Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vari Kennel til dvergpinscher

Go down 
+10
Fanny
Pipps
Ingrid Wesenberg
Gry Elena
Kaja
Marita
Julie
Caroline
Lex
NinaM
14 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Pipps

Pipps


Antall Innlegg : 69
Join date : 12.10.2009
Age : 36
Bosted : Budapest

Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vari Kennel til dvergpinscher   Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 EmptyTor Des 09 2010, 09:52

Gry Elena skrev:
Pia jeg tror det hosder med Medium jeg, når jeg skal på utstilling har jeg 3 stk inni der og det går helt fint men det kommer jo an på hvor høye de er da, de skal kunne stå, det er et krav fra flyselskapene tror jeg. happy5 Intermedium er STORT assa happy4

De klarer fint å stå inni det som er medium, det er jo 55cm høyt, så det tror jeg overhodet ikke er noe problem. De har egne stålbur her hjemme som er ca 50cm høyt, og de klarer å stå helt fint i de uten problemer.

Kaja skrev:
Ifølge målene til Pia er Intermedium bare 10 cm alle veier mer enn Medium. . 3 stk dverger i et medium synes jeg hørtes trangt ut om de da ikke er veldig små da wink3
Edit; jeg synes kanskje det er litt viktigere med litt større plass når det er snakk om langtransport og ev deling av bopel, enn om det skulle vært en hund i et bur..

Kan du ikke få prøve et medium på en dyrebutikk el. å se???

Nå har de egne bur som de "bor" i hjemme, deling av dette buret blir kun når de skal ute og fly. Og flyturene er ikke så lange, 2,5 time blir det denne gangen, og de er jo vant til å ligge og sove/slappe av i bur fra før av.
Skulle gjerne ha prøvd de jeg og, men de må bestilles, så da ble det litt værre.

Jeg bare ser for meg at det intermedium blir veldig prakki å få med seg, denne gangen skal jeg ta nattoget til Praha for å ta direktefly derifra til Trondheim.. Så derfor har det blitt mye mer praktisk å drasse med seg et bur med håndtak som er litt mindre, enn ett som er større og ikke har håndtak.. Lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det dog.. Ser for meg det blir taxi til togstasjonen gitt.. 2 hunder, hundebur, koffert og meg selv.. Pewh! blink00
Til Toppen Go down
http://www.piakoteles.com
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vari Kennel til dvergpinscher   Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 EmptyTor Des 09 2010, 10:01

Dere har ikke en butikk som er typ Clas Ohlson/Euro Pris eller liknende der da?
Så kunne du kjøpt en bagasje tralle.

Jeg bruker det på utstilling, hvor jeg setter buret på den og drar med meg alt pikkpakket mitt happy6
Store, fine jul og lett å dra med seg happy3
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Pipps

Pipps


Antall Innlegg : 69
Join date : 12.10.2009
Age : 36
Bosted : Budapest

Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vari Kennel til dvergpinscher   Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 EmptyTor Des 09 2010, 10:29

Marte skrev:
Dere har ikke en butikk som er typ Clas Ohlson/Euro Pris eller liknende der da?
Så kunne du kjøpt en bagasje tralle.

Jeg bruker det på utstilling, hvor jeg setter buret på den og drar med meg alt pikkpakket mitt happy6
Store, fine jul og lett å dra med seg happy3

Det går nok bra tenker jeg, taxi her nede koster ikke all verden wink3 Og såvidt jeg vet, går det vel an å montere hjul på Vari Kennelburene? Kanskje ikke de minste, men det går nok bra. Skal heldigvis ikke forflytte meg så mye, annet enn på og av ét tog. I værste fall får jeg vifte med det blonde håret og leke jomfru i nød lalala2

Edit: Ser forresten at man får kjøpt hjul på medium buret. Men da spørs det hvor lett de er å montere av igjen når buret skal ombord på flyet..
Til Toppen Go down
http://www.piakoteles.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vari Kennel til dvergpinscher   Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 EmptyTor Des 09 2010, 10:37

Jeg ville heller tatt ett som er litt stort enn ett som er litt for lite når du skal fly, ellers kan du risikere at du ikke får fly... Surprised

Da jeg reiste med Otto til Tyskland tok jeg tog til flyplassen og reiste alene med én 17 kilos hund, en trillebag, som som vanlig var unødvendig stor, og et Large Vari Kennel-bur...nå er jeg ganske godt trent på å være pakkesel og bikja passer seg selv, men det gikk hvert fall helt fint, så med mindre du er enda værre enn meg på å pakke for mye burde du fint klare å få med deg et Intermedium bur... happy4 wink3 LITT klønete da de ombestemte seg for hvilket spor toget skulle komme i TRE ganger på halvannet minutt så jeg måtte løpe ned trappen, under bakken og opp trappen til et annet spor tre ganger med bur, bikje og bag på slep, og det var en smule trangt da trappen og heisen opp fra flytoget var stengt og rulletrappen, som er megalang, hadde stoppen, så jeg måtte gå sidelengs opp rulletrappen med alle greiene mine, men ellers var det null problem, så du får satse på at du ikke treffer på de samme hindringene... happy4 Ellers så fungerer vel som regel "jomfru i nød" veldig fint, alltid en eller annen gentleman som stiller opp om man trenger det.... happy4
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Cathrine&Jazzi

Cathrine&Jazzi


Antall Innlegg : 457
Join date : 11.12.2009
Age : 38
Bosted : Sandefjord

Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vari Kennel til dvergpinscher   Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 EmptyTor Des 09 2010, 10:44

Pipps skrev:
Marte skrev:
Dere har ikke en butikk som er typ Clas Ohlson/Euro Pris eller liknende der da?
Så kunne du kjøpt en bagasje tralle.

Jeg bruker det på utstilling, hvor jeg setter buret på den og drar med meg alt pikkpakket mitt happy6
Store, fine jul og lett å dra med seg happy3

Det går nok bra tenker jeg, taxi her nede koster ikke all verden wink3 Og såvidt jeg vet, går det vel an å montere hjul på Vari Kennelburene? Kanskje ikke de minste, men det går nok bra. Skal heldigvis ikke forflytte meg så mye, annet enn på og av ét tog. I værste fall får jeg vifte med det blonde håret og leke jomfru i nød lalala2

Edit: Ser forresten at man får kjøpt hjul på medium buret. Men da spørs det hvor lett de er å montere av igjen når buret skal ombord på flyet..

Hehe, ja de kommer nok løpende. Så det er nok ikke noe problem Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 222595
Til Toppen Go down
http://jazziogcathrine.weebly.com
Pipps

Pipps


Antall Innlegg : 69
Join date : 12.10.2009
Age : 36
Bosted : Budapest

Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vari Kennel til dvergpinscher   Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 EmptyTor Des 09 2010, 10:46

Nina skrev:
Jeg ville heller tatt ett som er litt stort enn ett som er litt for lite når du skal fly, ellers kan du risikere at du ikke får fly... Surprised

Da jeg reiste med Otto til Tyskland tok jeg tog til flyplassen og reiste alene med én 17 kilos hund, en trillebag, som som vanlig var unødvendig stor, og et Large Vari Kennel-bur...nå er jeg ganske godt trent på å være pakkesel og bikja passer seg selv, men det gikk hvert fall helt fint, så med mindre du er enda værre enn meg på å pakke for mye burde du fint klare å få med deg et Intermedium bur... happy4 wink3 LITT klønete da de ombestemte seg for hvilket spor toget skulle komme i TRE ganger på halvannet minutt så jeg måtte løpe ned trappen, under bakken og opp trappen til et annet spor tre ganger med bur, bikje og bag på slep, og det var en smule trangt da trappen og heisen opp fra flytoget var stengt og rulletrappen, som er megalang, hadde stoppen, så jeg måtte gå sidelengs opp rulletrappen med alle greiene mine, men ellers var det null problem, så du får satse på at du ikke treffer på de samme hindringene... happy4 Ellers så fungerer vel som regel "jomfru i nød" veldig fint, alltid en eller annen gentleman som stiller opp om man trenger det.... happy4

Haha, hørtes styri ut! Men ja, jeg er egentlig veldig håpløs på å pakke med meg mye, men jeg har en veldig god trillekoffert som jeg praktisk talt bare kan dytte foran meg. happy6 Og jeg er også veldig vant med å være pakkesel fra tidligere turer, da bare med et litt mindre bur og en hund mindre, men hunden har jo 4 føtter å gå på, så det skal nok ikke være noen hindring wink3

Hadde du hjul på buret når du drev og forflytta deg sånn?
Til Toppen Go down
http://www.piakoteles.com
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vari Kennel til dvergpinscher   Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 EmptyTor Des 09 2010, 11:01

Før jeg fikk Vari kennel medium buret så fløy vi med 2 dvergpinschere i Atlas 40 som har mål 60x40x48 og det har aldri vært noe problem å fly med 2 i det buret happy6
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vari Kennel til dvergpinscher   Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 EmptyTor Des 09 2010, 11:10

Garp har ett sånt mediumbur alene han. Men han er jo ganske stor og så har han både hundeseng, saueull og pledd der inne da. Luksusburet som Sylvia sier. cool
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Pipps

Pipps


Antall Innlegg : 69
Join date : 12.10.2009
Age : 36
Bosted : Budapest

Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vari Kennel til dvergpinscher   Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 EmptyTor Des 09 2010, 11:18

Garp skrev:
Garp har ett sånt mediumbur alene han. Men han er jo ganske stor og så har han både hundeseng, saueull og pledd der inne da. Luksusburet som Sylvia sier. cool

Men tror du det blir for lite til å ha Dinho og Credo inni der under en flytur da?
Til Toppen Go down
http://www.piakoteles.com
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vari Kennel til dvergpinscher   Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 EmptyTor Des 09 2010, 11:30

Gry Elena skrev:
Før jeg fikk Vari kennel medium buret så fløy vi med 2 dvergpinschere i Atlas 40 som har mål 60x40x48 og det har aldri vært noe problem å fly med 2 i det buret happy6

Atlas 40 er som Vari Medium.. jeg har også 2 i det uten problemer.. (hilsen en med sikkert 20 Bur i forskjellige størrelser og fasonger... jeg har burmani happy4 happy4 happy4 )

Pia. hvor store er gutta dine??

Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Pipps

Pipps


Antall Innlegg : 69
Join date : 12.10.2009
Age : 36
Bosted : Budapest

Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vari Kennel til dvergpinscher   Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 EmptyTor Des 09 2010, 11:33

Kaja skrev:
Gry Elena skrev:
Før jeg fikk Vari kennel medium buret så fløy vi med 2 dvergpinschere i Atlas 40 som har mål 60x40x48 og det har aldri vært noe problem å fly med 2 i det buret happy6

Atlas 40 er som Vari Medium.. jeg har også 2 i det uten problemer.. (hilsen en med sikkert 20 Bur i forskjellige størrelser og fasonger... jeg har burmani happy4 happy4 happy4 )

Pia. hvor store er gutta dine??


Dinho er en stor gutt på 32cm og ca 6kg, Credo har jeg ikke fått målt enda, men tipper han blir rundt 30cm når han er ferdig utvokst og foreløpig veier han rundt 4,5kg.
Til Toppen Go down
http://www.piakoteles.com
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vari Kennel til dvergpinscher   Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 EmptyTor Des 09 2010, 11:39

Jeg TIPPER at det skal gå greit med et Medium wink3
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vari Kennel til dvergpinscher   Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 EmptyTor Des 09 2010, 11:50

Sylvia har ofte to dp der inne (hvorav Dali har vært der, så tror det går bra jeg. happy6 ) Og som du sier, det håndtaket er gull verd.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Sponsored content





Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Vari Kennel til dvergpinscher   Vari Kennel til dvergpinscher - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
Vari Kennel til dvergpinscher
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Vari Kennel Bur
» vari kennel- bur.
» Vari kennel og reisebag til dp
» hjul til vari kennel bur
» SOLGT! Vari kennel bur xl til salgs 650,-

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: