Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bil med plass til bur og barnevogn

Go down 
+5
Fly
Marion G
Simira
Eva
lindis
9 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
lindis

lindis


Antall Innlegg : 87
Join date : 09.07.2009
Bosted : Gamle Fredrikstad

Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptyTor Jul 09 2009, 23:17

Noen som har erfaring med dette? Vi skal kjøpe ny bil og har lyst på Toyota Avensis. Men synes bagasjerommet ser lite ut. Skal jo ha plass til både bur til King og barnevogn. Noen som har andre typer stasjonsvogn å anbefale??

På forhånd takk for tips happy3
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptyFre Jul 10 2009, 05:46

Skal det være ny eller brukt?
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptyFre Jul 10 2009, 05:48

Passat! happy6
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Gjest
Gjest




Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptyFre Jul 10 2009, 06:06

Anyhow...

Det er sikkert mulig å gjøre et godt kjøp på Opel Vectra stasjonsvogn siden den modellen nå erstattes av den nye Insignia. Det kan tenkes at opelforhandlerne har noen nye Vectraer enda. Ellers er det sikkert mange relativt nye brukte Vectraer. Den er nok en av de største stasjonsvognene. Den har kanskje ikke det mest spennende utseendet, men den er veldig praktisk, gode seter, man får veldig mye bil for pengene og kjempegod plass. Kvaliteten på Opel er det heller ingenting å si på de siste 10 årene. Opel har til og med blitt kåret til den tyske bilen med minst feil et par år på rad (tror det var i 2007 og 2008 jeg så det) av et eller annet tysk bilblad eller bilorganisasjon.
Jeg kan anbefale den med 150hk dieselmotor happy6

Ellers er Ford Mondeo en stor bil, men jeg hater Ford. Fram til den siste modellen av Mondeo synes jeg setene er helt forferdelige. I den siste modellen er setene blitt bedre. Men jeg liker fortsatt ikke Ford dry Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptyFre Jul 10 2009, 06:10

Passat har veldig trang bakluke (på den nyeste modellen) :( .

Og en annen ting jeg ville sett på dersom jeg skulle kjøpe ny bil er at det ikke er terskel i bagasjerommet. Noen stasjonsvogner har det og det er litt upraktisk.
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptyFre Jul 10 2009, 06:28

Arne skrev:
Passat har veldig trang bakluke (på den nyeste modellen) :( .

Og en annen ting jeg ville sett på dersom jeg skulle kjøpe ny bil er at det ikke er terskel i bagasjerommet. Noen stasjonsvogner har det og det er litt upraktisk.
Får plass til det vanlige buret til Whi på langs..
Da er det plass til en vogn vedsina.
Bil med plass til bur og barnevogn Vw


Du sliter nok uansett bil dersom du har en bagvogn, de er utrolig mye større enn en vanlig trillevogn.
En kamerat har volvo V70 (nyeste) Da har han akuratt plass til bur til schæfer + bagvogn på skrå.

På X-Trailen la jeg vognen i baksetene, da det var ikke plass til bur og vogn.
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Gjest
Gjest




Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptyFre Jul 10 2009, 06:37

Ellers kan jeg si at vi har hatt Opel Astra stv 2000-modell fra 2000-2005. Den hadde bra bagasjerom. Ikke så enormt med plass i baksetene, men god nok... Og nå har vi en 2005-modell Astra stv. som har ørlitt smalere bagasjeromsluke enn 2000-modellen, men alt i alt større bagasjerom. Begge bilene har vi vært fornøyd med. Aldri noe tull (bank i bordet). Spesielt fornøyd med den vi har nå. Mye pga motoren som er kjempesterk + 6 gir happy5
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptyFre Jul 10 2009, 06:38

Arne skrev:
Ellers kan jeg si at vi har hatt Opel Astra stv 2000-modell fra 2000-2005. Den hadde bra bagasjerom. Ikke så enormt med plass i baksetene, men god nok... Og nå har vi en 2005-modell Astra stv. som har ørlitt smalere bagasjeromsluke enn 2000-modellen, men alt i alt større bagasjerom. Begge bilene har vi vært fornøyd med. Aldri noe tull (bank i bordet). Spesielt fornøyd med den vi har nå. Mye pga motoren som er kjempesterk + 6 gir happy5

Mannfolk... rolleyes3
happy6
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Gjest
Gjest




Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptyFre Jul 10 2009, 06:38

For et tiny bur happy4 wink3
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptyFre Jul 10 2009, 06:39

Trodde dere heste-damer også likte sterke motorer når dere skal kjøre med hestehenger wink3
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptyFre Jul 10 2009, 06:40

Arne skrev:
For et tiny bur happy4 wink3
Whi er en liten herremann, behøver ikke noe macho bur tenk! cool

Arne skrev:
Trodde dere heste-damer også likte sterke motorer når dere skal kjøre med hestehenger wink3
Jo, men har ingen hester hjemme, så da droppet jeg prioritere det.

Kjøpe en Pathfinder igjenn når jeg tar tilbake hesten happy6


Sist endret av Eva den Fre Jul 10 2009, 06:41, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptyFre Jul 10 2009, 06:41

Arne skrev:
Anyhow...

Det er sikkert mulig å gjøre et godt kjøp på Opel Vectra stasjonsvogn siden den modellen nå erstattes av den nye Insignia. Det kan tenkes at opelforhandlerne har noen nye Vectraer enda. Ellers er det sikkert mange relativt nye brukte Vectraer. Den er nok en av de største stasjonsvognene. Den har kanskje ikke det mest spennende utseendet, men den er veldig praktisk, gode seter, man får veldig mye bil for pengene og kjempegod plass. Kvaliteten på Opel er det heller ingenting å si på de siste 10 årene. Opel har til og med blitt kåret til den tyske bilen med minst feil et par år på rad (tror det var i 2007 og 2008 jeg så det) av et eller annet tysk bilblad eller bilorganisasjon.
Jeg kan anbefale den med 150hk dieselmotor happy6

Ellers er Ford Mondeo en stor bil, men jeg hater Ford. Fram til den siste modellen av Mondeo synes jeg setene er helt forferdelige. I den siste modellen er setene blitt bedre. Men jeg liker fortsatt ikke Ford dry Smile

Kan signere på det med opelen. Låner svigerfars ved behov, og det er en drømmebil. Ellers foretrekker jeg Ford, og i mine foreldres mondeo er det plass til både bur og en (helt hypotetisk) barnevogn. Men jeg ville nok gått for opelen, så jeg hadde hatt plass til en bag til meg selv også. wink3
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptyFre Jul 10 2009, 07:05

Opel omega. Den har kjempestor plass baki.Jeg har et stort bur baki,og det er god plass til barnevogn i tillegg. Opel omega er den stasjonsvognen som har størst plass bak uten om Volvo tror jeg,.
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Gjest
Gjest




Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptyFre Jul 10 2009, 07:22

Jeg har selvfølgelig eid en Omega stv også en gang med V6-er happy6 . Kjempestor bil og komfortabel som få. Min favoritt Smile Men den siste Omegaen kom vel i 2002 så de begynner å trekke på årene. Men ikke for det... Man kan med litt innsats finne en pent brukt en av de siste modellene som kan holde i mange år enda. Men den siste modellen av Vectraen (2003 - 2008) matcher nok bagasjerommet til Omegaen.
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptyFre Jul 10 2009, 10:02

Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptyFre Jul 10 2009, 10:13

Beste rådet fra meg er: ta med deg bur og barnevogn og besøk de forskjellige bilforhandlerene. Sjekk om du får inn det du vil ha bak i bagasjen, da finne du ut hva som fungerer til deres bruk, dessuten så er det litt hyggelig å kunne gå på bagasje shopping. Det syntes jeg og gubben i alle fall. Om bilen har et pent utseende, stor motor og er drivstoffsnål, det får du ta som en bonus.
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
lindis

lindis


Antall Innlegg : 87
Join date : 09.07.2009
Bosted : Gamle Fredrikstad

Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptyFre Jul 10 2009, 10:42

Tusen takk for gode tips!!! Visste det var lurt å slenge ut spørsmålet her happy5

Jeg har tenkt å kjøpe en ganske ny brukt bil. Har også tenkt å legge i 2-3 hundre tusen ca. Motor og krefter osv bryr jeg meg ikke om,så lenge bilen går framover og bakover når jeg vil det er jeg fornøyd happy6

Får ta en titt på opel da,høres ut som du er fornøyd med det Arne Surprised Skal også titte på passaten Eva Smile

da får vi se hva det blir. takk igjen alle sammen!!!
Til Toppen Go down
Gerd-Marit

Gerd-Marit


Antall Innlegg : 454
Join date : 14.06.2009
Age : 55
Bosted : Sandnes

Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptyFre Jul 10 2009, 11:23

he-he - nå har jeg forstått det sånn at du kanskje jobber med no "overvåkinggreier" innen forsvaret, Arne - men er du også lobbyist for Opel-forhandlere i disse krisetider? happy4 Måtte bare spørre - intet vondt ment. Kunne være greit å spe på i reisekassen? wink3
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptyFre Jul 10 2009, 11:37

Gerd-Marit skrev:
he-he - nå har jeg forstått det sånn at du kanskje jobber med no "overvåkinggreier" innen forsvaret, Arne - men er du også lobbyist for Opel-forhandlere i disse krisetider? happy4 Måtte bare spørre - intet vondt ment. Kunne være greit å spe på i reisekassen? wink3

happy4
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Gjest
Gjest




Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptyFre Jul 10 2009, 11:48

Nei, jeg promoterer Opel bare på hobbybasis Smile Men man får faktisk mye for pengene Smile 2008-modell Vectra kan man glatt få for under 300000.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptyFre Jul 10 2009, 13:42

Vi har en Toyota Avensis 2007 mod og får plass til 4 hunder, tralle, 2 barn og mm.
Ingen problem å få plass til barnevogn og hund i den. biggrin

Vi har tidligere hatt Passat, det er litt større bagasje plass der, men det er ikke stor forskjell.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptySøn Jul 12 2009, 17:22

Vi har en 2001 modell Opel Astra Elegance, og er IKKE fornøyd med bagasje plass sad3 Det er altfor lite når man har et stort bur der.. ser ikke helt hvordan man skal få en barnevogn der selv med et lite bur unsure3

Men en venninde har en Volvo V 70 2004 modell, og der er det plass så det holder happy4 Så vår neste bil blir nok en Volvo happy6

Lykke til med bilkjøp excited
Til Toppen Go down
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptySøn Jul 12 2009, 18:08

Arne skrev:
For et tiny bur happy4 wink3

lite bur??? wææææh...Hva bor Albin i da?! Tør aldri vise deg vårt!!!! A3 og to Pinschere sier vel sitt.....
Til Toppen Go down
lindis

lindis


Antall Innlegg : 87
Join date : 09.07.2009
Bosted : Gamle Fredrikstad

Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptySøn Jul 12 2009, 18:15

Da skal jeg jammen meg ta med bur og vogn til toyota og prøve der. Er nemlig avensis jeg har mest lyst på.
Takk for engasjement!!!

Forresten,trenger buret være stort nok til at hunden kan stå oppreist inne der?? Det som skal være i bilen altså. King legger seg alltid rett ned når han skal kjøre bil og blir liggende der til vi er framme. reiser seg ikke på rødt lys feks....
Til Toppen Go down
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn EmptySøn Jul 12 2009, 18:25

Sotede vinduer er et stort pluss når man har hund sol . Vi har ikke det, men blir garantert på vår neste. Aircondition rekker ikke langt nok bak. Vi kan fryse i forsetet samtidig som det er for varmt i bagasjerommet. Vi har sånne solskjermere som man fester på ruta, men de ramler lett av. I tillegg bruker vi burvifte.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Sponsored content





Bil med plass til bur og barnevogn Empty
PosteTema: Re: Bil med plass til bur og barnevogn   Bil med plass til bur og barnevogn Empty

Til Toppen Go down
 
Bil med plass til bur og barnevogn
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Å sette på plass?
» Ny distriktskontakt for Oslo/Akershus er på plass!
» Bil/bilbur med plass til to pinschere.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: