Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Varsling

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Gerd-Marit

Gerd-Marit


Antall Innlegg : 454
Join date : 14.06.2009
Age : 54
Bosted : Sandnes

Varsling Empty
PosteTema: Varsling   Varsling EmptyMan Jul 06 2009, 19:32

I den siste tiden har Cora - nå snart 9 måneder (17.juli) blitt en virkelig vaktbikkje - men ikke sånn at hun står i vinduet og holder vakt, men flyr det en fugl forbi eller det knepper i ei dør, eller noen kommer inn - da blir det leven! Det er kun hverdagsfamilien kommer rett inn - andre ringer på. Dørklokka blir hun jo helt bananas av! I dag har jeg vært hjemme hele dagen med henne - og det har vært sikkert 4 episoder hvor hun springer opp - bjeffer for så å begynne å klynke og springe til dører og vinduer. Hun har også begynt å bli helt "flat" når vi kommer hjem etter skole/jobb - og det virker som hun er engstelig for å komme til oss - trodde at dette var egen-demping, men nå er jeg blitt litt i tvil. Å møte folk eller hunder ute er greit - men det er når noen kommer til oss/henne - opp på terrassen eller på døra.

Noen dager hopper hun bare ut av kurven og begynner å pipe uten at vi kan se eller høre noe. Er det dette som kalles spøkelsestiden - er ikke det litt seint?

God råd og teorier mottas med takk :-)
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Varsling Empty
PosteTema: Re: Varsling   Varsling EmptyMan Jul 06 2009, 19:55

Kan være verdt å trene på at dørklokke / folk på døren betyr godbit om man legger seg på en bestemt plass. Få noen til å ta i døren / ringe på, kall henne bort til sengen /puten hennes etc (evt ta henne med dit i bånd), og gi henne godbit / rose henne (når hun ikke piper eller bjeffer selvsagt). happy6 Det kan jo gå over også, at hun bare er i en periode, men like så godt å trene på det med én gang, så det ikke eskalerer. Om man trener nok på det vil hun forhåpentligvis løpe bort til plassen sin av seg selv etterhvert, og da må man bare være flink å belønne. Samtidig er det fint om hun ikke alltid forbinder ringeklokken med at det kommer besøk. Lykke til happy6
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Varsling Empty
PosteTema: Re: Varsling   Varsling EmptyMan Jul 06 2009, 20:26

Jeg har skrevet en artikkel om "alternativ atferd" på hjemmesiden min. Du kan jo titte der og se om det er noe du kan bruke Smile Det ligger under Om hund.

Lykke til Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Sponsored content





Varsling Empty
PosteTema: Re: Varsling   Varsling Empty

Til Toppen Go down
 
Varsling
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Varsling
» Varsling på mail

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: