Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 hengeører eller ståører?

Go down 
+5
tulalula
Maiken
Iren
Linn
Tl
9 posters
AvInnlegg
Tl

Tl


Antall Innlegg : 20
Join date : 13.02.2010

hengeører eller ståører? Empty
PosteTema: hengeører eller ståører?   hengeører eller ståører? EmptyTor Mar 04 2010, 20:27

Hei..

Har tittet på litt bilder, og stussr på en liten ting. I rasestandarden står det at det skal være hengende ører. Men jeg ser flere pinschere med "flaggermus" ører... Unnskyld uttryket men det var det beste jeg kom på nå..

Er det tillat med stå ører for pinscher? Og vil en dommer trekke for det?


Sist endret av Tl den Tor Mar 04 2010, 20:28, endret 1 gang (Reason for editing : skiftet ut et ord)
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

hengeører eller ståører? Empty
PosteTema: Re: hengeører eller ståører?   hengeører eller ståører? EmptyTor Mar 04 2010, 21:11

Vi kaller dem ofte helikopterører happy4 Lett ustabile og ja, det kan trekkes en del for det. Noen dommere blåser i det eller trekker lite, mens andre trekker mye. Helst skal de ligge pent og stabilt Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Iren




Antall Innlegg : 28
Join date : 09.11.2010
Age : 64
Bosted : Berger

hengeører eller ståører? Empty
PosteTema: "rampete ører"   hengeører eller ståører? EmptyLør Nov 13 2010, 17:18

Vår 14 uker gamle gutt har ørene hengende ganske høyt, men innimellom er de der de skal - tro når det legger seg riktig, til rette - - ??
Til Toppen Go down
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

hengeører eller ståører? Empty
PosteTema: Re: hengeører eller ståører?   hengeører eller ståører? EmptyLør Nov 13 2010, 17:33

Iren skrev:
Vår 14 uker gamle gutt har ørene hengende ganske høyt, men innimellom er de der de skal - tro når det legger seg riktig, til rette - - ??

Man sier vel at etter tannfelling skal de ha begynt å legge seg på plass og noen mener noen månender til happy3 Men så er det jo en del pinscherører som aldri legger seg helt slik man skulle ønske.. Det er en mulighet og teipe ørene for å prøve å se om det kan hjelpe å legge de ned slik man kunne ønske happy3
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

hengeører eller ståører? Empty
PosteTema: Re: hengeører eller ståører?   hengeører eller ståører? EmptyLør Nov 13 2010, 17:42

Både teiping og å massere i bretten er ting som fungerer ganske greit happy6
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Iren




Antall Innlegg : 28
Join date : 09.11.2010
Age : 64
Bosted : Berger

hengeører eller ståører? Empty
PosteTema: Re: hengeører eller ståører?   hengeører eller ståører? EmptyLør Nov 13 2010, 18:05

Jeg masserer i bretten, men tenker at han er jo bare 14 uker og foreldrene har flotte ører happy6 Blir ikke ørene slik dommere liker, neivel - for oss er han den vakreste - uansett. (...men det hadde vært gøy da, om han blir godt likt på utstillinger også biggrin
Til Toppen Go down
tulalula

tulalula


Antall Innlegg : 273
Join date : 16.08.2009
Age : 48
Bosted : Årnes

hengeører eller ståører? Empty
PosteTema: Re: hengeører eller ståører?   hengeører eller ståører? EmptyFre Nov 19 2010, 22:51

Ører ja....her har vi teipet og massert til den store gullmedalje..og ørene lever sitt eget liv uansett..enkelte kvelder hvor frøkna er sliten, og tidlig om morgnen når hun akkurat har våknet ligger de helt perfekt! Spørsmålet er da bare hvordan får man de til å henge slik i ringen...!!Men vi jobber på! Er like glad i henne uansett jeg da, men hadde vært moro å fått det siste certet da.... hengeører eller ståører? 738600
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




hengeører eller ståører? Empty
PosteTema: Re: hengeører eller ståører?   hengeører eller ståører? EmptyLør Nov 20 2010, 15:47

tulalula skrev:
Ører ja....her har vi teipet og massert til den store gullmedalje..og ørene lever sitt eget liv uansett..enkelte kvelder hvor frøkna er sliten, og tidlig om morgnen når hun akkurat har våknet ligger de helt perfekt! Spørsmålet er da bare hvordan får man de til å henge slik i ringen...!!Men vi jobber på! Er like glad i henne uansett jeg da, men hadde vært moro å fått det siste certet da.... hengeører eller ståører? 738600

Junior og har noen "jalla" ører som dommeren kan kritisere. Mens andre gir f... og hans "italienske mynde" ører.

Du vil oppleve like mange forskjellige kommentarer fra dommerne som du stiller for.

Til Toppen Go down
Trym

Trym


Antall Innlegg : 20
Join date : 27.07.2009
Age : 63

hengeører eller ståører? Empty
PosteTema: Taping   hengeører eller ståører? EmptyOns Des 14 2011, 14:25

Kan noen fortelle meg hvor lenge det er vits i å tape ørene.
Både vi og hund begynner å bli ganske lei.

mvh Heidi
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/pinschertrym
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

hengeører eller ståører? Empty
PosteTema: Re: hengeører eller ståører?   hengeører eller ståører? EmptyOns Des 14 2011, 20:26

Det er nok for seint å få ordentlige resultater etter tannfelling.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

hengeører eller ståører? Empty
PosteTema: Re: hengeører eller ståører?   hengeører eller ståører? EmptyTor Des 15 2011, 10:35

tulalula skrev:
Ører ja....her har vi teipet og massert til den store gullmedalje..og ørene lever sitt eget liv uansett..enkelte kvelder hvor frøkna er sliten, og tidlig om morgnen når hun akkurat har våknet ligger de helt perfekt! Spørsmålet er da bare hvordan får man de til å henge slik i ringen...!!Men vi jobber på! Er like glad i henne uansett jeg da, men hadde vært moro å fått det siste certet da.... hengeører eller ståører? 738600

Jeg skjønner hva du mener!! Ørene til Scot ligger pent når vi er hjemme og han er sliten.
Vi har sikkert brukt flere kilometer med tape og har massert ører til jeg har fått træler på fingra (ok, der overdrev jeg kanskje litt),
men de ørene er som de er. Som forrige dommer sa; Du har en fantastisk hund, men det var synd med de ørene happy4
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Trym

Trym


Antall Innlegg : 20
Join date : 27.07.2009
Age : 63

hengeører eller ståører? Empty
PosteTema: Min hund er den vakreste i verden.........   hengeører eller ståører? EmptyTor Des 15 2011, 11:22

Jeg tenker vi sier nok er nok.
From er nå 7 mnd, og ørene er helt like på begge sider, men ikke helt inntil hodet.
Det har gått veldig fint med taping, han har ikke latt seg merke av det på noen måte.
Egentlig mest når vi tar av tapen og ørene slenger, da prøver han å få tak i dem med kjeften.

Jeg har tenkt mange ganger at når pinscherne har så viltre ører, hvorfor da ikke endre rasestandarden til nettopp det; forskjellig plasserte ører?

Men det blir ikke min jobb å gjøre, Jeg skal kose meg med denne fantastiske gutten vi har i hus.

God jul

Heidi

Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/pinschertrym
Asbjørg

Asbjørg


Antall Innlegg : 17
Join date : 12.05.2012

hengeører eller ståører? Empty
PosteTema: Re: hengeører eller ståører?   hengeører eller ståører? EmptyOns Jul 18 2012, 19:21

Irene skrev:
Det er nok for seint å få ordentlige resultater etter tannfelling.

Vil det si at dersom man ikke har tapet og at de fleste tennene er kommet fram, så er det ingen vits i å legge arbeid i taping?
Til Toppen Go down
Asbjørg

Asbjørg


Antall Innlegg : 17
Join date : 12.05.2012

hengeører eller ståører? Empty
PosteTema: Re: hengeører eller ståører?   hengeører eller ståører? EmptyOns Jul 18 2012, 19:22

Trym skrev:
Kan noen fortelle meg hvor lenge det er vits i å tape ørene.
Både vi og hund begynner å bli ganske lei.

mvh Heidi

Fikk du noen gang noe svar på det, Heidi? mad2
Til Toppen Go down
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

hengeører eller ståører? Empty
PosteTema: Re: hengeører eller ståører?   hengeører eller ståører? EmptyOns Jul 18 2012, 19:27

Har hunden skiftet fra valpetennene til voksen tennene så er det stort sett meningsløst å teipe.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Trym

Trym


Antall Innlegg : 20
Join date : 27.07.2009
Age : 63

hengeører eller ståører? Empty
PosteTema: Tapeing   hengeører eller ståører? EmptyTor Jul 19 2012, 13:17

Har både erfart og fått gode råd om hvor lenge det er vits i å holde på. Erfaringen tilsier at etter tapeing holder ørene seg fine i ei uke, så sprertter de opp igjen. Provoserer kanskje litt nå, men jeg tror at det er liten vits i tapeing. Enten henger de eller så står de. Vi har nå prøvd ut dette på to hunder.

Vakker er From uansett. God sommer.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/pinschertrym
Sponsored content





hengeører eller ståører? Empty
PosteTema: Re: hengeører eller ståører?   hengeører eller ståører? Empty

Til Toppen Go down
 
hengeører eller ståører?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Denne mannen burde ikke hatt hund, eller PC, eller vindu!
» Rasenavn skal skrives med liten forbokstav på norsk
» DP og ståører
» Hvordan teipe ståører på dvergpinscher?
» Øreteiping - hengeører

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: