Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Markering??

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Paprika




Antall Innlegg : 4
Join date : 13.12.2010

Markering?? Empty
PosteTema: Markering??   Markering?? EmptyMan Des 13 2010, 19:55

Jeg er rykende fersk her, så vet ikke helt hvor jeg skal poste denne tråden, men prøver her! wink3

Vi har en dvergpinscher hann på snart 6 mnd her som er begynt å markere.
Vi hadde fått han relativt stueren (litt uhell inne når det var kaldt ute), men plutselig begynner han å markere på ting inne.

Ett vennepar hadde han i to dager, de hadde to hunder selv, og etter han kom tilbake har det gått veldig bra, ikke ett eneste uhell inne på noen måter, MEN nå plutselig, sto jeg og min samboer og tok en røyk under vifta på kjøkkenet, å da kommer hunden å markere min samboer på foten????? Hva i all verden????? Han har bare pissa på poser som har stått på gulvet, og kommoder o.l før, men ALDRI på folk.

Hva kommer dette av, og viktigst; hva gjør man med det? Fortsetter det sånn må nok minsten flytte herfra er jeg redd.....:/
Til Toppen Go down
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

Markering?? Empty
PosteTema: Re: Markering??   Markering?? EmptyTir Des 14 2010, 08:01

Han er som unger flest under oppveksten. Han må finne ut hva som kan og ikke kan tisses på. Og eneste måten å finne ut slike ting på, er å teste det ut.
Uansett så kan du ikke forvente en 100% renslig hund når den kun er 6 måneder.
Han har helt sikkert lært at man tisser og driter ute, nå skal han lære at man markerer ute også. Han må lære at selv om man er ute, så kan man ikke markerer på alt.
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Markering?? Empty
PosteTema: Re: Markering??   Markering?? EmptyTir Des 14 2010, 12:28

Det kan være så enkelt som hormoner, men det er som oftest mer sammensatt.

- Er han 100% renslig?
- Var det lenge siden han var ute sist og/eller fikk han tømt seg ordentlig?
- Kan det være noe som gjør at han må tisse mer enn ellers (infeksjon, stress)?

Å tisse på en person kan bety at han ikke helt vet hva han gjør. At han ikke legger merke til hva han tisser på. Det gjør at jeg ville sett på hele situasjonen hans og kanskje mistenkt at det kan være stressrelatert. Om han i tillegg trenger litt mer renslighetstrening, så blir det straks en litt sammensatt situasjon (som det veldig ofte er).
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Sponsored content





Markering?? Empty
PosteTema: Re: Markering??   Markering?? Empty

Til Toppen Go down
 
Markering??
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Markering av unghund!
» Markering/ tissing inne

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: