Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Godbit i ringen?

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Tl

Tl


Antall Innlegg : 20
Join date : 13.02.2010

Godbit i ringen? Empty
PosteTema: Godbit i ringen?   Godbit i ringen? EmptyMan Apr 26 2010, 13:09

Hei..

Hadde en liten treningsøkt mot utstillingen som eri mai, og jeg fant ut at hunden ikke kunne stå på kommondo, den har jo blitt så flink til sitt... lalala2 Altså den setter seg når jeg stopper.

Men hunden lærer da fort, og jeg hadde godbit i hånda, og sa stå når den stod og fikk da godbit.. Og den skjønte tegningen ganske greit. Har jeg lov til å ha med en godbit i ringen? tenker spesielt på når dommeren skal se på hunden, ikke når vi løper.. Hvor lenge står dommeren og ser på hunden forresten?

Hva skal slags godbit er å anbefale? Brukte friskies sin softies i dag, da jeg ikke hadde annet å tilby, men de er litt store og "harde", så hunden brukte lang tid på å spise den..

Jeg må hvertfall trene mer frem mot ustillingen fant jeg ut...
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Godbit i ringen? Empty
PosteTema: Re: Godbit i ringen?   Godbit i ringen? EmptyMan Apr 26 2010, 13:33

Det er lov å ha med godbiter i ringen wink3 Det er lurt å bruke godbiter som hunden spiser ganske kjapt, så den ikke står i en evighet å tygger på den. Jeg bruker litt forskjellig, tørrfor er ikke vits i å bruke på mine, de er ikke gode nok å jobbe for nemlig. Jeg varierer litt, kommer også litt an på hva vi har hatt til middag: pølse, kjøttboller, kylling, noen få ganger kjøttdeig (stekt), fiskeboller, ost, skinke, fikk prøvd kjøttpuddig i helgen, det var smaskens. Bare godbitene ikke inneholder mye salt så går det meste greit, test ut hva hunden din liker. Har også sett enkelte brukt leker, små pipedyr, dette funker bare om hunden vil ha leken da :P

Da vi hentet Fixa, hadde jeg ikke utstilling i tankene en gang, så jeg kjørte på med dekk, bli, sitt o.s.v. Så ble det til at vi skulle prøve oss på en utstilling, og begynte å trene STÅ, å der dumpet fixa ned på rompa. Da hadde hun nettopp lært sitt... Så det er lurt å trene inn STÅ først, om man vet at man skal på utstilling. Lærte leksa mi jeg ja, så her er det bare stå trening med valpen, og når hun KAN dette, så skal jeg starte å trene andre ting :P

Edit: Ikke gi hunden godbit når dommer skal se på tenner, jeg gir bare godbit når hunden skal stå. Er det valp og den ikke vil gå/trave skikkelig, så er det lurt å lokke med en godbit under løpingen. Vanskelig å si hvor lenge dommeren ser på hunden din, for det er så forskjellig fra dommer til dommer. Som regel da, når det har blitt din tur i ringen, så skal hunden opp på bordet (har du pinscher skal den stå på bakken), der ser dommer på tenner, kjenner litt på hunden, så skal man løpe der hvor dommer sier du skal løpe, å så skal hunden stilles opp på bakken forann dommer (min 2 meter unna), de fleste dommere tar kritikken mens du står forann dem. Det er noen som tar kritikken på bordet også, så da kan det hende du må stå en stund. Men ca 2 min på hver hund kanskje? Om det er din første utstilling, som det høres ut som, så er det lurt å følge med litt på de som er før deg i ringen, på hvordan dommeren gjør ting, så går det nok greit. Det er jo bare å spørre de som er rundt deg på utstillingen også, de svarer sikkert mer enn gjerne wink3

Vet ikke om du ble noe klokere eller om du sitter igjen med tusen spørsmål, men lykke til med treningen hvertfall happy6
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Tl

Tl


Antall Innlegg : 20
Join date : 13.02.2010

Godbit i ringen? Empty
PosteTema: Re: Godbit i ringen?   Godbit i ringen? EmptyMan Apr 26 2010, 13:53

Fixa skrev:


Edit: Ikke gi hunden godbit når dommer skal se på tenner, jeg gir bare godbit når hunden skal stå. Er det valp og den ikke vil gå/trave skikkelig, så er det lurt å lokke med en godbit under løpingen. Vanskelig å si hvor lenge dommeren ser på hunden din, for det er så forskjellig fra dommer til dommer. Som regel da, når det har blitt din tur i ringen, så skal hunden opp på bordet (har du pinscher skal den stå på bakken), der ser dommer på tenner, kjenner litt på hunden, så skal man løpe der hvor dommer sier du skal løpe, å så skal hunden stilles opp på bakken forann dommer (min 2 meter unna), de fleste dommere tar kritikken mens du står forann dem. Det er noen som tar kritikken på bordet også, så da kan det hende du må stå en stund. Men ca 2 min på hver hund kanskje? Om det er din første utstilling, som det høres ut som, så er det lurt å følge med litt på de som er før deg i ringen, på hvordan dommeren gjør ting, så går det nok greit. Det er jo bare å spørre de som er rundt deg på utstillingen også, de svarer sikkert mer enn gjerne wink3

Vet ikke om du ble noe klokere eller om du sitter igjen med tusen spørsmål, men lykke til med treningen hvertfall happy6

Er ingen pinscher eller dp, men en langbeint annen hund gitt.. Er ingen valp, hadde den så vært det , hadde jeg vært unnskyld at hunden er litt vel glad i folk, og eier lite folkeskikk til tider, et nuss kan jo aldri skade happy4

Travingen er vel det som går best, og se på tenner og slik, men får håpe at hunden ikke skal sitte så mye, eller overfalle dommeren ...
unsure3
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Godbit i ringen? Empty
PosteTema: Re: Godbit i ringen?   Godbit i ringen? EmptyMan Apr 26 2010, 13:59

Tl skrev:
Fixa skrev:


Edit: Ikke gi hunden godbit når dommer skal se på tenner, jeg gir bare godbit når hunden skal stå. Er det valp og den ikke vil gå/trave skikkelig, så er det lurt å lokke med en godbit under løpingen. Vanskelig å si hvor lenge dommeren ser på hunden din, for det er så forskjellig fra dommer til dommer. Som regel da, når det har blitt din tur i ringen, så skal hunden opp på bordet (har du pinscher skal den stå på bakken), der ser dommer på tenner, kjenner litt på hunden, så skal man løpe der hvor dommer sier du skal løpe, å så skal hunden stilles opp på bakken forann dommer (min 2 meter unna), de fleste dommere tar kritikken mens du står forann dem. Det er noen som tar kritikken på bordet også, så da kan det hende du må stå en stund. Men ca 2 min på hver hund kanskje? Om det er din første utstilling, som det høres ut som, så er det lurt å følge med litt på de som er før deg i ringen, på hvordan dommeren gjør ting, så går det nok greit. Det er jo bare å spørre de som er rundt deg på utstillingen også, de svarer sikkert mer enn gjerne wink3

Vet ikke om du ble noe klokere eller om du sitter igjen med tusen spørsmål, men lykke til med treningen hvertfall happy6

Er ingen pinscher eller dp, men en langbeint annen hund gitt.. Er ingen valp, hadde den så vært det , hadde jeg vært unnskyld at hunden er litt vel glad i folk, og eier lite folkeskikk til tider, et nuss kan jo aldri skade happy4

Travingen er vel det som går best, og se på tenner og slik, men får håpe at hunden ikke skal sitte så mye, eller overfalle dommeren ...
unsure3

Hunden skal ikke sitte i det hele tatt, da må du bare løfte opp rompa igjen. At hunden er imøtekommende til dommer er bare et pluss, men den skal selvfølgelig ikke hoppe ned vedkommende, så da er det bare å roe ned hunden (om den er skikkelig vilter), stille opp fint, og la dommer se på den som trengs. Det er bare å trene ivei, så skal du se det går supert. Så tror jeg nok at om du har en godbit som er utrolig god, så er det ikke sikkert hunden din er interresert i noe annet enn å stirre på den godbiten, til han får den, du får prøve deg frem å finne ut av hva som fungerer best på din hund wink3
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Sponsored content





Godbit i ringen? Empty
PosteTema: Re: Godbit i ringen?   Godbit i ringen? Empty

Til Toppen Go down
 
Godbit i ringen?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Godbit poser osv
» Hva tålererer du ikke når du er i ringen?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Utstillinger :: Utstillinger-
Gå Til: