Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Redd for å være alene

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Aino

Aino


Antall Innlegg : 76
Join date : 17.08.2009
Age : 37
Bosted : sandefjord

Redd for å være alene Empty
PosteTema: Redd for å være alene   Redd for å være alene EmptyTir Aug 24 2010, 08:57

Vi har ei lita DP-jente på 2 år som har vært vant med å være alene i bur når vi er på jobb.

Vi har hatt en kastrert DP på foor i ca et halvt år, men han er nå tilbake der han hører til. De pleide stå i bur ved siden av hverandre.

Etter at han forsvant er hun blitt hysterisk på å være alene. Hun hyler og bjeffer non-stop, samt at hun tisser ned hele buret. Hun er i et annet bur om natten, det går HELT FINT, for da vet hun jo at vi er hjemme Smile

Vi har prøvd litt forskjellig, men det hjelper ikke. hun blir rett og slett redd for å være nede i buret sitt alene.

Vist vi har gått LANGT tur, der hun har tisset seg "tom" og blir satt i buret, så tisser hun fordet, etter bare minutter.

Det sies at hunder ikke tisser der de sover, eller slik at de blir stående i det, så jeg fikk beskjed om å prøve å IKKE ha noe madrass/teppe i buret. Synes dette virket helt forferdelig, men prøvde da vi skulle bort en halvtime på butikken. Da vi kom hjem rant det tiss av labbene hennes.. DET gjør vi ikke igjen, og skjønner ikke at jeg idetheletatt lot meg prøve, Og til ingen hjelp!

Hun har ikke urinveisinfeksjon og tisser aldri ellers annet når vi går ut..

Begynner bli litt deseprate her.. Er eneste utvei barnevakt hver gang vi skal avgårde ?

Har også prøvd å la henne få sitt egen rom / Mellomgang, men hun tisser der også om hun er alene.
Har satt henne på verandaen, i en liten hundegård, det går fint, men vil ikke funke når det blir litt kaldere ute.

Synes det er ufattelig trist at hun blir så hysterisk av å være alene, vil jo ikke reise fra henne. (heldigvis har huseieren tatt henne med seg når det har latt seg gjøre, når han hører henne bjeffe)
Til Toppen Go down
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Redd for å være alene Empty
PosteTema: Re: Redd for å være alene   Redd for å være alene EmptyTir Aug 24 2010, 09:45

Dere må nok begynne treningen på nytt tenker jeg Smile
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Redd for å være alene Empty
PosteTema: Re: Redd for å være alene   Redd for å være alene EmptyTir Aug 24 2010, 19:53

At hun tisser i buret i en slik situasjon har ingenting med renslighet å gjøre og dermed virker heller ikke vanlige renslighetstips. Når stresset hennes blir så høyt vil hun tisse uansett.

Dere må trene med henne for at hun skal være alene igjen. For noen kan det hjelpe å ta vekk buret og heller gi henne et område å være på. Uansett trenger hun litt tid på å omstille seg igjen etter at hun er blitt vant til at det er noen andre der.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
AH




Antall Innlegg : 314
Join date : 18.06.2009
Bosted : Norge

Redd for å være alene Empty
PosteTema: Re: Redd for å være alene   Redd for å være alene EmptyOns Aug 25 2010, 09:31

Linn skrev:
At hun tisser i buret i en slik situasjon har ingenting med renslighet å gjøre og dermed virker heller ikke vanlige renslighetstips. Når stresset hennes blir så høyt vil hun tisse uansett.

Dere må trene med henne for at hun skal være alene igjen. For noen kan det hjelpe å ta vekk buret og heller gi henne et område å være på. Uansett trenger hun litt tid på å omstille seg igjen etter at hun er blitt vant til at det er noen andre der.

Dette er nok riktig. Vi har flere hunder, så jeg har ikke festet meg ved dette før , men så skulle vi ut en tur og tok da med 2 og lot den ene være igjen løs ( disse 3 går vanligvis løse når vi er i butikk osv) Når vi kom hjem hadde hun gjort fra seg et par steder og tisset flere steder. I tillegg hadde hun vært på bordet og rasert det osv. osv. I løpet av en og en halv time.... Vel, vi la henne i bur i korte perioder (når vi gikk ut i hagen osv. Startet med 5/10 minutter og økte det... )Så gjorde vi det samme med det å være løs alene. Korte perioder og skrøt voldsomt av henne når vi kom inn og så at alt var ok. Det er kun den ene tispen vår som reagerte slik. Men nå går det greit happy6
Til Toppen Go down
http://www.schwima.dk
cecbon




Antall Innlegg : 1
Join date : 11.01.2010

Redd for å være alene Empty
PosteTema: Re: Redd for å være alene   Redd for å være alene EmptySøn Aug 29 2010, 20:51

Aino skrev:
Vi har ei lita DP-jente på 2 år som har vært vant med å være alene i bur når vi er på jobb.

Vi har hatt en kastrert DP på foor i ca et halvt år, men han er nå tilbake der han hører til. De pleide stå i bur ved siden av hverandre.

Etter at han forsvant er hun blitt hysterisk på å være alene. Hun hyler og bjeffer non-stop, samt at hun tisser ned hele buret. Hun er i et annet bur om natten, det går HELT FINT, for da vet hun jo at vi er hjemme Smile

Vi har prøvd litt forskjellig, men det hjelper ikke. hun blir rett og slett redd for å være nede i buret sitt alene.

Vist vi har gått LANGT tur, der hun har tisset seg "tom" og blir satt i buret, så tisser hun fordet, etter bare minutter.

Det sies at hunder ikke tisser der de sover, eller slik at de blir stående i det, så jeg fikk beskjed om å prøve å IKKE ha noe madrass/teppe i buret. Synes dette virket helt forferdelig, men prøvde da vi skulle bort en halvtime på butikken. Da vi kom hjem rant det tiss av labbene hennes.. DET gjør vi ikke igjen, og skjønner ikke at jeg idetheletatt lot meg prøve, Og til ingen hjelp!

Hun har ikke urinveisinfeksjon og tisser aldri ellers annet når vi går ut..

Begynner bli litt deseprate her.. Er eneste utvei barnevakt hver gang vi skal avgårde ?

Har også prøvd å la henne få sitt egen rom / Mellomgang, men hun tisser der også om hun er alene.
Har satt henne på verandaen, i en liten hundegård, det går fint, men vil ikke funke når det blir litt kaldere ute.

Synes det er ufattelig trist at hun blir så hysterisk av å være alene, vil jo ikke reise fra henne. (heldigvis har huseieren tatt henne med seg når det har latt seg gjøre, når han hører henne bjeffe)
Til Toppen Go down
Aino

Aino


Antall Innlegg : 76
Join date : 17.08.2009
Age : 37
Bosted : sandefjord

Redd for å være alene Empty
PosteTema: Re: Redd for å være alene   Redd for å være alene EmptyMan Aug 30 2010, 09:05

cecbon skrev:
Aino skrev:
Vi har ei lita DP-jente på 2 år som har vært vant med å være alene i bur når vi er på jobb.

Vi har hatt en kastrert DP på foor i ca et halvt år, men han er nå tilbake der han hører til. De pleide stå i bur ved siden av hverandre.

Etter at han forsvant er hun blitt hysterisk på å være alene. Hun hyler og bjeffer non-stop, samt at hun tisser ned hele buret. Hun er i et annet bur om natten, det går HELT FINT, for da vet hun jo at vi er hjemme Smile

Vi har prøvd litt forskjellig, men det hjelper ikke. hun blir rett og slett redd for å være nede i buret sitt alene.

Vist vi har gått LANGT tur, der hun har tisset seg "tom" og blir satt i buret, så tisser hun fordet, etter bare minutter.

Det sies at hunder ikke tisser der de sover, eller slik at de blir stående i det, så jeg fikk beskjed om å prøve å IKKE ha noe madrass/teppe i buret. Synes dette virket helt forferdelig, men prøvde da vi skulle bort en halvtime på butikken. Da vi kom hjem rant det tiss av labbene hennes.. DET gjør vi ikke igjen, og skjønner ikke at jeg idetheletatt lot meg prøve, Og til ingen hjelp!

Hun har ikke urinveisinfeksjon og tisser aldri ellers annet når vi går ut..

Begynner bli litt deseprate her.. Er eneste utvei barnevakt hver gang vi skal avgårde ?

Har også prøvd å la henne få sitt egen rom / Mellomgang, men hun tisser der også om hun er alene.
Har satt henne på verandaen, i en liten hundegård, det går fint, men vil ikke funke når det blir litt kaldere ute.

Synes det er ufattelig trist at hun blir så hysterisk av å være alene, vil jo ikke reise fra henne. (heldigvis har huseieren tatt henne med seg når det har latt seg gjøre, når han hører henne bjeffe)

?
Til Toppen Go down
Aino

Aino


Antall Innlegg : 76
Join date : 17.08.2009
Age : 37
Bosted : sandefjord

Redd for å være alene Empty
PosteTema: Re: Redd for å være alene   Redd for å være alene EmptyMan Aug 30 2010, 09:08

Takk for svar her! Dette med område vet jeg ikke om er noe, for vi prøvde en liten periode. Hun sjelver bare vi bærer henne ned, og hun tisser mere rundt når hun står i gang.

Får starte fra bunnen av igjen, hun sjelver når vi tar henne ned, pga hun vet da at hun blir alene, kanksje vurdere å ha henne oppe (tross naboklagene)
Til Toppen Go down
Sponsored content





Redd for å være alene Empty
PosteTema: Re: Redd for å være alene   Redd for å være alene Empty

Til Toppen Go down
 
Redd for å være alene
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» hvordan få hunden til å være hjemme alene
» Valp takler å være alene på natten men ikke dagtid?
» Støtter du rødnese akjonen til redd barna..
» Hjemme Alene
» Hjemme-alene trening

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Dvergpinscher-
Gå Til: