Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Middel mot flått

Go down 
+15
Maria
Camilla J
Maiken
ElinK
Gerd-Marit
Nina (Kennel Dijontoma)
Julie
Ann-Helen
Lene
Anne
Blomst
Camilla
helle
Benedicte
KristinC
19 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Gabriella

Gabriella


Antall Innlegg : 123
Join date : 16.07.2009
Age : 42

Middel mot flått - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Middel mot flått   Middel mot flått - Page 2 EmptyTir Mai 04 2010, 17:56

Jeg fikk satt på flåttbånd på Hiro-san i går og han har fra i går kveld klødd fælt og sutret. Men så har vi vært litt usikre på om det skyldes en reaksjon på båndet og eller fordi han klør på de små-sårene han har fått seg på øreflippene.

Noen erfaringer med merket Scalibor®️? http://www.intervet.no/products/117_19636_2/productdetails_117_116078.aspx
Til Toppen Go down
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Middel mot flått - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Middel mot flått   Middel mot flått - Page 2 EmptyTir Mai 04 2010, 20:57

husker det samme her fra i fjor.. tror vi tok det av om nettene hvertfall... kanskje inne også... Siden Cocos likte og spise Citrus sitt....

Tror det der var MEGET sterkt.. kjøpte det hos vett eller?
Til Toppen Go down
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Middel mot flått - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Middel mot flått   Middel mot flått - Page 2 EmptyTir Mai 04 2010, 21:09

Jeg har prøvd Frontline og Expot uten noen som helst reaksjoner. Derimot fikk Ulrikas (kennel Gangland) hundene vanvittige reaksjoner på halsbånd. Husker jeg ikke feil så begynte med litt kløing og gikk fort over til at halsen ble veldg hoven.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Gabriella

Gabriella


Antall Innlegg : 123
Join date : 16.07.2009
Age : 42

Middel mot flått - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Middel mot flått   Middel mot flått - Page 2 EmptyOns Mai 05 2010, 05:08

Ja har kjøpt det hos Vet. Han er meget stressa og klør seg stadig. Skal høre med vet igjen på om det finnes andre alternativer. Fikk det tross alt på resept... trodde man bare kunne kjøpe det i butikken jeg blink00
Til Toppen Go down
Anne Cecilie

Anne Cecilie


Antall Innlegg : 119
Join date : 13.01.2010
Age : 50
Bosted : Indre Østfold

Middel mot flått - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Middel mot flått   Middel mot flått - Page 2 EmptyOns Mai 05 2010, 13:53

Hei happy6
Det vil vel altid være delte meninger om hva som er bra og ikke. jeg har valgt å ikke bruke Expot ol på mine hunder pga. ev reaksjoner og ikke minst at det er middel som gjøre andre skader også.
Jeg har faktisk , tro det eller ei kun brukt "urtehalsbånd" kjøpt i dyrebutikker. De koster 89 kr (hos meg i hverfall) og har fungert utmerket. Jeg (som har 4 stk golden) bor mitt i skogen, plukker ikke flått av hundene. I fjor byttet jeg halsbåndene etter 1 1/2 mnd, da mine bor i vannet om sommere happy5

Så det finnes alternativer uten "gift", for de som har følsomme hunder wub3

Ha en flott sommer da dere happy5

Ps om 1 uke er jeg lykkelig eier av min lille Lotta wub4 (affenpincher )
Til Toppen Go down
http://www.smutics.no
Gjest
Gjest




Middel mot flått - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Middel mot flått   Middel mot flått - Page 2 EmptyTor Mai 06 2010, 09:21

Albin og Lille reagerte litt på Scalibor flåtthalsbånd, så vi brukte de bare en kort sesong. Men så er de jo så ekle også (synes jeg) at det er grunn god nok til å finne på noe annet! Smile
Til Toppen Go down
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Middel mot flått - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Middel mot flått   Middel mot flått - Page 2 EmptyTor Mai 06 2010, 09:24

Har aldri hatt noe problemer med flåtthalsbånd og syntes de er supre jeg! biggrin
Passer alltid på å ta de av når badenymfen er i nærheten av vannet happy4
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Sponsored content





Middel mot flått - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Middel mot flått   Middel mot flått - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
Middel mot flått
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Flått vaksine
» Flått på øret
» Flått i juletreet

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: