Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring

Go down 
+9
Hjerpviken
Nina (Kennel Dijontoma)
Gerd-Marit
Eva
Irene
ElinK
Lene
Linn
fall
13 posters
AvInnlegg
fall




Antall Innlegg : 3
Join date : 08.09.2010

Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring Empty
PosteTema: Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring   Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring EmptyOns Sep 08 2010, 19:33

Pinscher er ett av alternativene til rase nå når vi skal ha hund, etter det jeg leste på canis.no er dette en rase som passer for oss.
Men har nå brukt endel tid på å lese endel rundt på nettet, og fant at dette ikke er en barnevennlig rase, og at den er veldig gneldrete/mye lyd...!
Stemmer dette?

Det viktigste er nok at hunden er barnevennlig, da jeg har en gutt på 7 år med autisme (modenhetsnivå ca. 4 år).
Gutten min sier han vil klappe hunden, og se på tv sammen med den, så dette må også la seg gjøre laughs

Ser at den trenger endel stimuli for å ikke kjede seg, hva slags 'oppgaver' bruker dere?


Har forresten ikke hatt hovedansvar for en hund før, men har vokst opp med Golden retriever, Collie/Buhund, og en fryktelig sta Rottweiler. biggrin

Håper på noen oppklarende svar, synes rasevalg er kjempevanskelig og et stort valg å ta..
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring Empty
PosteTema: Re: Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring   Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring EmptyOns Sep 08 2010, 19:47

For det første: IKKE les amerikanske sider om rasen... De som skriver dem har ikke samme rase som oss andre...

Når det er sagt så er ikke pinscher for alle. De kan være sære, de er oftest noe reserverte overfor fremmede, selvstendige og de tenker selv. En pinscher lar seg fint trene, men i og med at de gjerne finner på egne løsninger og må ha variert trening for å ikke kjede seg, er det ikke en typisk rase om man vil ha hunden til å være ukritisk lydig. wink3

Alle pinschere jeg vet som har det godt, elsker familien sin inderlig. Har du problemer med å få utdelt nusser, så kan det hende at det blir et problem... wub3 Her i huset har vi en som nusser og en som syns at det blir litt vel intimt happy4 Jeg ser ikke noe problem med å ha pinscher i barnefamilie, men med alle hunder så krever det at foreldrene følger opp og at barna ikke får frie tøyler. Hunden er ikke noe leketøy.

Ene pinscheren min har mye lyd når han leker med broren sin og blir veldig ivrig. Broren har sjelden lyd når han leker. Den første har også lavere terskel for å bjeffe, så det henger nok litt sammen (+ litt vranglære).

Du kan jo ta en telefon til raserepresentanten i klubben. Hun har lang erfaring med rasen og er ganske nyansert i sin fremstilling av rasen happy6
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Gjest
Gjest




Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring Empty
PosteTema: Re: Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring   Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring EmptyOns Sep 08 2010, 19:58

Jeg vil ikke si at pinscher er gneldrete men det er jo opprinnelig en vakthund så de har nok litt varsleinstinkt. Det er også en aktiv rase som ikke bare ligger i en krok hele dagen.

Vi hadde en pinscher før som bjeffet for å varsle dersom det kom noen, men hun var ikke aggressiv mot de som kom. Hun var alltid "der det skjedde" og måtte få med seg alt.

Han vi har nå bjeffer aldri og er snill og mye roligere.

Når det gjelder å være barnevennlig så er de nok ikke værre eller bedre enn andre. Vi har nettopp fått en sønn også (5 måneder gammel), og det er ikke noe trøbbel i forbindelse med det.

Men man er ikke garantert at man får en "kosehund". Av de pinscherene jeg har møtt så har noen vært skikkelig kosete, mens andre igjen gjerne liker å ligge for seg selv i motsatt ende av sofaen.

Jeg synes det er vanskelig å si at hvis man skaffer seg en pinscher så får man akkurat en sånn type hund. Det kan være ganske store forskjeller fra hund til hund.
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring Empty
PosteTema: Re: Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring   Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring EmptyTor Sep 09 2010, 08:49

fall skrev:
Pinscher er ett av alternativene til rase nå når vi skal ha hund, etter det jeg leste på canis.no er dette en rase som passer for oss.
Men har nå brukt endel tid på å lese endel rundt på nettet, og fant at dette ikke er en barnevennlig rase, og at den er veldig gneldrete/mye lyd...!
Stemmer dette?

Det viktigste er nok at hunden er barnevennlig, da jeg har en gutt på 7 år med autisme (modenhetsnivå ca. 4 år).
Gutten min sier han vil klappe hunden, og se på tv sammen med den, så dette må også la seg gjøre laughs

Nå er det store individuelle forskjeller innad i rasen, men jeg synes ikke pinscheren er gneldrete.
Ja, det er en vakthund så litt lyd må du nok regne med, men jeg mener det er forskjell på 2-3 bjeff når det ringer på døra og konstant gneldring for hver minste ting. Selv har jeg en med mye vaktinnstinkt og vi har trent endel på at han ikke trenger å si fra om ALT. Men at han sier ifra når det kommer noen er greit for meg.

Nå har ikke jeg barn, men min pinscher er veldig glad i barn. Har to "tantebarn" på 6 og 8 år som tidligere var skeptiske til hunder, men etter at jeg fikk Azarel så er det visst veldig morsomt å leke gjemsel med ham. (Gutta har på hettegenser, legger seg ned på gulvet med ansiktet ned og drar hetta helt over hodet/ansiktet, så må Azarel finne dem.) happy6

Her er forresten en liten artikkel om pinscher og barn med autisme:
http://3.bp.blogspot.com/_iCjlvpZ5fSY/S-SQe4qNdLI/AAAAAAAAEE0/DK8zUkbA1yE/s1600/CCF20100507_00000.jpg
(klikk på bildet for å zoome)

Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring Empty
PosteTema: Re: Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring   Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring EmptyTor Sep 09 2010, 09:21

Lene skrev:
fall skrev:
Pinscher er ett av alternativene til rase nå når vi skal ha hund, etter det jeg leste på canis.no er dette en rase som passer for oss.
Men har nå brukt endel tid på å lese endel rundt på nettet, og fant at dette ikke er en barnevennlig rase, og at den er veldig gneldrete/mye lyd...!
Stemmer dette?

Det viktigste er nok at hunden er barnevennlig, da jeg har en gutt på 7 år med autisme (modenhetsnivå ca. 4 år).
Gutten min sier han vil klappe hunden, og se på tv sammen med den, så dette må også la seg gjøre laughs

Nå er det store individuelle forskjeller innad i rasen, men jeg synes ikke pinscheren er gneldrete.
Ja, det er en vakthund så litt lyd må du nok regne med, men jeg mener det er forskjell på 2-3 bjeff når det ringer på døra og konstant gneldring for hver minste ting. Selv har jeg en med mye vaktinnstinkt og vi har trent endel på at han ikke trenger å si fra om ALT. Men at han sier ifra når det kommer noen er greit for meg.

Nå har ikke jeg barn, men min pinscher er veldig glad i barn. Har to "tantebarn" på 6 og 8 år som tidligere var skeptiske til hunder, men etter at jeg fikk Azarel så er det visst veldig morsomt å leke gjemsel med ham. (Gutta har på hettegenser, legger seg ned på gulvet med ansiktet ned og drar hetta helt over hodet/ansiktet, så må Azarel finne dem.) happy6

Her er forresten en liten artikkel om pinscher og barn med autisme:

http://3.bp.blogspot.com/_iCjlvpZ5fSY/S-SQe4qNdLI/AAAAAAAAEE0/DK8zUkbA1yE/s1600/CCF20100507_00000.jpg
(klikk på bildet for å zoome)



Så herlig artikkel wub4
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
fall




Antall Innlegg : 3
Join date : 08.09.2010

Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring Empty
PosteTema: Re: Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring   Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring EmptyTor Sep 09 2010, 10:26

Tusen takk for flotte svar!
Kjempefin artikkel wub4


Godt å høre at de ikke er gneldrete - kan fint godta varselsbjeffing.. Så kan man jo trene på det om det viser seg å være mer.
Mange får kanskje gneldrete hunder fordi de står uaktivert hele dagen også unsure3


Var faktisk en norsk side jeg leste at de ikke er barnevennlige, finner den ikke igjen akkurat nå.
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring Empty
PosteTema: Re: Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring   Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring EmptyTor Sep 09 2010, 10:44

Vi har en pinschergutt på 13 måneder som går veldig godt overens med barn. Han elsker å få oppmerksomhet og å bli lekt med, og han demper seg når han leker med barn, herlig å se. Vi har ikke barn selv, men har nevøer og nieser i alder 2 år og oppover til 15.

Scot lager ikke mye lyd hjemme, det er kun når det kommer noen og det har også blitt bedre med litt trening happy6

Lykke til med valg av hund!!
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring Empty
PosteTema: Re: Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring   Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring EmptyTor Sep 09 2010, 14:38

Jeg vil ikke si at pinscher ikke er barnevennlig, men det er noen ting å ta hensyn til.
Det ene er at pinscheren er som sagt vakthund. I situasjon der barna og andre barna fra nabolaget løper inn og ut av huset, kan hunden bli veldig stresset pga. sine vaktinstikter. Vaktinstiktet gjør også at hunden slipper ikke fremmede inn, og bjeffer når noen kommer til døren. Men pinscher er ingen gneldrehund som bjeffer til tider og utider.
Pinscher ha en god del egen vilje, og er ingen hund for barn å oppdra. Foreldre må være spesielt obs på under modningsprosessen, en ung hund kann være yppete og prøve sin plass.
Med barn med spesielle behov kan det være som med små barn, pinscher kan være overbeskyttende når det gjelder sine egne.

Ta kontakt med oppdrettere, de kan formidle deg i kontakt med familier med pinscher slik at du får høre mer om erfaringer av kombinasjon pinscher og barn.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring Empty
PosteTema: Re: Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring   Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring EmptyTor Sep 09 2010, 17:30

Har en sønn på 2 år, en pinscher på snart 4. De går kjempebra overends!
Enig med det Linn, Arne og Irene har skrevet over. happy3

Ett par bilder av de to gutta mine wub4

Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring WhiEmrik01

Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring WhiEmrik00
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Gerd-Marit

Gerd-Marit


Antall Innlegg : 454
Join date : 14.06.2009
Age : 54
Bosted : Sandnes

Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring Empty
PosteTema: Re: Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring   Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring EmptyTor Sep 09 2010, 18:06

Må si meg veldig enig med Irene. Cora nå snart 2 år bor med oss sammen med en gutt på 13 og ei jente på 10. Hun leker med de og adlyder de, men så fort det blir for mange av vennene som kommer på en gang ramlende inn (som svære tenåringer jo gjør) sliter hun litt, men roer seg av når vi ber henne gå å legge seg (kurv eller åpent bur). Når de har vært her en stund (de hun kjenner ihvertfall) kunne hun ikke bry seg mindre om hvem de er og hva de gjør her inne. Ser at det er store unger og voksne hun reagerer mer på enn de mindre, uten at jeg kan forklare eller dokumentere det på noe vis. Men at det er en familiehund som elsker å være der familien er - ikke bare på gangen utenfor rommet- helst i samme rom i samme etasje ALLTID - hvis ikke annen beskjed er gitt - det er der de trives best.
Til Toppen Go down
http://corasblogg.blogspot.com
fall




Antall Innlegg : 3
Join date : 08.09.2010

Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring Empty
PosteTema: Re: Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring   Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring EmptyTor Sep 09 2010, 18:18

Takk så masse for svar happy6

Nydelige bilder, Eva wub4

Skjønner hva dere mener ang. bråkete strømmer med mennesker som myldrer inn og ut.. Har ikke mye besøk, som regel min mor som kommer. Bor i en 4-manns bolig da så er jo litt lyder når naboene kommer og går (bare eldre mennesker)

Har lært masse her, veldig takknemlig for svar!
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring Empty
PosteTema: Re: Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring   Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring EmptyTor Sep 09 2010, 18:42

Pinscheren er ikke en gneldrete hund, som sagt tidligere så er det jo en vakthund som varsler når det er noe å varsle om, men de skal ikke gneldre for alt og ingen ting... Jeg har selv 3 pinschere og bor i 6. etasje i en 50 kvm stor leilighet i et langt bygg på 9 etasjer og det er veldig lite lyd i dem, de varsler kun når det er noe som skjer akkurat ved vår dør og gledesbjeffer når det kommer besøk...ellers er det ingen lyd i dem, de er fakstisk de mest lydløse hundene av alle de ørtogførti hundene som bor her...! Men, på samme måte som en understimulert boarder colli begynner å gjete for å stimulere seg selv vil en understilulert vakthund kunne begynne å varsle for tulleting, så ofte får man vel det man ber om, hehe...

Min erfaring er også at tispene ofte er litt mer intense på den biten enn hannhunder, men det er det sikkert forskjellige meninger om... Her har jeg to hanner og én tispe, og den éne hannen bjeffer aldri, hvert fall så skjeldent at jeg skvetter når han gjør det, mens tispen er litt raskere på bjeffeavtrekkeren en guttene... Hannene slipper også alt og alle inn med åpne armer, mens tispen er litt mer spørrende rundt om det er greit at fremmede får komme inn eller ikke hvis ikke jeg er der...

Når det kommer til barn så har du jo fått mye fine svar allerede, og jeg har ikke barn selv, men har heller aldri hatt noe problem når vi er sammen med barn...hundene elsker at barna vil leke med dem, og den ene hannen min var med meg og jobbet på rideleir en sommer da jeg hadde bare han... Da kom det rundt 15-20 nye barn hver uke, og Jonas gjorde jobben for oss som jobbet der mye lettere siden han underholdt barna og lekte med dem dagen lang så det ble mindre behov for at vi fant på ting å sysselsette dem med, haha! happy6


Edit: Litt flere bilder.... Pinscher og barn



Sist endret av Nina den Tor Sep 09 2010, 20:17, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Hjerpviken

Hjerpviken


Antall Innlegg : 35
Join date : 05.11.2009
Bosted : Karlstad

Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring Empty
PosteTema: Re: Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring   Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring EmptyTor Sep 09 2010, 19:21

Jag tycker absolut att pinscher passar bra med barn bara den får vänja sig det från det att de är små så tror inte jag att pinscher är något sämre med barn än någon annan ras... Vi gör så med våra valpar som vi har här hemma att barn från min mammas arbetsplats får komma och hälsa och gosa med alla valpar när de är små så att även om det inte finns några småbarn i vår familj så är valparna när de flyttar från oss vana vid barns närhet iallafall. sidehug
En av våra foderhanar bor i barnfamilj och det funkar jätte bra! happy6 http://fiaspinscher.blogspot.com/
Vi har som sagt ännu inga barn själva men jag tvekar absolut inte att ha mina pinschrar med mina barn när den tiden kommer Smile
Til Toppen Go down
http://www.hjerpviken.se
Gjest
Gjest




Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring Empty
PosteTema: Re: Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring   Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring EmptyFre Sep 10 2010, 10:33

Nina skrev:
... i et langt bygg på 9 etasjer...

Har det bikket over? biggrin
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring Empty
PosteTema: Re: Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring   Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring EmptyFre Sep 10 2010, 12:56

Arne skrev:
Nina skrev:
... i et langt bygg på 9 etasjer...

Har det bikket over? biggrin

Nei, ikke enda, men det er både langt og høyt...maaaange meter langt med sånn ca 5-6 forskjellige oppganger, og 9 etasjer høyt...! wink3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
HeidiM

HeidiM


Antall Innlegg : 89
Join date : 26.06.2009
Age : 51
Bosted : Hammerfest

Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring Empty
PosteTema: Re: Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring   Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring EmptyLør Sep 11 2010, 08:22

Her var det mange fine svar happy6 personlig trur æ det e veldig individuelt fra hund til hund, om oppvekst og familieforhold wink3 Shadow dominere veldig når det e barn i huset. men han e heller ikke vant med små barn, så æ setter han i bur når venninnen mine med mindre barn kommer på besøk wink3 blir nok annerledes når bikkja e vokst opp i barne familie.

Han e iallefall vakthund i høyeste grad og har fått voksne menn til å snu i døra..av en eller anna grunn tåle han ikke svarthåra menn laughs det tar tid før han slappe av når fremmede menneska kommer til oss, og det har innimellom vært ei utfordring å få menneskan til å slappe av med Shadow tilstedet wink3 Men, når det e sagt så ville æ ha en hunderase æ kunne bryne mæ litt på og som ikke minst kunne passe på ho matmor når vi e alene på hytta happy4

han e en fantastisk turhund som bærer alt æ må ha med mæ i kløv, han elske å spore etter gjemte gjennstanda eller menneska både ute å inne, og favoritten min e jo å leke gjemsel med han wink3 Har tidligere hatt schæfer hund og kose mæ myyye mere med personligheta til Pinscher rasen. utrolig kreative bikkjer som ikke e tapt bak ei vogn når di vil nåt happy4 men helt klart, æ har lagt mang en arbeids time i å trene Shadow til å bli en hund som passe inn i våres familie, og alt har absolutt ikke vært dans på rose for å si det sånn..det har vært ganga æ har lurt på hva æ har begitt mæ ut på cool

Trur Shadow har lært mæ masse mere enn æ har lært han wink3
Blitt en stor fan av rasen pinscher og vil absolutt ha flere wink3
Like den litt fandeninvoldske bikkja som æ innbille mæ spør om æ e dum nånganga biggrin
lykke til med valget og man blir liksom ikke klokere på uansett hunderase før man har di hjemme i stua si happy6
Til Toppen Go down
http://hmauno@gmail.com
MiraHedda

MiraHedda


Antall Innlegg : 232
Join date : 04.11.2009
Bosted : Son, Akershus

Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring Empty
PosteTema: Re: Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring   Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring EmptyLør Sep 11 2010, 10:49

Vi er jo en hel familie og jeg er 14 og søsteren min er 12. Det går helt fint og vi kan ha venner som går til og fra, er ute å leker osv, men det er viktig at man lar hunden få fred. Mine venner skjønner jo såpass, og de er helt trygge på henne og hun er bombetrygge på de. De kan gjøre alt mulig med henne, mens min søsters venner er veldig truende i måten de er (ser inn i øynene hennes, mens de bøyer seg over mira for å klappe henne på hodet. ), så da synes jeg det er best å gi beskjed til Mira at hun skal ligge i stolen sin/senga (og at de ikke skal gå bort til henne), og der blir hun Smile Dette er mest fordi vennene hennes ikke skjønner når hun vil trekke seg unna og eks. sove så det er absolutt for hennes del. I sommer var vi med familien til pappa på hytta, der det bla. var masse småbarn fra 2-6 år. Dette gikk helt supert Smile Han på 6 er kjempeglad i hunder, så han gikk rundt å leide henne hele tiden og mira var så tolmodig som bare det happy3

Her er vi på båttur :

Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring 99mbuu


RED: Men man må alltid huske på at Pinscheren ikke er noen Golden og ta hensyn til dette happy3
Til Toppen Go down
fjose

fjose


Antall Innlegg : 82
Join date : 20.08.2009

Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring Empty
PosteTema: Erfaring med Pinscher og autistisk barn   Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring EmptyMan Nov 29 2010, 21:06

Vi har noen venner med en autistisk sønn som nå går i 2dre klasse.
Han har truffet Ruffen noen ganger - sist var gutten på besøk hos oss med sin far og vi var spente på hvordan det ville gå.
Mot slutten av besøket lå Ruffen og gutten sammen i saccosekken og slappet av. Gutten tok forsiktig på Ruffen både med en finger og med hånden. Ruffen lå helt rolig.
Det som ikke var så vellykket var når Ruffen bjeffet (som en vakthund gjør når det kommer folk), da holdt han seg for ørene - også lenge etter bjeffingen. Dette gjør han forsåvidt med alle lyder og i andre situasjoner også.
Etter besøket ble Ruffen liggende i saccosekken uten å gå tilbake til sin favorittplass.
Gutten har i ettertid spurt sin far etter Ruffen.
Det skal også nevnes at Ruffen ennå ikke har fylt 2 år.
Vi har eksponert ham for både små og store barn helt siden vi hentet ham som valp.

Hvorvidt en pinscher passer hos din familie kommer jo an på mer enn disse sidene selvfølgelig.
Jeg anbefaler ikke denne rasen med mindre du er forberedt på å gå på kurs, lange turer og evt. aktiviteter som kan stimulere hjernen - som agility.

Hvis du bor i nærheten av oss kan dere gjerne få treffe Ruffen.

Lykke til!
Til Toppen Go down
http://www.fjose.no/ny%20hjemmeside/ruffen.htm
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring Empty
PosteTema: Re: Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring   Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring EmptyTir Nov 30 2010, 07:14

Det med gneldringen kan også være at noen har blandet pinscher og dvergpinscher? De har langt lavere terskel for bjeffing, selv om begge rasene er vakthunder som kan varsle en del.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Sponsored content





Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring Empty
PosteTema: Re: Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring   Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring Empty

Til Toppen Go down
 
Litt forvirrende info om rasen, håper på oppklaring
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kamera! Håper noen kan hjelpe ;)
» Gissa rasen, dobermannpinscher, pinscher eller dvärgpinscher
» Info om pincher...på allehunderaser.com...
» Snuser veldig på Pinscher, håper noen kan svare meg :)
» Info, Kalenderavstemning

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: