Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 O jul med din glede

Go down 
+5
Lex
Marita
Fanny
Eva
Marte
9 posters
AvInnlegg
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

O jul med din glede Empty
PosteTema: O jul med din glede   O jul med din glede EmptyOns Nov 17 2010, 19:09

Er dere klar over at det bare er 5 uker til jul?!
DET går fort det what3

Når skal dere begyne å pynte da?
Venter dere helt til 1. deseber, eller første helgen i advent?

Selv gleder jeg meg til å henge opp den fiiine julekula i vinduet jeg kjøpte i fjor happy6

O jul med din glede Julen09096
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

O jul med din glede Empty
PosteTema: Re: O jul med din glede   O jul med din glede EmptyOns Nov 17 2010, 19:13

Jeg skulle gjerne ha pynta for en uke siden.... happy4
Meeen skal holde meg helt til 1 desember! excited
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

O jul med din glede Empty
PosteTema: Re: O jul med din glede   O jul med din glede EmptyOns Nov 17 2010, 19:54

Kjenner angsten kommer krypende...
5 uker er utrolig kort tid!!!!!!!

Men første søndag i advent kommer stjerna opp, og jeg finner fram julepynt jul33
Jeg er kjempesær, og har ikke så innmari mye pynt...
Bare spesielt fine ting som kommer fram.
Er veldig opptatt av at juletreet skal være det største blikkfanget når det kommer opp jul3
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

O jul med din glede Empty
PosteTema: Re: O jul med din glede   O jul med din glede EmptyOns Nov 17 2010, 19:57

Kizz skrev:
Kjenner angsten kommer krypende...
5 uker er utrolig kort tid!!!!!!!

Men første søndag i advent kommer stjerna opp, og jeg finner fram julepynt jul33
Jeg er kjempesær, og har ikke så innmari mye pynt...
Bare spesielt fine ting som kommer fram.
Er veldig opptatt av at juletreet skal være det største blikkfanget når det kommer opp jul3

Haha, høres akkurat ut som meg happy4 Har faktisk droppet juletre også noen år, men i år skal vi ha siden vi skal ha foreldre, svigerforeldre og søsken her på julaften i det nye huset vårt jul3
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

O jul med din glede Empty
PosteTema: Re: O jul med din glede   O jul med din glede EmptyOns Nov 17 2010, 20:01

Jeg har også bare få utvalgte ting happy3
Og juletre har jeg ikke hatt, siden det tar så stor plass, og julaften alltid feires hjemme hos familien..
Og ser for meg at det hadde blitt moro i år med 5 uker gamle valper hengende som pynt happy4 jul3
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

O jul med din glede Empty
PosteTema: Re: O jul med din glede   O jul med din glede EmptyOns Nov 17 2010, 20:28

Hos meg er all julepynten i helt nøytrale farger. Hvitt, lyseblått og brunt er hovedfarger, men klart glass, og noe gull og sølv er det også. biggrin

Jeg har en del engler, men ingen nisser kommer inn i min leilighet.. Og ingenting rødt.. happy6

Egentlig litt ironisk, i og med at jeg feirer jul fordi solen snur, og ikke fordi det er en kristen høytid.. lalala2

I Norge er det fra førkristen tid tradisjon med å "Drekka Jol", og alle gårder var pålagt å brygge øl til jul. De som ikke hadde ølet klart til jul ble straffet med bøter! happy3
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

O jul med din glede Empty
PosteTema: Re: O jul med din glede   O jul med din glede EmptyOns Nov 17 2010, 20:43

Har fått opp mine hvite jule/vintergardiner. Resten kommer opp 1. søndag i advent. Går mye i sølv og hvitt her, og så har jeg en søt nisse som står i vinduet. den var Scot redd for ifjor, så den måtte boffes litt på hver gang han gikk forbi hoppejul*
Har verdens fineste krans fra Sia som skal opp på ytterdøra. Kjøpte den ifjor og har aldri fortalt Vegard hva den kostet lalala2
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

O jul med din glede Empty
PosteTema: Re: O jul med din glede   O jul med din glede EmptyOns Nov 17 2010, 21:44

Jeg pynter med lilla i adventstiden, og når det nærmer seg siste uka før jul går det over til rødt... da byttes alle gardiner ut og det ordnes med nisser og styr, i år har jeg sjekket alt av julekuler til vinduene alt og gjort klart til det som skal være ute, det eneste jeg trenger nå er å ordne til pynting på trappa happy6
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

O jul med din glede Empty
PosteTema: Re: O jul med din glede   O jul med din glede EmptyOns Nov 17 2010, 22:17

Jeg har en sånn julekule som du har Marte happy3 Jeg bruker å pynte med lys i ALLE vinduene, altså enten en juletrestake, julestjerne, julekule eller en figur med lys på. Så har vi lys strimler ute, som rammer inn vinduer og tak, blir veldig fint, og ikke for mye. Så pynter vi et tre med julelys som står ved veien, skal jo vises at vi har jul til de som kjører forbi også :P Svogern min er nabo, så han og min samboer hadde utelys krig i fjor, vi vant desverre, og huset så LITT overpyntet ut fra utsiden, haha happy4
Inne pynter vi med rødt, svart og sølv wink3

5 uker går FORT!! Vi har allerede blitt ferdige med alle barna, 23 stk faktisk (onkel/tante barn og gud/fadder barn), så vi mangler bare de vokse og hundene, og godt er det, vi trenger tiden siden sambo bare er hjemme i helgene og en dag i uka wink3

Jeg rører ingenting som har med julegodt, julemat, julebrus o.l. før 1.desember!! Jeg pynter til jul dagen før første søndag i advent. Så hiver vi inn juletre og pynter siste rest på lille julaften. Jula varer faktisk helt til påske her i huset, vi er kjempe trege på å rydde bort julen Embarassed

Får jo kjempe god julestemning av det her, ÅÅÅÅÅ jeg GLEDER MEG!!!! Mest til julekosen i sofakroken med fine julefilmer på tv, og pakkene på julaften excited
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Gjest
Gjest




O jul med din glede Empty
PosteTema: Re: O jul med din glede   O jul med din glede EmptyTor Nov 18 2010, 00:55

Kongerøkelse, twist, clementiner, fiken, julebrus...å, så jeg gleder meg til jul! O jul med din glede 202966

Vi har kunstig tre, og det pyntes i rødt og gull samt bomullsdotter og lys (lysene brukes kun i sjeldne tifeller, da jeg er litt redd for brann)

Adventstaker og stjerner i vinduet. Pepperkakehus fullpakket med glasur, non-stop og seigmenn. 7 sorter, som egentlig aldri blir mer enn 5... Laughing

Og jeg elsker nissefigurer! excited

Julaften er det ihjælsaltet pinnekjøtt, kålrabistappe, sossiser, fåremør, svinemør, poteter og masse fårefett! happy7

Nyttårsaften er det gulrot/løk-stuffet kalkun og hjemmelaget fløtesaus! happy7

Og riskrem med bringebærsaus i bøtter og spann! O jul med din glede 650389
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

O jul med din glede Empty
PosteTema: Re: O jul med din glede   O jul med din glede EmptyTor Nov 18 2010, 08:39

Lex skrev:
Hos meg er all julepynten i helt nøytrale farger. Hvitt, lyseblått og brunt er hovedfarger, men klart glass, og noe gull og sølv er det også. biggrin

Jeg har en del engler, men ingen nisser kommer inn i min leilighet.. Og ingenting rødt.. happy6

Egentlig litt ironisk, i og med at jeg feirer jul fordi solen snur, og ikke fordi det er en kristen høytid.. lalala2

I Norge er det fra førkristen tid tradisjon med å "Drekka Jol", og alle gårder var pålagt å brygge øl til jul. De som ikke hadde ølet klart til jul ble straffet med bøter! happy3

Høres utrolig fint ut med lyse nøytrale farger happy3
Hadde jeg ikke vært så innmari glad i rødt (og fiiiine nisser happy4 ), så hadde nok mitt hjem blitt pynta sånn.
Den kristne biten er helt fraværende hos oss (med unntak av sølvguttene...), og vi feirer nok egentlig mest bare fordi det er den koseligste familietiden i løpet av året.
Hverdagsstresset blir totalt fraværende happy5
For meg starter kosen for fullt på lille julaften...
Ønsker meg ny jobb i julegave i år rolleyes3 som ikke innebærer 4 timer pendling hver dag...
Hadde vært en super start på det nye året hvertfall biggrin
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

O jul med din glede Empty
PosteTema: Re: O jul med din glede   O jul med din glede EmptyTor Nov 18 2010, 13:46

Her pyntes det litt 1.advent.
Da kommer julestjerna og adventsstakene frem i vinduene, og så finner jeg frem de kule nissefigurene jeg har fått av mamma (ganske utradisjonelle lange tynne julenisser). De får stå fremme lenge for de er så koselige.

Og så tar vi frem litt og litt i løpet av desember. Pappa har bursdag 10.desember, så da kommer gjerne juledukene på bordene og så kjøper vi inn julestjerner (blomstene). Så blir det noen nisser og julekuler frem mot lille julaften. Da henger jeg opp julestrømpen og så tar vi inn og pynter juletreet. O jul med din glede 897250

Av farger går det mest i rødt og gull, med noen få innslag av sølv og lilla.

Ååå, nå gleder jeg meg til jul! jul33 hoppejul*

Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Sponsored content





O jul med din glede Empty
PosteTema: Re: O jul med din glede   O jul med din glede Empty

Til Toppen Go down
 
O jul med din glede
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Glede's tissing?
» Tisser av glede
» Sommer, sol å GLEDE

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Jul-
Gå Til: