Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Et skikk-og-bruk spørsmål...

Go down 
+14
helle
Christine
Linn
Maria
Hera
Tine
Gabriella
Marita
Fixa
Lene
Benedicte
Simira
-linda-
Fanny
18 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Et skikk-og-bruk spørsmål... - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Et skikk-og-bruk spørsmål...   Et skikk-og-bruk spørsmål... - Page 2 EmptyMan Aug 23 2010, 12:57

Maria skrev:
Jeg henger ofte posene på bakruta (stv). Funker veldig bra! wink3 Det er derimot ikke alltid det går like bra dersom man slår på vindusviskeren! Men er man uheldig og glemmer seg av, og posen flyr sine egne veier, så er det bare å håpe at man ikke har bil bak seg akkurat da! lalala2

happy4 happy4
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
CamillaF

CamillaF


Antall Innlegg : 74
Join date : 11.09.2009

Et skikk-og-bruk spørsmål... - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Et skikk-og-bruk spørsmål...   Et skikk-og-bruk spørsmål... - Page 2 EmptyTir Aug 24 2010, 08:31

Hm, jeg bruker den første og beste søppeldunken jeg ser. Jeg klatrer ikke inn på eiendommen til folk, men er det en tilgjengelig søppeldunk, så bruker jeg den, enten den står på gata eller "hører til" et hus. Har aldri fått noen kommentarer på det, men har tenkt ut et "genialt" svar wink3 ; "bedre at den bli kastet oppi her enn at den ligger foran huset ditt!"
Men klart det, folk har rare meninger om så mangt.
Og når vi først er inne på teamet, så håper jeg at flest mulig bruker nedbrytbare bæsjeposer!! happy3
Det er en selvmotsigende greie det der med å pakke inn hundebæsjen i plast:
Vi vil helst at bæsjen skal forsvinne så fort som mulig, men i og med at vi pakker den godt inn i plast kommer de til å vare i gode 12-15 år til, ift. når den kan brytes ned naturlig. wink3

Til Toppen Go down
http://camillafrey.blogg.no
Gabriella

Gabriella


Antall Innlegg : 123
Join date : 16.07.2009
Age : 43

Et skikk-og-bruk spørsmål... - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Et skikk-og-bruk spørsmål...   Et skikk-og-bruk spørsmål... - Page 2 EmptyTir Aug 24 2010, 17:03

CamillaF skrev:

Og når vi først er inne på teamet, så håper jeg at flest mulig bruker nedbrytbare bæsjeposer!! happy3
Det er en selvmotsigende greie det der med å pakke inn hundebæsjen i plast:
Vi vil helst at bæsjen skal forsvinne så fort som mulig, men i og med at vi pakker den godt inn i plast kommer de til å vare i gode 12-15 år til, ift. når den kan brytes ned naturlig. wink3


Hvor kjøpes nedbrytbare bæsjeposer? mye dyrere enn de vanlige?
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Et skikk-og-bruk spørsmål... - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Et skikk-og-bruk spørsmål...   Et skikk-og-bruk spørsmål... - Page 2 EmptyTir Aug 24 2010, 17:27

Gabriella skrev:
CamillaF skrev:

Og når vi først er inne på teamet, så håper jeg at flest mulig bruker nedbrytbare bæsjeposer!! happy3
Det er en selvmotsigende greie det der med å pakke inn hundebæsjen i plast:
Vi vil helst at bæsjen skal forsvinne så fort som mulig, men i og med at vi pakker den godt inn i plast kommer de til å vare i gode 12-15 år til, ift. når den kan brytes ned naturlig. wink3


Hvor kjøpes nedbrytbare bæsjeposer? mye dyrere enn de vanlige?

Fås kjøpt både på nett og i de fleste dyrebutikker og er nok dyrere enn de vanlige ja... wink3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Et skikk-og-bruk spørsmål... - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Et skikk-og-bruk spørsmål...   Et skikk-og-bruk spørsmål... - Page 2 EmptyTir Aug 24 2010, 17:55

Gabriella skrev:

Hvor kjøpes nedbrytbare bæsjeposer? mye dyrere enn de vanlige?

De har dem på canis.no iallefall. Vel og bra med nedbrytbare poser, men jeg liker ikke at de er så tynne. Man kjenner liksom bajsen så godt puke3 De posene på canis er relativt små også. Går jo greit til en DP, men lite egnet til en GD tror jeg Laughing
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Et skikk-og-bruk spørsmål... - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Et skikk-og-bruk spørsmål...   Et skikk-og-bruk spørsmål... - Page 2 EmptyOns Aug 25 2010, 03:55

Marita skrev:
Gabriella skrev:

Hvor kjøpes nedbrytbare bæsjeposer? mye dyrere enn de vanlige?

De har dem på canis.no iallefall. Vel og bra med nedbrytbare poser, men jeg liker ikke at de er så tynne. Man kjenner liksom bajsen så godt puke3 De posene på canis er relativt små også. Går jo greit til en DP, men lite egnet til en GD tror jeg Laughing

Vi bruker som regel nedbrytbare poser, ja det er mye baksider ved dem, de er kjempe tynne, og nermest gjennomsiktige, mulig jeg er sær, men jeg synes de lukter mer å jeg da, enn vanlige bæsjeposer. Det er ikke akkurat "trivelig" å plukke opp etter hundene med denne typen, men vi overlever så lenge de brytes ned fortere wink3
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
CamillaF

CamillaF


Antall Innlegg : 74
Join date : 11.09.2009

Et skikk-og-bruk spørsmål... - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Et skikk-og-bruk spørsmål...   Et skikk-og-bruk spørsmål... - Page 2 EmptyTor Aug 26 2010, 11:58

jeg kjøper bare på den "lokale" dyrebutikken. Virker som de har de de fleste plassene, og du får de i store størrelser også mener jeg happy3

Joda, de er riktignok tynnere, men de er vel en liten pris å betale, hvis man bidrar til miljøet? Det er sinnsykt mange hunder i bare lille Oslo, og tenk på hvor mye unødig plastavfall som oppstår pga bæsjeposene?
Jeg er enig i at det er ufint å ha masse hundebæsj i gatene,så fjerne det må vi- men jeg tror det blir hundre ganger så ufint å vasse rundt i uhorvelige mengder bæsj innpakket i plast om noen tiår-som aldri forsvinner wink3

Bruk nedbrytbare poser, folkens-OG handlenett i butikken, så gjør vi en STOR forskjell!

Et skikk-og-bruk spørsmål... - Page 2 650389 bravo3

hehe

Camilla for miljøpresident!! cool
Til Toppen Go down
http://camillafrey.blogg.no
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Et skikk-og-bruk spørsmål... - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Et skikk-og-bruk spørsmål...   Et skikk-og-bruk spørsmål... - Page 2 EmptyTor Aug 26 2010, 13:01

CamillaF skrev:


Camilla for miljøpresident!! cool

wawe3 happy4
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Sponsored content





Et skikk-og-bruk spørsmål... - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Et skikk-og-bruk spørsmål...   Et skikk-og-bruk spørsmål... - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
Et skikk-og-bruk spørsmål...
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Mattilsynet presiserer ang bruk av strøm til trening av hund
» Spørsmål om slalom.
» LP klasse 1 spørsmål
» Fikk et spørsmål i dag....
» Utstillingsspørsmål (Nytt spørsmål)

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: