Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Slanger!

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Slanger! Empty
PosteTema: Slanger!   Slanger! EmptyTor Mai 06 2010, 21:14

Er det lov å legge inn noe annet enn hundebilder? biggrin
Jeg prøver happy3

I helga gikk vi tur til et utkikkstårn her, og på veien din møtte vi denne karen

Slanger! P1000997-1

Vi var 5 mennesker og 3 hunder på tur, og vi klarte alle, bokstavelig talt, å snuble over denne ormen på stien. En av hundene klarte faktisk å trå på den. Men den rullet seg bare sammen, før den slynget seg avgårde etter å ha "posert" for fotografen. Vi trodde det var en hoggorm (tilsvarende den vi har i Norge), men i dag traff jeg på en slangeekspert, og da han så bildet kunne han fortelle at det var en "water snake", helt ufarlig med andre ord.

Og så var jeg så heldig å få kose med noen av slangene hans! Jeg har aldri holdt en slange før, og i dag har jeg holdt 3!! Så jeg må bare vise bilder av det, hehe happy4

Slanger! P1010132
Her har jeg to "king snakes", de venter barn snart, hehe!

Slanger! P1010137
Og her har jeg en "rainbow boa", som nettopp hadde skiftet skall, og den var kjempemyk å ta på! Som dere ser er jeg rimelig svett i panna, hehe, jeg skal si kroppstemperaturen gikk opp noen hakk da jeg fikk denne i armene!

Og så fikk jeg oppklart en myte som jeg har trodd på i alle år iallefall. Jeg spurte om det med at unge slanger (barn) har mer konsentrert gift enn voksne, og det var helt feil. Noen slanger har en gift som forandrer seg med tiden, at den virker mer på f.eks muskelsystemet for så å virker mer på nervesystemet (eller omvendt) ettersom de blir eldre. Og at unge slanger kanskje er raskere til å bite / forsvare seg, mens at de voksne "sparer" mer på angrep/giften. Jeg synes iallefall det var kjempeinteressant å få lære litt om slanger happy6
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Slanger! Empty
PosteTema: Re: Slanger!   Slanger! EmptyTor Mai 06 2010, 23:11

Åi, du er tøff! happy5 Veldig fine slanger, men jeg liker meg best når jeg selv kan velge hvor mye jeg vil ta på slangen eller ikke, så å ha dem kveilende rundt halsen og armen min tror jeg kanskje hadde blitt litt for hard kost for meg sånn med det første... happy4
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Slanger! Empty
PosteTema: Re: Slanger!   Slanger! EmptyFre Mai 07 2010, 08:21

Slanger er kule dyr, på en viss avstand.. happy4
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Slanger! Empty
PosteTema: Re: Slanger!   Slanger! EmptyFre Mai 07 2010, 09:46

Wow, så kult! excited
De to du har på armen så kjempefine ut. Slanger er stilige dyr! Spesielt de med mønster/farger. happy6
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Slanger! Empty
PosteTema: Re: Slanger!   Slanger! EmptyFre Mai 07 2010, 16:57

Ja, det var virkelig kjempekult!! Jeg gikk og smilte i HELE går etter dette, synes det var så sinnsykt spennende! Jeg var mest skeptisk til boaen, ikke bare fordi den var større, men den brune fargen var liksom litt skumlere, hehe. Likte best de to spraglete, de hadde veldig fine farger. Jeg er sikker på om at edderkopper var rosa med gule sløyfer, så hadde jeg ikke vært halvparten så redd dem som jeg er. Jeg begynner jo faktisk å grine om jeg plutselig har en edderkopp på meg!! Haha happy5 Heller slanger enn edderkopper!
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Slanger! Empty
PosteTema: Re: Slanger!   Slanger! EmptyFre Mai 07 2010, 17:18

Christina skrev:
Heller slanger enn edderkopper!

Enig!
Store edderkopper som taranteller o.l. gjør meg ingenting, men sånne heslige husedderkopper er noe av det værste jeg vet!
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Slanger! Empty
PosteTema: Re: Slanger!   Slanger! EmptyFre Mai 07 2010, 17:54

Lene skrev:
Christina skrev:
Heller slanger enn edderkopper!

Enig!
Store edderkopper som taranteller o.l. gjør meg ingenting, men sånne heslige husedderkopper er noe av det værste jeg vet!

Helt enig! Edderkopper er jeg hysterisk redd for. :pale:
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Slanger! Empty
PosteTema: Re: Slanger!   Slanger! EmptyFre Mai 07 2010, 21:27

Julie skrev:
Lene skrev:
Christina skrev:
Heller slanger enn edderkopper!

Enig!
Store edderkopper som taranteller o.l. gjør meg ingenting, men sånne heslige husedderkopper er noe av det værste jeg vet!

Helt enig! Edderkopper er jeg hysterisk redd for. :pale:

Eeeeenig!!! Helller ligge i et badekar fullt av slanger enn å ha én edderkopp på seg...!!! :affraid:
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Slanger! Empty
PosteTema: Re: Slanger!   Slanger! EmptyLør Mai 08 2010, 21:35

Haha! Da må jeg fortelle en edderkopphistorie (mulig jeg har fortalt den før, husker ikke). Jeg var hjemme hos mamma og pappa i fjor en gang. Vi satt hele gjengen på stua, eller dvs, jeg lå på sofaen med Tequila sovende oppå magen min. Og plutselig kjenner jeg at det kiler mellom brystene. Jeg hadde på meg en sånn stor, løs singlet, og så titter jeg litt forskrekket under singleten. Og der skjønner dere, der sitter det en liten, svart jævel med åtte bein, midt i "kløften" min, og titter tilbake på meg. Jeg HYLTE og spratt opp av sofaen i superfart, og Tequila stakkar gikk jo rett i gulvet. Hun begynte å løpe rundt i ring, det var jo kaos i flokken hennes, haha! Og jeg løp også rundt og hylte mer og rev av meg singleten. Mamma og pappa trodde det hadde rablet helt for meg, men samtidig så vet de jo at det eneste som får meg så gal, er en edderkopp. Pappa måtte faktisk ta tak i meg og holde rundt meg, siden jeg hadde begynt å både skjelve, svette(!) og hylgrine, haha! happy4 Mamma mente at det var helt sikkert ikke en edderkopp, men joda, alene og forlatt lå den på sofaen. Om den var død, eller bare i sjokk, er uvisst. Tequila må på en eller annen måte ha skjønt at denne lille skapningen var kaosskaperen, så hun tok springfart opp i sofaen og spiste udyret. Deretter hentet mamma støvsugeren, og støvsugde hele sofaen og bak og under og overalt. Fortsatt skjelvende, la jeg meg ned på sofaen med Tequila igjen. Det gikk kanskje et halvt minutt før hun spratt opp og begynte å snuse noe innmari langs med sofaryggen. Jeg skjønte det var fare på ferde, og rev bort putene som lå oppå sofaryggen. Og joda, der løper kompisen til den avdøde avgårde vettu!! Trodde jeg skulle besvime altså!! Etter dette klarte jeg ikke å sitte i ro mer, så jeg tok med Tequila på en tur. Møtte naboen lenger borti gata, som også lurte på hva som feilte meg, siden det så ut som jeg hadde tics (mener ikke å mobbe de som har tics, men det så virkelig sånn ut)!! happy4 Jeg følte jo at jeg hadde edderkopper over alt på kroppen, så jeg gikk bare å ristet på hele meg, må ha sett helt gal ut!! happy5

Da jeg endelig klarte å roe meg ned, så ble jeg egentlig litt fascinert av at Tequila hadde senset den andre edderkoppen, den løp jo tross alt oppå sofaryggen, bak masse puter, og for å være helt ærlig, så var den jo ganske liten... Men hun må ha skjønt at edderkopper = kaos. Ikke vet jeg om hun luktet den eller hva det var, men det får jeg vel aldri svar på.
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Slanger! Empty
PosteTema: Re: Slanger!   Slanger! EmptyLør Mai 08 2010, 21:46

HAHAHA og fyyyyy faaaader!!! Blir helt dårlig her asså, tror serriøst jeg hadde vært stein dæu om det skjedde meg, er min aller aller største skrekk å få en edderkopp inni klærne, nesten så jeg begynner å grine bare av å lese det!!!! :affraid: Men flinke Tequila som passer på mamman sin!!! wub3

Søsteren min løp naken og hylgrinende ut av dusjen hos en familie hun bodde hos i Costa Rica da det vips var en tarantella i dusjen mens hun sto der... :affraid: Mamman i huset måtte knærte den, men søsteren min var så forstyrret at hun dro på skolen i edderkopptranse, uten underbukse, hehe...ikke så lett å passe på detaljene når man er i sjokk... happy4
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Slanger! Empty
PosteTema: Re: Slanger!   Slanger! EmptyLør Mai 08 2010, 22:18

Himmel og hav!! Haha happy5 Dette var i det minste en liten én. Hadde det vært en tarantell er jeg sikker på at kroppen hadde kortsluttet! Selv om en tarantell er lettere å ha "oppsikt med", så hadde jeg dødd om jeg ble overasket av én! Jeg skulle til Brasil på ferie for noen år siden, og da sendte jeg mail til en amerikansk edderkopprofessor jeg fant på nettet, og spurte om det var noen farlig edderkopper dit jeg skulle i Brasil!! Haha happy4 Noen som sa nevrotisk eller? happy5 Jeg fikk faktisk svar da, hadde ingenting å uroe meg for, men vet ikke helt om jeg trodde på det, hehe.

I Thailand lå vi og slappet av i bungalowen en kveld, og hørte noe som dunket mot verandadøren gjentatte ganger. Jeg gikk bort til døren og dro forhenget til side, og nede på plattingen utenfor døren (glassdør altså) sitter det en liten pusekatt og ser opp på meg. Men jeg skjønner straks at den ikke ser på MEG, så jeg flytter blikket oppover døren, og der, rett foran ansiktet mitt, sitter en stor(!) hårete åttefoting!! Vel og merke på utsiden, men jeg trodde jeg skulle kaste opp! Dunkingen vi hadde hørt var altså katten som hadde prøvd å hoppe opp for å fange den. Jeg hadde faktisk problemer med å gå inn og ut den døren resten av ferien, og Eirik måtte klarere døren hver gang jeg skulle passere, haha!! Huff, nei, nå får jeg sikkert ikke sove... Må tenke på noe annet biggrin
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Slanger! Empty
PosteTema: Re: Slanger!   Slanger! EmptyLør Mai 08 2010, 22:29

Hahaha, ja, jeg er like gal, faktisk så gal at jeg ikke drar til en del av de landene jeg vil dra til på grunn av at jeg er redd jeg kommer til å kaste bort masse penger om det dukker opp en kemboedderkopp på rommet første dagen, for da hadde jeg tatt første flyet hjem igjen! happy4 Hadde tenkt å reise hjem eller sove i resepsjonen på hotellet resten av oppholdet i Bulgaria for noen år siden, da det var en edderkopp på badet første kvelden...og det var bare en sånn tynn stankelben-græie som vi har her også... lalala2 rolleyes3 I Spania var det en stor hårete edderkopp utenfor døren en gang, og det var like ved siden av soveromsvinduet, så da måtte vi sove én uke med lukket vindu og uten airconditioning ellers så måtte jeg reist hjem...flaks den ikke dukket opp i begynnelsen av dem første uken, for da hadde det blitt to uker i varmehelvete... happy4 Den edderkoppen var til og med aggressiv...jeg tråkket nesten på den da jeg gikk ut døren og måtte se hva det var som pilte foran foten min, trodde det var en mus, men neida, det var det IKKE, og den jævelen satte seg i angrepsposisjon med forbena opp mot meg, klar til å angripe! :affraid:


Sist endret av Nina den Søn Mai 09 2010, 21:17, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Slanger! Empty
PosteTema: Re: Slanger!   Slanger! EmptySøn Mai 09 2010, 10:54

Haha happy4 Godt å høre det ikke bare er meg!! Blir så irritert når noen sier "det er bare en edderkopp, ro ned!" Australia er jo et av disse edderkopplandene, tror ikke jeg hadde klart å slappe av der. Må jo sjekke sko og alt der. Setter du deg ned på en benk, kan det sitte en sort enke der sammen med deg.. Huff. Jeg vet jo at sjansen er liten, men skal vedde på at jeg er en av de uheldige som får en sånn i fanget. Egentlig er det merkelig at jeg har klart meg i stallen i alle år, men på en eller annen måte. så er det liksom "greit" at de er på veggene/taket der, for de holder seg jo stort sett i ro. Ser jeg en inne i leiligheten derimot... vel, så henter jeg faktisk naboen om jeg er alene! Haha happy4
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Slanger! Empty
PosteTema: Re: Slanger!   Slanger! EmptySøn Mai 09 2010, 21:13

Hahahaha! Ler så jeg griner av historiene deres! happy4 happy4

Jeg blir ikke fullt så hysterisk av edderkopper da. Kan tenke meg at det er en smule slitsomt innimellom når dere er så redd for de små krypene, men gud bedre for noen historier det blir av det. Laughing Og så flinke Tequila som passer på mamman sin da. happy6
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Sponsored content





Slanger! Empty
PosteTema: Re: Slanger!   Slanger! Empty

Til Toppen Go down
 
Slanger!
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Bilder-
Gå Til: