Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Oppdrettere av fransk bulldog?

Go down 
+9
Anne&Denniz
Linn
Marita
Maria
Nina (Kennel Dijontoma)
Cathrine&Jazzi
jeanette
Cuthalion
Hilde Sofie
13 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Oppdrettere av fransk bulldog? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppdrettere av fransk bulldog?   Oppdrettere av fransk bulldog? - Page 2 EmptyTir Des 07 2010, 21:27

Cathrine&Jazzi skrev:
Gry Elena skrev:
Cathrine&Jazzi skrev:

Har du hørt om noen som har erfaringer med kombinasjonen av en slik "rolig" hund og en "livlig" som dp'n er?

Jeg tenker også på om det kanskje kan bli en hund til sommer 2012.
Har faktisk tenkt på fransk bulldog selv.

Vi har venner som er oppdrettere av FB og de går kjempefint med DP, barnebarnet deres har også DP og de elsker å leke sammen happy4

Ja det blir vanskelig det her skjønner jeg :P hehe..

Men hvordan er det egentlig å ha 2 dp'r? Girer de opp hverandre veldig? Eller blir det mer at de aktiviserer hverandre uten å bli helt hypre?

Jeg har ikke angret ett minutt på at jeg valgte å skaffe nr to i alle fall..
Det virker som om DP'r snakker et eget språk som ikke andre hunder tar del i. Mine to er veldig ulike individer og utfyller hverandre i hverdagen (på godt og vondt wink3)

Inne er de stort sett ganske rolige, men unntak av litt leking og drakamper, som bare er kos, og ute så har de noen å løpe sammen med. biggrin
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Oppdrettere av fransk bulldog? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppdrettere av fransk bulldog?   Oppdrettere av fransk bulldog? - Page 2 EmptyTir Des 07 2010, 21:34

Cathrine&Jazzi skrev:
Gry Elena skrev:
Cathrine&Jazzi skrev:

Har du hørt om noen som har erfaringer med kombinasjonen av en slik "rolig" hund og en "livlig" som dp'n er?

Jeg tenker også på om det kanskje kan bli en hund til sommer 2012.
Har faktisk tenkt på fransk bulldog selv.

Vi har venner som er oppdrettere av FB og de går kjempefint med DP, barnebarnet deres har også DP og de elsker å leke sammen happy4

Ja det blir vanskelig det her skjønner jeg :P hehe..

Men hvordan er det egentlig å ha 2 dp'r? Girer de opp hverandre veldig? Eller blir det mer at de aktiviserer hverandre uten å bli helt hypre?

Jeg har sagt det før, og sier det igjen - jeg kommer aldri til å bare ha en dp igjen happy6

De har så utrolig mye glede av hverandre og jeg synes utelukkende det bare er positivt happy3
Har altså ingenting negativt å si om det å ha to ( eller flere ) dp sammen wub4

Vi har en FB venninne, og hundene lekte endel med henne når hun var mindre, men nå leker de så foskjellig at det blir veldig lite leking, bortsett fra løping rundt på sommeren..
Synes det er sjarmerende med snorkingen til FB når vi er der på besøk, men lurer på om jeg hadde irritert meg over det om jeg hadde hatt det i øret hver dag leer3
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Cathrine&Jazzi

Cathrine&Jazzi


Antall Innlegg : 457
Join date : 11.12.2009
Age : 37
Bosted : Sandefjord

Oppdrettere av fransk bulldog? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppdrettere av fransk bulldog?   Oppdrettere av fransk bulldog? - Page 2 EmptyTir Des 07 2010, 21:42

Marte skrev:
Cathrine&Jazzi skrev:
Gry Elena skrev:
Cathrine&Jazzi skrev:

Har du hørt om noen som har erfaringer med kombinasjonen av en slik "rolig" hund og en "livlig" som dp'n er?

Jeg tenker også på om det kanskje kan bli en hund til sommer 2012.
Har faktisk tenkt på fransk bulldog selv.

Vi har venner som er oppdrettere av FB og de går kjempefint med DP, barnebarnet deres har også DP og de elsker å leke sammen happy4

Ja det blir vanskelig det her skjønner jeg :P hehe..

Men hvordan er det egentlig å ha 2 dp'r? Girer de opp hverandre veldig? Eller blir det mer at de aktiviserer hverandre uten å bli helt hypre?

Jeg har sagt det før, og sier det igjen - jeg kommer aldri til å bare ha en dp igjen happy6

De har så utrolig mye glede av hverandre og jeg synes utelukkende det bare er positivt happy3
Har altså ingenting negativt å si om det å ha to ( eller flere ) dp sammen wub4

Vi har en FB venninne, og hundene lekte endel med henne når hun var mindre, men nå leker de så foskjellig at det blir veldig lite leking, bortsett fra løping rundt på sommeren..
Synes det er sjarmerende med snorkingen til FB når vi er der på besøk, men lurer på om jeg hadde irritert meg over det om jeg hadde hatt det i øret hver dag leer3

Haha, ja det med den snorkingen er nok litt irriterende :P Det er jo litt leit da, hvis hundene ikke leker sammen lenger..

Dere har fine poeng begge to! Blir nok en dp til på meg når tiden er inne ja biggrin
Til Toppen Go down
http://jazziogcathrine.weebly.com
Hilde Sofie

Hilde Sofie


Antall Innlegg : 761
Join date : 01.12.2009
Age : 42
Bosted : Kirkenes

Oppdrettere av fransk bulldog? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppdrettere av fransk bulldog?   Oppdrettere av fransk bulldog? - Page 2 EmptyTir Des 07 2010, 22:09

Cathrine&Jazzi skrev:
Anne&Denniz skrev:
Hilde & Chivas skrev:
Cathrine&Jazzi skrev:

Boston terrier er jo også et alternativ. Tror det er litt mindre helseproblemer med den..

Har faktisk vært inne på tanken tidligere happy6 Har bare ikke kommet så langt at jeg har lest noe mer enn det generelle om boston terrieren, men skal absolutt lese mer samt høre med forskjellige oppdrettere av rasen wink3

Vet ikke hvordan helsen er sånn generelt på Boston Terrier men på dyreforsikringen hos Agria står dette;
"Keisersnitt of fødselskomplikasjoner dekkes ikke for boston terrier, fransk bulldog og engelsk bulldog."

Regner derfor med at alle disse rasene er overrepresentert ved keisersnitt...

Ja jeg så det jeg også når jeg fikk nye papier fra Agria nå. Synes det er veldig vanskelig med hund nummer to. Er veldig usikker på om jeg vil ha en dp til.. Synes det er mange interessante raser. Men ikke så lett å finne ut om de. Heldigvis har jeg god tid. Blir jo mest sannsynlig ikke før om halvannet års tid. cool3

Helt enig, men jeg har også VELDIG god tid. Ulempen (for min del) er jo at det kan bli vanskelig å hilse på de forskjellige potensielle "nye" rasene. Bor så langt nord og her kjenner jeg f.eks ikke til noen boston terriere. Får ta meg en tur sør over til neste år i forbindelse med en utstilling, forhåpentligvis får man både titte og hilse på forskjellige raser da happy3
Til Toppen Go down
http://www.pinschercamiro.com
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Oppdrettere av fransk bulldog? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppdrettere av fransk bulldog?   Oppdrettere av fransk bulldog? - Page 2 EmptyOns Des 08 2010, 08:41

Marita skrev:
Når det gjelder cavalier så var det en veterinær som sa "om vi scanner alle individer, så er det uansett for sent å redde rasen" Jeg håper virkelig han tar feil... sad3 (og om det er så ille så ser man hvordan det går med matadoravl og "blinde" oppdrettere)

Sånn er det jo med dvergpinscher også, noen hanner blir jo brykt MYE mer enn hva de burde.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Oppdrettere av fransk bulldog? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Oppdrettere av fransk bulldog?   Oppdrettere av fransk bulldog? - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
Oppdrettere av fransk bulldog?
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Engelsk bulldog
» Oppdrettere av Pinscher
» World Winner 2011 & Fransk Vinner for Pinscher
» oppdrettere.....
» Til oppdrettere.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Avl og oppdrett-
Gå Til: