IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share

Pinscher og snørekjøring

Go down 
AvInnlegg
camilla87

camilla87

Antall Innlegg : 17

Pinscher og snørekjøring Empty
PosteTema: Pinscher og snørekjøring   Pinscher og snørekjøring EmptyMan Jan 24 2011, 10:52

Er det noen som har noe erfaring med snørekjøring og pinscher ? tenkte jeg skulle ha med min pinscher å snørekjøre med noen pointere. vil påpeke her at hun IKKE skal trekke noe særlig, det tar pointerne seg av, siden hun enda er så ung : - )
Hvilken seler er de beste, og hvilken strl tror dere vil passe ?
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

Antall Innlegg : 3668

PosteTema: Re: Pinscher og snørekjøring   Pinscher og snørekjøring EmptyMan Jan 24 2011, 14:17

Hei!

Mine 3 pinschere er hvert fall helt suverene både på snørekjøring og trekk med sykkel, de elsker det! happy3 Etter min mening er Non-Stop selen den eneste som virkelig duger til høyt trekk, som man får når man snørekjører og trekker sykkel kontra trekk med slede...trenger ikke legge ut no mer om det om ikke det er ønsket.... happy4

Hvor gammel er hunden din nå? Hvilken størrelse du bør kjøpe avhenger jo helt av størrelsen hennes, hvor mye veier hun, hva er halsmålet henne og hvor høy og lang er hun....?

Edit, legger ved et par bilder fr å vise pinscher i trekk...! biggrin

Pinscher og snørekjøring N791750592_6153940_2621910

Pinscher og snørekjøring 73221_10150330155410593_791750592_15618940_1286822_n

Nina, Jonas, Otto, Emma og Issi (Nuch Rattenjäger Jolly Junior, NUch SeUch DkUch NordUch AD Gangland Wolfrider's Bearclaw, NUch SeUch DkUch NordUch C.I.B. Dark Angels Nisha Nordic Spirit & Isis Nordic Princess King Black)

Pinscher og snørekjøring FB-2
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
camilla87

camilla87

Antall Innlegg : 17

PosteTema: Re: Pinscher og snørekjøring   Pinscher og snørekjøring EmptyMan Jan 24 2011, 14:41

Hun er 14 måneder nå, og har hørt hun ikke skal trekke noe særlig før hun er over 2 år ? Men hun skal få løpe sammen med to pointere med snøring på kjøring wink3 Hun er så full av energi, så jeg må få slitt henne ut litt på et vis : )

Hun er ca 16 kg, men skal måle halsen å sånn, for det har jeg ikke gjort enda!
Har hørt mest om den selen som du snakker om her, så blir nok den!
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

Antall Innlegg : 3668

PosteTema: Re: Pinscher og snørekjøring   Pinscher og snørekjøring EmptyMan Jan 24 2011, 15:20

Hun skal hvert fall ha nr. 4 (gul) eller 5 (rød) i Non-Stop selen avhengig av halsmålet...bare husk å male nederst ved kragebenet, der halsåpningen på selen blir liggende... happy3 Det beste er selvfølgelig å prøve selen på før man kjøper, vi selger i utgangspuntet aldri seler uten at hunden er med hos oss...men med Non-Stop selen er det litt enklere bare man vet vekt og mål på hunden, siden den er innstillbar og kan tilpasses den enkelte hunden... Jeg har fireren til tispen min og femeren til hannene mine... happy6

Du kan fint begynne å snørekjøre en pinscher før den er 2 år og din er absolutt gammel nok til å begynne å trene opp...det som er viktig er at du starter forsiktig og trener henne opp gradvis... happy3 Det er også alltid en fordel å hofterøntge hunden før man begynner med den type ting for å vite om hunden har det rette utgangspunktet for å starte hardere fysisk trening, ellers risikerer man å gjøre ting værre! Hunden er som regel ikke ordentlig ferdig og satt i kroppen før den er rundt 2 år, men om du tar hensyn til hunden når du snørekjører så behøver det ikke være noe overdrevent tungt arbeid dersom du hjelper til og ikke lar hunden dra hele vekten din alene og hvis du tilpasser lengde og fart på turen til hundens alder, form og kondisjon er det ikke noe farlig så lenge hunden har bra hofter og kropp ellers...jeg har begynt å kjøre min 10 mnd gamle tispe forssiktig inn med sykkel nå, og tar man hensyn så er det ikke no hardere enn det de allikevel løper selv når de går løs på tur... happy6

Nina, Jonas, Otto, Emma og Issi (Nuch Rattenjäger Jolly Junior, NUch SeUch DkUch NordUch AD Gangland Wolfrider's Bearclaw, NUch SeUch DkUch NordUch C.I.B. Dark Angels Nisha Nordic Spirit & Isis Nordic Princess King Black)

Pinscher og snørekjøring FB-2
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Sponsored content

PosteTema: Re: Pinscher og snørekjøring   Pinscher og snørekjøring Empty

Til Toppen Go down

Pinscher og snørekjøring
Til Toppen 
Side 1 av 1