Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Gi måltid i aktivitestsball?

Go down 
+4
Lex
Maria
Fanny
Randi
8 posters
AvInnlegg
Randi

Randi


Antall Innlegg : 35
Join date : 24.07.2009
Age : 35
Bosted : Arendal

Gi måltid i aktivitestsball? Empty
PosteTema: Gi måltid i aktivitestsball?   Gi måltid i aktivitestsball? EmptyFre Sep 03 2010, 19:10

Jeg pleier ganske ofte å gi Mendi ett av måltidene sine i en aktivitetsball og hun ELSKER det, men registrerer hun da at hun spiser og vil hun da bli mett?
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Gi måltid i aktivitestsball? Empty
PosteTema: Re: Gi måltid i aktivitestsball?   Gi måltid i aktivitestsball? EmptyFre Sep 03 2010, 19:18

Det vil jeg da tro (men jeg VET ikke...) siden maten faktisk havner i magen.
Kizz har fått godbiter i aktivitetsball, og da spiste hun hvertfall mindre mat senere
(hun har da fått ballen flere timer før måltidet).
Dessverre var den ballen bare moro i starten, nå gidder hun ikke blink00
Jeg har skjønt at andre av og til kaster maten på plenen og lar hunden finne den selv,
og det må da være samme greie som aktivitetsball...
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Gi måltid i aktivitestsball? Empty
PosteTema: Re: Gi måltid i aktivitestsball?   Gi måltid i aktivitestsball? EmptyFre Sep 03 2010, 19:19

Hun blir nok like mett uansett hvordan maten serveres så lenge mengden er den samme. Gi måltid i aktivitestsball? 723324 Hun får jo også brukt hodet sitt når hun får maten servert slik, og det er jo en bonus! Gi måltid i aktivitestsball? 332565 Melba er ikke noe glad i tørrfôr, men spiser som bare det når jeg bruker tørrfôr til godbitsøk. Moro å jobbe, så da glemmer hun at det ikke smaker så godt. Gi måltid i aktivitestsball? 103536
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Gi måltid i aktivitestsball? Empty
PosteTema: Re: Gi måltid i aktivitestsball?   Gi måltid i aktivitestsball? EmptyFre Sep 03 2010, 19:38

Lex som har blitt et matvrak etter at han ble voksen mener nok noe annet..

Om jeg gir han maten som godbiter mens vi trener, eller på tur, i hagen etc. Mener ganske bestemt at han ikke har fått mat om den ikke er servert fra skålen på kjøkkenet, han vil da mase på mat lenge, og sprette opp bare jeg beveger meg i retning kjøkkenbenken.. pizza
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Gi måltid i aktivitestsball? Empty
PosteTema: Re: Gi måltid i aktivitestsball?   Gi måltid i aktivitestsball? EmptyFre Sep 03 2010, 19:46

Lex skrev:
Lex som har blitt et matvrak etter at han ble voksen mener nok noe annet..

Om jeg gir han maten som godbiter mens vi trener, eller på tur, i hagen etc. Mener ganske bestemt at han ikke har fått mat om den ikke er servert fra skålen på kjøkkenet, han vil da mase på mat lenge, og sprette opp bare jeg beveger meg i retning kjøkkenbenken.. pizza

lol! pizza jump2
Vanedyr med andre ord wink3
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Randi

Randi


Antall Innlegg : 35
Join date : 24.07.2009
Age : 35
Bosted : Arendal

Gi måltid i aktivitestsball? Empty
PosteTema: Re: Gi måltid i aktivitestsball?   Gi måltid i aktivitestsball? EmptyFre Sep 03 2010, 21:16

Ja er det jeg også tror med Mendi skjønner du, for her om dagen så måtte jeg stå opp virklig tidlig og B-menneske som jeg er tenkte jeg skulle gjøre klar maten til Mendi kvelden før så jeg slapp å lage den på morran og jeg kunne sove litt lengre rolleyes3. Hun var nettopp ferdig med aktivietsballen sin så jeg trodde hun var mett, så jeg bare lot maten stå på bakken imens jeg skulle finne frem Omega-3 oljen hennes, og da jeg snudde meg sto Mendi og spiste maten sin, som om det var kvelds maten hennes.
Så har tenkt at hun kanskje er så opptatt i hodet med å leke med den ballen at hun ikke registrerer at hun spiser og derfor hun tror hun skal få kveldsmat. Vil ikke gi to omganger med kveldsmat for vil ikke at hun skal legge på seg, og å bare bruke noen godbiter er ikke bra nok for henne, da maser hun om å leke mer, derfor jeg bruker kveldsmaten hennes. laughs
Til Toppen Go down
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Gi måltid i aktivitestsball? Empty
PosteTema: Re: Gi måltid i aktivitestsball?   Gi måltid i aktivitestsball? EmptyFre Sep 03 2010, 21:54

Det handler jo om at de er vanedyr og forventer den daglige maten i matskåla si. Om hun hadde vært vant å få maten fra aktivitetsball mesteparten av tiden eller gjennom gobitsøk, så hadde hun jo ikke ventet på skåla. Gi måltid i aktivitestsball? 723324 Vet om hunder som er vant å få mat til bestemte klokkeslett eller etter bestemte rutiner, og da er det mas fra ende til annen dersom maten ikke blir servert "når den skal". Gi måltid i aktivitestsball? 723324
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Gi måltid i aktivitestsball? Empty
PosteTema: Re: Gi måltid i aktivitestsball?   Gi måltid i aktivitestsball? EmptyFre Sep 03 2010, 22:20

Her også er ikke middagen/frokosten servert om den ikke er i en skål.. så jeg legger 10-15 fôrkuler i skålen, og da er de fornøyde.. Smile
Til Toppen Go down
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Gi måltid i aktivitestsball? Empty
PosteTema: Re: Gi måltid i aktivitestsball?   Gi måltid i aktivitestsball? EmptyLør Sep 04 2010, 07:04

Benedicte skrev:
Her også er ikke middagen/frokosten servert om den ikke er i en skål.. så jeg legger 10-15 fôrkuler i skålen, og da er de fornøyde.. Smile

Er det jeg også gjør om vi har vært på trening etc.. happy6
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Gi måltid i aktivitestsball? Empty
PosteTema: Re: Gi måltid i aktivitestsball?   Gi måltid i aktivitestsball? EmptyLør Sep 04 2010, 08:23

Hehe, sånn er dobisen til foreldrene mine og; en liten håndfull mat i matskåla og hun er strålende fornøyd så lenge maten kom fra der den skulle! Lettlurte dyra! Gi måltid i aktivitestsball? Icon_razz
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Gi måltid i aktivitestsball? Empty
PosteTema: Re: Gi måltid i aktivitestsball?   Gi måltid i aktivitestsball? EmptyLør Sep 04 2010, 09:05

Randi skrev:
Ja er det jeg også tror med Mendi skjønner du, for her om dagen så måtte jeg stå opp virklig tidlig og B-menneske som jeg er tenkte jeg skulle gjøre klar maten til Mendi kvelden før så jeg slapp å lage den på morran og jeg kunne sove litt lengre rolleyes3. Hun var nettopp ferdig med aktivietsballen sin så jeg trodde hun var mett, så jeg bare lot maten stå på bakken imens jeg skulle finne frem Omega-3 oljen hennes, og da jeg snudde meg sto Mendi og spiste maten sin, som om det var kvelds maten hennes.
Så har tenkt at hun kanskje er så opptatt i hodet med å leke med den ballen at hun ikke registrerer at hun spiser og derfor hun tror hun skal få kveldsmat. Vil ikke gi to omganger med kveldsmat for vil ikke at hun skal legge på seg, og å bare bruke noen godbiter er ikke bra nok for henne, da maser hun om å leke mer, derfor jeg bruker kveldsmaten hennes. laughs

Så lenge maten står tilgjengelig, så går den nok ned wink3 Det hadde den gjort her i huset også, selv om det skal mye til for at de maser på maten sin. Da innebærer det gjerne at mor er syk og har glemt å fôre dem.... Når det da er 2 ++ timer på overtid er det noen som begynner å tasse rundt på kjøkkenet cool3
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Vinnie

Vinnie


Antall Innlegg : 128
Join date : 12.06.2009

Gi måltid i aktivitestsball? Empty
PosteTema: Re: Gi måltid i aktivitestsball?   Gi måltid i aktivitestsball? EmptySøn Sep 05 2010, 12:58

Lex skrev:
Lex som har blitt et matvrak etter at han ble voksen mener nok noe annet..

Om jeg gir han maten som godbiter mens vi trener, eller på tur, i hagen etc. Mener ganske bestemt at han ikke har fått mat om den ikke er servert fra skålen på kjøkkenet, han vil da mase på mat lenge, og sprette opp bare jeg beveger meg i retning kjøkkenbenken.. pizza

Hi,hi så morsomt, akkurat sånn er Vinnie også happy3
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/belloceansdavinci
LizH

LizH


Antall Innlegg : 109
Join date : 13.12.2009
Bosted : Fræna

Gi måltid i aktivitestsball? Empty
PosteTema: Re: Gi måltid i aktivitestsball?   Gi måltid i aktivitestsball? EmptyOns Sep 08 2010, 09:02

Veldig kjent det der. Har vi vært på trening har ho såvisst ikke fått mat den dagen nei! (Selv om det gjerne blir en dobbel rasjon på trening....)

På den annen side så er ho så glad i mat at ho sverger på at ho ikke har fått noe uansett, nesten happy4
Til Toppen Go down
Randi

Randi


Antall Innlegg : 35
Join date : 24.07.2009
Age : 35
Bosted : Arendal

Gi måltid i aktivitestsball? Empty
PosteTema: Re: Gi måltid i aktivitestsball?   Gi måltid i aktivitestsball? EmptyMan Sep 13 2010, 20:02

Hehe de er morsome disse hundene happy5.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Gi måltid i aktivitestsball? Empty
PosteTema: Re: Gi måltid i aktivitestsball?   Gi måltid i aktivitestsball? Empty

Til Toppen Go down
 
Gi måltid i aktivitestsball?
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Dvergpinscher-
Gå Til: