Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Liker ikke selen

Go down 
+13
Cesilie
helle
Unn
Lene
Christine
Lex
Maria
Julie
Ann-Helen
Marita
ElinK
Benedicte
Susanne
17 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Tine

Tine


Antall Innlegg : 400
Join date : 07.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Liker ikke selen - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Liker ikke selen   Liker ikke selen - Page 2 EmptyMan Apr 04 2011, 18:33

Luke har det samme problemet med seler, dekken og refleksvest. Løper og gjemmer seg bak stuebordet og når jeg har fått den på prøver han å gå sittende/sleper seg bortover. Det går over når vi kommer ut, spesielt om han går løs, men han er mye roligere av seg enn når han bare går med halsbånd. Halsbånd er ikke noe problem. Jeg står nok ganske på samme måte når jeg tar på sele som halsbånd. Har prøvd med masse godbiter, men har på en måte bare gitt opp å få han til å like det.
Til Toppen Go down
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Liker ikke selen - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Liker ikke selen   Liker ikke selen - Page 2 EmptyMan Apr 04 2011, 18:35

Linn skrev:
Hva slags sele har hun? Er du sikker på at den ikke er ubehagelig? Det er jo ikke alle som er like gode, dessverre. Vanskelig å si hvorfor hun gjør det, men virker som om den kan være irriterende.

Åh, jeg husker ikke helt hva slags merke det er på den selen hun har nå, jeg har kjøpt den på Tam Alna. Tror det er samme merke som Nina har(/hadde?) til sine. Den er foret og ser ut til å sitte godt på henne, men nå har jeg jo ikke prøvd den selv så klart, hehe. Men hun har vært sånn med alle selene hun har fra valpesele til to andre forskjellige seler hun har hatt som voksen. Hun er sånn med genser, frakk osv. også. Uansett hva hun har på, egentlig. Virker som det er ryggen som er ekkelt å få tildekket.
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Liker ikke selen - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Liker ikke selen   Liker ikke selen - Page 2 EmptyMan Apr 04 2011, 19:18

Cesilie skrev:
Linn skrev:
Hva slags sele har hun? Er du sikker på at den ikke er ubehagelig? Det er jo ikke alle som er like gode, dessverre. Vanskelig å si hvorfor hun gjør det, men virker som om den kan være irriterende.

Åh, jeg husker ikke helt hva slags merke det er på den selen hun har nå, jeg har kjøpt den på Tam Alna. Tror det er samme merke som Nina har(/hadde?) til sine. Den er foret og ser ut til å sitte godt på henne, men nå har jeg jo ikke prøvd den selv så klart, hehe. Men hun har vært sånn med alle selene hun har fra valpesele til to andre forskjellige seler hun har hatt som voksen. Hun er sånn med genser, frakk osv. også. Uansett hva hun har på, egentlig. Virker som det er ryggen som er ekkelt å få tildekket.

Ok. Dessverre så hender det at det er en tidligere sele eller opplevelser med den, som henger igjen. Og da er det egentlig bare å prøve å trene seg forsiktig frem Smile Du kan godt begynne før hun skal gå tur i selen. Det kan fint være en fordel happy6 Da kan du jo ta det veldig rolig, utstyre deg med pølsebiter eller noe annet hun liker og begynne med at hun bare ser den og får en godbit. Ta det ekstremt stegvis og ha en bitteliten økt flere ganger daglig.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Liker ikke selen - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Liker ikke selen   Liker ikke selen - Page 2 EmptyTir Apr 05 2011, 17:05

Linn skrev:
Ok. Dessverre så hender det at det er en tidligere sele eller opplevelser med den, som henger igjen. Og da er det egentlig bare å prøve å trene seg forsiktig frem Smile Du kan godt begynne før hun skal gå tur i selen. Det kan fint være en fordel happy6 Da kan du jo ta det veldig rolig, utstyre deg med pølsebiter eller noe annet hun liker og begynne med at hun bare ser den og får en godbit. Ta det ekstremt stegvis og ha en bitteliten økt flere ganger daglig.

Det var en god idé, det skal jeg prøve happy6
Til Toppen Go down
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Liker ikke selen - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Liker ikke selen   Liker ikke selen - Page 2 EmptyTor Apr 07 2011, 06:22

Hva med å prøve å ta på selen i ett annet rom/på ett annet sted enn der hun er vant å ta selen på? Begynne med ny tilnærming der. Ofte assosierer de ubehaget til steder/miljøet også og kan reagere mer/mindre alt ettersom hvor man er.
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Liker ikke selen - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Liker ikke selen   Liker ikke selen - Page 2 EmptyFre Apr 08 2011, 22:20

Her har det funket å sitte med ryggen til, og ikke røre selen/halsbåndet før hunden kommer helt bort. Om hun rygger når jeg skal ta på selen/halsbånd, så slipper jeg det/tar hendene ned. Tar ikke på før hun står helt i ro.
Nå trenger jeg ikke å sitte med ryggen til lengre, og hun kommer selv om jeg har selen/halsbåndet i hendene.


Min misliker å ha selen på, det er antageligvis derfor hun har startet å gjemme seg så snart selen og etterhvert halsbåndet ble tatt frem. Selen er av god og anbefalt type ( Y type, som sitter godt ), så jeg tror hun rett og slett misliker å ha noe over ryggen. Jeg ser det samme med klær, hun hater å ha det på, selv om det er klær som sitter bra, og som de andre hundene er ivrige på å komme inn i så snart de får øye på dem.


Bruker også minst mulig sele på henne pga dette, jeg foretrekker egentlig sele, men når hunden ikke liker å ha det på så syns jeg det blir dumt. Hun trekker minimalt, heldigvis.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Liker ikke selen - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Liker ikke selen   Liker ikke selen - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
Liker ikke selen
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Her liker vi å dele...<3
» Liker seg ikke i bil
» Chester liker ikke snø.....
» Hurtta Y selen
» Haqihana selen

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Dvergpinscher-
Gå Til: