Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Nyttige programmer

Go down 
AvInnlegg
Rune Monsen

Rune Monsen


Antall Innlegg : 204
Join date : 17.06.2009

Nyttige programmer Empty
PosteTema: Nyttige programmer   Nyttige programmer EmptyOns Okt 13 2010, 21:39

Glary utilities-bedrer og rensker opp i trege pc'er
CCleaner-rensker opp grundig i hele registeret på pc'en
Speccy-gir deg info om hva som finnes i pc'en din
ZipGenius 6-fikser de fleste zip filene


Alle disse programmene er helt gratis.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nyttige programmer Empty
PosteTema: Re: Nyttige programmer   Nyttige programmer EmptyTir Nov 02 2010, 20:56

Rune Monsen skrev:


Alle disse programmene er helt gratis.

"Gratis"?

Finnes det noe på nettet som er gratis?

Har vært borti "gratis" kontroll før.

Fikk så melding etter en scan at jeg hadde ++ 20 feil/virus eller hav det når var. Men disse kunne først fikses etter man hadde kjøpt softwaren.

Noen timer senere var jeg dum nok til å kjøpe dette. Og da hadde jeg "plutselig" bare 7 feil.....................

Visa/Mastercard var nok det som skulle til. mad2
Til Toppen Go down
Rune Monsen

Rune Monsen


Antall Innlegg : 204
Join date : 17.06.2009

Nyttige programmer Empty
PosteTema: Re: Nyttige programmer   Nyttige programmer EmptyTir Nov 02 2010, 21:14

Junior skrev:
Rune Monsen skrev:


Alle disse programmene er helt gratis.

"Gratis"?

Finnes det noe på nettet som er gratis?

Har vært borti "gratis" kontroll før.

Fikk så melding etter en scan at jeg hadde ++ 20 feil/virus eller hav det når var. Men disse kunne først fikses etter man hadde kjøpt softwaren.

Noen timer senere var jeg dum nok til å kjøpe dette. Og da hadde jeg "plutselig" bare 7 feil.....................

Visa/Mastercard var nok det som skulle til. mad2



He he.
Men disse programmene ER gratis,og di fungerer fint uten å fu...e pc'n din.
happy6
Til Toppen Go down
Rune Monsen

Rune Monsen


Antall Innlegg : 204
Join date : 17.06.2009

Nyttige programmer Empty
PosteTema: Re: Nyttige programmer   Nyttige programmer EmptyOns Nov 03 2010, 17:39

Soluto, er ett program som forteller deg hvor lang tid pc'n din bruker på å starte opp og hva du kan gjøre for å få den raskere.
Det er også gratis. happy5

http://www.dinside.no/852801/start-windows-raskere-med-soluto
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nyttige programmer Empty
PosteTema: Re: Nyttige programmer   Nyttige programmer EmptyOns Nov 03 2010, 22:34

Hm.... Så de sier på Dinside at pc-en går tregere fordi man har mange programmer installert, og så vil de at vi skal installere enda ett?

Mitt tips er å ikke installere noe man ikke har bruk for. Det er dessuten mulig i windows å hindre programmer i å starte automatisk uten å installere et eget program for det.

I Windows 7 kan man gå inn i Control Panel > System and Security > Administrative Tools > System Configuration. Der velger man arkfanen "Startup". Da får man opp en liste over programmer som starter automatisk når man skrur på maskinen, og man kan fjerne de man ikke ønsker at skal starte automatisk. Adobe er notoriske når det gjelder å starte programmer som gjør at det tar lengre tid før pc-en er oppe og går.

I Windows XP og Vista kunne man styre dette i Windows Defender om jeg ikke husker feil. Men uansett så er det altså mulig på en eller annen måte.

Til gratis anti-virus anbefaler jeg Windows Security Essentials http://www.microsoft.com/security_essentials/
En del andre gratis antivirusprogrammer og til og med de man betaler for synes jeg går ut over ytelsen til pc-en. (AVG, Avast, Norton, Symantec...)


Sist endret av Arne den Ons Nov 03 2010, 22:49, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Rune Monsen

Rune Monsen


Antall Innlegg : 204
Join date : 17.06.2009

Nyttige programmer Empty
PosteTema: Re: Nyttige programmer   Nyttige programmer EmptyOns Nov 03 2010, 22:37

Arne skrev:
Hm.... Så de sier på Dinside at pc-en går tregere fordi man har mange programmer installert, og så vil de at vi skal installere enda ett?


Er det ikke sånn det alltid er .
Slå i hjel den ene med den andre.
happy4
Til Toppen Go down
Rune Monsen

Rune Monsen


Antall Innlegg : 204
Join date : 17.06.2009

Nyttige programmer Empty
PosteTema: Re: Nyttige programmer   Nyttige programmer EmptyOns Nov 03 2010, 22:42

Jeg har faktisk alle disse programmene jeg har reklamert for på min egen (dell d520)som er 4-5 år gammel og kunn byttet hardisk og satt inn x-tra minne(tot.2GB).


Den starter opp på 1Minutt og 37sek. what3

Tro det eller ei. happy6
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nyttige programmer Empty
PosteTema: Re: Nyttige programmer   Nyttige programmer EmptyOns Nov 03 2010, 22:55

Ok, det kan hende at noen av disse programmene er nyttige for noen, men de er strengt tatt overflødige. Man får til det samme uten å ha disse programmene. Man må bare vite om hvordan man gjør det...
Til Toppen Go down
Rune Monsen

Rune Monsen


Antall Innlegg : 204
Join date : 17.06.2009

Nyttige programmer Empty
PosteTema: Re: Nyttige programmer   Nyttige programmer EmptyOns Nov 03 2010, 23:00

Arne skrev:
Ok, det kan hende at noen av disse programmene er nyttige for noen, men de er strengt tatt overflødige. Man får til det samme uten å ha disse programmene. Man må bare vite om hvordan man gjør det...


det er sant.
men med disse programmene kan man være litt mindre x-pert
Til Toppen Go down
Sponsored content





Nyttige programmer Empty
PosteTema: Re: Nyttige programmer   Nyttige programmer Empty

Til Toppen Go down
 
Nyttige programmer
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» [u][b]Nyttige nettsider[/b][/u]
» Nyttige hundetriks (video)
» Programmer som låser seg
» Gratis-programmer for bilderedigering...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Datahjørnet-
Gå Til: