Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Treningstips og baner AG

Go down 
+10
Gerd-Marit
Hera
Simira
Blomst
Marte
Maiken
Kinkade
Marita
Eva
Lex
14 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Blomst

Blomst


Antall Innlegg : 242
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Treningstips og baner AG - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Treningstips og baner AG   Treningstips og baner AG - Page 2 EmptyFre Sep 04 2009, 17:08

Marita skrev:
Fixa skrev:
apropo bøyle, noen som har tips til å fikse/finne en bøyle man kan bruke forann felt på bom og møne?? Har en stk veldig hopp glad jente som har funnet ut at man skal raskt over disse og hoppe over felt på vei opp blink00 biggrin
''

Tror ikke det finnes noe sånt, men du er jo da bare nødt til å trene felt, felt, felt, felt, felt... (du vet sikkert hvordan du trener det)
Vi bruker pinner ved inngangen og nedgangen til bommen (en gjerdepinne på hver side av bommen) for at hunden skal lære at det skal rundt der slik at den ikke hopper opp/ned skrått og dermed misser feltet.
Men må si jeg er imponert over at hunden din misser feltet på vei opp, særlig på mønet... happy3

*rekke opp hånda*
Har en slik hund jeg også, men hun er hakket større da laughs

Ser endel som bruker legge godbit på vei opp møne i tillegg til på vei ned. Men ser for meg at de mister endel fart da? Stoppe og se etter godbiten liksom?
Til Toppen Go down
http://www.blogtown.se/blog.php?id=Maja-Twinki
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Treningstips og baner AG - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Treningstips og baner AG   Treningstips og baner AG - Page 2 EmptyFre Sep 04 2009, 17:09

Lex skrev:
Sånne bøyler bruker de på hundeklubben der vi trener også.. Fungerer veldig fint på Lex. happy6

(har ikke lagt ut noe om det, for regnet med at det ville komme litt motstand til det her inne.. cool )

Av motstand blir man sterk happy6 Trenger da ikke være redd for å komme med tips og innspill. Man får jo selv velge om man vil følge det eller ikke wink3
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Treningstips og baner AG - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Treningstips og baner AG   Treningstips og baner AG - Page 2 EmptyFre Sep 04 2009, 17:12

Blomst skrev:
Forresten - hvilke feltadferder har folk? Hva syns dere fungerer best?

Lurer på om jeg skal lære inn løpende felt eller nesedutter på Circus? Twinki har 2 på og 2 av sånn egentlig, men begynt lære inn nesedutter på henne og da 2/2 funker litt sånn halvveis.

Jeg bruker løpende felt. Men Zeus er foreløpig flink og treffer alltid feltene.
Min mening er at det er bedre med litt mindre fart og at man treffer feltene enn at det går i 120 i svingene og man misser feltene.. Blir mer feil av å misse felter wink3
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Treningstips og baner AG - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Treningstips og baner AG   Treningstips og baner AG - Page 2 EmptyFre Sep 04 2009, 18:27

Jeg hadde fine løpende felt på Mocha en stund og tenkte dette går jo bra...lille minihunden klarer aldri å hoppe over feltene uansett jump1

jooooda! Det klarer minihunden happy3

Så vi har trent inn 2 x 2...og det begynner å funke happy6 Dåligst går det på møtnet da...der er det såpass bratt at hun har trøbbel med å bremse fort nok for å stoppe happy4
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Treningstips og baner AG - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Treningstips og baner AG   Treningstips og baner AG - Page 2 EmptyFre Sep 04 2009, 22:27

Som min lydighetsinstruktør sier:

"Det er det samme for meg hvilken måte dere får hunden til å lære inn det dere trener på, så lenge det ikke innebærer straff...dere MÅ ikke bruke den metoden jeg viser dere, poenget er jo bare at man klarer å finne den løsningen som fungerer på akkurat sin hund, og jeg blir bare glad om dere klarer å finne ut av det på egen hånd!"

Det er ikke alle treningsmetoder og innlæringsmetoder som funker på alle hunder, så poenget er jo å finne det som funker og da syns jeg det blir litt tullete hvis man skal være redd for å bli kritisert av andre for å bruke en annen innlæringmetode enn "resten" gjør... Bruk den metoden dere bruker dere, og ikke tenkt på om det er den "rette" metoden eller ikke...om det ikke skader hunden, den lærer det den skal og i tillegg syns det er gøy skal man jo bare være glad for å ha funnet den rette bryteren! happy6
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
eva johnsen

eva johnsen


Antall Innlegg : 57
Join date : 05.07.2009
Age : 52
Bosted : Lørenskog

Treningstips og baner AG - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Treningstips og baner AG   Treningstips og baner AG - Page 2 EmptySøn Sep 06 2009, 09:03

Min pinscher hopper rett som det er over feltet på vei opp over mønet dersom jeg ikke roer henne veldig eller rett og slett får henne til å stå på feltet.

Jeg liker ikke å legge godbitene rett på hinderet, for det blir lett en uvane at hunden snuser på alle de gode duftene eller begynner å lete.
Godbit-skål er ikke så lett å sette på et bratt møne, så på vei opp får hun godbiten av hånda mi når hun står med 2 på og 2 av.
Så gjenstår det å se om dette fungerer i lengden, for det er noe vi har begynt med nylig. wink3
Til Toppen Go down
Camilla

Camilla


Antall Innlegg : 801
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Treningstips og baner AG - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Treningstips og baner AG   Treningstips og baner AG - Page 2 EmptySøn Sep 06 2009, 11:16

En som trener med oss binder blonsterkasser over felthinderene sånn at hunden tilpasser skrittlengden, og dermed blir nødt til å tråkke på feltet. Så kansje det hjelper å legge en hindring på feltet?

Jeg legger inn stopp komando på feltet, for da er det lettere for meg å få kontoll til neste hinder og det at da vet jeg at han ikke løper over feltet happy3 Taper et sekund eller to, med bedre det en feil eller disk wink3
Til Toppen Go down
http://www.dp-dennis.com
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Treningstips og baner AG - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Treningstips og baner AG   Treningstips og baner AG - Page 2 EmptyTir Sep 08 2009, 04:28

Marita skrev:
Fixa skrev:
apropo bøyle, noen som har tips til å fikse/finne en bøyle man kan bruke forann felt på bom og møne?? Har en stk veldig hopp glad jente som har funnet ut at man skal raskt over disse og hoppe over felt på vei opp blink00 biggrin
''

Vet ikke om det finnes noe sånt, men du er jo da bare nødt til å trene felt, felt, felt, felt, felt... (du vet sikkert hvordan du trener det)
Vi bruker pinner ved inngangen og nedgangen til bommen (en gjerdepinne på hver side av bommen) for at hunden skal lære at det skal rundt der slik at den ikke hopper opp/ned skrått og dermed misser feltet.
Men må si jeg er imponert over at hunden din misser feltet på vei opp, særlig på mønet... happy3

ja jeg blir imponert jeg også hver gang hun gjør det! Men den hunden har en utrolig fart og iver, så det er titt og ofte hun hopper over feltet på vei opp! Men hun er flinkere til og hoppe over det på andre siden da, bare for å nevne det i tilegg :P Trener felt hver gang vi er på banen, men har hørt at disse bøyle greiene skal hjelpe, så da får vi prøve det tror jeg happy3
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Sponsored content





Treningstips og baner AG - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Treningstips og baner AG   Treningstips og baner AG - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
Treningstips og baner AG
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Treningstips - videoer

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Hundesport, bruks og nesearbeid :: Agility, spor, lydighet og andre bruksaktiviteter-
Gå Til: