg da jeg skulle ta han vekk fra et rom, det har han aldri gjort.
han er frisk og rask ellers, men virker plutselig mere ustabil og mindre tolerant, og alt skjedde etter sprøyta.
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

vaksine og ettervirkninger Empty
PosteTema: Re: vaksine og ettervirkninger   vaksine og ettervirkninger EmptyMan Jan 24 2011, 18:34

Jeg vet ikke, men det slo meg kanskje at han verker litt etter sprøyta. Mennesker kan ha vondt i armen i flere dager etter en vaksine.

Kanskje noen ander på forumet som har peiling?
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

vaksine og ettervirkninger Empty
PosteTema: Re: vaksine og ettervirkninger   vaksine og ettervirkninger EmptyMan Jan 24 2011, 18:59

Sitat :
kan pinschere bli "aggresiv" av den årlige vaksina?
Det har ikke noe med rasen å gjøre, men individet. Ikke alle tåler vaksine like godt, som Elin skrev så kan noen få vondt akkurat som noen får "klumpe" dit de fikk vaksine, og det tar sin tid før hevelsen går bort.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Ane

Ane


Antall Innlegg : 1877
Join date : 30.07.2009

vaksine og ettervirkninger Empty
PosteTema: Re: vaksine og ettervirkninger   vaksine og ettervirkninger EmptyMan Jan 24 2011, 19:28

Er to ting jeg tenker på. Skjedde det noe når dere var hos veterinæren, viste han noen tegn til frykt eller redsel der? Isåfall kan jo dette ha ført til en "ikke ta på meg holdning" og dermed gjør at han har begynt å gå i forsvar. Da er det bare å begynne å bygge opp tilliten, unngå at han utagerer, flekker tenner osv. Ta det rolig og få han trygg.

Ellers kan det jo også være at han har fått en reaksjon på vaksinen, man reagerer jo forskjellig. Og hvis han da ikke er helt i form, kan det jo tenkes at man reagerer slik. Men vil jo anta at dette vil gå over forholdsvis fort. Hvor lenge siden er det han tok vaksinen, og er atferden fortsatt slik?

Bare tenker litt høyt her. Er mulig jeg dro den litt lengere enn det du egentlig tenkte på wink3
Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
wrangler

wrangler


Antall Innlegg : 76
Join date : 16.10.2009
Age : 44

vaksine og ettervirkninger Empty
PosteTema: Re: vaksine og ettervirkninger   vaksine og ettervirkninger EmptyMan Jan 24 2011, 19:45

Stretto skrev:
Er to ting jeg tenker på. Skjedde det noe når dere var hos veterinæren, viste han noen tegn til frykt eller redsel der? Isåfall kan jo dette ha ført til en "ikke ta på meg holdning" og dermed gjør at han har begynt å gå i forsvar. Da er det bare å begynne å bygge opp tilliten, unngå at han utagerer, flekker tenner osv. Ta det rolig og få han trygg.

Ellers kan det jo også være at han har fått en reaksjon på vaksinen, man reagerer jo forskjellig. Og hvis han da ikke er helt i form, kan det jo tenkes at man reagerer slik. Men vil jo anta at dette vil gå over forholdsvis fort. Hvor lenge siden er det han tok vaksinen, og er atferden fortsatt slik?

Bare tenker litt høyt her. Er mulig jeg dro den litt lengere enn det du egentlig tenkte på wink3

Han mislikte seg veldig mye hos veterinæren, men tror ikke han merket noe av stikket? For han fikk hilse på hunden til veterinæren og da var den trygge kroppsholdningen hans tilbake på topp igjen mens ho satte sprøyten...
Han fikk sprøyta si på fredagen som var, han rykket til i leppene seinest i går til meg. I stad satte han vår 2 hund "på plass" også...knurret og snerret til han bare fordi han stod nær meg da de skulle få litt godbiter blink00

Han har hatt 1 utagering i juleferien som jeg skrev om tidligere her inne, men ikke som i helga, t.o.m jeg ble skeptisk.
Til Toppen Go down
Ane

Ane


Antall Innlegg : 1877
Join date : 30.07.2009

vaksine og ettervirkninger Empty
PosteTema: Re: vaksine og ettervirkninger   vaksine og ettervirkninger EmptyMan Jan 24 2011, 21:52

Mange hunder som ikke synes det er spesielt kult å være hos veterinæren, og henger med halen og slikt, men aksepterer og det går helt greit. Så virker ikke utifra det du skriver at dette er en episode hvor han har vært veldig redd eller panisk. Smart å avslutte med en annen hund da, det er jo fin belønning happy3

Ville ringt veterinæren jeg, og hørt om h*n har hørt om slike ettervirkninger på vaksinen, evt om det kan være noe annet fysiologisk.
Håper dere kommer til bunns i hva som er årsaken til dette, kan ikke være lett situasjon å være i sidehug

Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

vaksine og ettervirkninger Empty
PosteTema: Re: vaksine og ettervirkninger   vaksine og ettervirkninger EmptyMan Jan 24 2011, 22:01

Det kan godt hende han har vondt og dermed blir litt sur. Isåfall glemmer de det fort om de får være litt i fred. Skal du flytte ham noe sted, så gjør det med godbiter, så slipper du å fremprovosere noe som kan skape mer problemer. Har han vondt vil de gå over i løpet av noen dager, om man passer på å ikke forsterke det happy3
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Sponsored content





vaksine og ettervirkninger Empty
PosteTema: Re: vaksine og ettervirkninger   vaksine og ettervirkninger Empty

Til Toppen Go down
 
vaksine og ettervirkninger
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» 1-års vaksine
» ny vaksine
» Vaksine - mot hva?
» Flått vaksine
» Vaksine reaksjon Pinscher

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: