Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Tulletråd

Go down 
+7
Marita
jeanette
kinelu
Lene
ElinK
Antamina
Fanny
11 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Tulletråd Empty
PosteTema: Tulletråd   Tulletråd EmptyTir Sep 21 2010, 03:27

Tenkte å lage en "ooooops, så pinlig-tråd" jeg
(så vil jo tiden vise om noen tør å bite på leer3


ops3


Altså...
Jeg driter meg ofte ut (ramler uti med hodet først...), men har heldigvis manglende selvhøytidelighet
(så derfor går dette som regel bra) happy3

I sommer, som veldig fersk og stolt dp'eier så jeg en bitteliten hund som jeg var skråsikker på var en
dp'valp.
Oh happy day! Potensiell turkompis!!! I nabolaget!!!!!!!
La meg nå få nevne at jeg er litt nærsynt, og føler jeg omtrent famler i blinde uten linser...
Etter noen dager møtte jeg og smulen på denne "valpen"
(og jeg tenkte at "ja,ja, jeg trakk det lengste strået i forhold til utseendet hvertfall", på smulen altså)
Veldig forsiktig spurte jeg eieren om hva dette var slags hund da...
(tanken slo meg jo at dette måtte være en blanding av noe rart noe eller bare en lite pen dp)
Og der kom jeg i prat med en veldig stolt eier av en Russisk Toy happy4 happy4 happy4
(som forøvrig er veldig fin til å ikke være dp, hehehe)

(Og bare så du vet det Marian, jeg ser forskjell på smulen og et ekorn, selv om det er mørkt lalala2 laught laught )

Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Gjest
Gjest




Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd EmptyTir Sep 21 2010, 05:58

Kizz skrev:


(Og bare så du vet det Marian, jeg ser forskjell på smulen og et ekorn, selv om det er mørkt lalala2 laught laught )


blah2 Prøver du å ro deg unna at du trodde en plastikksau var en puddel nå da? leer3

Men du verden, det er stooor forbedring! happy4
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd EmptyTir Sep 21 2010, 08:25

Norwinstars skrev:
Kizz skrev:


(Og bare så du vet det Marian, jeg ser forskjell på smulen og et ekorn, selv om det er mørkt lalala2 laught laught )


blah2 Prøver du å ro deg unna at du trodde en plastikksau var en puddel nå da? leer3

Men du verden, det er stooor forbedring! happy4

FAEN! Det hadde jeg helt glemt i forbifarta... lol!
(Og dessuten var det ganske mørkt... OG den plasttingen sto jo hvertfall 4 meter unna meg....
lalala2 lalala2 lalala2 )


Sist endret av Kizz den Tir Sep 21 2010, 12:24, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Antamina

Antamina


Antall Innlegg : 412
Join date : 10.06.2009
Age : 36

Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd EmptyTir Sep 21 2010, 09:27

Mamma gikk på tur med Antara, og gikk forbi en dverg. Altså en skikkelig menneskedverg. Han spør da, hvilken rase dette er... hehhe. "dv........PINSCHER" happy4
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd EmptyTir Sep 21 2010, 09:31

happy4 happy4 happy4
Må ha vært litt av en situasjon å vært i laught
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Antamina

Antamina


Antall Innlegg : 412
Join date : 10.06.2009
Age : 36

Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd EmptyTir Sep 21 2010, 09:41

Hehe ja happy6

Mange dvergpinschereiere får jo ofte høre at de har en chihuahua og sånt, feks.

Når jeg hadde grand danois, så var det noen som lurte på om Antara (som er en dvergpinscher) var valpen til GD´n min. De var så like, bare litt størrelseforskjell cool
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd EmptyTir Sep 21 2010, 09:59

happy4 Ja de var sikkert kjempelike kan jeg tenke meg happy4
Jeg ble spurt om smulen var Basenji nå i sommer, og ble helt satt ut, jeg kom jo søren ikke på hvordan de ser ut en gang... (Rett hjem for å google wink3 )
Ikke den verste hunden å bli sammenligna med, de er bare helt nydelige wub3
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Gjest
Gjest




Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd EmptyTir Sep 21 2010, 10:14

Antamina skrev:
Mamma gikk på tur med Antara, og gikk forbi en dverg. Altså en skikkelig menneskedverg. Han spør da, hvilken rase dette er... hehhe. "dv........PINSCHER" happy4

happy4
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd EmptyTir Sep 21 2010, 11:00

Når Scot var yngre fikk vi stadig spørsmål om han var en Rhodesian Ridgeback... Greit, de har jo samme farge (nesten), men vil jo påstå at det er en viss forskjell på størrelsen happy4
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd EmptyTir Sep 21 2010, 12:23

ElinK skrev:
Når Scot var yngre fikk vi stadig spørsmål om han var en Rhodesian Ridgeback... Greit, de har jo samme farge (nesten), men vil jo påstå at det er en viss forskjell på størrelsen happy4

blink00 laughs
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd EmptyTir Sep 21 2010, 14:17

ElinK skrev:
Når Scot var yngre fikk vi stadig spørsmål om han var en Rhodesian Ridgeback... Greit, de har jo samme farge (nesten), men vil jo påstå at det er en viss forskjell på størrelsen happy4

Har fått mange rare forslag på hva Azarel var da han var valp...
Dobermann er jo kanskje forståelig. Det er fremdeles mange som tror han er en dober-valp.
Ruslet i byen en gang da Azarel var 4-5mnd. Da var det en kar som mente at det måtte jo være en gordon setter. lalala2
Men den kanskje beste var to guttunger vi passerte på tur da Azarel var liten. Den ene mente helt sikkert at det der var en dachs what3 , for det hadde de også hjemme.
Javel, tenkte jeg. Hvis de har dachs hjemme så bør han kanskje klare å se forskjell på en pinscher og en dachs... leer3
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd EmptyTir Sep 21 2010, 14:41

Lene skrev:
ElinK skrev:
Når Scot var yngre fikk vi stadig spørsmål om han var en Rhodesian Ridgeback... Greit, de har jo samme farge (nesten), men vil jo påstå at det er en viss forskjell på størrelsen happy4

Har fått mange rare forslag på hva Azarel var da han var valp...
Dobermann er jo kanskje forståelig. Det er fremdeles mange som tror han er en dober-valp.
Ruslet i byen en gang da Azarel var 4-5mnd. Da var det en kar som mente at det måtte jo være en gordon setter. lalala2
Men den kanskje beste var to guttunger vi passerte på tur da Azarel var liten. Den ene mente helt sikkert at det der var en dachs what3 , for det hadde de også hjemme.
Javel, tenkte jeg. Hvis de har dachs hjemme så bør han kanskje klare å se forskjell på en pinscher og en dachs... leer3

Haha, jeg har faktisk også fått spørsmål om Scot er en eller annen form for dachs. Det mest vanlige nå er at folk lurer på om han er en stor dverpinscher lol!
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
kinelu

kinelu


Antall Innlegg : 72
Join date : 30.06.2009
Age : 33
Bosted : Toten

Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd EmptyTir Sep 21 2010, 18:30

Jeg stod på en parkeringsplass med den ene dvergen min på 4 år, og da kom en mor og sønn på sikkert 4-5 år:
"Oi, mamma se der! Den hunden der har ikke fått mye mat! -Mor:Neida, det er en liten valp det der.."

Da måtte jeg le :p Guttungen hadde vel fått beskjed om at han måtte spise masse mat for å bli stor og sterk :p
Til Toppen Go down
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd EmptyTir Sep 21 2010, 20:30

Da Litro(dobermannhannhunden min) var 5-6 mnd, så var vi på sosialiseringstrening i sentrum av Gjøvik, Så gikk det en gammel dame med rullator bort til oss og syns jeg hadde så pen en Gordonsetter. Jeg sa til dama på en pen måte at dette ikke var en gordonsetter men en dobermann valp, og da svarer ho meg så kjekt tilbake: Nei, denne rasen kunne hun MYE om, for sønnen hennes hadde akkurat makan hjemme- og det var en Gordonsetter happy4 happy4 happy4 leer3
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd EmptyTir Sep 21 2010, 20:32

jeanette skrev:
Da Litro(dobermannhannhunden min) var 5-6 mnd, så var vi på sosialiseringstrening i sentrum av Gjøvik, Så gikk det en gammel dame med rullator bort til oss og syns jeg hadde så pen en Gordonsetter. Jeg sa til dama på en pen måte at dette ikke var en gordonsetter men en dobermann valp, og da svarer ho meg så kjekt tilbake: Nei, denne rasen kunne hun MYE om, for sønnen hennes hadde akkurat makan hjemme- og det var en Gordonsetter happy4 happy4 happy4 leer3

Ja, og de gamle vet best! Så da må du høre på den gamle damen da! leer3
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd EmptyTir Sep 21 2010, 20:39

lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd EmptyTir Sep 21 2010, 20:43

Da Nitro var valp var det noen vi møtte i Oslo som utbrøt: "Er det der en sånn kamphund, eller?" lol! Stakkars lille, søte Nitro med hengeørene sine wub3

Antara: Man skal jo ikke si "dverg" nå - det heter kortvokst Smile Så vi har kortvokste pinschere Laughing
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Gjest
Gjest




Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd EmptyTir Sep 21 2010, 20:56

Her i gata har vi barn som stadig passerer huset vårt. Og samme spørsmåla kommer hver gang...

En jente spør "Er det Chihuahua?" Og en liten gutt spør om vi har Pitbull... blink00 ...og de spør hver gang, gjerne et par ganger pr dag på sommeren.... mad1
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd EmptyTir Sep 21 2010, 20:57

Marita skrev:
Da Nitro var valp var det noen vi møtte i Oslo som utbrøt: "Er det der en sånn kamphund, eller?" lol! Stakkars lille, søte Nitro med hengeørene sine wub3

Antara: Man skal jo ikke si "dverg" nå - det heter kortvokst Smile Så vi har kortvokste pinschere Laughing

Miniatyrpinscher biggrin
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd EmptyTir Sep 21 2010, 20:58

Norwinstars skrev:
Her i gata har vi barn som stadig passerer huset vårt. Og samme spørsmåla kommer hver gang...

En jente spør "Er det Chihuahua?" Og en liten gutt spør om vi har Pitbull... blink00 ...og de spør hver gang, gjerne et par ganger pr dag på sommeren.... mad1

happy4 Må jo være Johnny som er chihuahua og Myggis som er pitbull laught laught laught
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Gjest
Gjest




Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd EmptyTir Sep 21 2010, 20:59

Kizz skrev:
Norwinstars skrev:
Her i gata har vi barn som stadig passerer huset vårt. Og samme spørsmåla kommer hver gang...

En jente spør "Er det Chihuahua?" Og en liten gutt spør om vi har Pitbull... blink00 ...og de spør hver gang, gjerne et par ganger pr dag på sommeren.... mad1

happy4 Må jo være Johnny som er chihuahua og Myggis som er pitbull laught laught laught

Jepp! happy4
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd EmptyTir Sep 21 2010, 21:02

By the way;
Jonnyen min hadde sansen for Johnnyen din wink3
(så kanskje jeg klarer å lure meg til en dp-valp til om noen år... plain3 en sånn myk og god en plain3 )
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Gjest
Gjest




Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd EmptyTir Sep 21 2010, 21:41

Kizz skrev:
By the way;
Jonnyen min hadde sansen for Johnnyen din wink3
(så kanskje jeg klarer å lure meg til en dp-valp til om noen år... plain3 en sånn myk og god en plain3 )

Min Johnny sitter nå i soffan og skriver flyttemelding til Eidsvoll. Han syns selv har er veeeeldig myk og god! happy4
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd EmptyTir Sep 21 2010, 21:43

Norwinstars skrev:
Kizz skrev:
By the way;
Jonnyen min hadde sansen for Johnnyen din wink3
(så kanskje jeg klarer å lure meg til en dp-valp til om noen år... plain3 en sånn myk og god en plain3 )

Min Johnny sitter nå i soffan og skriver flyttemelding til Eidsvoll. Han syns selv har er veeeeldig myk og god! happy4

Egentlig ligger han og spriker med bena og blottlegger både blekkhus og fyllepenn... happy4
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd EmptyOns Sep 22 2010, 05:41

Norwinstars skrev:
Norwinstars skrev:
Kizz skrev:
By the way;
Jonnyen min hadde sansen for Johnnyen din wink3
(så kanskje jeg klarer å lure meg til en dp-valp til om noen år... plain3 en sånn myk og god en plain3 )

Min Johnny sitter nå i soffan og skriver flyttemelding til Eidsvoll. Han syns selv har er veeeeldig myk og god! happy4

Egentlig ligger han og spriker med bena og blottlegger både blekkhus og fyllepenn... happy4

happy4 happy4 happy4
Herlig happy5
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Sponsored content





Tulletråd Empty
PosteTema: Re: Tulletråd   Tulletråd Empty

Til Toppen Go down
 
Tulletråd
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Humor og rariteter-
Gå Til: