Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 vil gjerne slippe missfortåelser...

Go down 
+33
~ Alphahunden ~
Marte
Bente
Monicad
chester
Marion G
CamillaB
Fly
Eva
Fixa
Gry Elena
Ann-Helen
Hera
Siri
Maria
Caroline
CAMALIS
pusevoffen
Magdalena
Camilla
gøril
Cesilie
TrineLise
Susanne
Nina (Kennel Dijontoma)
Camilla J
Anne
Kennel Mirenzo
*Cathrina*
Linn
Kinkade
Nero-Noir
jeanette
37 posters
Gå til side : 1, 2, 3  Next
AvInnlegg
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyMan Jun 22 2009, 16:48

Siden det værser en del historier om det ene og det andre om oss om dagen, føler jeg for å fortelle noen fakta opplysninger her inne.

som dere alle vet så mistet vi vår kjære Miller på en sjokkerende og "brutal" måte den 15 mai-han fikk akutt hjertestans, falt om og døde for meg hjemme på kjøkken gulvet mens han spiste kveldsmaten sin. Dette var noe vår familie tok veldig hardt fordi han var en fantastisk liten go gutt.

Den 8 juni er en dag jeg aldri kommer til å glemme, den dagen er brent seg inn i minnet mitt og vil alltid være en dum dag. Det begynte den helgan 5 juni,da Thomas reiste til Tyskland for å stille hund. lørdagen gikk, og jeg var i kontakt med veterinæren opp til flere ganger-fordi vår ene dobermann tispe skulle ha valper denne helgen. dagen gikk og ingen valper kom, så kom søndagen, og på kvelden begynte det å skje ting... Gaga begynte å grave og pese og det som hører til en valpefødsel, vannet gikk utover kvelden, men ingen valper kom. Jeg ringte veterinærvakta men han kunne ikke hjelpe meg, fordi han hadde så mye annet å gjøre. men han ville jeg skulle gjøre noen ting-jeg skulle la tispen min være i fred. jeg skulle la henne få være på valperommet alene, og hun skulle få ro. Han mente jeg oxo kunne finne frem madrassen og sove utenfor valperommet, for de tingene var helt normalt sa han til meg. jeg ringte thomas for ejg var oppriktig bekymret for tispa og valpene hennes, og jeg ringte opp igjen til veterinæren av samme grunn, men igjen ba han meg om å roe helt ned for dette var normalt. jeg fortalte han oxo at vannet var gått. men han sa igjen at han ikke kunne hjelpe meg. mandags morgen kom, og 7.15 kom den første valpen-den var dødfødt. klokka ble 8.00 og vår faste veterinær åpnet, jeg ringte dem og sa vi kom med en gang. når vi kom dit stod de klare med en oxitoxin sprøyte-ventet i 15 min og foretok ett haste keisersnitt. desverre endte dette med 11 dødfødte valper Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Fordi en dust av en veterinær ikke kunne hjelpe oss fordi han hadde så mye å gjøre mistet vi 11 dobermannvalper på en tragisk måte. I tillegg fikk vi en tispe som ble meget dårlig. de sydde henne igjen og på ettermiddagen hentet vi henne igjen.
uka gikk og på fredag begynte Gaga og halte, på søndag gikk hun ikke på beina i det hele tatt, og på mandag var det enda en ny runde hos vår faste veterinær. da åpnet de henne på nytt og fjernet livmoren. Desverre var hun så dårlig at vi ikke viste om hun ville overleve, så hun var på veterinærkontoret i 5 dager. hun lå konstant på drypp med smertestillende og hun klarte ikke reise seg opp eller gå. torsdag trodde vi det hele var slutt, at vi måtte avlive henne, men thomas instiserte på at hun skulle få en dag til for å gjøre noen tegn på å ville opp- på fredag gikk hun 3 skritt, og den natta hadde hun oxo kravlet seg ut av matta hun lå på. Så den dagen kom hun hjem. Men vi vet ikke hvordan det går da, hun går fortsatt ikke veldig bra beina, og det er fortsatt ikke sikkert at hun kan leve videre-siden vi ikke vet om hun vil kunne gå.
Vi trener hver dag og mange timer for dagen, vi reiser henne opp, vi strecher, vi tøyer og bøyer og vi varmer musklatur... Det vil bli en omfattende rehabilitering. Når hun har tatt stingene skal vi begynne å svømme,så hun får igjen musklaturen i kroppen sin. Tiden fremover er uviss, hva som vil skje vet vi ingen ting om... men vi tar en dag av gangen og koser oss med Gaga og nyter hvert eneste minutt med henne.

I tillegg til alt dette så er det desverre noen artige personer er ute som ikke vil oss noe annet dritt og vondt. det er folk som slenger dritt om at vi er så useriøse oppdrettere fordi vi mistet 11 valper, fordi Miller helt plutselig døde og fordi vi har en hund som holdt på å dø for oss.
I tillegg vet jeg om personer som har fått telefoner, og spørsmål om div ting om oss.

Er det noe mer der ute nå som bør taes opp om oss eller meg-så ber jeg dere om heller å ta en tlf til Thomas eller meg,for vi kan svare på hva som egentlig skjedde og på hva som er riktig og ikke riktig, i tillegg vil jeg si at vi biter ikke-og vi er heller ikke farlig å snakke med.
Det er tøft nok som det er for oss om dagen, og enda vondere er det å få sånt tull slengt opp i ansiktet-så vi ber dere heller om å snakke med oss enn å gå rundt å dikte opp historier eller være usikre på det som er skjedd.

Jeanette dog dog
Til Toppen Go down
Nero-Noir

Nero-Noir


Antall Innlegg : 371
Join date : 11.06.2009
Bosted : Nesflaten

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyMan Jun 22 2009, 17:19

Det er alltid tragisk når noe slikt skjer og ufattelig trist, dere har vært utrolig uheldig i det siste Crying or Very sad Det er desverre en ting som er sikkert når man driver med hund og dyr, de bringer oss mange gleder, men også sorger. Det er ikke langt mellom oppturer og nedturer og det gjelder å finne balansen. Så når det er på det værste så griper man tak i de gode stundene.

Håper at ting ordner seg nå og at dere ikke lar dere knekke av dette therethere
Til Toppen Go down
http://www.nero-noir.com
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyMan Jun 22 2009, 17:22

Uff så grusomt, Jeanette! sad3

Forferdelig trist at vet vakta ikke hadde hodet rett skrudd sammen slik at dere fikk den hjelpen dere trengte...helt tragisk å miste 11 valper på den måten!

Jeg krysser fingrene for at Gaga kommer seg på beina igjen. Vet de hva det er som gjør at hun sliter med bevegelsene? Er det noen nerver i klem?
(regner med hun har hatt en alvorlig infeksjon oppå det hele?)


uff uff...tenker på dere therethere
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyMan Jun 22 2009, 17:34

tusen takk anne Grethe og Sylvia...

Immunforsvaret hennes var totalt kræsj... hun mistet masse pels hun var helt grå i pelsen sin og hun bare flasset. men ingen feber eller noe. ant er det denne infeksjonen som ahr satt sine spor i nervene oxo, hun har god følelse i beina, er god og varm, men alikevel er noe som svikter der... Vi kan heller ikke se bort i fra at hun har fått en akutt wobbler på bakgrunn av at kroppen har vært i så uballanse. nå skal vi først se om hun blir bedre, og gjør framskritt,så skal vi event. ta CT. Det viktigste er at hun nå ikke har smerter-og det har hun heldigvis ikke... hun har oxo fått igjen gnisten i øynene.
Bare i dag har hun gått 5 skritt for å prøve å ta katten her. den er motivasjon nr 1 for henne, i tillegg har hun krabbet bortover gresset etter den.
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyMan Jun 22 2009, 17:34

Skal si dere har litt å stri med, ja sad3 Utrolig trist at ikke veterinæren hadde vett til å hjelpe dere. Håper jenta deres klarer seg therethere
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
*Cathrina*

*Cathrina*


Antall Innlegg : 359
Join date : 11.06.2009
Age : 33
Bosted : Trondheim

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyMan Jun 22 2009, 17:50

Uff, så syk trist å høre Crying or Very sad
Håper virkelig at alt skal gå bra med Gaga! therethere
Noe så brutalt har jeg ikke hørt . klikka på vetten vis han hadde gjort dette jeg unsure3

Masse lykke til fra alle oss hær. håper ting blir bedre snart sidehug plain3
Til Toppen Go down
http://www.hell-lykke.net
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyMan Jun 22 2009, 17:58

Veldig trist å høre om Gaga, håper hun kommer seg på bena igjen happy3
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyMan Jun 22 2009, 18:05

Og jeg tror faktisk jeg hadde fått tak i den veterinæren på Hamar igjen for å anmelde han for svikt eller noe i den duren. Han burde blitt tatt fra jobben spør du meg..
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Anne

Anne


Antall Innlegg : 868
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Karmøy

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyMan Jun 22 2009, 18:49

Ikke annet å si enn therethere er også enig med Anita,jeg hadde tatt opp "kampen" med den vetrinæren som tok så lett på det..
Til Toppen Go down
http://www.kamdior.com
Camilla J

Camilla J


Antall Innlegg : 477
Join date : 15.06.2009
Age : 37
Bosted : Trondheim

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyMan Jun 22 2009, 20:04

Uff så fælt sad3 Får håpe Gaga blir bedre etterhvert:)
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyMan Jun 22 2009, 20:14

Skrekk og gru, så forjæ****! Stakkars stakkars Gaga, håper virkelig dere finner ut hva som er hovedproblemet og får fikset det så hun blir helt bra! Og jeg er enig med de andre her, om at jeg hadde tatt en skikkelig alvorsprat med den vetten, og meldt det inn til det rette stedet...hva er liksom poenge med veterinærvakt dersom det ikke er at de skal hjelpe dyr som trenger det?! Er vel ikke så mye som er viktigere enn en tispe full av valper som er i knipe?! :roll:

Jeg har hvert fall ikke hørt no prat, og det er ikke alle som er så interressert i å høre ting som ikke kommer rett fra kilden, så jeg tror ikke du skal tenke så mye på det...sikkert ganske begrenset hvor stor pratekretsen er... Og dette er jo faktisk en påminnelse til alle som absolutt skal ha valper på tispa si bare fordi at den er såååå søøøt og må få oppleve å ha ett valpekull...det er faktisk en stor risk å ha valper på tispa si, og i værste fall kan det gå så galt som dette! sad3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Susanne

Susanne


Antall Innlegg : 694
Join date : 21.06.2009
Age : 39
Bosted : Bergen

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyMan Jun 22 2009, 20:21

Trist å høre, håper hun blir bra igjen.
Veterinæren bør få seg en skikkelig reprimande! :x
Til Toppen Go down
http://sultenhund.wordpress.com
TrineLise

TrineLise


Antall Innlegg : 119
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Sotra utenfor Bergen

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyMan Jun 22 2009, 20:29

Så utrolig trist :(
Håper Gaga kommer seg til hektene igjen...
Kan ikke tenke meg hvor fælt det må ha vært...
Camaro sender en godbedrings kos sidehug
Til Toppen Go down
http://trinelise.blogg.com
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Larvik

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyMan Jun 22 2009, 20:34

Uff, for noen fæle uker det må ha vært for dere Crying or Very sad Forferdelig trist å høre om både Miller, valpene og Gaga! Vi skal krysse fingrene og be for at Gaga blir frisk igjen therethere
Til Toppen Go down
gøril

gøril


Antall Innlegg : 30
Join date : 18.06.2009
Bosted : Lillehammer

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyMan Jun 22 2009, 20:48

Huff så trist med Miller, valpene og Gaga sad3 håper hun kommer seg og blir helt frisk igjen. Vi krysser fingre og poter!
Til Toppen Go down
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyMan Jun 22 2009, 21:09

Tusen takk for alle gode ord og tanker rundt det som er skjedd sidehug sidehug
Det betyr mye for oss....
Til Toppen Go down
Camilla

Camilla


Antall Innlegg : 801
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyMan Jun 22 2009, 21:28

Å huff, så uheldige dere har vært sad3 Alle vet at ting kan skje, og det trenger ikke være i menneskets makt å endre på.. Håper virkelig at Gaga kommer til hektene, og kan løpe å "ta" katten snart dog
Til Toppen Go down
http://www.dp-dennis.com
Magdalena

Magdalena


Antall Innlegg : 332
Join date : 11.06.2009

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyMan Jun 22 2009, 21:39

Usch, det gör ont att läsa om allt ni har varit med om! sad3
Det är så mkt skitsnack hela tiden och jag skulle verkligen önska att folk vore mer öppna och tar kontakt direkt med den drabbade personen istället för att hålla på med gliringar och förtal. :x

Gläds åt att höra att hon gör framsteg er Gaga! plain3
Til Toppen Go down
pusevoffen

pusevoffen


Antall Innlegg : 661
Join date : 12.06.2009

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyMan Jun 22 2009, 21:44

Utrolig trist Jeanette. sad3 Håper Gaga snart blir frisk. sidehug
Til Toppen Go down
CAMALIS

CAMALIS


Antall Innlegg : 607
Join date : 11.06.2009
Age : 52
Bosted : Sverige

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyMan Jun 22 2009, 21:53

Jag hoppas snart Gaga är bra igen, det som ni drabbats av är fruktansvärt.

Det som du tar upp är baksidan av myntet (hunduppfödningen) och många kan säkert känna igen sig i snacket och lögnerna som sprids. Jätte tråkigt att det fortfarande är så och att folk faktiskt inte tänker sig för före de sprider ut saker och ting.
Men det är ALLTID bättre att gå till källan om man vill veta än att smyga omkring och snoka.

Ni har gjort helt rätt och jag önskar att allt snart är bättre med Gaga och att ni kan gå vidare.
Til Toppen Go down
http://www.camalis.se
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyMan Jun 22 2009, 22:03

Krysser fingrene for at Gaga snart blir frisk igjen Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyTir Jun 23 2009, 12:12

Huff, dere har jammen meg opplevd mye motgang på kort tid!! sad3
Krysser fingrene for at Gaga blir frisk igjen snart!! therethere
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Siri

Siri


Antall Innlegg : 184
Join date : 14.06.2009
Age : 38
Bosted : Oslo

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyTir Jun 23 2009, 12:19

Uff, så mye fælt dere har opplevd i det siste, helt fordelig!! sad3

Håper at Gaga snart blir frisk igjen, og at folk som sprer dumme rykter heller kan ha litt medlidenhet for dere og hundene, som har måttet gå igjennom noe så fælt! plain3 therethere
Til Toppen Go down
http://www.lucaslionheart.webs.com
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyTir Jun 23 2009, 12:45

Dette var trist å lese, stakkars dere og Gaga som måtte gjennomgå slikt. Håper virkelig Gaga blir frisk og klarer å gå igjen. Tenker masse på dere og sender dere og Gaga en stor godbedringshilsen! therethere
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... EmptyTir Jun 23 2009, 13:09

God bedring til Gaga deres therethere .
Trasige tider dere har vært igjennom. sad3
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Sponsored content





vil gjerne slippe missfortåelser... Empty
PosteTema: Re: vil gjerne slippe missfortåelser...   vil gjerne slippe missfortåelser... Empty

Til Toppen Go down
 
vil gjerne slippe missfortåelser...
Til Toppen 
Side 1 av 3Gå til side : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Valp trenger litt sosialisering, noen som har lyst til å møte oss?
» Treff-Turer i Akershus?
» Hurtta Pro vinterdekken - SOLGT
» Skulle så gjerne vært der!!!
» Vil gjerne passe en dvergpinscher en helg!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: