Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til)

Go down 
+2
Linn
Gry
6 posters
AvInnlegg
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til) Empty
PosteTema: Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til)   Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til) EmptyLør Jun 19 2010, 07:42

Nadira synes at hester er kjempeskumle. Treffer vi en hest på veien blir det panikk og et bjeffehysteri utav en annen verden – det begynner jeg å bli dritlei, og fant ut at dette måtte gjøres noe med. En rase som opprinnelig er STALLHUND kan da ikke tillate seg å ha HESTESKREKK!? Uhørt! cool3 Så i dag fyllte jeg lommen med godbiter, tok med meg bikkja og la an dagens tur i retning av nermeste stall. På ei mark langs veien stod 2 hester å spiste ved gjerdet (gresset er jo som kjent alltid grønnere på den andre siden…). Nadiras verste mareritt – mitt perfekte trenings-scenario. Nadira oppdaget hestene, slakket på farten mens busten reiste seg (nå eksploderer hun ut i bjeffemodus snart, jeg håper håper håper at hestene ikke blir redde!! tenkte jeg), og pang, der smalt det : bjeff-gneldre-gneldre-hyl-gneldre-bjeff-bjeff. Heldigvis var ikke disse hestene av den lettskremte typen, de bare gløttet kort opp for å se hva alt spetakkelet dreide seg om, før de åt videre. happy3 Jeg avledet Nadira med å trekke henne 4-5 meter unna hestene for å trene litt enkle øvelser som sitt og kontakt. Det gikk kjempebra, full fokus på meg (les: godbiten). Slakket båndet og ga henne “fri”-kommandoen så hun kunne undersøke hestene igjen. Bjeff-gneldre-gneldre-hyl-gneldre-bjeff-bjeff. Den ene hesten ble lei, snudde seg å tuslet vekk. Hesten som stod igjen var en bitteliten ponni, som begynte å bli nysgjerrig på dette bråkete vesenet på andre siden av gjerdet. Nadira var fortsatt svææææært skeptisk og bjeff-gneldre-gneldre-hyl-gneldre-bjeff-bjeff, men når det bare var denne ponni-saken som stod igjen (som antagentlig virket mindre truende pga dens lille størrelse) så jeg at nysgjerrigheten kom mer og mer frem gjennom skrekken. happy6



Jeg tok henne til sides igjen å gjorde noen enkle øvelser for å roe henne ned, deretter gikk vi bort til hesten igjen. Jeg tok en håndfull godbiter å strødde rundt i nærheten av der hesten stod - og etterhvert tok matvrak-innstinktet over hos Nadira. rolleyes3 Hun tuslet rundt å lette etter godbitene – fortsatt litt jumpy men alikevel langt roligere – og så etterhvert ut til å bli mindre og mindre ukomfertabel med hestens nervær. happy6



Og vet dere hva? Til slutt tok nysgjerrigheten overhånd og hun turde faktisk å hilse på hesten også!! Snute mot mule. laughs wub4



En meget vellykket første “hestetreningsøkt”, med andre ord. happy6 happy5

EDIT 05/07:

Javel, greit, så denne såkallte hesten er IKKE farlig sier du… Så, hva ER den brukanes til, da…? Hmm… Kan den LEKE, tro? biggrin



Doing good. happy6


Sist endret av Gry den Man Jul 05 2010, 17:35, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til) Empty
PosteTema: Re: Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til)   Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til) EmptyLør Jun 19 2010, 07:46

Så bra happy6
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Gjest
Gjest




Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til) Empty
PosteTema: Re: Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til)   Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til) EmptyLør Jun 19 2010, 08:49

Såååååå flink!!! wub4
Til Toppen Go down
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til) Empty
PosteTema: Re: Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til)   Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til) EmptyLør Jun 19 2010, 20:25

India er og livredd for hester. Pilte under bilen da det kom en gjeng hester ridende forbi her en gang happy4 Vi skulle visst ha vært med på denne treningsøkten! men så bra at det funka happy6
Til Toppen Go down
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til) Empty
PosteTema: Re: Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til)   Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til) EmptyLør Jun 19 2010, 22:06

Linn skrev:
Så bra happy6

Anette&Dior skrev:
Såååååå flink!!! wub4

happy6 Mhm, kjempeflink! Lille tøffingen min. wub4

Christine skrev:
India er og livredd for hester. Pilte under bilen da det kom en gjeng hester ridende forbi her en gang happy4 Vi skulle visst ha vært med på denne treningsøkten! men så bra at det funka happy6

Haha, offda. happy4 Jeg ble ganske overraska over at hun roet seg såpass fort, vi trente bare ca 15 minutter, og bare på den korte økten så man jo tydelig forbedring. happy6 Det hjalp nok å starte med en "hest" som bare var en halvmeter høy, haha, men alikevel... happy4 Det går absolutt rette veien hvertfall. happy3
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til) Empty
PosteTema: Re: Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til)   Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til) EmptyMan Jul 05 2010, 17:33

Oppdatering og ny film er lagt til i hoved-innlegget. happy6
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til) Empty
PosteTema: Re: Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til)   Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til) EmptyMan Jul 05 2010, 18:05

Jeg har hester hun kan trenes på om du vil wink3
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til) Empty
PosteTema: Re: Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til)   Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til) EmptyOns Jul 14 2010, 21:45

Marion G skrev:
Jeg har hester hun kan trenes på om du vil wink3

Jaaaa, gjerne!! Smile
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til) Empty
PosteTema: Re: Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til)   Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til) EmptyTor Jul 15 2010, 16:36

Å så bra happy5
Også såå flink happy6
Må få si tusen takk for den fine beskrivelsen og introduksjon av hele treningsøvelsen, morro å få litt tips gjennom slike ting synes jeg ... Hera har aldri hilst på noen hest, kun da hun var valp og skulle sosialiseres osv... men aner ikke hvordan hun reagerer, så nå veit vi nå hva vi kan prøve ut om hun skulle reagere slik biggrin
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til) Empty
PosteTema: Re: Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til)   Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til) EmptyTor Jul 15 2010, 21:00

Så flink jente happy5
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Sponsored content





Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til) Empty
PosteTema: Re: Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til)   Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til) Empty

Til Toppen Go down
 
Operasjon hesteskrekk (Ny video lagt til)
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Pris på operasjon
» Patella Luxasjon operasjon
» Operasjon av patellaluksasjon - Andre kne side 5
» Ferie i nord :) - filmsnutt lagt til :)
» OSLO 20-22 januar (liten filmsnutt fra treffet er lagt til på side 2...)

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: