Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Stakkar Delhi oppdatert s 10

Go down 
+39
Andeless
Susanne
Gerd-Marit
camillahoel
CamillaB
Caroline
Camilla
Marte
Ann-Helen
Lex
Marion G
Blomst
Bettan
carmo
Marita
Unn
Fixa
Magdalena
~ Alphahunden ~
mona
NinaM
KristinC
Maria
Eva
Hera
Cesilie
Linn
Anne
Kaja
Bente
Gry Elena
Kinkade
Anita.K
Fly
helle
Kennel Mirenzo
pusevoffen
-linda-
Nero-Noir
43 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AvInnlegg
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptySøn Jun 28 2009, 18:12

Sitter å krysser fingrer å tær for at Delhi skal bli helt frisk!! therethere
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptySøn Jun 28 2009, 18:21

Uff uff uff, dette var trist Marion. therethere
Vi krysser alt som kan krysses for dere nå! Tenker på dere, og håper virkelig Delhi blir bra snart sad3
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Gjest
Gjest




Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptySøn Jun 28 2009, 18:26

Takk for koselige hilsninger fra dere alle her inne og sms.
Skal tilbake til dyrlegen i morgen for sjekk så da kommer jeg med oppdateringer og om det skjer endringer på både positivt eller negativt så blir det oppdateringer.

Hundene i huset forstår godt at Delhi ikke er frisk og de vasker henne og er veldig forsiktige når de er i nærheten av henne.
Aidon har tatt på seg jobben å være vasker for henne, når hun har uhell inne i sofaen. biggrin
Når hun har fått i seg all væska så skal jeg få vasket henne biggrin
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptySøn Jun 28 2009, 18:45

Forsatt god bedring til vesle jenta :( Dette må være en hver hundeeiers mareritt. Syns utrolig synd på dere therethere
Til Toppen Go down
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptySøn Jun 28 2009, 19:14

Huff, dette er så forferdelig!! Crying or Very sad

Fikk høre om dette på fredag, og vi har snakket og tenkt mye på Delhi!!

Håper virkelig det går bra med henne, og vi sender en kjempe klem til dere alle.

Krysser fingrene og sender alle varme tanker som kan sendes!!

therethere
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Gjest
Gjest




Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptySøn Jun 28 2009, 19:15

helle skrev:
Forsatt god bedring til vesle jenta :( Dette må være en hver hundeeiers mareritt. Syns utrolig synd på dere therethere
Takk biggrin Men nå er jeg frusterert.
Til Toppen Go down
Camilla

Camilla


Antall Innlegg : 801
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptySøn Jun 28 2009, 19:22

Har ikke vært på forumet siden tildig fredag, har ikke sett dette før nå sad3

Så uffattelig trist at dette har skjedd.. Håper virkelig at hun kommer seg og at medisinene virker snart.. Får vondt inni meg av hvordan dere har det i denne tiden med uvisshet..

Dennis sender en godbedringskos til Delhi flowersforyou
Til Toppen Go down
http://www.dp-dennis.com
Nero-Noir

Nero-Noir


Antall Innlegg : 371
Join date : 11.06.2009
Bosted : Nesflaten

Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptySøn Jun 28 2009, 19:31

Håper virkelig det går bra med Delhi therethere
Til Toppen Go down
http://www.nero-noir.com
Unn




Antall Innlegg : 398
Join date : 12.06.2009
Bosted : Lier

Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptySøn Jun 28 2009, 19:33

Stakkars Dehli, så utrolig hoven hun er blitt sad3

Får helt vondt av å lese dette, og føler virkelig med dere.
Dette må jo bare være ett stort mareritt for dere alle sammen.

Her krysser vi fingre og poter for at Dehli snart er seg selv igjen.
Til Toppen Go down
http://www.royalmontu.com
Gjest
Gjest




Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptySøn Jun 28 2009, 20:02

Vet dere hva som skjedde nå.
Jeg spør Delhi om hun må tisse å sånn som det er nå så har hun pleid å sette øra rett opp, det betyr do.
Men nå når jeg spurte så hoppet hun ut av senga og skulle til å løpe.
Jeg tok henne med ut satt henne på bakken og da gikk hun forsiktig på alle 4 beina.
Jeg håper ikke dette er et blaff, men gud å godt det var å se henne klare å tråkke på alle 4 beina, litt ustø er hun, men dette var en glede å se på.
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptySøn Jun 28 2009, 20:03

HURRA! Satser hardt på at det er et tegn på bedring happy6
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptySøn Jun 28 2009, 20:06

Såååå bra!!! happy6
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptySøn Jun 28 2009, 20:08

Så deilig med litt fremgang! Krysser fortsatt det vi har her for at det går rette veien nå!! sidehug
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
pusevoffen

pusevoffen


Antall Innlegg : 661
Join date : 12.06.2009

Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptySøn Jun 28 2009, 21:13

Stakars Delhi. Håper hun blir bedre til i morgen therethere
Til Toppen Go down
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptySøn Jun 28 2009, 21:16

Dette var trist sad3
Vi ønsker henne god bedring happy3
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptySøn Jun 28 2009, 21:38

Det felles mange tårer hver dag for Delhi, og det er med stor sorg i hjerte jeg følger alle oppdateringer.

Mange tanker som raser igjennom hodet og mange bønner om at hun vil klare seg og vise bedringstegn.
Jeg er så uendelig glad for at dere tar så godt vare på henne, og jeg vet at dere gjør alt som står i deres makt for at hun skal ha det best mulig og bli frisk.
Det går ikke et sekund uten at jeg tenker på dere. plain3
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptySøn Jun 28 2009, 21:40

Det var god å høre at det var framgang, hurra for Delhi og god bedring happy3
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptyMan Jun 29 2009, 01:57

Så bra med framgang!! happy3 God bedring!
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptyMan Jun 29 2009, 07:42

Hvilken væske har vet valgt å gi henne IV? (den som dere har på drypp?)

Jeg håper du ikke oppfatter alle spørsmålene min rundt dette som noe negativt. Jeg synes dette er interessant (og skremmende) og jeg ønsker bare å lære mer for å være forberedt om jeg selv skulle havne i en slik situasjon med en av mine hunder.

Om du synes det blir "too much" nå, så gi meg et hint så skal jeg slutte å spørre og grave slik!

Vi tenker mye på Dehli og dere og krysser alt vi har
Håper dere fortsatt ser positive tegn til bedring!!
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Gjest
Gjest




Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptyMan Jun 29 2009, 08:35

Kinkade skrev:
Hvilken væske har vet valgt å gi henne IV? (den som dere har på drypp?)

Jeg håper du ikke oppfatter alle spørsmålene min rundt dette som noe negativt. Jeg synes dette er interessant (og skremmende) og jeg ønsker bare å lære mer for å være forberedt om jeg selv skulle havne i en slik situasjon med en av mine hunder.

Om du synes det blir "too much" nå, så gi meg et hint så skal jeg slutte å spørre og grave slik!

Vi tenker mye på Dehli og dere og krysser alt vi har
Håper dere fortsatt ser positive tegn til bedring!!
Første når hun ble bitt fikk hun Natriumklorid Braun 9mg/ml iv, beholderen innheolder 500 ml
De neste dagene fikk hun Ringer-Acetat Braun iv.
Det er bare å spørre om man lurer på noe.
Men jeg kan si at reaksjonen til Delhi ikke er normal på noen måte, de har sett hunder komme i sjokk og dør etter ganske kort tid etter bittet, men ikke sånn som dette.
Hun har stadig hovnet opp og dette har spredd seg voldsomt.
De har tatt masse prøver og dette er pga svikt i imunforsvaret.
Det har vært 2 forskjellige dyrleger på henne og ingen skjønner noe av dette.

Litt av hva som skjedde:

Jeg var ute med hundene løse, de gikk i skogen her. Delhi og Rick gikk dit de pleier å hente kongler og da sto jeg å så på.
Hun hylte til og hoppet veldig høyt og bare skrek.
Jeg hadde Aidon i bånd og han ble hengende etter meg mens jeg løp mot Delhi.
Mine tanker var huggorm.
Jeg tok Rick i nakkeskinnet og kastet han langs bakken så han trillet bortover for å få han unna.
Jeg tok Delhi under armen,hadde Aidon i bånd og skrek til Chelsea BLI.
Jeg fant ingen huggorm, jeg ringte Rune og sa fort deg hjem, Delhi har knekt benet, ringte dyrlegen om at vi kom pga knekt ben.
Når vi kom til Dyrlegen så begynte dyrlegen å se på henne, Hevelsene var litt i skulderen så lite at det nesten ikke var synlig, hun ble sjekket nøye og plutselig ble benet veldig hovent mens vi var der og da sa dyrlegen at hun har blitt bitt av huggorm.
Da satte vi i gang behandling, plutselig så falt Delhi om og hun da ble lagt på drypp, hjertet begynte å ta av og jeg sa at vi måtte hjem for å roe henne.
Grunnen er at jeg vet hva jeg gjør og dette reddet Delhi den kvelden.
Siden har det gpått slag i slag og hevelsene har bare spredd seg.
Til Toppen Go down
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptyMan Jun 29 2009, 08:39

Hvordan er det med henne i dag da? Er hun litt bedre, eller er det fortsatt det sammen?

Vi tenker masse på dere hele tiden! therethere

Sender også en klem fra Cesilie og Mia som er uten nett om dagen. sidehug
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Gjest
Gjest




Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptyMan Jun 29 2009, 08:45

En oppdatering.

Ja hvor skal jeg begynne.
Delhi har nå fått litt hevelser i halsen også og nå bare ligger hun rett ut her.
Vi skal tilbake til dyrlegen i kveld kl 18.30 for å se på formen hennes og nå må hun komme seg.
Det er ikke så lett å skrive om dette, heller ikke lett å prate om det.
Egentlig er jeg glad jeg sitter bak en datamaskin akkurat nå.
Jeg håper ingen av dere opplever dette, dette er rett og slett jævlig og dette begynner å gå over i å være desperat.
Å se hunden våres bare ligge der og må ha hjelp til alt er ikke så himla lett, å se henne skjelve av smerter og se henne blir rødere å rødere i huden.
Hun får medisiner som hun skal og vi får ikke gjort så mye mere nå.
Dette er et sjokk for oss og de fantastiske dyrlegene som har hjulpet oss.
Så da er det bare å vente å vente.
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptyMan Jun 29 2009, 08:49

Kjempebra at hun har fått ringer og NaCl (Krystalloider) som er en viktig del av behandlingen. Det er også vanlig å gi kolloider som er løsninger som inneholder store molekyler som "fungerer" som albuminet i blodet. Dette får væsken til å holde seg i blodårene og ikke lekke ut til ødemer i nærliggende vev og hjelper til med å forhindre at hevelsene blir større og/eller vedvarer. Vet du om hun har fått noe slikt?

Huggormgift (og slangegift generelt) har en utrolig kompleks sammensettning av stoffer og det er det som gjør det så vanskelig å lage motgifter og for kroppen å reagere.

Hva mener de med at det er svikt i immunfosvaret? Kan du utdype det litt nærmere?
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptyMan Jun 29 2009, 08:51

Marion skrev:
En oppdatering.

Ja hvor skal jeg begynne.
Delhi har nå fått litt hevelser i halsen også og nå bare ligger hun rett ut her.
Vi skal tilbake til dyrlegen i kveld kl 18.30 for å se på formen hennes og nå må hun komme seg.
Det er ikke så lett å skrive om dette, heller ikke lett å prate om det.
Egentlig er jeg glad jeg sitter bak en datamaskin akkurat nå.
Jeg håper ingen av dere opplever dette, dette er rett og slett jævlig og dette begynner å gå over i å være desperat.
Å se hunden våres bare ligge der og må ha hjelp til alt er ikke så himla lett, å se henne skjelve av smerter og se henne blir rødere å rødere i huden.
Hun får medisiner som hun skal og vi får ikke gjort så mye mere nå.
Dette er et sjokk for oss og de fantastiske dyrlegene som har hjulpet oss.
Så da er det bare å vente å vente.

Uff Marion....detter er så grusomt therethere
Vit at vi tenker på dere hele tiden og at vi håper med hele vårt hjerte at tilstanden til Dehli snur seg til det bedre så raskt som mulig!!
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Gjest
Gjest




Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 EmptyMan Jun 29 2009, 08:57

Kinkade skrev:
Kjempebra at hun har fått ringer og NaCl (Krystalloider) som er en viktig del av behandlingen. Det er også vanlig å gi kolloider som er løsninger som inneholder store molekyler som "fungerer" som albuminet i blodet. Dette får væsken til å holde seg i blodårene og ikke lekke ut til ødemer i nærliggende vev og hjelper til med å forhindre at hevelsene blir større og/eller vedvarer. Vet du om hun har fått noe slikt?

Huggormgift (og slangegift generelt) har en utrolig kompleks sammensettning av stoffer og det er det som gjør det så vanskelig å lage motgifter og for kroppen å reagere.

Hva mener de med at det er svikt i immunfosvaret? Kan du utdype det litt nærmere?
Svikt i immunforsvaret menes med at hun har ikke immunforsvar.
Om gifta har ødelagt hennes forsvar vet vi ikke ennå.
De snakket om masse greier og dette med gifta og blod osv, jeg blir sånn at jeg blokkerer og svarer bare ja.
I tillegg til dette huggormbittet så har hun fått en betennelse i hele kroppen og jeg husker han sa at hun hadde for mye hvite blodlegemer og en hel masse annet drit.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty
PosteTema: Re: Stakkar Delhi oppdatert s 10   Stakkar Delhi oppdatert s 10 - Page 4 Empty

Til Toppen Go down
 
Stakkar Delhi oppdatert s 10
Til Toppen 
Side 4 av 7Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 Similar topics
-
» DELHI ER FUNNET!!! Oppdatert 5.9
» Pinscherforumet kan bli litt mye for en stakkar
» Chi O'din Delhi
» Svar på prøvene til Delhi s 2
» Chi O´din Jacksonville - oppdatert s2

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: