Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Årsmøte

Go down 
+10
Kaja
Ansochristo
Caroline
Bygdetroll
Gry Elena
Marte
Linn
OEH
AH
Irene
14 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Årsmøte Empty
PosteTema: Årsmøte   Årsmøte EmptyOns Mar 17 2010, 17:57

Jeg er litt usikker om dette tilhører under "Ordet er fritt", men moderator kan gjerne flytet tråen til et annet sted.

Spørsmålet mitt er :
Jeg så helt tilfeldigvis på klubbens webside i dag at Årsmøte dato er forandret fra 09.april til 23. april. I den forbindelsen lurer jeg på om hvorfor ? Og er det bare jeg som ikke har fått brev om dette ? Man kan jo ikke satse på at alle leser websiden titt og ofte. Og hva med de som kommer fra "distriktene" og har kanskje allerede bestilt flybillett eller ordnet dette på en annen måte ? Det er kun 3 uker til original dato og inni disse 3 ukene er det også påske.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
AH




Antall Innlegg : 314
Join date : 18.06.2009
Bosted : Norge

Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte EmptyOns Mar 17 2010, 18:16

Irene skrev:
Jeg er litt usikker om dette tilhører under "Ordet er fritt", men moderator kan gjerne flytet tråen til et annet sted.

Spørsmålet mitt er :
Jeg så helt tilfeldigvis på klubbens webside i dag at Årsmøte dato er forandret fra 09.april til 23. april. I den forbindelsen lurer jeg på om hvorfor ? Og er det bare jeg som ikke har fått brev om dette ? Man kan jo ikke satse på at alle leser websiden titt og ofte. Og hva med de som kommer fra "distriktene" og har kanskje allerede bestilt flybillett eller ordnet dette på en annen måte ? Det er kun 3 uker til original dato og inni disse 3 ukene er det også påske.

Jeg vet ikke hvorfor det er flyttet, men det kan kanskje ha noe med dobbeltutstillingen på Stange å gjøre? Det er jo litt mere intresant for tilreisende å komme da wink3
Men alle skal jo ha varsel i posten innen fristen. Jeg har ikke fått noe.
Til Toppen Go down
http://www.schwima.dk
OEH

OEH


Antall Innlegg : 155
Join date : 22.06.2009
Bosted : Tofte i Hurum

Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte EmptyOns Mar 17 2010, 18:23

Ikke noe er mottatt her heller.
Det er jo i seneste laget å flytte dato for årsmøtet nå.
Vi skal jo ha dette skriftlig per post minst 4 uker før årsmøtet.
Det gjelder også eventuelle endringer.

AH skrev:

Jeg vet ikke hvorfor det er flyttet, men det kan kanskje ha noe med dobbeltutstillingen på Stange å gjøre?

Hvis det er grunne for å flytte årsmøtet så er nok ikke det grunn god nok.

Har formannen noe god forklaring på dette?
Til Toppen Go down
http://www.pinbas.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte EmptyOns Mar 17 2010, 19:22

Jeg får prøve å svare på det jeg kan svare på:

Årsaken til flyttingen er at regnskapet ikke er klart (står også på klubbens hjemmeside).

Å ha det samme helgen som Stangehelgen håper vi trekker flere folk, men det var litt mer tilfeldig bivirkning av at vi ble nødt til å flytte det. Når det først måtte flyttes var det en god dag å sette det på. Det ble vedtatt på styremøtet 9. mars og lå på klubbens hjemmeside 10. mars.

Det ble vedtatt å sende ny innkalling, inkludert regnskapet, i stedet for bare informasjonsskriv.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
OEH

OEH


Antall Innlegg : 155
Join date : 22.06.2009
Bosted : Tofte i Hurum

Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte EmptyOns Mar 17 2010, 19:46

Ikke for å være vanskelig, men.

Hvis styret skal sende ut regnskapene med den nye innkallingen, så vil jo det faktisk si at regnskapene er klare senest innen
18.03.2010 for at den nye innkallingen skal rekke fram innen fristen 24.03.2010
Det er jo denne datoen som er siste frist for at alle medlemmene skal ha mottatt den nye innkallingen?

Det at dette er vedtatt på styremøte 9 mars og lagt ut på klubbens hjemmeside den 10 mars, og da uten en gang å kunngjøres på forsiden,
kan jo ikke ansees som kunngjøring til klubbens medlemmer?
Til Toppen Go down
http://www.pinbas.com
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte EmptyOns Mar 17 2010, 19:54

Hvorfor skal "alle" være så vanskelige rundt slike møter??

Jeg skjønner det er dumt at man ikke har fått med seg om det er flyttet om man har planlagt mye rundt det, men det er vel samme f om man får papirer med info en uke fra eller til, uansett hva som måtte stå i reglene?!

Vi er da bare en enkel klubb, som består av frivillige, og om man har bommet på noen dager synes jeg ikke styret skal henges ut og kjeftes på pga det!!

Jeg er evig takknemmelig for de som orker å sitte i styret, og all jobben de gjør for oss!!
Hvis det ikke hadde vært for disse menneskene har vi ikke noen klubb!!

Og jeg kan tenke meg det er slike småligheter som skremmer folk fra å melde seg til verv!!

Nei, sett heller pris på at vi har folk som gidder å stå på for klubben, og les papirene når de kommer!

mad1 lalala2
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Gjest
Gjest




Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte EmptyOns Mar 17 2010, 20:03

Marte skrev:
Hvorfor skal "alle" være så vanskelige rundt slike møter??

Jeg skjønner det er dumt at man ikke har fått med seg om det er flyttet om man har planlagt mye rundt det, men det er vel samme f om man får papirer med info en uke fra eller til, uansett hva som måtte stå i reglene?!

Vi er da bare en enkel klubb, som består av frivillige, og om man har bommet på noen dager synes jeg ikke styret skal henges ut og kjeftes på pga det!!

Jeg er evig takknemmelig for de som orker å sitte i styret, og all jobben de gjør for oss!!
Hvis det ikke hadde vært for disse menneskene har vi ikke noen klubb!!

Og jeg kan tenke meg det er slike småligheter som skremmer folk fra å melde seg til verv!!

Nei, sett heller pris på at vi har folk som gidder å stå på for klubben, og les papirene når de kommer!

mad1 lalala2

Signerer denne! Er jo bare å spre budskapet videre til dem man kjenner, -som man vet skal på møtet. happy6
Til Toppen Go down
OEH

OEH


Antall Innlegg : 155
Join date : 22.06.2009
Bosted : Tofte i Hurum

Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte EmptyOns Mar 17 2010, 20:17

Som jeg sa dette er ikke for å være vanskelig.

Men tenker på det faktum at det er kun et fåtall av medlemmene i denne kubben som saumfarer
klubbens hjemmesider for endringer. Det er jo nettopp derfor skal sendes ut i post i god tid.

Hvis det var slik at det var ønskelig at så mange som mulig skulle vite dette, kunne det kanskje vært
greit å legge det ut på forsiden av klubbens hjemmesider og på forumet.
Til Toppen Go down
http://www.pinbas.com
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte EmptyOns Mar 17 2010, 20:29

Helt enig med Odd Egil, meningen er ikke å være vanskelig. Men det er heller ikke særlig bra om folka møter opp hos NKK på fredag 9. april for å så få vite at Årsmøte er utsatt. Men innkallingen til ny møte rekker jo å komme.

All ære til de som orker å jobbe for klubben. Men allikevel må vi faktisk huske at vi er en offisiel raseklubb knyttet til NKK, og det forutsetter at klubbens regler overholdes.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
AH




Antall Innlegg : 314
Join date : 18.06.2009
Bosted : Norge

Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte EmptyOns Mar 17 2010, 20:35

Irene skrev:
Helt enig med Odd Egil, meningen er ikke å være vanskelig. Men det er heller ikke særlig bra om folka møter opp hos NKK på fredag 9. april for å så få vite at Årsmøte er utsatt. Men innkallingen til ny møte rekker jo å komme.

All ære til de som orker å jobbe for klubben. Men allikevel må vi faktisk huske at vi er en offisiel raseklubb knyttet til NKK, og det forutsetter at klubbens regler overholdes.

Signerer denne. For at klubben skal fungere må man følge reglene som er godkjent av NKK.
Til Toppen Go down
http://www.schwima.dk
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte EmptyOns Mar 17 2010, 21:25

Marte skrev:
Hvorfor skal "alle" være så vanskelige rundt slike møter??

Jeg skjønner det er dumt at man ikke har fått med seg om det er flyttet om man har planlagt mye rundt det, men det er vel samme f om man får papirer med info en uke fra eller til, uansett hva som måtte stå i reglene?!

Vi er da bare en enkel klubb, som består av frivillige, og om man har bommet på noen dager synes jeg ikke styret skal henges ut og kjeftes på pga det!!

Jeg er evig takknemmelig for de som orker å sitte i styret, og all jobben de gjør for oss!!
Hvis det ikke hadde vært for disse menneskene har vi ikke noen klubb!!

Og jeg kan tenke meg det er slike småligheter som skremmer folk fra å melde seg til verv!!

Nei, sett heller pris på at vi har folk som gidder å stå på for klubben, og les papirene når de kommer!

mad1 lalala2

Det har du jammen meg rett i Marte, det er alltid folk som bare sitter å venter på noe å TA NOEN for, herregud har de virkelig ikke annet å gjøre mad2 Veldig flott dere fikk noe å klage over nå folkens, jeg er glad jeg går ut av styre nå for makan til mye dritt man får når man ofrer tid og jobber gratis for en klubb, nei dere som som ALLTID er så flinke til å klage får jaggu trå til å komme dere inn i styret så blir det sikker veldig flott what3
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
AH




Antall Innlegg : 314
Join date : 18.06.2009
Bosted : Norge

Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte EmptyOns Mar 17 2010, 21:57

Gry Elena skrev:
Marte skrev:
Hvorfor skal "alle" være så vanskelige rundt slike møter??

Jeg skjønner det er dumt at man ikke har fått med seg om det er flyttet om man har planlagt mye rundt det, men det er vel samme f om man får papirer med info en uke fra eller til, uansett hva som måtte stå i reglene?!

Vi er da bare en enkel klubb, som består av frivillige, og om man har bommet på noen dager synes jeg ikke styret skal henges ut og kjeftes på pga det!!

Jeg er evig takknemmelig for de som orker å sitte i styret, og all jobben de gjør for oss!!
Hvis det ikke hadde vært for disse menneskene har vi ikke noen klubb!!

Og jeg kan tenke meg det er slike småligheter som skremmer folk fra å melde seg til verv!!

Nei, sett heller pris på at vi har folk som gidder å stå på for klubben, og les papirene når de kommer!

mad1 lalala2

Det har du jammen meg rett i Marte, det er alltid folk som bare sitter å venter på noe å TA NOEN for, herregud har de virkelig ikke annet å gjøre mad2 Veldig flott dere fikk noe å klage over nå folkens, jeg er glad jeg går ut av styre nå for makan til mye dritt man får når man ofrer tid og jobber gratis for en klubb, nei dere som som ALLTID er så flinke til å klage får jaggu trå til å komme dere inn i styret så blir det sikker veldig flott what3

Jeg klager ikke, og oppfatter ingen ting i denne tråden som klager. Men Jeg lurer jo på hvorfor klubben skal ha en masse lover og regler hvis vi skal fravike dem?
Og jeg syntes det er trist hvis noen går så opp i dette med styre og stell at de skal "ta hverandre"
Syntes vi burde være takknemlige for at noen i det hele tatt gidder å ta på seg "jobb" og hjelpe til i klubben, men alikevell er jeg for at lover og regler vi har følges.
Og innkallelsen er da ikke noe å diskutere, den står på hjemmesiden og jeg er 100% sikker på at de som skal på GF har fått med seg at datoen er flyttet..... Og det er enda en stund til fristen for utsendelse går ut, så det er ivertfall ikke noe å diskutere.
Til Toppen Go down
http://www.schwima.dk
Bygdetroll




Antall Innlegg : 14
Join date : 20.12.2009
Age : 68
Bosted : Hvittingfoss i Buskerud

Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte EmptyOns Mar 17 2010, 22:27

Kjedelige greier - ikke bare utsettelsen, men mange ting rundt dette. Jeg har valgt å tie stille fram til nå, men nå renner begeret over. Spør styreleder hvorfor regnskapet ikke er klart! Spør ham hvordan han har fungert som leder. Vi har hatt et styre med mange ressurser - jeg er overbevist om at det kunne fungert godt om ledelsen hadde vært god. Ta en titt andre steder på hjemmesidene, så vil dere oppdage at to av styrets medlemmer plutselig er borte fra styret nå, rett før årsmøtet. De har sikkert sine grunner, som det ikke er opp til meg å trekke i tvil, men jeg synes oppriktig synd på de som er igjen i styret og som må sitte på årsmøtet og ta imot all den "pepper" som måtte bli dem til del...... Jeg utfordrer avtroppende styreleder til å stille på årsmøtet og ta ansvar for hva som er gjort og ikke gjort under hans ledelse!

Arnstein
Til Toppen Go down
http://www.pyt-san.no
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte EmptyOns Mar 17 2010, 22:38

Bygdetroll skrev:
Kjedelige greier - ikke bare utsettelsen, men mange ting rundt dette. Jeg har valgt å tie stille fram til nå, men nå renner begeret over. Spør styreleder hvorfor regnskapet ikke er klart! Spør ham hvordan han har fungert som leder. Vi har hatt et styre med mange ressurser - jeg er overbevist om at det kunne fungert godt om ledelsen hadde vært god. Ta en titt andre steder på hjemmesidene, så vil dere oppdage at to av styrets medlemmer plutselig er borte fra styret nå, rett før årsmøtet. De har sikkert sine grunner, som det ikke er opp til meg å trekke i tvil, men jeg synes oppriktig synd på de som er igjen i styret og som må sitte på årsmøtet og ta imot all den "pepper" som måtte bli dem til del...... Jeg utfordrer avtroppende styreleder til å stille på årsmøtet og ta ansvar for hva som er gjort og ikke gjort under hans ledelse!

Arnstein

Det du gjør når du skriver på den måten er nettopp å trekke i tvil hva slags grunn man måtte ha... Takk for at du gir meg enda mer dårlig samvittighet enn det jeg allerede har. Hadde jeg vært i stand til å være med de siste ukene hadde jeg gjort det, men fullstendig hvile og avstressing går ikke overens med styreverv for øyeblikket.

At leder stiller på årsmøtet tar jeg som en selvfølge.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte EmptyOns Mar 17 2010, 22:48

Ærlig talt, jeg har ingen intensjoner å "ta noen", og har faktisk god samvittighet for jobben jeg har gjort for klubben. Men man må jo ha lov å spørre om hva som foregår.

Nå står det jo på førsteside på klubbens webside om ny møtedato, og det er hvertfall mer synllig enn tidligere. Men siden ikke alle vanker på Forum og på webside så må vi alle ta ansvar for å informere andre om endringen.

Det å peke på fakta at man må holde seg til regelverk er heller ikke for å lage kvalme. Det er jo styreleder som syvende og sist er ansvarlig, og en som har påtatt seg en slik verv må selvfølgelig ta ansvaret som det medbringer. Det å være en offisiel raseklubb knyttet til NKK og via dem til FCI er faktisk et ansvarsfullt sak. NPK er den som har all rett til å representere våre raser i Norge, dele "stort cert", delta i NKK's representanskapsmøte mm.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Bygdetroll




Antall Innlegg : 14
Join date : 20.12.2009
Age : 68
Bosted : Hvittingfoss i Buskerud

Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte EmptyOns Mar 17 2010, 22:54

Jeg sier klart at styret innehar store ressurser.
Det eneste jeg har trukket i tvil er leders evne til å lede disse ressurspersonene.
Jeg har ikke noe med grunnene til hvorfor folk trekker seg og tar det for gitt at grunnene er gode, men jeg må få lov til å uttrykke bekymring når styret er så redusert rett før årsmøtet - et årsmøtet som neppe blir "plankekjøring."
Fint at du tar for gitt at leder stiller på årsmøtet og tar ansvar.

A.
Til Toppen Go down
http://www.pyt-san.no
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte EmptyOns Mar 17 2010, 22:59

Linn skrev:
Bygdetroll skrev:
Kjedelige greier - ikke bare utsettelsen, men mange ting rundt dette. Jeg har valgt å tie stille fram til nå, men nå renner begeret over. Spør styreleder hvorfor regnskapet ikke er klart! Spør ham hvordan han har fungert som leder. Vi har hatt et styre med mange ressurser - jeg er overbevist om at det kunne fungert godt om ledelsen hadde vært god. Ta en titt andre steder på hjemmesidene, så vil dere oppdage at to av styrets medlemmer plutselig er borte fra styret nå, rett før årsmøtet. De har sikkert sine grunner, som det ikke er opp til meg å trekke i tvil, men jeg synes oppriktig synd på de som er igjen i styret og som må sitte på årsmøtet og ta imot all den "pepper" som måtte bli dem til del...... Jeg utfordrer avtroppende styreleder til å stille på årsmøtet og ta ansvar for hva som er gjort og ikke gjort under hans ledelse!

Arnstein

Det du gjør når du skriver på den måten er nettopp å trekke i tvil hva slags grunn man måtte ha... Takk for at du gir meg enda mer dårlig samvittighet enn det jeg allerede har. Hadde jeg vært i stand til å være med de siste ukene hadde jeg gjort det, men fullstendig hvile og avstressing går ikke overens med styreverv for øyeblikket.

At leder stiller på årsmøtet tar jeg som en selvfølge.

Må si meg enig i Linn her. Synes det er unødvendig å dra frem Linn og meg i denne saken. Er det noen som har jobbet mye for klubben så er det Linn! Det finnes ingen god grunn til å forsøke og gi oss dårlig samvittighet pga dette.
Jeg skal levere masteroppgave noen dager etter årsmøtet og har verken tid eller krefter til å jobbe mye for klubben i denne perioden. Jeg synes jeg har gjort nok og hatt mange verv i løpet av min tid som styremedlem.
Nå kan noen andre få ta over...
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Gjest
Gjest




Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte EmptyOns Mar 17 2010, 23:07

Bygdetroll skrev:
men jeg synes oppriktig synd på de som er igjen i styret og som må sitte på årsmøtet og ta imot all den "pepper" som måtte bli dem til del...... Jeg utfordrer avtroppende styreleder til å stille på årsmøtet og ta ansvar for hva som er gjort og ikke gjort under hans ledelse!

Arnstein

Ærlig talt! Hvert år samme leksa: LETE ETTER SYNDEBUKKER! mad3
"Ta imot pepper" er faktisk ikke noe som skal skje på et årsmøte. Ordstyrer har ordet, og møtet skal gjennomføres på en saklig og ryddig måte. I stedet for å henge ut noen som syndebukker, kan man heller stå sammen om å bevare klubben til alles beste. Sett heller mer pris på dem som jobber rævva ta seg for klubben. Det handler om samarbeid, -ikke heksejakt! happy6
Til Toppen Go down
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte EmptyOns Mar 17 2010, 23:16

Norwinstars skrev:
Bygdetroll skrev:
men jeg synes oppriktig synd på de som er igjen i styret og som må sitte på årsmøtet og ta imot all den "pepper" som måtte bli dem til del...... Jeg utfordrer avtroppende styreleder til å stille på årsmøtet og ta ansvar for hva som er gjort og ikke gjort under hans ledelse!

Arnstein

Ærlig talt! Hvert år samme leksa: LETE ETTER SYNDEBUKKER! mad3
"Ta imot pepper" er faktisk ikke noe som skal skje på et årsmøte. Ordstyrer har ordet, og møtet skal gjennomføres på en saklig og ryddig måte. I stedet for å henge ut noen som syndebukker, kan man heller stå sammen om å bevare klubben til alles beste. Sett heller mer pris på dem som jobber rævva ta seg for klubben. Det handler om samarbeid, -ikke heksejakt! happy6


Enig happy6
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Bygdetroll




Antall Innlegg : 14
Join date : 20.12.2009
Age : 68
Bosted : Hvittingfoss i Buskerud

Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte EmptyOns Mar 17 2010, 23:25

Ærlig talt! Jeg ønsker ikke syndebukker, ei heller bråk. Jeg har understreket at styret består av ressurspersoner og har ikke klaget på dem. Jeg støtter uforbeholdent at både Linn og Caroline har gjort kjempejobber - ikke bare i styret - men for klubben ellers også! (Håper det er tydelig nok sagt.)

Men - det må være lov å uttrykke bekymring for at styret er sterkt redusert rett før årsmøtet og det var naturlig for meg å gjøre det i denne tråden som faktisk gjelder årsmøtet og ting rundt det. At det kan bringes til debatt hvordan årsmøtet er innkalt og spørsmål rundt det, ser jeg som naturlig - det er et hvilket som helst medlems rett..

Jeg beklager om mine kommentarer i denne tråden bringer diskusjonen for langt vekk fra det som var ønsket da tråden ble startet...

PS. Siden jeg reiser bort i morgen tidlig og blir vekk en ukes tid, vil jeg ikke ha anledning til å svare om noen retter innlegg/kommentarer til meg i den perioden.
Til Toppen Go down
http://www.pyt-san.no
AH




Antall Innlegg : 314
Join date : 18.06.2009
Bosted : Norge

Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte EmptyOns Mar 17 2010, 23:44

Caroline skrev:
Norwinstars skrev:
Bygdetroll skrev:
men jeg synes oppriktig synd på de som er igjen i styret og som må sitte på årsmøtet og ta imot all den "pepper" som måtte bli dem til del...... Jeg utfordrer avtroppende styreleder til å stille på årsmøtet og ta ansvar for hva som er gjort og ikke gjort under hans ledelse!

Arnstein

Ærlig talt! Hvert år samme leksa: LETE ETTER SYNDEBUKKER! mad3
"Ta imot pepper" er faktisk ikke noe som skal skje på et årsmøte. Ordstyrer har ordet, og møtet skal gjennomføres på en saklig og ryddig måte. I stedet for å henge ut noen som syndebukker, kan man heller stå sammen om å bevare klubben til alles beste. Sett heller mer pris på dem som jobber rævva ta seg for klubben. Det handler om samarbeid, -ikke heksejakt! happy6


Enig happy6

Enig happy6
Til Toppen Go down
http://www.schwima.dk
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte EmptyTor Mar 18 2010, 08:05

Caroline skrev:
Norwinstars skrev:
Bygdetroll skrev:
men jeg synes oppriktig synd på de som er igjen i styret og som må sitte på årsmøtet og ta imot all den "pepper" som måtte bli dem til del...... Jeg utfordrer avtroppende styreleder til å stille på årsmøtet og ta ansvar for hva som er gjort og ikke gjort under hans ledelse!

Arnstein

Ærlig talt! Hvert år samme leksa: LETE ETTER SYNDEBUKKER! mad3
"Ta imot pepper" er faktisk ikke noe som skal skje på et årsmøte. Ordstyrer har ordet, og møtet skal gjennomføres på en saklig og ryddig måte. I stedet for å henge ut noen som syndebukker, kan man heller stå sammen om å bevare klubben til alles beste. Sett heller mer pris på dem som jobber rævva ta seg for klubben. Det handler om samarbeid, -ikke heksejakt! happy6


Enig happy6

Signerer denne happy6
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Ansochristo




Antall Innlegg : 16
Join date : 15.06.2009

Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte EmptyTor Mar 18 2010, 08:31

Bygdetroll skrev:
Ærlig talt! Jeg ønsker ikke syndebukker, ei heller bråk. Jeg har understreket at styret består av ressurspersoner og har ikke klaget på dem. Jeg støtter uforbeholdent at både Linn og Caroline har gjort kjempejobber - ikke bare i styret - men for klubben ellers også! (Håper det er tydelig nok sagt.)

Men - det må være lov å uttrykke bekymring for at styret er sterkt redusert rett før årsmøtet og det var naturlig for meg å gjøre det i denne tråden som faktisk gjelder årsmøtet og ting rundt det. At det kan bringes til debatt hvordan årsmøtet er innkalt og spørsmål rundt det, ser jeg som naturlig - det er et hvilket som helst medlems rett..

Jeg beklager om mine kommentarer i denne tråden bringer diskusjonen for langt vekk fra det som var ønsket da tråden ble startet...

PS. Siden jeg reiser bort i morgen tidlig og blir vekk en ukes tid, vil jeg ikke ha anledning til å svare om noen retter innlegg/kommentarer til meg i den perioden.

Ærlig talt..dette må være det tåpeligste jeg har lest på lenge..Du sier du ikke er ute etter syndebukker, men henger ut leder og mener tydeligvis at det er hans feil at noen har trukket seg ellers hadde du vel ikke nevnt han i den sammenhengen?? blink00 Hvem kan for at noen velger å trekke seg fra et verv de har?? Det skjer hele tiden i alle klubber til din orientering! Jeg skjønner godt at folk ikke gidder ta videre verv i en klubb der de halvparten av tiden må bruke energien på mennesker som ikke er ute etter annet en bråk, og som ringer på alle døgnets tider for å mase og kverrulere om ting som slettes ikke har noe med klubben å gjøre...makan til idioti skal man lete lenge etter! Halvparten burde pinadø vært sperra inne for lenge siden spør du meg!

Er overlykkelig over at det hele snart er over og ønsker det nye styret lykke til framover for det kan de virkelig trenge! Synes det er flott at noen er villige til å ta over, men det kan jo kun være fordi de ikke vet hva de går til wink3 leer3
Til Toppen Go down
Ansochristo




Antall Innlegg : 16
Join date : 15.06.2009

Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte EmptyTor Mar 18 2010, 08:36

Quick skrev:
Ikke noe er mottatt her heller.
Det er jo i seneste laget å flytte dato for årsmøtet nå.
Vi skal jo ha dette skriftlig per post minst 4 uker før årsmøtet.
Det gjelder også eventuelle endringer.

AH skrev:

Jeg vet ikke hvorfor det er flyttet, men det kan kanskje ha noe med dobbeltutstillingen på Stange å gjøre?

Hvis det er grunne for å flytte årsmøtet så er nok ikke det grunn god nok.

Har formannen noe god forklaring på dette?

For det første Odd Egil (Hvorfor ikke bruke navnet sitt egentlig?? ) så er formannen på HV øvelse så han er ikke hjemme før helgen er over, og for det andre er han ikke inne på dette forumet og det pleier ikke jeg heller før jeg fikk mld om disse innleggene. dette visste du vel så hvorfor spørre etter han her inne?? Har tlf din sluttet å virke siden du ikke heller kan ta en tlf til et av styremedlemmene og spørre hvis det er noe du lurer på?? :roll:
Til Toppen Go down
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte EmptyTor Mar 18 2010, 08:55

Jeg ble faktisk kjempe glad når møtet IKKE var satt opp samme helgen som Stange. IOM at det var samme helg som Stange i fjor, så fikk jeg ikke vært der, da vi reiste opp på fredags ettermiddagen.
Men så ble det jammen meg flyttet i siste liten allikevel.
Dumt for oss som må planlegge litt og som allerede hadde satt av 9 April...

Jeg ønsker at et nytt styret, er rede til å jobbe hardt for å få ting på beina igjen, og at ingen skal være gratispassasjerer - noe som igjen gjør at det blir ekstra mye for de som står igjen og faktisk gjør sin del.

Det viktigste for oss (klubben) er å ha et fungerende styret sammensatt av mennesker som er villige til å ta i et tak, som er gode til å jobbe alene og i team, gode til å holde orden og til å skille sak og person. Personene skal ha egne meninger, men skal samtidig greie å uttrykke seg saklig. Og sist, men ikke minst, som gjør jobben sin for styret.
Tror at man skal ta alt fra scratch slik at vi igjen kommer ovenpå, og at ting blir gjort i ryddige former fra dag 1.
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Sponsored content





Årsmøte Empty
PosteTema: Re: Årsmøte   Årsmøte Empty

Til Toppen Go down
 
Årsmøte
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Årsmøte 2011
» Årsmøte 2012
» Årsmøte 2014
» Årsmøte 2011 - med valginformasjon
» Referat fra ordinært årsmøte 2010

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: