Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Trening i løpet av en dag?

Go down 
4 posters
AvInnlegg
diablo

diablo


Antall Innlegg : 22
Join date : 24.09.2010
Age : 38
Bosted : Oslo

Trening i løpet av en dag? Empty
PosteTema: Trening i løpet av en dag?   Trening i løpet av en dag? EmptyTir Sep 28 2010, 10:48

Nå som jeg har tatt opp dette med regn, så vil jeg like godt ta opp en ting til i samme slengen.

Hva syns dere er optimal trening i løpet av en dag?
Nå tenker jeg tid på tur i løpet av en dag, og andre aktiviteter som lek eller hjernetrim.
Har det mye å si på str på hunden, på hvor mye aktivitet den trenger?

Her er det sikkert forskjellige meninger.

Leste et innlegg hvor en dame hadde kjøpt seg chihuahua for hun trodde ikke det skulle være så mye arbeid, men det viste seg at chihuahua var en forminska husky, det viste seg jo at denne lille måtte ha mye turer, og holdt ut lenge på tur + andre aktiviteter. Nå brukte hun husky som et eksempel.

Det er her media kommer inn hvor man ser kjendisene bære de små hundene sine i vesker, noe som nok blir en skuffelse når enkelte tror det er så enkelt å ha hund. Uansett nå er jeg spent på hva dere syns hunder behøver av trening i løpet av en dag happy3
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Trening i løpet av en dag? Empty
PosteTema: Re: Trening i løpet av en dag?   Trening i løpet av en dag? EmptyTir Sep 28 2010, 11:09

Jeg går to korte (morgen og sen kveld) og en litt lengre tur (etter middag) hver dag, tilsammen omtrent en time +
I tillegg blir det en del utetid i hagen, og da leker vi hvis smulen legger opp til det (noe hun ofte gjør).
Hun er ikke "masete" av seg, men hvis hun går til døra utover de turene vi har fast, så går vi gjerne en tur ekstra.
Skulle hun ha mye overskuddsenergi en dag slenger jeg gjerne ut godbiter i hagen, så får hun brukt seg litt på det også wink3
Det går stort sett i turer og lek (herunder kommer også sporing) hjemme hos oss happy3
Tør ikke uttale meg om dette er riktig mengde, men smulen virker hvertfall fornøyd happy4
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
diablo

diablo


Antall Innlegg : 22
Join date : 24.09.2010
Age : 38
Bosted : Oslo

Trening i løpet av en dag? Empty
PosteTema: Re: Trening i løpet av en dag?   Trening i løpet av en dag? EmptyTir Sep 28 2010, 11:41

Kizz skrev:
Jeg går to korte (morgen og sen kveld) og en litt lengre tur (etter middag) hver dag, tilsammen omtrent en time +
I tillegg blir det en del utetid i hagen, og da leker vi hvis smulen legger opp til det (noe hun ofte gjør).
Hun er ikke "masete" av seg, men hvis hun går til døra utover de turene vi har fast, så går vi gjerne en tur ekstra.
Skulle hun ha mye overskuddsenergi en dag slenger jeg gjerne ut godbiter i hagen, så får hun brukt seg litt på det også wink3
Det går stort sett i turer og lek (herunder kommer også sporing) hjemme hos oss happy3
Tør ikke uttale meg om dette er riktig mengde, men smulen virker hvertfall fornøyd happy4

Syns det hørtes ut som en bra mengde i løpet av dagen happy3 det skal jo sies at det er ikke hver dag man gjør like mye, men dette tar man igjen andre dager som det skjer mye. Bare å gå på besøk er jo trening for hunden, eller å sitte på buss. En jeg møter på hundetreff, er ute med hunden sin som er Leonberger ca 4 timer hver dag, så dette er nok veldig inviduelt. Men syns det spennende å høre hva vi med pinschere bruker av tid.

Jeg går også 3 turer i løpet av en dag, vi har ikke noe hage, men vi er nesten hver dag i skogen. Her er vi i ca 1times tid + her tar vi også litt søksøvelser som han elsker happy3
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Trening i løpet av en dag? Empty
PosteTema: Re: Trening i løpet av en dag?   Trening i løpet av en dag? EmptyTir Sep 28 2010, 11:50

diablo skrev:
Kizz skrev:
Jeg går to korte (morgen og sen kveld) og en litt lengre tur (etter middag) hver dag, tilsammen omtrent en time +
I tillegg blir det en del utetid i hagen, og da leker vi hvis smulen legger opp til det (noe hun ofte gjør).
Hun er ikke "masete" av seg, men hvis hun går til døra utover de turene vi har fast, så går vi gjerne en tur ekstra.
Skulle hun ha mye overskuddsenergi en dag slenger jeg gjerne ut godbiter i hagen, så får hun brukt seg litt på det også wink3
Det går stort sett i turer og lek (herunder kommer også sporing) hjemme hos oss happy3
Tør ikke uttale meg om dette er riktig mengde, men smulen virker hvertfall fornøyd happy4

Syns det hørtes ut som en bra mengde i løpet av dagen happy3 det skal jo sies at det er ikke hver dag man gjør like mye, men dette tar man igjen andre dager som det skjer mye. Bare å gå på besøk er jo trening for hunden, eller å sitte på buss. En jeg møter på hundetreff, er ute med hunden sin som er Leonberger ca 4 timer hver dag, så dette er nok veldig inviduelt. Men syns det spennende å høre hva vi med pinschere bruker av tid.

Jeg går også 3 turer i løpet av en dag, vi har ikke noe hage, men vi er nesten hver dag i skogen. Her er vi i ca 1times tid + her tar vi også litt søksøvelser som han elsker happy3

Glemte å nevne at min er DP wink3 , og at vi "turer" litt mindre/kortere hvis vi drar på besøk (enten til hunder eller folk laughs ).
Synes 4 timer hørtes veldig mye ut, men kanskje rasen/hunden trenger det???
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
diablo

diablo


Antall Innlegg : 22
Join date : 24.09.2010
Age : 38
Bosted : Oslo

Trening i løpet av en dag? Empty
PosteTema: Re: Trening i løpet av en dag?   Trening i løpet av en dag? EmptyTir Sep 28 2010, 12:05



Syns det hørtes ut som en bra mengde i løpet av dagen happy3 det skal jo sies at det er ikke hver dag man gjør like mye, men dette tar man igjen andre dager som det skjer mye. Bare å gå på besøk er jo trening for hunden, eller å sitte på buss. En jeg møter på hundetreff, er ute med hunden sin som er Leonberger ca 4 timer hver dag, så dette er nok veldig inviduelt. Men syns det spennende å høre hva vi med pinschere bruker av tid.

Jeg går også 3 turer i løpet av en dag, vi har ikke noe hage, men vi er nesten hver dag i skogen. Her er vi i ca 1times tid + her tar vi også litt søksøvelser som han elsker happy3[/quote]

Glemte å nevne at min er DP wink3 , og at vi "turer" litt mindre/kortere hvis vi drar på besøk (enten til hunder eller folk laughs ).
Synes 4 timer hørtes veldig mye ut, men kanskje rasen/hunden trenger det???[/quote]

Jeg syns også det er mye, men tror ikke det er sånn at hun går i 4 timer, tror de setter seg ute bare fordi hun rett å slett liker å være ute. Så skal det sies at denne hann hunden veier 72kg så det går ikke så fort i svingene, og jeg har oppfattet det som at det er en mye mer bedagelig rase enn DP happy3 det syns jeg er så herlig å se når diablo leker med faren min sin schæfer, så har jo ikke zicco som han heter sjans å ta han igjen, pga DP er jo genial til å svinge i fart, der sliter shæferen siden den er såpass mye større. men hvis det hadde vært konkuranse på å løpe fortest rett frem, vinner nok shæferen igjen. Så det er jo fordeler å ulemper med å være liten eller stor wink3
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Trening i løpet av en dag? Empty
PosteTema: Re: Trening i løpet av en dag?   Trening i løpet av en dag? EmptyTir Sep 28 2010, 12:18

Aaahhh... jeg trodde et kort lite øyeblikk at du hadde pinscher, og ikke DP (surra fælt her nå...)
Vi også er mye mere ute enn vi er aktive (enten fisketurer, der blir det jo en del sitting... eller bare hagen).
Tror balansegangen er ganske bra hvertfall, for jeg(vi) har en rolig hund inne happy6
Og at DP er kjapp i vendinga... Ohhh YES! Utrolig fint å se dem løpe, bråsnu og beine videre wub4
Ligger jo klistra langs bakken med ørene flatt bakover (hvertfall min) wub3
Herlig å se!
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
jeanett

jeanett


Antall Innlegg : 75
Join date : 12.09.2009
Bosted : jæren

Trening i løpet av en dag? Empty
PosteTema: Re: Trening i løpet av en dag?   Trening i løpet av en dag? EmptyTir Sep 28 2010, 19:52

Kommer litt an på vær og vind her i heimen. Men går et par små do runder til dagen, da vi ikke har hage. Så går jeg en lang tur til dagen på 1 time minst. I tillegg så er jeg i stallen der hundene er med, så da er de "ute" da også. I tillegg så trener jeg nesten hver dag, agility, nesearbeid, eller hjernetrim. Men er det striregn er dag, å dårlig humør så blir det en rolig dag therethere Dagene varier jo såklart, men sånn ca vertfall.
Til Toppen Go down
http://www.beroax.com
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Trening i løpet av en dag? Empty
PosteTema: Re: Trening i løpet av en dag?   Trening i løpet av en dag? EmptyOns Sep 29 2010, 09:48

Her blir det 1-2 timer tur i ukedagene og 2 til 5 timer tur i helgedagene. Når jeg er på fjellet sammen med andre hunder, er Melba den som løper mest og er minst sliten når vi kommer hjem. Den eneste rasen vi omgås med og som er like aktiv/mer aktiv enn Melba på tur, er en vorsteh. Der må hun se seg slått, hehe... De øvrige har ett langt roligere tempo enn hva Melba har og de ligger også langflate når de kommer hjem etter noen timer på fjellet, mens Melba er like opplagt. De eneste gangene jeg ser den hunden pese er når det er veldig varmt ute, og vi har vel hatt 4-5 slike dager nordpå i år. Blir ofte imponert over hvor mye energi og hvor utholden hun er!

Utenom turer trener vi en-fire ganger i uka. Noen ganger blir det bare to-tre korte økter hjemme, andre ganger er det lengre økter på fellestreninger (trener lydighet, spor og litt agility). Også blir det litt godbitsøk innimellom.

Er det dager hvor Melba bare får en halvtime tur, så klager hun ikke, men selv om jeg ikke har testet det ut, så tipper jeg at hun hadde gjort det dersom det skjedde flere dager på rad.
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Sponsored content





Trening i løpet av en dag? Empty
PosteTema: Re: Trening i løpet av en dag?   Trening i løpet av en dag? Empty

Til Toppen Go down
 
Trening i løpet av en dag?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Svømme trening
» trening på tredemølle
» AG-trening på Holmlia
» Melba på tur og trening
» Trening med Affenpinscher

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Dvergpinscher-
Gå Til: