Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Ella - Tangetoppens Waikiki :)

Go down 
+16
Magdalena
Fly
Julie
Cathrine&Jazzi
Anne
Marte
Gry Elena
Lene
Lex
Andre_J
Caroline
Fanny
Linn
Kennel Mirenzo
Marita
turid
20 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
turid

turid


Antall Innlegg : 72
Join date : 07.03.2010

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptySøn Aug 15 2010, 18:47

Da var det vår tur til å komme inn hit Smile Tittet innom i ny og ne, men av en merkelig grunn aldri registrert meg.

Jeg og min samboer er de heldige eiere av ei lita DP tispe på straks 1 år, ved navn Ella - Tangetoppens Waikiki. Ei artig lita jente som det er mye futt og fanteri i Smile Takk til Elisabeth får vår lille snuppe, og takk til Marita som har Ellas pappa Smile

Liten "skavanke" med kort hale, men hun er like nydelig fordet Smile :p




(Første innlegget ble av en eller annen grunn slettet desverre :( .... )


Sist endret av turid den Søn Aug 15 2010, 21:10, endret 3 ganger
Til Toppen Go down
turid

turid


Antall Innlegg : 72
Join date : 07.03.2010

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptySøn Aug 15 2010, 18:50

Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptySøn Aug 15 2010, 18:55

Hei, og velkommen hit! biggrin Pappa Zeus hilser så mye.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
turid

turid


Antall Innlegg : 72
Join date : 07.03.2010

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptySøn Aug 15 2010, 19:01

Takk for det Smile Hun har fremdeles den lille musa hun fikk fra deg og Zeus, den er med overalt hun skal og hu hyler hvis hu har glemt og ta den med i buret sitt når hu skal sove :P
Til Toppen Go down
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptySøn Aug 15 2010, 19:07

Velkommen hit!
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
turid

turid


Antall Innlegg : 72
Join date : 07.03.2010

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptySøn Aug 15 2010, 19:22

Tusen takk for det Smile

Koselig og være blant "likesinnede" :P Very Happy
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptySøn Aug 15 2010, 19:30

Velkommen hit welcome
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptySøn Aug 15 2010, 19:45

welcome3
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptySøn Aug 15 2010, 19:51

turid skrev:
Takk for det Smile Hun har fremdeles den lille musa hun fikk fra deg og Zeus, den er med overalt hun skal og hu hyler hvis hu har glemt og ta den med i buret sitt når hu skal sove :P

Hihi, så søt wub4 Så hun hadde fått en større utgave også wink3
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptySøn Aug 15 2010, 19:57

Velkommen hit biggrin
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
turid

turid


Antall Innlegg : 72
Join date : 07.03.2010

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptySøn Aug 15 2010, 21:09


Hihi, så søt wub4 Så hun hadde fått en større utgave også wink3 [/quote]

Ja, hun har 3 totalt av de :P Er de lekene hun elsker og steller godt med Smile Ødelegger de heldigvis ikke.

Til Toppen Go down
turid

turid


Antall Innlegg : 72
Join date : 07.03.2010

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptySøn Aug 15 2010, 21:09

Caroline skrev:
Velkommen hit biggrin

Takk for det Smile
Til Toppen Go down
Andre_J




Antall Innlegg : 4
Join date : 15.08.2010

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptySøn Aug 15 2010, 23:41

Fant et par andre bilder av tulla vår Smile

Ella - Tangetoppens Waikiki :) CIMG1120

Ella - Tangetoppens Waikiki :) CIMG1123

Ella - Tangetoppens Waikiki :) CIMG1124

A.J.
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptyMan Aug 16 2010, 06:59

Søt jente happy3 Ser ut som hun har fått mer av mor enn av far. Vet du hvor stor hun er?
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptyMan Aug 16 2010, 07:24

Hei og velkommen hit! Søt jente du har. biggrin
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptyMan Aug 16 2010, 08:09

Velkommen hit. welcome
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
turid

turid


Antall Innlegg : 72
Join date : 07.03.2010

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptyMan Aug 16 2010, 14:45

Marita skrev:
Søt jente happy3 Ser ut som hun har fått mer av mor enn av far. Vet du hvor stor hun er?

Noen måneder siden bildene ble tatt, så litt anerledes i ansiktet nå Smile Men veldig lik Izi på utseendet. Hu måler 29cm til manken. Er dette lite i forhold til rasestandard? Vekten er jeg ikke 100% sikker på, for har ingen vekt så jeg får veid henne, men tenker hun ligger rundt 3 kilo.

Men vi har et lite "problem", hun tisser av glede når jeg kommer hjem. Hva kommer dette av? Kommer kun noen få dråper, og hun står og hopper av glede. Prøvd og overse henne til hu roer seg ned, men hu blir like ivrig igjen med engang. Noen som vet hva dette kommer av, evnt flere som opplevd lignende?

Hu er også litt nervøs og engstelig med fremmende, noen som har noen tips om hvordan vi kan trene på at hun skal bli litt tryggere på nye mennesker? Hu forguder alle dyr, og blir overivrig når vi møter hunder og katter ute, så kun folk hu reagerer på.
Til Toppen Go down
turid

turid


Antall Innlegg : 72
Join date : 07.03.2010

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptyMan Aug 16 2010, 14:45

Lene skrev:
Velkommen hit. welcome

Tusen takk for det Smile
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptyMan Aug 16 2010, 15:02

turid skrev:
Marita skrev:
Søt jente happy3 Ser ut som hun har fått mer av mor enn av far. Vet du hvor stor hun er?

Noen måneder siden bildene ble tatt, så litt anerledes i ansiktet nå Smile Men veldig lik Izi på utseendet. Hu måler 29cm til manken. Er dette lite i forhold til rasestandard? Vekten er jeg ikke 100% sikker på, for har ingen vekt så jeg får veid henne, men tenker hun ligger rundt 3 kilo.

Men vi har et lite "problem", hun tisser av glede når jeg kommer hjem. Hva kommer dette av? Kommer kun noen få dråper, og hun står og hopper av glede. Prøvd og overse henne til hu roer seg ned, men hu blir like ivrig igjen med engang. Noen som vet hva dette kommer av, evnt flere som opplevd lignende?

Hu er også litt nervøs og engstelig med fremmende, noen som har noen tips om hvordan vi kan trene på at hun skal bli litt tryggere på nye mennesker? Hu forguder alle dyr, og blir overivrig når vi møter hunder og katter ute, så kun folk hu reagerer på.

29 cm er ikke lite - det er akkurat passe. happy6 Men da høres 3 kg litt lite ut.

Det er en del hunder som skvetter av glede, men akkurat hva det kommer av er jeg ikke sikker på. Men jeg lærte i allefall på det foredraget jeg var på med Turid Rugaas i forrige uke at man IKKE skal overse hunden og vente til den roer seg, for det er slemt gjort overfor hunden. Tenk deg selv hvis barnet ditt hoppet av glede når du kom hjem, og istedet for å hilse på det så snur du ryggen til og later som ingen ting... Er ikke så mange som hadde gjort det, tror jeg wink3 (Men er dessverre det de fleste får råd om å gjøre når det kommer til hunder) Hils i stedet kort på hunden uten å mase, og så går man bare rolig og gjør noe dagligdags, så vil hunden roe seg ned ganske raskt.

Å bli trygg på mennesker: Ikke alle mennesker vet hvordan de skal oppføre seg mot hunder og kan virke truende. Men de aller fleste hunder lar seg kjøpe av godbiter happy6 Så du kan jo evt utstyre noen bekjente med noen godbiter du vet at hun ikke kan motstå, og så kan de sitte helt rolig uten å se på henne med godbit i hånda slik at hun selv kan gå bort og forsyne seg i sitt eget tempo. Gjør du dette mange nok ganger med ulike typer folk vil hun forhåpentligvis tilslutt lære seg at mennesker er faktisk ganske kule.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
turid

turid


Antall Innlegg : 72
Join date : 07.03.2010

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptyMan Aug 16 2010, 15:42

Sitat :
29 cm er ikke lite - det er akkurat passe. happy6 Men da høres 3 kg litt lite ut.

Det er en del hunder som skvetter av glede, men akkurat hva det kommer av er jeg ikke sikker på. Men jeg lærte i allefall på det foredraget jeg var på med Turid Rugaas i forrige uke at man IKKE skal overse hunden og vente til den roer seg, for det er slemt gjort overfor hunden. Tenk deg selv hvis barnet ditt hoppet av glede når du kom hjem, og istedet for å hilse på det så snur du ryggen til og later som ingen ting... Er ikke så mange som hadde gjort det, tror jeg wink3 (Men er dessverre det de fleste får råd om å gjøre når det kommer til hunder) Hils i stedet kort på hunden uten å mase, og så går man bare rolig og gjør noe dagligdags, så vil hunden roe seg ned ganske raskt.

Å bli trygg på mennesker: Ikke alle mennesker vet hvordan de skal oppføre seg mot hunder og kan virke truende. Men de aller fleste hunder lar seg kjøpe av godbiter happy6 Så du kan jo evt utstyre noen bekjente med noen godbiter du vet at hun ikke kan motstå, og så kan de sitte helt rolig uten å se på henne med godbit i hånda slik at hun selv kan gå bort og forsyne seg i sitt eget tempo. Gjør du dette mange nok ganger med ulike typer folk vil hun forhåpentligvis tilslutt lære seg at mennesker er faktisk ganske kule.

Alltid sett på henne som liten for rasen, men da er hun jo ikke det Smile Godt mulig hun veier mer enn 3 kilo, og det burde hun jo egentlig gjøre, for sist jeg veide henne var hun på 2,8 kilo, og det er i alle fall 3 mnd siden. Skal se om jeg ikke får veid henne en dag Smile

Ja, er veldig mange jeg har spurt som har sagt at jeg bare skal overse henne til hun har roet seg ned, men det skjærer jo i hjerterota og overse henne når hun er så glad for at jeg kommer hjem :( Så har ikke vært moro for verken henne eller meg. Så det skal jeg så absolutt ikke gjøre igjen.

Veldig godt tips angående å hilse på fremmede, det skal vi jammen meg prøve ut Smile For de hun kjenner forguder hu jo. Smiler som bare det når hun får besøk eller ser noen hu kjenner Smile Hu smiler faktisk så mye at man kan se alle tennene :P
Til Toppen Go down
turid

turid


Antall Innlegg : 72
Join date : 07.03.2010

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptyTor Aug 19 2010, 17:07

Marita : Vi fikk veid lille snuppa idag å hun veier 3,5 kilo Smile Er det nogenlunde grei vekt i forhold til høyden, eller er det litt lite?
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptyTor Aug 19 2010, 18:59

Hun er ikke akkurat noen tungvekter Laughing Men så lenge ribbeina ikke stikker ut og hun ser normal ut, så er det ikke noe problem. Søstern hennes er ikke spesielt tung i kroppen hun heller, så de er nok bare litt "lette typer"


Moro at hun smiler biggrin Det gjør nemlig Zeus også happy3
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 64
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptyTor Aug 19 2010, 19:46

Søt jente u har, velkommen hit happy6
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
turid

turid


Antall Innlegg : 72
Join date : 07.03.2010

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptyTor Aug 19 2010, 20:33

Marita skrev:
Hun er ikke akkurat noen tungvekter Laughing Men så lenge ribbeina ikke stikker ut og hun ser normal ut, så er det ikke noe problem. Søstern hennes er ikke spesielt tung i kroppen hun heller, så de er nok bare litt "lette typer"


Moro at hun smiler biggrin Det gjør nemlig Zeus også happy3

Ingen ribbein eller noe som stikker ut heldigvis Smile De vi har møtt har bare kommentert at hun ser ut som hun er i godt hold, og matlysten er det ikke noe å si på :P Spiser jo en del, men er ikke grisk. Og kan bruke laaaaang tid på maten sin. Godteri er hu super glad i, men spiser det ikke :P Gjemmer bort alt sammen, så løfter man på noe så ligger det alltid noe godt under.

Hehe, moro at de smiler Smile Det har hun i alle fall arvet fra pappaen sin. Skulle sett henne idag når jeg skulle ha henne med ut og lufte henne før jobb. Hun la under dyna mi ved siden av samboeren min, og prøvde og rope på henne mange ganger, men ingen raksjon. Så løfter jeg forsiktig på dyna, og da ligger hun på rygg og smiler som bare det :P Hører hun at det regner ute, så vil hun heller ligge i senga med pappa Smile
Til Toppen Go down
turid

turid


Antall Innlegg : 72
Join date : 07.03.2010

Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) EmptyTor Aug 19 2010, 20:33

Gry Elena skrev:
Søt jente u har, velkommen hit happy6

Tusen takk biggrin
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty
PosteTema: Re: Ella - Tangetoppens Waikiki :)   Ella - Tangetoppens Waikiki :) Empty

Til Toppen Go down
 
Ella - Tangetoppens Waikiki :)
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Ella - Tangetoppens Waikiki 1. år
» Tangetoppens Dolly Duck ( Lita ) NYTT : 28.10.09
» Bente, Ayla og Ella
» Badebilder (Ayla og Ella)

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Presentasjoner-
Gå Til: