Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Viltnemda!

Go down 
+9
Vinnie
Maiken
Bente
Lene
Julie
Eva
Simira
Nina (Kennel Dijontoma)
Benedicte
13 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Viltnemda! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Viltnemda!   Viltnemda! - Page 2 EmptyTor Mai 06 2010, 16:21

Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Viltnemda! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Viltnemda!   Viltnemda! - Page 2 EmptyTor Mai 06 2010, 18:46

Simira skrev:
Maria skrev:
Jeg lar aldri hunden min leke med andre hunder når hun har langline eller bånd hengende etter seg. Det tar jeg rett og slett ikke sjansen på. Ofte tar jeg av halsbåndet også (særlig når hun leker med store hunder eller hunder som hun herjer mye med), skulle egentlig gjort det hver eneste gang!

De skadene hunder kan få ved å hekte seg fast i andres halsbånd, eller ved å surre seg fast i liner er ikke til å spøke med. Tispa til ei venninnes mistet nesten livet før jul da hunden hun lekte med hektet kjeven fast i halsbåndet hennes slik at hun ble kvalt. Veterinærene som behandlet henne dagene etter ulykken sier at det er ett under at hunden i det hele tatt lever!!

Å bruke langline og halsbånd sammen er uaktuelt i min verden...
Det er det vel i de fleste sin verden vil jeg tro. Jeg for min del bruker ikke langline annet enn når jeg går spor.
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Viltnemda! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Viltnemda!   Viltnemda! - Page 2 EmptyTor Mai 06 2010, 23:33

Maria skrev:
Simira skrev:
Maria skrev:
Jeg lar aldri hunden min leke med andre hunder når hun har langline eller bånd hengende etter seg. Det tar jeg rett og slett ikke sjansen på. Ofte tar jeg av halsbåndet også (særlig når hun leker med store hunder eller hunder som hun herjer mye med), skulle egentlig gjort det hver eneste gang!

De skadene hunder kan få ved å hekte seg fast i andres halsbånd, eller ved å surre seg fast i liner er ikke til å spøke med. Tispa til ei venninnes mistet nesten livet før jul da hunden hun lekte med hektet kjeven fast i halsbåndet hennes slik at hun ble kvalt. Veterinærene som behandlet henne dagene etter ulykken sier at det er ett under at hunden i det hele tatt lever!!

Å bruke langline og halsbånd sammen er uaktuelt i min verden...
Det er det vel i de fleste sin verden vil jeg tro. Jeg for min del bruker ikke langline annet enn når jeg går spor.

Ja, huff, sporline/langline på hunden når den omgås og leker med andre hunder er HELT uaktuelt her også, her smettes til og med sporlinen av FØR vi begynne å belønne med lek i slutten av sporet...har en instruktør som er helt nasi på det etter at hun opplevde en hund som knakk benet tvers av da linen surret seg rundt det under belønningslek...! sad3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Sponsored content





Viltnemda! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Viltnemda!   Viltnemda! - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
Viltnemda!
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: