IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share

HJELP... Igjen! -hikking s.2-

Go down 
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Fixa

Fixa

Antall Innlegg : 1302

HJELP... Igjen! -hikking s.2- Empty
PosteTema: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyOns Feb 17 2010, 14:07

Som mange andre basselusker, er Krona veldig påfunnsrik!! Satt her å leste, og finner ut at det var da i grunn fryktelig rolig her. M og F sov i senga si, men jeg manglet en valp! Går rundt å ser, kommer inn på badet å hva møter jeg?

Krona hadde fått tak i toalettmappen min, hun hadde lagt sin elsk på tampong esken, denne hadde hun bitt i stykker, så det lå tamponger overalt, ikke nok med det, men Krona hadde også fjernet plastikken på en, revet den opp i biter og spist opp nermest HELE TAMPONGEN what3 what3

Kan hun nå få forstoppelse, er det noe spesielt jeg bør følge med? Sikkert ikke så manga som har erfaring fra at hunden dems har spist opp en tampong men blink00

I tilegg så tisser hun MYE oftere enn før. Helt siden vi fikk henne tisset hun bare etter hun hadde sovet, drukket og spist. Så det var ikke vanskelig å ta henne med ut når hun måtte tisse. Vi har nå hatt nesten en uke uten uhell, og nå setter hun seg ned å tisser overalt, med bare få få mellomrom! Hun tisset til og med i sofan under lek med Fixa unsure3 Hva kan dette komme av? Er det virkelig tampongen som forårsaker det??

Sist endret av Fixa den Tor Feb 18 2010, 18:48, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Julie

Julie

Antall Innlegg : 2315

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyOns Feb 17 2010, 14:11

Hehe, huff...
Håper hun har delt opp den tampongen før hun spiste den, for den sveller jo ut ganske kraftig.
Ingen av mine har spist tamponger før, så jeg har ikke akkurat noen erfaring, men så lenge hunden virker frisk og rask tror jeg ikke det er noe å få panikk for.
Tissingen tror jeg ikke har noe med tampongen å gjøre... Har hun tissa mye bare akkurat nå, eller har hun gjort det en stund?
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Maria

Maria

Antall Innlegg : 2693

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyOns Feb 17 2010, 14:13

Huffda.. Om hun har revet den i stykker og svelgt den, så er det vel igngen fare på ferde, men om hun har svelget den hel, så er det verre. Den svulmer jo opp når den trekker til seg væske, så den kan jo let blokkere noe da. Jeg ville tatt en telefon til en veterinær.

Det kan ikke hende hun har urinveisinfeksjon da? I forhold til tissingen?
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Fixa

Fixa

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyOns Feb 17 2010, 14:18

Ja det virket som hun hadde dratt den fra hverandre før hun hadde spist den, for det var "lo dotter" overalt! Hun begynte å tisse sånn en stund etter hun hadde spist tampongen. Derfor jeg kanskje tenkte det hadde noe med den å gjøre, men så er det rart om en tampong skal være årsak til hyppigere tissing da unsure3

urinveisinfeksjon har ingen av mine hunder hatt før, hvordan kan jeg se/vite at det er det hun kanskje har da? Det kommer mye tiss hver gang også, jeg forbinner urinveisinfeksjon med hyppig tissing, men at det nesten ikke kommer noe. kan det stemme?
Til Toppen Go down
Fly

Fly

Antall Innlegg : 960

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyOns Feb 17 2010, 14:20

Fixa skrev:

I tilegg så tisser hun MYE oftere enn før. Helt siden vi fikk henne tisset hun bare etter hun hadde sovet, drukket og spist. Så det var ikke vanskelig å ta henne med ut når hun måtte tisse. Vi har nå hatt nesten en uke uten uhell, og nå setter hun seg ned å tisser overalt, med bare få få opperom! Hun tisset til og med i sofan under lek med Fixa unsure3 Hva kan dette komme av? Er det virkelig tampongen som forårsaker det??

Opperom??? mener du oppmerksomhet. Jeg har ingen tro på at hunder tisser masse inne for å få oppmerksomhet, er nok heller urinveisinfeksjon på gang, løpetid, eller rett og slett dårlig tid
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Fixa

Fixa

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyOns Feb 17 2010, 14:23

Fly skrev:
Fixa skrev:

I tilegg så tisser hun MYE oftere enn før. Helt siden vi fikk henne tisset hun bare etter hun hadde sovet, drukket og spist. Så det var ikke vanskelig å ta henne med ut når hun måtte tisse. Vi har nå hatt nesten en uke uten uhell, og nå setter hun seg ned å tisser overalt, med bare få få opperom! Hun tisset til og med i sofan under lek med Fixa unsure3 Hva kan dette komme av? Er det virkelig tampongen som forårsaker det??

Opperom??? mener du oppmerksomhet. Jeg har ingen tro på at hunder tisser masse inne for å få oppmerksomhet, er nok heller urinveisinfeksjon på gang, løpetid, eller rett og slett dårlig tid

Nei huff, beklager, mente mellomrom Embarassed løpetid er det ikke, da hun bare er 9 uker. Å jeg tok henne med ut rett etter hun hadde spist tampongen, og da gikk det kanskje ti min så satt hun på gulvet å tisset. så det var ikke for at det var lenge siden hun hadde vært ute heller.
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena

Antall Innlegg : 2849

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyOns Feb 17 2010, 14:43

Hadde nok tatt en tur til vetten jeg i hvertfall men jeg er jo litt kjapp til å dra dit også da happy3
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
helle

helle

Antall Innlegg : 1466

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyOns Feb 17 2010, 15:01

Nano hadde en periode der hun tisset hele tiden, ørsmå dammer.. Var ikke urinveisinfeksjon, hun hadde rett og slett ikke tid til å tisse ferdig.. Derfor ble det masse små dammer over alt hele tiden..

Løste seg etterhvert ved at jeg tok henne ut meget ofte en periode, samt satt henne på samme sted hele tiden. Sto der til hun hadde tisset godt fra seg.. Altså satt hun seg ned å tisset i 2 sek, så holdt det ikke. De skjønner jo ikke tegningen med en gang, men tar faktisk ikke lang tid før de skjønner at de ikke får gå før de har tisset.

Ville ringt til veterinæren både ang tampongen og tissingen, men dersom det ikke er uvi, så kan det jo være at hun er som nano, altså at hun rett og slett ikke har tid til å tisse seg ferdig med en gang..

Grunnen til at hun har holdt seg før, kan også være at hun ikke har vært helt trygg på hvor hun kan tisse. Mange valper kvier seg veldig til å tisse på steder som ikke er deres, så da holder de seg til de finner et trygt sted. Nå er hun antagelig 100% varm i trøyen hos dere, så nå har hun ingen slike sperrer lengre mot å tisse inne. Det er en trygg plass.

Nano tisset BARE i hagen (hun var husrein da hun var litt over 5 mnd) til hun var 6-7 mnd hun.. Holdt seg hele turen, så måtte alltid ta henne i hagen etter turen.. Etter hun fikk løptid var det plutselig ok å tisse andre steder, så nå tisser hun på tur slik de andre gjør..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyOns Feb 17 2010, 15:05

Vi har langtids besøk av en Dobermann på snart 6 mnd happy5 Hun har vært her i 1 mnd og hele tiden sagt i fra når hun må ut... For et par uker siden, tisset hun inne HELE dagen... hun bare satte seg ned og tisset hvor hun ønsket what3

Jeg tenkte som deg at urinveis infeksjon er hyppig tissing, men lite om gangen happy3
Vi tok urinprøve hos vetten, med negativt resultat happy5

Etter dette har hun fortsatt og gå til døren hver gang hun må ut... Jeg har ingen forklaring på hvorfor hun hadde en tisse inne dag, men veldig glad det er over...

Når det gjelder tampong spising vet jeg ikke,men hadde vel tatt en tlf til vetten wink3

Masse lykke til biggrin
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyOns Feb 17 2010, 15:06

Zorro har klart det der, men den kom ut igjen...

HJELP... Igjen! -hikking s.2- Bv01153 "Valpen flytter hjemmefra", Huldra forlag 2011!
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Lex

Lex

Antall Innlegg : 2547

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyOns Feb 17 2010, 15:23

Marius spiste 4-5 tamponger i slengen en gang. Men de var brukte.. what3 Noen gikk igjennom, og noen kom opp. Men han var jo mye større enn Krona, så ville tatt den tlf. om du ikke har gjort det alt!
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
NinaM

NinaM

Antall Innlegg : 316

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyOns Feb 17 2010, 16:01

Lex skrev:
Marius spiste 4-5 tamponger i slengen en gang. Men de var brukte.. what3 Noen gikk igjennom, og noen kom opp. Men han var jo mye større enn Krona, så ville tatt den tlf. om du ikke har gjort det alt!

Oh lord... blink00
Til Toppen Go down
http://www.tiasverden.com
Fixa

Fixa

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyOns Feb 17 2010, 16:14

helle skrev:
Nano hadde en periode der hun tisset hele tiden, ørsmå dammer.. Var ikke urinveisinfeksjon, hun hadde rett og slett ikke tid til å tisse ferdig.. Derfor ble det masse små dammer over alt hele tiden..

Løste seg etterhvert ved at jeg tok henne ut meget ofte en periode, samt satt henne på samme sted hele tiden. Sto der til hun hadde tisset godt fra seg.. Altså satt hun seg ned å tisset i 2 sek, så holdt det ikke. De skjønner jo ikke tegningen med en gang, men tar faktisk ikke lang tid før de skjønner at de ikke får gå før de har tisset.

Ville ringt til veterinæren både ang tampongen og tissingen, men dersom det ikke er uvi, så kan det jo være at hun er som nano, altså at hun rett og slett ikke har tid til å tisse seg ferdig med en gang..

Grunnen til at hun har holdt seg før, kan også være at hun ikke har vært helt trygg på hvor hun kan tisse. Mange valper kvier seg veldig til å tisse på steder som ikke er deres, så da holder de seg til de finner et trygt sted. Nå er hun antagelig 100% varm i trøyen hos dere, så nå har hun ingen slike sperrer lengre mot å tisse inne. Det er en trygg plass.

Nano tisset BARE i hagen (hun var husrein da hun var litt over 5 mnd) til hun var 6-7 mnd hun.. Holdt seg hele turen, så måtte alltid ta henne i hagen etter turen.. Etter hun fikk løptid var det plutselig ok å tisse andre steder, så nå tisser hun på tur slik de andre gjør..

Hehe, gode råd og tips her, tusen takk. Krona ble veldig fort husvarm, så hun tisset inne allerede første dagen. Vi har hatt henne i to uker snart, der den siste uken nå har vært uten uhell inne. Det tror jeg ikke er for at hun har skjønt at det er ute det skjer, men at jeg lufter så ofte som jeg gjør, lærte fort når hun brukte å tisse, og hvor fort hun måtte tisse etter spising og soving. Så hun rekker ikke hoppe ned av sofan før jeg tar henne med ut (ja det går så fort). Setter henne alltid på den samme plassen ute (den ser ikke ut nå, haha, en stor rundt flekk med gul snø), og hun tisser med en gang om det hastet, ellers så luffer hun seg en liten tur rundt i hagen, der vi har laget stier, og tisser der hun føler for det. Så jeg mener det er fryktelig rart om hun først nå begynner å føle at hun kan tisse inne for at hun anser stedet som kjent/hennes. Men hun har ikke tisset så ofte før, og alldri i sofan, UNDER lek! Hun har alltid gått til et fast sted i stua å tisset, om vi ikke har fulgt med henne.

Ringte vet en halvtime etter det skjedde, og der fikk jeg høre at jeg skulle se det litt an, følge med om hun har problemer med å få ut bæsjen, og har hun det, så kunne jeg kjøpe renset parafinolje på apoteket å gi henne. Begynte hun å brekke seg eller kaste opp så måtte jeg komme inn! Siden hun hadde revet av bit for bit av den og ikke svelget den hel, så regnet de med at det ordnet seg selv wink3

Så jeg får nok krysse fingrene og håpe på at det hele går bra happy3
Til Toppen Go down
helle

helle

Antall Innlegg : 1466

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyOns Feb 17 2010, 16:30

Ja, enig. Det høres rart ut om det er det med trygghet når hun har tisset så mange forskjellige steder allerede.. Til sammenligning så tisset ikke nano ute andre steder enn i hagen med mindre hun var helt sprengt..

Kan være mange grunner til at hun tisser slik, egentlig umulig å gjette hva det er, så blir bare synsing da.. At hun glemmer seg/ikke har tid til å tisse ferdig når hun først tisser.. At hun tisser under lek kan være fordi valper ikke alltid har 100% kontroll på blæren, osv osv..

Uansett så gjør dere jo det rett ang tissetrening, så husren blir hun før eller siden uansett Smile Er vanlig at det går litt opp og ned i perioder. happy3
Til Toppen Go down
Lex

Lex

Antall Innlegg : 2547

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyOns Feb 17 2010, 20:02

NinaM skrev:
Lex skrev:

Oh lord... blink00

Tømte søppelbøtta på badet... blink00
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

Antall Innlegg : 3668

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyOns Feb 17 2010, 22:21

Siden hun begynte å tisse etter tamponghendelsen kan det godt hende at hun rett og slett har drukket dritmye og ikke klarer å kontrollere det av den grunn.... Tampongen vil jo være veldig tørr nedover i halsen og suge til seg væsken i magen og gi henne en voldsom tørstfølelse, så sannsynligvis har hun hevet i seg vann for å kompensere litt for sitt dumme påfunn...! Laughing

Nina, Jonas, Otto, Emma og Issi (Nuch Rattenjäger Jolly Junior, NUch SeUch DkUch NordUch AD Gangland Wolfrider's Bearclaw, NUch SeUch DkUch NordUch C.I.B. Dark Angels Nisha Nordic Spirit & Isis Nordic Princess King Black)

HJELP... Igjen! -hikking s.2- FB-2
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Fixa

Fixa

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyTor Feb 18 2010, 18:47

Krona hikker! Hadde hun bare hikkit litt nå å da så hadde jeg ikke brydd meg noe særlig, MEN hun hikker nesten hver dag, noen ganger hikker hun gjerne to ganger om dagen også. Oppdretter mente at det var ikke uvanlig at valper hikket når de var i vokse fasen. Men syns det er litt vell my ehikking jeg da unsure3 Hva kan det komme av? Ikke at jeg vet hvorfor jeg selv hikker men, det ser så ekkelt ut, hele hunden hopper jo blink00
Til Toppen Go down
Hera

Hera

Antall Innlegg : 1526

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyTor Feb 18 2010, 19:02

Har også hørt at hunder kan tisse inne når de er stresset, så kan det ha noe med det å gjøre? Huff, stakkars dere, mye på gang med Krona huh3
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Ann-Helen

Ann-Helen

Antall Innlegg : 1671

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyTor Feb 18 2010, 19:09

Bobby hikket mye som valp, men har ikke gjort det etter han ble "voksen". Husker jeg hadde vondt av han for det så ubehagelig ut for lille kroppen. Tipper det er en ufarlig valpeting happy3 .
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

Antall Innlegg : 3668

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyTor Feb 18 2010, 19:57

Begge mine hikket mye som valp, Otto var værst, og han hikker fortsatt med gjevne mellomrom...ikke så rart sånn som han hiver i seg mat og vann egentlig... happy4

Nina, Jonas, Otto, Emma og Issi (Nuch Rattenjäger Jolly Junior, NUch SeUch DkUch NordUch AD Gangland Wolfrider's Bearclaw, NUch SeUch DkUch NordUch C.I.B. Dark Angels Nisha Nordic Spirit & Isis Nordic Princess King Black)

HJELP... Igjen! -hikking s.2- FB-2
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Julie

Julie

Antall Innlegg : 2315

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyTor Feb 18 2010, 20:19

Valper hikker mye. Alle mine har hikka masse. Menneskebebier hikker også ganske mye i forhold til oss voksne.
tror ikke du trenger å bekymre deg! Very Happy
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Kinkade

Kinkade

Antall Innlegg : 2402

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyTor Feb 18 2010, 21:06

babyer hikker...både de på 2 og 4 bein. Ingen grunn til bekymring wink3
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Camilla J

Camilla J

Antall Innlegg : 477

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyTor Feb 18 2010, 22:40

Husker og Odin hikket masse når han var valp.Hele hunden ristet stakkar.heheh.. Er nok helt normalt ja Smile
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyFre Feb 19 2010, 12:11

Er ikke hønemor altså lalala2

Bra det er normalt da, aldri vært borti noe sånt jeg! Da skal hun få hikke, men ja det ser forferdelig ut, for hele hunden hopper omtrent :P
Til Toppen Go down
Ann-Helen

Ann-Helen

Antall Innlegg : 1671

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- EmptyFre Feb 19 2010, 13:57

Fixa skrev:
Er ikke hønemor altså lalala2

Bra det er normalt da, aldri vært borti noe sånt jeg! Da skal hun få hikke, men ja det ser forferdelig ut, for hele hunden hopper omtrent :P

happy4 Kjenner meg sånn igjen fra da Bobby var valp. Bedre å bry seg for mye enn for lite lell happy6
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Sponsored content

PosteTema: Re: HJELP... Igjen! -hikking s.2-   HJELP... Igjen! -hikking s.2- Empty

Til Toppen Go down

HJELP... Igjen! -hikking s.2-
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Hvor mye er lite gass igjen i gassflaske?
» Lysene skrur seg på igjen
» Hjelp! Trenger hjulbolter!
» HJELP!!!
» Hjelp tl overnatting på Jylland