Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Grattis Ingrid (Fixa)

Go down 
+19
Kaja
Linn
Ann-Helen
Eva
helle
Marie
Julie
Susanne
Lene
KristinC
Lex
Kinkade
Blomst
Fixa
Nina (Kennel Dijontoma)
-linda-
Maria
pusevoffen
Anita.K
23 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Grattis Ingrid (Fixa) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Grattis Ingrid (Fixa)   Grattis Ingrid (Fixa) - Page 2 EmptyMan Jul 13 2009, 00:55

Siste rest av famile har da vært hos oss og feiret bursdag i dag! Ønsket meg penger mest av alt, så jeg får tatt den dumme lappen :P og jeg fikk da vell penger, haha! MEN dagen skulle ikke gå smerte fritt desverre sad3 Jeg har hatt vondt i det venstre øyet mitt i to dager, ca i en time etter jeg har stått opp, så har det gitt seg, det var ekkelt å se mot lyset/solen, gransket øyet for rusk, men ingenting. Tenkte ikke mere over det i grunn, siden det ga seg etter en stund. SÅ våknet jeg opp i dag (søndag) det var DRIT vondt å åpne øyet, kavet meg ned på badet, lot lyset være av, åpnet det litt og kunne se at jeg var knall RØD på øyet! (AUUU) Vær gang jeg prøvde å åpne det rant det tårer til de grader! Ringte lege vakta og fikk time med en gang. Kjøreturen på ti min til støren var ikke bare bare, da jeg fikk vondt av det skarpe lyset ute, løsningen ble solbriller, det skjermet ikke nok med et par, så puttet på meg et til. Så der satt jeg da, med et igjen klepet øyet og to par solbriller! Kan vell si at de andre som satt på vente rommet da vi kom frem var stor øyde :P Havnet selvfølgelig (med min flaks) til en utlending. Hver gang jeg har måttet dra på lege vakten har jeg kommet inn til en utlending. Så komunikasjonen var ikke akkurat på topp! Fast legen min er ikke i den komunen jeg bor i, så de hadde ikke noen papirer på meg, så satt en stund å fylte ut det, samtidig som det rant tårer, jeg grein ikke altså, men det svei jo noe innmari!. Så fikk jeg tusen spørsmål om jeg hadde fått rusk, eller slag mot øyet, men det hadde jeg ikke.

Ble plassert på en benk, der han kikket grundig, men han fant ingen ting. Fikk bedøvelse på øyet først, svidde no inni H****te!!! Spurte flere ganger om jeg fortsatt hadde vondt, det gjorde det ikke, men det svei jo så fryktelig at jeg fikk jo ikke til å åpne det for han. Så han sa jo på gebrokkent norsk at jeg måtte slappe av, noe som ikke var lett, da jeg ikke klarte å kontrollere blunkingen min! Etter enda mer kikking dryppet han en orangsje dråpe på øyet, gudene vet hva det skulle være godt for, men jeg spurte ikke heller da. Legen forklarte utrolig lite om hva han gjorde og hvorfor, noe jeg ble litt skuffet over, men men, jeg kunne spurt jeg også! Til slutt smurte han på en salve, og satte på en lapp over øyet. KULT!!! Neeeii.... Evil or Very Mad Denne måtte jeg gå med i fire timer før jeg kunne ta den av. så fikk jeg en liten "tube" med dråper, disse skulle dryppes hver tredje time etter jeg hadde fjernet lappen. Jeg som HATER med stor H, å få noe inn på øyet sad3 Jaja, glemte å ringe mamma oppi alt dette, henne hentet vi rett etterpå siden hun ikke kjører, så hun kunne være med på feiringen, stakkars damen fikk sjokk da jeg tumlet meg inn døra med NULL dybde syn! Forklarte alt og fikk roet henne ned.

I de fire timene jeg vandret rundt som en, en-øyd bandit, fikk jeg stooor medfølelse for de jeg kjenner som er blind på et øye, kjære vene det er virkelig ikke lett og til venne seg å bare se på et øye! Stor respekt til alle der ute, som lever sånn hver dag! Gudene vet hvor mange ganger jeg stakk med selv i munnviken under middagen, for at jeg bommet. Øyvind holdt på å le seg ihjel der jeg satt å spiste, var flere ganger jeg veivet med gaffelen en cm rett over maten, der jeg trodde maten var, huff ser for meg hvilket syn det måtte ha vært! i tilegg til dette var alle vinduer på stua dekket av pledd og lampene var avslått. Selvom det øyet jeg hadde vondt i var dekket over, så fikk jeg likevell vondt om jeg så på noe lyst med det "friske" øye, så det var ikke 4 gode timer med andre ord! En positiv ting var det med det hele da, jeg var såpass tidlig ute til legevakten at de fire timene var omme akkurat i det familien valset gjennom dørene. Pleddene ble tatt vekk under da besøket var her, så vi ikke satt i mørket å gomlet kake, og det gikk helt fint, ikke vondt i det hele tatt. Så bursdagen ble bra gjennomført! så nå skal øyet dryppes hver tredje time ut mandag, og det skal smøres på en salve hver kveld når jeg legger meg frem til torsdag. Hadde det ikke blitt bra til da, måtte jeg kontakte fastlege. Legen ante jo ikke hva det var, men håpet behandlingen hjalp. Så nå får jeg krysse fingrene på at det er over og forbi før torsdag Wink
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Grattis Ingrid (Fixa) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Grattis Ingrid (Fixa)   Grattis Ingrid (Fixa) - Page 2 EmptyMan Jul 13 2009, 01:19

Huffda, ikke no moro med dumme øyne...:( Får håpe du blir fort bra igjen da! Den oransje dråpen var nok jod for å se om du hadde no sår på øyet... Fargen setter seg i sår, men ikke på selve øyet, så da ser man fort om det er no rift eller liknende på øyet... Bra du fikk gjennomført feiringen allikevel da... God bedring!
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Grattis Ingrid (Fixa) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Grattis Ingrid (Fixa)   Grattis Ingrid (Fixa) - Page 2 EmptyMan Jul 13 2009, 02:42

Shit, det hørtes dramatisk og veldig vondt ut :( God bedring videre happy3
Til Toppen Go down
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 48
Bosted : Sandefjord

Grattis Ingrid (Fixa) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Grattis Ingrid (Fixa)   Grattis Ingrid (Fixa) - Page 2 EmptyMan Jul 13 2009, 07:47

Huff!! Høres ikke deilig ut, om du ikke blir bra fort så skal du jo selvfølgelig gå til legen, men jeg syntes også du skal få ham til å henvise deg til øyelege. Om han ikke vil det, kan du eventuellt også gå til en optiker (raskere å få time), og de har fra januar i år fått direkte henvisningsrett til øyelege.

God bedring!

Nina skrev:
Huffda, ikke no moro med dumme øyne...:( Får håpe du blir fort bra igjen da! Den oransje dråpen var nok jod for å se om du hadde no sår på øyet... Fargen setter seg i sår, men ikke på selve øyet, så da ser man fort om det er no rift eller liknende på øyet... Bra du fikk gjennomført feiringen allikevel da... God bedring!

Er nok ikke jod, men kontrastvæske som de bruker innen optikken, men ja samme funksjon! happy6
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Grattis Ingrid (Fixa) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Grattis Ingrid (Fixa)   Grattis Ingrid (Fixa) - Page 2 EmptyMan Jul 13 2009, 13:02

Lex skrev:
Huff!! Høres ikke deilig ut, om du ikke blir bra fort så skal du jo selvfølgelig gå til legen, men jeg syntes også du skal få ham til å henvise deg til øyelege. Om han ikke vil det, kan du eventuellt også gå til en optiker (raskere å få time), og de har fra januar i år fått direkte henvisningsrett til øyelege.

God bedring!

Nina skrev:
Huffda, ikke no moro med dumme øyne...:( Får håpe du blir fort bra igjen da! Den oransje dråpen var nok jod for å se om du hadde no sår på øyet... Fargen setter seg i sår, men ikke på selve øyet, så da ser man fort om det er no rift eller liknende på øyet... Bra du fikk gjennomført feiringen allikevel da... God bedring!

Er nok ikke jod, men kontrastvæske som de bruker innen optikken, men ja samme funksjon! happy6

De har nå sagt de drypper med jod hver gang de har farget øyet til Jonas hevert fall... huh3 happy3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Grattis Ingrid (Fixa) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Grattis Ingrid (Fixa)   Grattis Ingrid (Fixa) - Page 2 EmptyMan Jul 13 2009, 22:33

Gratulerer med dagen på etterskudd happy5
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Grattis Ingrid (Fixa) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Grattis Ingrid (Fixa)   Grattis Ingrid (Fixa) - Page 2 EmptyTir Jul 14 2009, 15:09

Håper det går bedre med øyet ditt, Ingrid. God bedring. happy6

Ble det noen bursdagsgave?
Du måtte jo vente til over helga..? wink3
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Grattis Ingrid (Fixa) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Grattis Ingrid (Fixa)   Grattis Ingrid (Fixa) - Page 2 EmptyTor Jul 16 2009, 03:03

Lene skrev:
Håper det går bedre med øyet ditt, Ingrid. God bedring. happy6

Ble det noen bursdagsgave?
Du måtte jo vente til over helga..? wink3

Takk for det!
Men det går desverre ikke bedre med øyet, langt derifra! Fikk jo en (stygg) salve på resept, som LIKSOM skulle gjøre alt så mye bedre, denne skulle jeg ha inn på øyet, når jeg la meg, og ligge med den natten gjennom. Den skulle jeg bruke i bare to dager! Ja jøss så mye bedre det ble! Alt ble dobbelt så ille, jeg ble knall rød på øyet igjen (ble jo nesten normal hvit, den første dagen) og det var like vondt og åpne øyet i dag, som det var den dagen jeg dro til legevakten! I hele dag har lampene vært avslått, jeg må ha på to par solbriller når jeg er ute med hundene. det er utrolig ekkelt og irriterende, jeg kunne ikke stå på kjøkkene å lage mat en gang, for det er et vindu rett over kjøkken benken vår, der sola selvfølgelig tittet inn! Så stakkars øyvind måtte bryne seg på en middag, han aldri hadde laget før, da det er jeg som bare lager denne retten. klarte det bra da, etter 20 spøsmål ropende til meg som satt i stua :P

Men jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Jeg ringte jo legen min på melhus, da jeg ikke husket hvilken lege jeg var inne hos på støren, og resepten min fikk de jo på apoteket, så har ingen papirer som kan fortelle meg hva denne legen het. Hjelper så lite å si at jeg var hos en utlendig også rolleyes3 Forklarte situasjonen, hva som ble gjordt til den andre legen, og lurte på hva jeg skulle gjøre? Legen mente jeg måtte fortsette med denne salven, og gjøre det som den andre legen hadde sagt, og om det ikke ble bedre så måtte jeg ringe tilbake på fredag. mad1 ALDRI i verden om jeg tar denne salven en gang til, har liten tro på at øyet skal reagere anderledes andre gangen enn hva det gjorde første gangen. og sånn som denne dagen har vært, så vil jeg ikke oppleve en sånn dag en gang til! Så da får jeg leke lege på egen hånd. Droppe salven, forsette med dråpene, (som hjelper noe ubeskrivelig), og vente å se om jeg blir bedre til fredag happy6

Ang gaven ja, haha! Ja jeg måtte vist vente til over helgen, men hvor lenge er over helgen da :P Det spurte jeg om senest i dag, da det fortsatt ikke har dukket opp noen gave fra min kjære, og da fikk jeg beskjed om og smøre meg med tålmodighet. Syns jeg har ventet lenge jeg nå, er jo tross alt en uke siden jeg fylte år dry Men får vell bare gjøre som min kjære sier, og vente i spenning Wink
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Grattis Ingrid (Fixa) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Grattis Ingrid (Fixa)   Grattis Ingrid (Fixa) - Page 2 EmptyTor Jul 16 2009, 20:12

GRATTIS med dagen som var Ingrid!!! Håper du hadde en superfin dag confetti2
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Grattis Ingrid (Fixa) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Grattis Ingrid (Fixa)   Grattis Ingrid (Fixa) - Page 2 EmptyTor Jul 16 2009, 23:45

Haha, at du holder ut! Nå blir jo til og med jeg superspent her, og det er jo ikke jeg som skal få gaven en gang! laughs

Masse god bedring med øyet da, hørtes ikke no godt ut... sad3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Sponsored content





Grattis Ingrid (Fixa) - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Grattis Ingrid (Fixa)   Grattis Ingrid (Fixa) - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
Grattis Ingrid (Fixa)
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Lene - Grattis på födelsedagen
» Gratulerer med dagen Øyvind (mr.fixa)
» Ingrid, kennel Beloved York
» Fixa fyller 3 år i dag!!
» NKK Trondheim 3.juli 2010

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Vi gratulerer...-
Gå Til: