Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 King skal bli storebror.

Go down 
+5
Nina (Kennel Dijontoma)
KristinC
Linn
Fixa
lindis
9 posters
AvInnlegg
lindis

lindis


Antall Innlegg : 87
Join date : 09.07.2009
Bosted : Gamle Fredrikstad

King skal bli storebror. Empty
PosteTema: King skal bli storebror.   King skal bli storebror. EmptyTor Jul 09 2009, 23:28

Til jul blir King storbror til en liten prins eller prinsesse happy5 Vi gldere oss alle sammen her i huset,og jeg tror King vil bli en flott storebror. Fikk meg jo en skikkelig lærepenge i fjor sommer,så jeg vet noe av det jeg skal passe på i forhold til hund og barn. Men det jeg lurer på er hva som er lurt å tenke på når babyen er født og vi kommer hjem. Noen andre som har vært borti det samme? King er jo vant til å være ene"barn". Jeg skal selvfølgelig prøve å gi han mye oppmerksomhet når barnet ikke krever så mye,men ser for meg at han kommer litt i andre rekke, i hvertfall i begynnelsen.

Tips og råd mottas med takk rolleyes3
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

King skal bli storebror. Empty
PosteTema: Re: King skal bli storebror.   King skal bli storebror. EmptyFre Jul 10 2009, 02:23

Gratulerer!!! happy5 Blir en spennende tid i vente. Har du barn fra før eller blir det en første født? Har ingen tips jeg da :P
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

King skal bli storebror. Empty
PosteTema: Re: King skal bli storebror.   King skal bli storebror. EmptyFre Jul 10 2009, 08:48

Gratulerer happy5

Ang King : La ham delta fra første stund. Ikke utesteng ham slik at han plutselig har en "inntrenger" i huset Wink Mannen din kan ta med noe som lukter av babyen fra sykehuset før dere kommer hjem og så når dere kommer hjem er det viktig å la ham lukte og at dere er litt glade sammen happy3 Dette er en stor forandring for ham også, men hvis det blir en spennende lek ut av det, så blir det enklest for alle Smile La ham gjerne være i rommet (uten noen "ligg stille"-kommando) når du skifter på babyen, ammer osv. Det blir mye mer naturlig om han føler seg inkludert Smile Og så må han få litt alenetid med mor selv om babyen er kommet i hus. Det er jo ikke noe problem for far å ta seg av babyen en halvtime, så du får lekt/kost/gått tur/trent... hva nå dere gjør som er morsomt sammen Smile

Lykke til Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
KristinC

KristinC


Antall Innlegg : 692
Join date : 11.06.2009
Bosted : Horten

King skal bli storebror. Empty
PosteTema: Re: King skal bli storebror.   King skal bli storebror. EmptyFre Jul 10 2009, 09:29

Vil bare gratulere så mye! stork3
Til Toppen Go down
lindis

lindis


Antall Innlegg : 87
Join date : 09.07.2009
Bosted : Gamle Fredrikstad

King skal bli storebror. Empty
PosteTema: Re: King skal bli storebror.   King skal bli storebror. EmptyFre Jul 10 2009, 10:50

Er første babyen her i huset ja happy3 Blir veldig spennende!! For første gang på maaaaange år gleder jeg meg til vinteren og kunne gjerne hoppet over hele sommeren happy4

Det du skriver Linn har jeg også tenkt på. Han skal selvfølgelig få være rundt oss sånn som han er fra før. Har vært endel sammen med venninner med babyer og King viser ingen tegn til å være sjalu når jeg bærer og koser med dem.

vi er jo også to så skal få til alene tid med king. Den ungen ligger vel litt i vogna el senga el vugga også så da kan jeg jo vie litt tid til Kingeling. Blir nok bra dette!

Takk for gode tips og råd happy6
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

King skal bli storebror. Empty
PosteTema: Re: King skal bli storebror.   King skal bli storebror. EmptyFre Jul 10 2009, 11:02

Da var "katta" ute av sekken ja!!! laughs Nok en gang gratulerer såååå mye!!!! Du kommer til å bli en superduper mor og Kingeling kommer til å bli en kjempeflink storebror! happy3

Det viktigste er som Linn sier å inkludere vofsen i bebitingene, så han føler at dere er sammen om det alle sammen, og at han ikke blir skjøvet for mye til siden... Jeg tror det er viktig at man ikke oppfører seg for anstrengt når det kommer til å ha bebin å hunden i nærheten av hverandre, for da får hunden følelsen av at det er en grund til at vi er stressa hver gang den er i nærheten av bebin, så da må det være noe fryktelig skummelt med den bebin sinen mamma og pappa oppfører seg så rart rundt den.... En normal hund går jo ikke til angrep på et lite spebarn som ligger på gulvet, så jeg ville vært helt avslappet med å la hunden snuse på bebin osv... Er jo større bebier som beveger seg rundt og stjeler ting av hunden som er litt viktigere å passe på liksom... Smile
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
lindis

lindis


Antall Innlegg : 87
Join date : 09.07.2009
Bosted : Gamle Fredrikstad

King skal bli storebror. Empty
PosteTema: Re: King skal bli storebror.   King skal bli storebror. EmptyFre Jul 10 2009, 11:29

Takk Nina, nå er det veldig offesielt ja biggrin

Sånn tenker jeg også Nina! Vet at King ikke spiser opp et lite spedbarn. Vet at han ikke spiser opp størrre barn heller. Har jo sett han masse sammen med barn etter episoden i fjor og han bryr seg rett og slett ikke om dem. Bare viss de har leverpostei i håret eller øra, da tar han litt annsvar og vasker dem litt,hehe. Sønnen til en vennine av meg brukte King som krakk her en dag. Han tok godt tak i huden til King og dro seg opp i stående stilling. King snudde ikke på hodet en gang,bare sto der helt til noe raslet på kjøkkenet og han løp dit for å se. Da ramlet ungen og slo hodet i gulvet,men det var jo absolutt ikke King sin feil. Moren hans bare lo og synes King var eksemplarisk. Han var jo det! happy5 Dette skjedde fort assa,så vi rakk ikke gjøre noe før det var over,men jeg rakk å se at King ikke er barnevond.

Det som faktisk kan være litt skummelt i begynnelsen er at han kan tråkke på eller legge seg på den lille. Men det er det jo bare å passe på så han ikke får gjort. Ellers tror jeg det går fint fram til ungen blir litt større. Da blir det mere jobb for oss voksne å passe på at ungen ikke plager King.

Jeg er ikke stressa i forhold til King og den lille. Og King skal ikke få følelsen av at det er noe spesielt med babyen.
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

King skal bli storebror. Empty
PosteTema: Re: King skal bli storebror.   King skal bli storebror. EmptyFre Jul 10 2009, 11:34

Gratulerer!

Enig med Linn, la King delta på alt. La han få vaske tær og armer.

Ellers følg magefølelsen. Mange i pappan til Emrik sin familie syns det var kjempe skummelt og dumt at jeg lot Whiskey ligge helt innat Emrik når han ville det og vaske bein og armer. huh3

Whi kunne ikke vært noe bedre med Emrik enn hva han er! biggrin
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
chester




Antall Innlegg : 190
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

King skal bli storebror. Empty
PosteTema: Re: King skal bli storebror.   King skal bli storebror. EmptyFre Jul 10 2009, 11:58

Tror king gjerne kommer til å merke allerede no når du er gravid at noe er på gang. Eierne til dp'en Nikco venter baby snart og de fortalte at Nicko hadde lagt på magen hennes en gang babyen hadde sparket så hadde han reist seg opp, sett på magen og knurret. Han skjønte ikke helt hvorfor matmor sin magen skulle sparke han når han sov. laughs

Er enig med de andre her at King bør få være med på alt stell av babyen. Vet om noen som har satt kurven med babyen oppi ned på gulvet når de har kommet hjem fra sykehuset for første gang. Bare latt kurven stå der og hunden gikk bort, snuste og brydde seg ikke mer om det. Blir vel heller verre for de som er livredd for ungen sin og prøver å skjule den for hunden.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




King skal bli storebror. Empty
PosteTema: Re: King skal bli storebror.   King skal bli storebror. EmptyFre Jul 10 2009, 13:38

Gratulerer så mye.
Enig med det Linn skriver her, har selv 2 barn og det har aldri vært noe problem.
Det eneste er at hunden kan bli veldig sjalu om den får mindre oppmerksomhet enn det den fikk før.
Så pass på at det ikke blir så mye forandring på det.
La hunden få være med på stell og kos sammen med babyen biggrin
Til Toppen Go down
pusevoffen

pusevoffen


Antall Innlegg : 661
Join date : 12.06.2009

King skal bli storebror. Empty
PosteTema: Re: King skal bli storebror.   King skal bli storebror. EmptyFre Jul 10 2009, 13:46

Gratulerer stork3
Til Toppen Go down
carmo

carmo


Antall Innlegg : 99
Join date : 13.06.2009
Age : 44
Bosted : Vevelstad

King skal bli storebror. Empty
PosteTema: Re: King skal bli storebror.   King skal bli storebror. EmptyTor Jul 23 2009, 13:01

Gratulerer så mye! Alltid fint med et nytt liv. Lykke til videre i den spennende prosessen bestw3 hurra3
Til Toppen Go down
http://www.drasticpinscher.com
lindis

lindis


Antall Innlegg : 87
Join date : 09.07.2009
Bosted : Gamle Fredrikstad

King skal bli storebror. Empty
PosteTema: Re: King skal bli storebror.   King skal bli storebror. EmptyTor Jul 23 2009, 13:41

Takk takk!!! Og til opplysning så blir det gutt happy5
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

King skal bli storebror. Empty
PosteTema: Re: King skal bli storebror.   King skal bli storebror. EmptyTor Jul 23 2009, 13:42

Gratulerer så mye mye igjen med resultatet på ultralyden Linda...moro å vite hva man går å venter på! biggrin
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Sponsored content





King skal bli storebror. Empty
PosteTema: Re: King skal bli storebror.   King skal bli storebror. Empty

Til Toppen Go down
 
King skal bli storebror.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» King Crassius
» Linda og King
» Vår nye staffeimport - King
» diverse bilder av King.
» Kongen, King & Kizz

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: