Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Wookie og Wal- E har gjennomført MH!

Go down 
+4
Maria
Julie
Hera
Maiken
8 posters
AvInnlegg
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Empty
PosteTema: Wookie og Wal- E har gjennomført MH!   Wookie og Wal- E har gjennomført MH! EmptyFre Aug 06 2010, 19:09

I helgen gjennomførte Wookie og Wall-E (Chico) MH, og jeg var selvfølgelig på plass i Askersund for å se på! Var utrolig moro å se igjen de to flotte gutta! happy6 Både eiere og hunder var sååå flinke!! sidehug Bente og Egil med Wookie tok turen fra trønderlag og Inger sammen med sønnen sin og Chico fra vestlandet - det kaller jeg dedikerte valpekjøpere happy6 Jeg vil takke alle som var der for en super dag, vi storkoste oss!! Og takk til Leena som gjorde MH`en mulig og stod for deilig mat og kake! sidehug

Var selvfølgelig litt spesielt med Wookie-gutten som har bodd hos meg i rundt 5 mnd, og flyttet tilbake til sine eiere bare fire uker før MH`en. Vi lurte mye på hvem som skulle gå med han. Er jo ikke så lenge siden han dro fra meg, og vi fikk et veldig nært bånd. Men bestemte oss for at Egil skulle gå med Wookie, for det er jo faktisk en veldig fin tillitserklæring, og det er jo der han skal tilbringe framtiden sin! Det gikk virkelig over all forventning, de var sååå utrolig flinke sammen! happy5 happy5 Wookie gjorde i mine øyne en knallbra MH! Han var leken, viste mye nyskjerrighet, selvstendighet og også noe vakt happy6 Wookie fikk også godkjent på skudd! Vet jeg er en smule innhabil, men må bare si at Wookie er virkelig en HELT fantastisk og spesiell hund, og han vil alltid ha en SOR plass i hjertet mitt plain3

Chico var noe mer mammakjær, og ville helst holde seg i området rundt mammsen wub4 Der var alt trygt og godt, så han så nok ingen grunn til å forlate den plassen! hehe.. Var veldig moro å se igjen gutten, han blir jo bare vakrere og vakrere for hver gang jeg ser han. Gleder meg veldig til denne gutten entrêr utstillingsringene! Chico er virkelig en energibundt i særklasse og all ære til Inger og sønnen hennes som er så tolmodige og flinke med han!! happy3


Bilden er tatt av Leena Ekroth (www.pinscher.se)

Chico wub4
Wookie og Wal- E har gjennomført MH! XitamizWall-E11

Hilse på spøkelsene!
Wookie og Wal- E har gjennomført MH! MHwalle172

Wookie og Wal- E har gjennomført MH! MHwalle22

Skumle mannen i felleskjøpet dress! Chico lurte fælt på hvor hodet til denne mannen var hadde blitt av blink00
Wookie og Wal- E har gjennomført MH! MHwalle5

Wookisen wub4
Wookie og Wal- E har gjennomført MH! MHwookie12

Leke med testleder!!
Wookie og Wal- E har gjennomført MH! MHwookie21

Sjekke ut den rare bråkelyden, var jo ikke så skummelt som det hørtes ut!
Wookie og Wal- E har gjennomført MH! MHwookie10

Ikke prøv dere å kom hit til pappsen min!! mad1
Wookie og Wal- E har gjennomført MH! MHwookie14

Hmm, de var kanskje ikke så farlige likevel!?
Wookie og Wal- E har gjennomført MH! MHwookie16


Flere bilder av gutta sin MH på min side www.trayan.no - film kommer når den er ferdig redigert!!



Slenger med et bildet av sisteman fra dette kullet også - Wixzor (Charlie) - enda en flott gutt! wub4
Wookie og Wal- E har gjennomført MH! CIMG1600


Sist endret av Maiken den Søn Aug 08 2010, 16:12, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Empty
PosteTema: Re: Wookie og Wal- E har gjennomført MH!   Wookie og Wal- E har gjennomført MH! EmptySøn Aug 08 2010, 11:31

Så morsomme bilder ... er alltid gøy å se hunder i action i slike situasjoner synes jeg, veldig interesant happy6

Men hvordan kan få prøve seg på slike MH? Finnes det i hele landet eller bare spesielle plasser? Hvordan melder man seg på noe slikt?
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Empty
PosteTema: Re: Wookie og Wal- E har gjennomført MH!   Wookie og Wal- E har gjennomført MH! EmptySøn Aug 08 2010, 11:35

Så fine bilder av flotte hunder!
Har blitt noen fine Pinschere etter gutten din! biggrin
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Empty
PosteTema: Re: Wookie og Wal- E har gjennomført MH!   Wookie og Wal- E har gjennomført MH! EmptySøn Aug 08 2010, 12:43

Gratulerer med gjennomført MH på "barnebarna". Very Happy Moro med bilder og jeg gleder meg til å se film! happy3


Hera skrev:
Men hvordan kan få prøve seg på slike MH? Finnes det i hele landet eller bare spesielle plasser? Hvordan melder man seg på noe slikt?
Du finnner oversikt over hvor og hvilke klubber som arrangerer MH på NKK sin side. Se under terminliste og deretter brukshundprøver og til slutt Mentalbeskrivelse Hund. Det arrangeres i hele landet. Noen steder blir det fort fullt, men jeg vet også om klubber som sliter med å få fyllt opp plassene, så det er nok både og.

Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Empty
PosteTema: Re: Wookie og Wal- E har gjennomført MH!   Wookie og Wal- E har gjennomført MH! EmptySøn Aug 08 2010, 14:16

Gratulerer såå mye til deg, Anette og Leena med vel overstått MH for barnebarna, og til de flinke eierne deres, ingen ting som er bedre enn flinke valpekjøpere som stiller opp!!! happy5

Kjempefine bilder av de kjekke gutta, og moro å endelig få se broren til Tray også, har jo ikke sett så mye til han tidligere...! biggrin
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Empty
PosteTema: Re: Wookie og Wal- E har gjennomført MH!   Wookie og Wal- E har gjennomført MH! EmptySøn Aug 08 2010, 16:19

Tusen takk for koselige kommentarer!!
Syntes det har kommet noen herlige hunder etter Trayansen, og gleder meg stort til å se MJ-kullet til Noticeable vokse opp også, de er såååå fine alle wub4 Og jeg er selvfølgelig på plass når det er deres tur til MH! happy6

Nina skrev:
Gratulerer såå mye til deg, Anette og Leena med vel overstått MH for barnebarna, og til de flinke eierne deres, ingen ting som er bedre enn flinke valpekjøpere som stiller opp!!! happy5

Kjempefine bilder av de kjekke gutta, og moro å endelig få se broren til Tray også, har jo ikke sett så mye til han tidligere...! biggrin

Nina, det er bare jeg som ikke hadde hodet med meg da jeg skrev disse to innleggende, det siste bildet er av Trayans sønn Wixzor happy6 Vet ikke hvordan jeg har klart å skrive så mye feil - mye surr ble det ihvertfall happy4

Men skulle virkelig likt å sett noen bilder av Trayans bror jeg også, det er lenge siden nå.. happy3

Og helt riktig som du sier disse eierene er virkelig supre!! sidehug
Er så glad for jeg at jeg har fått blitt så godt kjent med de biggrin
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Ane

Ane


Antall Innlegg : 1877
Join date : 30.07.2009

Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Empty
PosteTema: Re: Wookie og Wal- E har gjennomført MH!   Wookie og Wal- E har gjennomført MH! EmptySøn Aug 08 2010, 20:58

Gratulerer med vel gjennomført MH, fine bilder, gleder meg til film happy6
Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Empty
PosteTema: Re: Wookie og Wal- E har gjennomført MH!   Wookie og Wal- E har gjennomført MH! EmptyMan Aug 09 2010, 17:17

Maria skrev:
Gratulerer med gjennomført MH på "barnebarna". Very Happy Moro med bilder og jeg gleder meg til å se film! happy3


Hera skrev:
Men hvordan kan få prøve seg på slike MH? Finnes det i hele landet eller bare spesielle plasser? Hvordan melder man seg på noe slikt?
Du finnner oversikt over hvor og hvilke klubber som arrangerer MH på NKK sin side. Se under terminliste og deretter brukshundprøver og til slutt Mentalbeskrivelse Hund. Det arrangeres i hele landet. Noen steder blir det fort fullt, men jeg vet også om klubber som sliter med å få fyllt opp plassene, så det er nok både og.


Oh, tusen takk Very Happy Skal sjekke det ut Very Happy
Men er det noen kriterier de stiller til de hunder som skal meldes på eller noe slikt, har så lite peiling på slikt, men hadde bare vært morro å fått en mentalbeskrivelse på hunden synes jeg rolleyes3
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Empty
PosteTema: Re: Wookie og Wal- E har gjennomført MH!   Wookie og Wal- E har gjennomført MH! EmptyMan Aug 09 2010, 18:15

Hera skrev:
Maria skrev:
Gratulerer med gjennomført MH på "barnebarna". Very Happy Moro med bilder og jeg gleder meg til å se film! happy3


Hera skrev:
Men hvordan kan få prøve seg på slike MH? Finnes det i hele landet eller bare spesielle plasser? Hvordan melder man seg på noe slikt?
Du finnner oversikt over hvor og hvilke klubber som arrangerer MH på NKK sin side. Se under terminliste og deretter brukshundprøver og til slutt Mentalbeskrivelse Hund. Det arrangeres i hele landet. Noen steder blir det fort fullt, men jeg vet også om klubber som sliter med å få fyllt opp plassene, så det er nok både og.


Oh, tusen takk Very Happy Skal sjekke det ut Very Happy
Men er det noen kriterier de stiller til de hunder som skal meldes på eller noe slikt, har så lite peiling på slikt, men hadde bare vært morro å fått en mentalbeskrivelse på hunden synes jeg rolleyes3
Samme kriterier som når du melder på utstilling; hunden må være registrert i NKK, ha vaksinasjon i orden, være ID-merket og den kan ikke være kupert. I tillegg må hunden minimum være 10 mnd. Drektige tisper kan ikke ta MH etter en viss tid ut i drektigheten og har ei tispe hatt valper må de være over en viss alder (husker ikke antall dager på hverken drektighet eller valper).

Veldig moro med MH, ja! Wookie og Wal- E har gjennomført MH! 557338 Interessant å studere MH både innenfor raser og enkeltindivider. Men så er jeg litt mentalitetsnerd, jeg da!! Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Icon_lol For spesielt interesserte (og ett must for oppdrettere, spør du meg) så fins det en bok (svensk) som heter Mentalitetsboken. Den tar blant annet for seg momentene i mentaltester og beskriver hva som ligger bak en hunds reaksjoner ved momentene i tillegg til at den går i dybden på hunders mentalitet generelt. Veldig interessant! Wookie og Wal- E har gjennomført MH! 557338 Man lærer sin hund å kjenne (og andre hunder/raser) på en helt annen måte når man har begynner å forstå dette med mentalitet og jeg syns det blir mer og mer fasinerende jo mer jeg lærer. Wookie og Wal- E har gjennomført MH! 557338
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Empty
PosteTema: Re: Wookie og Wal- E har gjennomført MH!   Wookie og Wal- E har gjennomført MH! EmptyTir Aug 10 2010, 10:10

Gratulerer med gjennomført MH på barnebarna. Gøy å se bilder. happy5
MH er jo så morsomt. Hadde vi fått lov så hadde vi tatt den en gang til. happy4
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
jeanett

jeanett


Antall Innlegg : 75
Join date : 12.09.2009
Bosted : jæren

Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Empty
PosteTema: Re: Wookie og Wal- E har gjennomført MH!   Wookie og Wal- E har gjennomført MH! EmptyTir Aug 10 2010, 14:06

Dette så skikkelig spennende ut happy3

Hadde vert utrolig moro å deltat på noe slik, sett hundene sin i slike situasjoner.
Til Toppen Go down
http://www.beroax.com
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Empty
PosteTema: Re: Wookie og Wal- E har gjennomført MH!   Wookie og Wal- E har gjennomført MH! EmptyOns Aug 11 2010, 09:04

Lene skrev:
Gratulerer med gjennomført MH på barnebarna. Gøy å se bilder. happy5
MH er jo så morsomt. Hadde vi fått lov så hadde vi tatt den en gang til. happy4

Tusen takk! biggrin

Hehe, ja det er supergøy! happy5 Er alltid så morsomt å se hvordan de forskjellige hundene reagerer, og spesielt de du kjenner godt! Wookie reagerte faktisk mye som jeg trodde, men det er flere av hundene jeg har sett som jeg ville trodd reagerte veldig anderledes enn hva de gjorde. Hadde hatt skikkelig lyst til å gå en gang til med Tray også happy4 Men han skal jo på korning, og det er jo noe av det samme - blir moro!!
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Sponsored content





Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Empty
PosteTema: Re: Wookie og Wal- E har gjennomført MH!   Wookie og Wal- E har gjennomført MH! Empty

Til Toppen Go down
 
Wookie og Wal- E har gjennomført MH!
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Gjennomført MH m/ godkjent på skudd: Megamagee Legato Lungo
» Xitamiz Wookie
» Xitamiz Wookie
» Trayan og Wookie :)
» Wookie og dvergene

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Bilder-
Gå Til: