Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Klosliper

Go down 
+4
*Cathrina*
Simira
Marita
Maria
8 posters
AvInnlegg
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Klosliper Empty
PosteTema: Klosliper   Klosliper EmptyLør Sep 04 2010, 19:17

Noen som har prøvd klosliperen fra Nalle og hunden?
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Klosliper Empty
PosteTema: Re: Klosliper   Klosliper EmptyLør Sep 04 2010, 19:30

kan egentlig ikke skjønne at hunder foretrekker denne overfor en god klosaks. Må jo ta mye lenger tid? Og klørne må man jo berøre uansett. Bråker den ikke veldig i tillegg også? Har bare prøvd å file med vanlig fil jeg, og det var i allefall ikke noen suksess..,
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Klosliper Empty
PosteTema: Re: Klosliper   Klosliper EmptyLør Sep 04 2010, 20:00

Jeg har epostet litt med de folka, og er litt skeptisk. De advarer mot kjøp i utlandet, men vil ikke fortelle meg hvem som produserer sliperene deres (det er ofte at produsenten er den samme for dyre og billige produkter). Man får bestilt tilsvarende fra England under hundrelappen, og adapter koster en tier eller så.

Tilbakemeldingene på f.eks. Amazon.co.uk sier at mange hunder har problemer med å godta lyden og vibrasjonen. Men det kan jo være verdt et forsøk for oss som har hunder med klosaks-skrekk. Selv har jeg tenkt å prøve med dremel og slipeskive (i praksis det samme, uten plasthylsa).
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Klosliper Empty
PosteTema: Re: Klosliper   Klosliper EmptyLør Sep 04 2010, 20:01

Så bare på canis at en hadde prøvd den og det hadde tatt ett par dager før lyden var akseptert av hunden, men etter det var det en drøm å bruke den. Hun hadde slitt med piping, knurring og biting hver gang klosaksa ble tatt frem.

Det er ikke noe problem å klippe klørne på Melba, selv om jeg ser at hun ikke liker det. Men jeg syns det er vanskelig å klippe klørne korte nok siden jeg er redd for å klippe for mye (noe jeg gjør litt for ofte synes jeg, senest i dag, så ikke så rart at hun ser stakkarslig ut når jeg holder på. Klosliper Icon_redface ). Tenker at ved å slipe litt og litt så blir det enklere å følge med slik at man unngår å treffe nerven.

Jeg bruker av og til å file klørne litt, men det er kun for å få vekk skarpe kanter når klørne er nyklippet. Tror man må file mye lengre med en klofil enn med en slik elektrisk sak, for det er ikke rare greiene som forvinner når man bruker vanlig klofil.
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
*Cathrina*

*Cathrina*


Antall Innlegg : 359
Join date : 11.06.2009
Age : 33
Bosted : Trondheim

Klosliper Empty
PosteTema: Re: Klosliper   Klosliper EmptyTir Sep 14 2010, 12:55

Aimee har ''verdens største'' kloklipp skrekk.
Det er ''altid'' en kamp når jeg skal klippe henne, vi har latt andre folk som
dyrleger, eksperter på dyrebutikker osv fått prøve å da blir hun 1000 ganger verre en om jeg gjør det selv.
Mine andre er ikke fult så ''ille'' som henne.
En dag skulle jeg til vennina mi for å stelle hundan vorres før vi skulle på utstilling dagen etter. Hun så hvor
mye Aimee hata å bli klippa så hun kom fram med denne maskina å sa til meg, Prøv denne.
JA den laga litt lyd å jeg trodde aldri i værden Aimee koms til å like dette bedre.
HUN LÅ STILLE helt til jeg var ferdig med alle! TOK meg 5 min så var alt gjort!.
Og de som sier Puh skulle klart å klippe Aimee sine klør uten problemer? bring it on. For mange har prøvd å ingen for det til uten kamp. Denne skal jeg kjøpe uten tvil. jeg klappa 5 hunder under 20 min å ingen av dem reagerte på lyden eller noe. Nimra sov på fanget mens jeg holdt på happy4
Aimee har endelig fått korte fine klør uten at hun skal springe å gjømme seg når jeg kommer med tanga.
wub4
Til Toppen Go down
http://www.hell-lykke.net
Cathrine&Jazzi

Cathrine&Jazzi


Antall Innlegg : 457
Join date : 11.12.2009
Age : 38
Bosted : Sandefjord

Klosliper Empty
PosteTema: Re: Klosliper   Klosliper EmptyOns Nov 24 2010, 11:29

Maria skrev:
Så bare på canis at en hadde prøvd den og det hadde tatt ett par dager før lyden var akseptert av hunden, men etter det var det en drøm å bruke den. Hun hadde slitt med piping, knurring og biting hver gang klosaksa ble tatt frem.

Det er ikke noe problem å klippe klørne på Melba, selv om jeg ser at hun ikke liker det. Men jeg syns det er vanskelig å klippe klørne korte nok siden jeg er redd for å klippe for mye (noe jeg gjør litt for ofte synes jeg, senest i dag, så ikke så rart at hun ser stakkarslig ut når jeg holder på. Klosliper Icon_redface ). Tenker at ved å slipe litt og litt så blir det enklere å følge med slik at man unngår å treffe nerven.

Jeg bruker av og til å file klørne litt, men det er kun for å få vekk skarpe kanter når klørne er nyklippet. Tror man må file mye lengre med en klofil enn med en slik elektrisk sak, for det er ikke rare greiene som forvinner når man bruker vanlig klofil.

Kjøpte/prøvde du denne klosliperen?? Jeg vurderer å gå til innkjøp av den da jeg også synes at jeg klipper for langt litt for ofte.

Er det flere som har erfaring med denne?
Til Toppen Go down
http://jazziogcathrine.weebly.com
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Klosliper Empty
PosteTema: Re: Klosliper   Klosliper EmptyOns Nov 24 2010, 11:50

Cathrine&Jazzi skrev:
Maria skrev:
Så bare på canis at en hadde prøvd den og det hadde tatt ett par dager før lyden var akseptert av hunden, men etter det var det en drøm å bruke den. Hun hadde slitt med piping, knurring og biting hver gang klosaksa ble tatt frem.

Det er ikke noe problem å klippe klørne på Melba, selv om jeg ser at hun ikke liker det. Men jeg syns det er vanskelig å klippe klørne korte nok siden jeg er redd for å klippe for mye (noe jeg gjør litt for ofte synes jeg, senest i dag, så ikke så rart at hun ser stakkarslig ut når jeg holder på. Klosliper Icon_redface ). Tenker at ved å slipe litt og litt så blir det enklere å følge med slik at man unngår å treffe nerven.

Jeg bruker av og til å file klørne litt, men det er kun for å få vekk skarpe kanter når klørne er nyklippet. Tror man må file mye lengre med en klofil enn med en slik elektrisk sak, for det er ikke rare greiene som forvinner når man bruker vanlig klofil.

Kjøpte/prøvde du denne klosliperen?? Jeg vurderer å gå til innkjøp av den da jeg også synes at jeg klipper for langt litt for ofte.

Er det flere som har erfaring med denne?
Nei, jeg har ikke kommet meg så langt ennå, men har den i bakhodet ennå! Fant klosliperen i USA, der var den i to ulike størrelser og selvfølgelig LANGT billigere, men jeg har aldri bestilt noe fra det store utland (mtp toll osv), så har liksom utsatt det... dry
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Cuthalion

Cuthalion


Antall Innlegg : 70
Join date : 03.06.2010
Bosted : Stockholm

Klosliper Empty
PosteTema: Re: Klosliper   Klosliper EmptyOns Nov 24 2010, 17:53

*Cathrina* skrev:
Aimee har ''verdens største'' kloklipp skrekk.
Det er ''altid'' en kamp når jeg skal klippe henne, vi har latt andre folk som
dyrleger, eksperter på dyrebutikker osv fått prøve å da blir hun 1000 ganger verre en om jeg gjør det selv.
Mine andre er ikke fult så ''ille'' som henne.
En dag skulle jeg til vennina mi for å stelle hundan vorres før vi skulle på utstilling dagen etter. Hun så hvor
mye Aimee hata å bli klippa så hun kom fram med denne maskina å sa til meg, Prøv denne.
JA den laga litt lyd å jeg trodde aldri i værden Aimee koms til å like dette bedre.
HUN LÅ STILLE helt til jeg var ferdig med alle! TOK meg 5 min så var alt gjort!.
Og de som sier Puh skulle klart å klippe Aimee sine klør uten problemer? bring it on. For mange har prøvd å ingen for det til uten kamp. Denne skal jeg kjøpe uten tvil. jeg klappa 5 hunder under 20 min å ingen av dem reagerte på lyden eller noe. Nimra sov på fanget mens jeg holdt på happy4
Aimee har endelig fått korte fine klør uten at hun skal springe å gjømme seg når jeg kommer med tanga.
wub4

Vad var det för märke och modell?
Til Toppen Go down
http://www.crpinschers.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Klosliper Empty
PosteTema: Re: Klosliper   Klosliper EmptyOns Nov 24 2010, 20:13

Har ikke prøvd og kommer ikke til å gjøre det heller, hehe...jeg forstår heller ikke at dette kan være no morsommere for hunden enn en rask klipp, men det er allikevel mest min tålmodighet det står på når det kommer til at jeg aldri hadde giddet no sånt...her klippes 3 hunder på 2-3 minutter, og det er ille nok for meg, hadde aldri giddet å bruke lenger tid, syns kloklipping er møkkakjedelig, haha...ikke så vanskelig å forstå hvorfor jeg aldri kunne hatt en pelsrase...! Klosliper 83137 Klipper vel en 10-15 hunder hver dag på jobb og da blir det ikke akkurat no mindre kjedelig å klippe mine egne... Klosliper 83137
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Klosliper Empty
PosteTema: Re: Klosliper   Klosliper EmptyOns Nov 24 2010, 20:23

Du kan få klippe min, det tar mer enn 2-3 minutter gitt... :(
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Marianne




Antall Innlegg : 237
Join date : 24.09.2010
Age : 66
Bosted : Bergen

Klosliper Empty
PosteTema: Re: Klosliper   Klosliper EmptyOns Nov 24 2010, 20:43

Jeg kommer til å kjøpe den happy4 Trenger den ikke på sheltien min, hun sliper klørne veldig bra selv og har dessuten flest lyse og det går greit og klippe. Hun sitter som et lys.
Men sorte klør liker jeg ikke å klippe. Har og inntrykk av at de fleste pinschere er redd for potene sine, så klipper man feil gjør det jo ikke det bedre for hunden.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Klosliper Empty
PosteTema: Re: Klosliper   Klosliper Empty

Til Toppen Go down
 
Klosliper
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Klosliper fra Nalle&Hunden - SOLGT

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: