Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 En smule forbannet..

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Ane

Ane


Antall Innlegg : 1877
Join date : 30.07.2009

En smule forbannet..  Empty
PosteTema: En smule forbannet..    En smule forbannet..  EmptyLør Jan 15 2011, 23:14

( Det er på slike dager som det her at jeg skulle hatt en blogg å ventilert litt på..)
Er det virkelig så vanskelig å ha litt kontroll på hundenen sine når de er løse?! mad1
Misforstå meg rett, har du kontroll på hunden din så ha den løs så mye du vil for min del. Og selvfølgelig på friområder som det er altfor lite av. Men er du i midt i tjukkeste Oslogryta skjønner jeg virkelig ikke hva folk tenker med innimellom.
Hunder trenger å være løse, men bruk huet!

Grunnen til mitt litt krasse innlegg her er at Stretto ble angrepet igjen i dag.. Hadde vært ute og trent litt lydighet med han, og var på vei hjem igjen. Rusler nedover et boligstrøk, med godt bevandret turvei. Ser noen hunder som leker løse i en bakke bortenfor, Stretto i bånd selvsagt går fot på venstre siden av Martin, meg mellom de og skråningen. Så flyr det en hund opp fullstendig uprovosert, og skikkelig tar Strettis. Heldigvis er Martin lynrask i slike situasjoner og skjønte at eieren ikke kom til å klare å få kontroll på hunden sin. Så han tar den andre hunden og får lagt den ned, mens han høvler ivei på eieren, og lurer på hvorfor i h*****e hun har hunden sin løs! " Han er tenåring bare" er det man får til svar. Martin fortsatte å snakke til henne, så forhåpentligvis har hun skjønt litt.Et så uprovosert angrep gir jo mistanke om eierforsvar, og det var ikke første gangen dette hadde skjedd skjønte vi etterhvert. Damene begynte å dulle med Strettis, for å sjekke om alt var bra med han, da ble jo jeg sur. Å synes synd på kan jo gjøre ting verre. Så jeg tok en rask kikk, jobbet litt med han og virket som alt var greit. Eieren ville ikke gå før hun så at alt var i orden med Strettis, det var jo bra. Kom hjem, og gjennom sele og vinterdekken er det et punktert sår midt på ryggen, som piplet en stund.Og et bitt i øret som har blitt blåveis. Det verste er at jeg så han ble redd etterpå. Har ikke sett det før. sad3 Tok han ut på kveldstur i sted med og lot han hilse på hunder som kom løs imot oss, da ble han bare superhappy heldigvis. Så krysser fingrene for at alt går greit på Ekeberg i morgen. Der har han ihvertfall masse positive assosisajoner ifra.

Dette er ikke et "oppgjør" med eieren til hunden fra før i dag, det tok vi på stedet, men rett og slett min store frustrasjon i dette. Hvis man synes så "synd" på hunden sin at man lar den være løs med et håp om at den ikke skal angripe andre hunder, men allikevel gjør det, er det jo større sjanser for at flere hunder blir slik. Mulig vi har hatt uflaks som har opplevd dette flere ganger, håper det. Er jo fortsatt "ferske" hundeeiere i byen, og hører stadig vekk om slike historier.
( At man som hund sier ifra til hverandre, at det er litt knuffing og bitching i ny og ne er ikke det jeg skriver om her i det hele tatt. )

Sånn, da har jeg blåst ut litt steam. Håper det var greit. Mest flotte hunder vi møter da, det skal sies happy3
Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

En smule forbannet..  Empty
PosteTema: Re: En smule forbannet..    En smule forbannet..  EmptyLør Jan 15 2011, 23:27

Skjønner at du er forbannet og trenger å blåse ut litt. Mange idiotiske hundeeiere der ute (ja, mange uerfarne, men noen er også idioter!).
Håper det går bra med Stretto og at han ikke ble skikkelig skremt. Mye mulig vi kommer en tur på Ekeberg i morgen. Scot hilser og sier at om noen er ufine der opp skal han fikse det cool3
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

En smule forbannet..  Empty
PosteTema: Re: En smule forbannet..    En smule forbannet..  EmptySøn Jan 16 2011, 00:19

Æsj for en drittopplevelse, håper Strettisen ikke lar seg påvirke av dette sidehug
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

En smule forbannet..  Empty
PosteTema: Re: En smule forbannet..    En smule forbannet..  EmptySøn Jan 16 2011, 00:46

Føler med dere, og jeg er blitt en skikkelig bitch på sånne ting nettopp pga litt for mange sånne greier, det skjer hele tiden her og det er til og med båndtvang inne på området her, så jeg holder snart på å bli gal av at det er nettopp de med null kontroll som på død og liv alltid skal ha dyrene sine løse her! En smule forbannet..  807776

Missforstå meg rett, jeg går stort sett alltid med mine løse på tur der når det er lov, men da følger man selvfølgerlig med og roper dem inn når man møter hunder i bånd...og her som det er båndtvang har jeg dem selvfølgelig ikke løse... Når jeg går med tre hunder i bånd irriterer det ræva av meg at ikke folk kan la være å la bikjene sine styrte bort og ofte gå rett til angrep eller forfølge dem helt oppi baken dems og knurre hele veien...hadde det ikke vært for at jeg trenger begge hendene mine skulle jeg søren meg begynt å gå med vannpistol i hånden og spraye både bikjer og eiere for det skjer heeele tiden...! mad1 Det har nå resultert i at hundene mine etter litt for mange sånn episoder den siste tiden har begynt å gire seg opp når alle tre går sammen og vi treffer disse hundene, fordi at Otto og Emma liksom skal beskytte Jonas når disse møkkabikjene går til angrep og det irriterer meg noe så sinnsykt! mad2 Har aldri hatt noe problem med mine, men nå etter flere år med at disse møkkafolka ikke kan høre så gir det utslag i at jeg har endt opp med oppspilte hunder de siste ukene, så nå har jeg bestemt meg for å være en skikkelig heks om det er det som må til, for sånn gidder faktisk ikke jeg å ha det...! Her om dagen fikk jeg hvert fall en av de som bor her til å ta hintet da bikja fløy rett på da mine var i bånd, for neste dagen fortalte hun at hun at hun hadde kjøpt seg en langline og skulle trene innkalling! happy5

Som sagt så skjer sånne ting hele tiden her, det bor kanskje en 30 hunder her hvor vi bor, og det er dessverre litt for mange som har null kontroll...men det værste var tidligere i vinter da Jonas ble angrepet av en diger blanding av rottis og samojed helt ut av det blå, og han som aldri blir redd av noe som helst hylte dødshylet som man bare hører fra dyr som tror de skal dø...det skar sånn i hjertet mitt at jeg ikke klarte å bli sint en gang, måtte bare ta meg sammen for ikke å begynne å gråte... Hele grunnen til at jeg kan la han leve uten syn er jo nettopp at han er så trygg og glad som han er, så jeg var jo livredd for at litt for mange sånne hendelser kunne ødelegge ham og gjøre han så usikker at jeg ikke kan la han leve, men takk og lov så gjorde han som han alltid gjør og ristet det av seg og lekte videre med de andre mens den angriperen sto i bånd rett ved siden av...puh...! wub3

Var ute og spiste i kveld og da snakket vi også om dette...hun ene som var med hadde gått fra bygningen de bor i med collien sin i bånd da en mutte rev eieren sin over ende og gikk til angrep... Den bet faktisk hull i leggen hennes før den gikk til angrep på hunden hennes, hun viste meg bilde på mobilen, og hun hadde to hull fra hjørnetennene og var klin blå der den hadde blitt...! what3

Håper Strettisen også har klart å riste det av seg og at såret gror fint!
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

En smule forbannet..  Empty
PosteTema: Re: En smule forbannet..    En smule forbannet..  EmptySøn Jan 16 2011, 14:06

Med det samme jeg er inne på forumet, så kan jeg jo slenge inn et svar her også, hehe. Dette var aldri noe problem i Trondheim, men her i Slovakia har jeg møtt flere tullete hunder en noe annet sted tror jeg. Tror ikke den vanlige hundeeieren her har peiling i det hele tatt. Tequila blir støtt og stadig angrepet på tur i parken her, eller på gata for den saks skyld. Jeg har henne løs veldig ofte, men hun stopper på nei og kommer stort sett greit på innkalling, så det er kun om andre hunder er løs og kommer mot oss at hun får frikommando (da er det jo uungåelig at de hilser uansett). Flere ganger har jeg kjeftet opp hundeeiere som bare står og ser på at bikkja deres angriper min og andres hunder, men da de fleste her ikke snakker engelsk er det jo lite poeng. Og når du ser at hunden endelig kommer tilbake til eieren sin, for så å bli lagt i bakken og slått med båndet sitt, så skjønner man jo hvor problemet ligger. mad2

I jula gikk vi i parken her i skumringen, og så kommer det en sånn svær hund med en like stor slede(!) av tre bak seg. Da den var bare et par meter unna oss (eierene gikk bak, men hunden var løs), så ga jeg T frikommando, og de hilser. Og ut av det blå hiver denne hunden seg over Tequila og hun hyyyyler for livet. Tror det var dråpen som fylte over begeret for min del, så jeg hiver meg over sleden og får til slutt tak i hunden og river hunden unna. Jeg brølte på norsk og engelsk om hverandre, og var så forbanna at jeg trodde jeg skulle revne. Så viser det seg at jeg faktisk "kjenner" eierene. De går på samme skole som meg. Tror de fikk sjokk da de så temperementet mitt. Dro rett hjem, og så da at hun hadde blod på dekkenet, fant tre bittsår i venstre øret, hvorav det ene nesten gikk gjennom øretflippen. Husker ikke hvilken rase det er, men det er en sånn israelsk kamphundrase, ser litt ut som en pitbull med kort kreppet pels. Uansett, ifølge eieren har hun aldri angrepet noen andre før, men jeg vet ikke hva jeg skal tro jeg. Vi har jo møtt dem i parken en gang for lenge siden, og da gikk det forsåvidt bra.

Håper hunden din ikke blir skeptisk av dette, og at dere slipper flere slike opplevelser. Jeg vet hvor irriterende det er. happy6
Til Toppen Go down
Ane

Ane


Antall Innlegg : 1877
Join date : 30.07.2009

En smule forbannet..  Empty
PosteTema: Re: En smule forbannet..    En smule forbannet..  EmptySøn Jan 16 2011, 16:45

Takk for at jeg fikk lufte meg litt wink3
Synd er det jo, men også greit å vite at det ikke er bare er jeg som blir frustrert over dette.

Strettis fikk seg en god time på ekeberg i dag, var jo alt mulig der som vanlig. Det gikk ihvertfall fint uten noe som helst bråk, og han virket ikke engstelig i det hele tatt happy6 Målte litt krefter med en pointer bare, som seg hør og bør når man er ung herremann cool3 Stod og maffet seg opp begge to men ikke noe bråk i det hele tatt. Så forhåpentligvis har han ristet det av seg denne gangen også.
Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
Sponsored content





En smule forbannet..  Empty
PosteTema: Re: En smule forbannet..    En smule forbannet..  Empty

Til Toppen Go down
 
En smule forbannet..
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: