IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share

Skuffa!!

Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Kinkade

Kinkade

Antall Innlegg : 2402

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyTir Feb 16 2010, 16:29

Fixa skrev:
Kinkade skrev:
Fixa skrev:
Det er jo som om NKK skulle nektet alle klubber å arrangere utstilling de helgene de har utstilling det!!

Det er aldri andre utstillinger de dagene NKK arrangerer sine utstillinger for en spesifikk rase. Om det er utstilling samme helg er den på samme sted og alltid plassert slik at det ikke kræsjer med visningen av rasen på NKK.
Så ja...man kan vel trygt si at NKK "nekter" andre å arrangere noe på samme dag som seg selv wink3

Jeg vet de "nekter" å arrangere samme DAG som seg selv, men ikke hele helgen wink3

...men det er jo akkurat det samme som pinscherklubben har gjort i år!
Hvorfor er det så mye værre?
Det er jo plenty av NKK helger hvor det bare er en dag å stille for hver rase
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Fixa

Fixa

Antall Innlegg : 1302

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyTir Feb 16 2010, 16:31

[quote=\"Lene\"]Jeg synes det er helt greit at klubben takker nei til andre utstillinger den dagen spesialen er.
Det er jo for å få flest mulig til å komme til spesialen, og som flere her sier så ser jeg ikke på det som noe stort problem om de som ikke kommer til spesialen går glipp av en utstilling i året.

Selv har jeg den helga godt planlagt ellerede... Vi drar til Oppdal og stiller på lørdag, før vi drar videre til Hokksund og stiller på spesialen på søndag. Så for oss passer det helt glimrende. happy6

Jeg skjønner at det kan være bittelitt irriterende for de som ikke skal på spesialen, men jeg ser ikke helt det store problemet. Som sagt så er det bare en utstilling det er snakk om. Det er fremdeles ganske mange igjen å velge mellom.[/quote]

Ja om man reiser på lengre turer ja! Fint alt klaffer for deg hvertfall wink3

Edit: sjedde nå da blink00

Sist endret av Fixa den Tir Feb 16 2010, 16:37, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Julie

Julie

Antall Innlegg : 2315

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyTir Feb 16 2010, 16:31

Nei, Ingrid du må ikke ha dårlig samvittighet for oss! sunny

Vi greier oss fint, og skal ikke klage. Vi har råd til å reise litt, og hvis vi virkelig ville kunne vi flytta sørover. (NEVER! Laughing )
Men jeg skjønner veldig godt at du er skuffa. trøst*
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Lene

Lene

Antall Innlegg : 2752

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyTir Feb 16 2010, 16:35

Fixa skrev:
Lene skrev:
Jeg synes det er helt greit at klubben takker nei til andre utstillinger den dagen spesialen er.
Det er jo for å få flest mulig til å komme til spesialen, og som flere her sier så ser jeg ikke på det som noe stort problem om de som ikke kommer til spesialen går glipp av en utstilling i året.

Selv har jeg den helga godt planlagt ellerede... Vi drar til Oppdal og stiller på lørdag, før vi drar videre til Hokksund og stiller på spesialen på søndag. Så for oss passer det helt glimrende. happy6

Jeg skjønner at det kan være bittelitt irriterende for de som ikke skal på spesialen, men jeg ser ikke helt det store problemet. Som sagt så er det bare en utstilling det er snakk om. Det er fremdeles ganske mange igjen å velge mellom.

Pleier ikke å dra noe lenger enn deg, jeg.
Har planer om å få med meg de utstillingene du nevnte tidligere + spesialen. Det er bare spesialen jeg drar ganske langt for å få med meg, men det er like mye for å møte andre pinscherfolk (og hunder) som for å stille ut. Pleier å være litt flere av våre raser på spesialen enn de oppttil 5 pinscherne som kanskje stiller her oppe. wink3
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Fixa

Fixa

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyTir Feb 16 2010, 16:41

Lene skrev:
Fixa skrev:
Lene skrev:
Jeg synes det er helt greit at klubben takker nei til andre utstillinger den dagen spesialen er.

Jeg skjønner at det kan være bittelitt irriterende for de som ikke skal på spesialen, men jeg ser ikke helt det store problemet. Som sagt så er det bare en utstilling det er snakk om. Det er fremdeles ganske mange igjen å velge mellom.

Pleier ikke å dra noe lenger enn deg, jeg.
Har planer om å få med meg de utstillingene du nevnte tidligere + spesialen. Det er bare spesialen jeg drar ganske langt for å få med meg, men det er like mye for å møte andre pinscherfolk (og hunder) som for å stille ut. Pleier å være litt flere av våre raser på spesialen enn de oppttil 5 pinscherne som kanskje stiller her oppe. wink3

Nei du gjør vell igrunn ikke det, men så har du nesten ingen konkuranse heller da, og hanker med deg seieren, så skjønner at du ikke helt ser problemet. Hadde jeg vært i samma sko, og hatt flere cert, har jeg ikke skulle klaget, da har jeg godt kunne gått glipp av flere utstillinbger her oppe, til og med latt være å stille! Men jeg hadde fortsatt satt pris på å stille hundene mine selvom klubben arrangerer en spesial. Det er fortsatt mange som blir utelukket, om jeg skal tenke på andre enn meg.
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyTir Feb 16 2010, 16:46

Kinkade skrev:
Fixa skrev:
Kinkade skrev:
Fixa skrev:
Det er jo som om NKK skulle nektet alle klubber å arrangere utstilling de helgene de har utstilling det!!

Det er aldri andre utstillinger de dagene NKK arrangerer sine utstillinger for en spesifikk rase. Om det er utstilling samme helg er den på samme sted og alltid plassert slik at det ikke kræsjer med visningen av rasen på NKK.
Så ja...man kan vel trygt si at NKK "nekter" andre å arrangere noe på samme dag som seg selv wink3

Jeg vet de "nekter" å arrangere samme DAG som seg selv, men ikke hele helgen wink3

...men det er jo akkurat det samme som pinscherklubben har gjort i år!
Hvorfor er det så mye værre?
Det er jo plenty av NKK helger hvor det bare er en dag å stille for hver rase

Jeg sier ikke at det er værre! For var snakk om at klubben ikke "nekter" andre å arrangere hele helgen, det er nok at vi går glipp av den ene dagen! Akkurat som NKK, men NKK nekter ikke andre klubber å arrangere den dagen de ikke har utstilling!

Edit: leste litt fort ser jeg! Det at NKK "nekter" at andre arrangerer samme dag som dem, er forsåvidt helt greit, NKK er jo klubbenes overhodet på en måte. Men syns det blir anderledes med spesialen, for den kræsjer med andre utstillinger, det gjør ikke NKK.

Sist endret av Fixa den Tir Feb 16 2010, 16:50, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Ann-Helen

Ann-Helen

Antall Innlegg : 1671

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyTir Feb 16 2010, 16:49

Julie skrev:
Jeg ser jo poenget fra klubben sin side, men jeg som også bor her nord skjønner veldig godt at Ingrid blir skuffet!
Dere som bor sør i landet kan dra på utstillinger nesten hver helg om dere vil uten å reise så veldig langt.
Her er det INGEN utstillinger mellom oktober og Mars/april. Og etter den tid er det ikke engang utstilling hver måned.
Og på alle utstillingene i "nærheten" her må vi kjøre i mange mange timer, og er avhengig av overnatting.
Det koster ganske mye penger å reise til Oslo for oss som bor her oppe, så jeg personlig kan ikke reise dit i hytt og pine heller.

Min lokale klubb holder sin eneste utstilling her i Bodø den helga spesialen er. Jeg får bare stille den ene dagen på denne utstillingen, som tross alt også er en klubbutstilling der jeg som medlem vil støtte opp. Jeg er jo like mye medlem i denne klubben som i Pinscherklubben, men pinscherklubben har bestemt at jeg ikke får støtte opp om min klubb her.

(Jeg har ikke sjekka opp i om det er Pinscherklubben som har takket nei til denne utstillingen,
men jeg regna med det når jeg leste dette.)

Ja sånn føler jeg det også happy3 . Vi som ikke bor i østlandsområdet har utrolig få utstillinger i året som vi kan delta på uten å bruke 2 dager på kjøring og ha 2 overnattinger. Derfor er det litt surt når vi går glipp av en av disse. Alle forstår vel det..? Når det kommer til dommeren på spesialen, så er det jo en som KAN rasen som dømmer hvert år ifølge klubben. Resultatene blir høyst forskjellige fra år til år uansett, så vet ikke hvor stor jeg syntes denne prestigen er wink3 .
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Fixa

Fixa

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyTir Feb 16 2010, 16:52

Ann-Helen skrev:
Julie skrev:
Jeg ser jo poenget fra klubben sin side, men jeg som også bor her nord skjønner veldig godt at Ingrid blir skuffet!
Dere som bor sør i landet kan dra på utstillinger nesten hver helg om dere vil uten å reise så veldig langt.
Her er det INGEN utstillinger mellom oktober og Mars/april. Og etter den tid er det ikke engang utstilling hver måned.
Og på alle utstillingene i "nærheten" her må vi kjøre i mange mange timer, og er avhengig av overnatting.
Det koster ganske mye penger å reise til Oslo for oss som bor her oppe, så jeg personlig kan ikke reise dit i hytt og pine heller.

Min lokale klubb holder sin eneste utstilling her i Bodø den helga spesialen er. Jeg får bare stille den ene dagen på denne utstillingen, som tross alt også er en klubbutstilling der jeg som medlem vil støtte opp. Jeg er jo like mye medlem i denne klubben som i Pinscherklubben, men pinscherklubben har bestemt at jeg ikke får støtte opp om min klubb her.

(Jeg har ikke sjekka opp i om det er Pinscherklubben som har takket nei til denne utstillingen,

Ja sånn føler jeg det også happy3 . Vi som ikke bor i østlandsområdet har utrolig få utstillinger i året som vi kan delta på uten å bruke 2 dager på kjøring og ha 2 overnattinger. Derfor er det litt surt når vi går glipp av en av disse. Alle forstår vel det..? Når det kommer til dommeren på spesialen, så er det jo en som KAN rasen som dømmer hvert år ifølge klubben. Resultatene blir høyst forskjellige fra år til år uansett, så vet ikke hvor stor jeg syntes denne prestigen er wink3 .

Virker som at det bare er vi som har forståelse for begge sider unsure3

Sist endret av Fixa den Tir Feb 16 2010, 17:42, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyTir Feb 16 2010, 16:55

Julie skrev:
Nei, Ingrid du må ikke ha dårlig samvittighet for oss! sunny

Vi greier oss fint, og skal ikke klage. Vi har råd til å reise litt, og hvis vi virkelig ville kunne vi flytta sørover. (NEVER! Laughing )
Men jeg skjønner veldig godt at du er skuffa. trøst*

Jeg skal hvertfall ikke bytte med deg, vi blir jo nesten bortskjemte i forhold til dere igjen :P sidehug
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyTir Feb 16 2010, 17:02

Fixa skrev:

Virker som at vi har forståelse for klubbens syn, men ikke omvendt unsure3

Det var vel å skjære kommentarene litt over en kam...

Vi er privatpersoner med ulike syn...jeg snakker for meg selv om jeg er en del av klubben akkurat som alle andre som har kommentert her inne happy6

MIN personlige mening er at det ikke bør arrangeres utstillinger med pinscherrasene samme dagen som spesialen går, og helst ikke samme helgen i det hele tatt. Jeg synes spesialen er i en særstilling akkurat som en NKK utstilling siden vi her har en av de få mulighetene gjennom et år til å erverve et "stor CERT" og det faktisk er vår eneste spesialutstilling her i norge i løpet av et år.

Ellers er det jo vi som medlemmer som har anledning både til å foreslå dommere og aktuelle datoer for utstillingskommiteene så her er det bare å engasjere seg happy3

Jeg er også sikker på at utstillingskommiteen vil gjøre sitt beste for at spesialen kræsjer med minst mulig happy3
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

Antall Innlegg : 3668

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyTir Feb 16 2010, 17:02

Ann-Helen skrev:
Julie skrev:

Nå er det jo ikke sånn at det er akurat de samme hunden som deltar hvert år, så da blir det vanskelig å få til at resultatlistene blir like hvert år... Dessuten så er det jo alltid sånn, at en hund utvikler seg og er i stadig utvikling gjennom livet, i tillegg til at det ikke er alle hunder som alltid er i like god stand når de stilles, eller som viser seg like godt hver gang den er i ringen...før eller siden har jo alle en dårlig dag, så det er mye som spiller inn på hvordan en hunds resultat blir fra gang til gang, som ikke bare har med domemrens smak å gjøre... wink3

Nina, Jonas, Otto, Emma og Issi (Nuch Rattenjäger Jolly Junior, NUch SeUch DkUch NordUch AD Gangland Wolfrider's Bearclaw, NUch SeUch DkUch NordUch C.I.B. Dark Angels Nisha Nordic Spirit & Isis Nordic Princess King Black)

Skuffa!! - Page 2 FB-2
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Ann-Helen

Ann-Helen

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyTir Feb 16 2010, 17:15

Nina skrev:
Ann-Helen skrev:
Julie skrev:

Nå er det jo ikke sånn at det er akurat de samme hunden som deltar hvert år, så da blir det vanskelig å få til at resultatlistene blir like hvert år... Dessuten så er det jo alltid sånn, at en hund utvikler seg og er i stadig utvikling gjennom livet, i tillegg til at det ikke er alle hunder som alltid er i like god stand når de stilles, eller som viser seg like godt hver gang den er i ringen...før eller siden har jo alle en dårlig dag, så det er mye som spiller inn på hvordan en hunds resultat blir fra gang til gang, som ikke bare har med domemrens smak å gjøre... wink3

Dette vet jeg jo selvsagt, dagsform, hold osv. Men det er min erfaring med min hundfra år til år jeg snakker om her.
Til Toppen Go down
Marita

Marita

Antall Innlegg : 1853

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyTir Feb 16 2010, 17:24

Nina skrev:
Ann-Helen skrev:

Ikke nok med det, men dømming er en subjektiv tolkning av rasestandarden. Dommere legger vekt på forskjellige ting, og hva "godt vinklet" er for å ta et eksempel, er helt opp til hver enkelt å bedømme. Det hadde jo vært kjedelig om resultatet ble det samme hvert år synes jeg da! happy3 Dvergpinscher er en vanskelig rase å dømme (etter det jeg har hørt mange dommere si), og det er nok derfor resultatene spriker så veldig i forhold til mange andre raser.
Jeg synes det blir interessant å stille for en så erfaren DP-oppdretter og dommer som Göran. Istedetfor noe "rask" de finner i disse Østblokk-landene der man kan bli "Allround-dommer" i begynnelsen av 20-årene... blink00
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Ann-Helen

Ann-Helen

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyTir Feb 16 2010, 17:37

Marita skrev:
Nina skrev:
Ann-Helen skrev:

Ikke nok med det, men dømming er en subjektiv tolkning av rasestandarden. Dommere legger vekt på forskjellige ting, og hva "godt vinklet" er for å ta et eksempel, er helt opp til hver enkelt å bedømme. Det hadde jo vært kjedelig om resultatet ble det samme hvert år synes jeg da! happy3 Dvergpinscher er en vanskelig rase å dømme (etter det jeg har hørt mange dommere si), og det er nok derfor resultatene spriker så veldig i forhold til mange andre raser.
Jeg synes det blir interessant å stille for en så erfaren DP-oppdretter og dommer som Göran. Istedetfor noe "rask" de finner i disse Østblokk-landene der man kan bli "Allround-dommer" i begynnelsen av 20-årene... blink00

Enig i alt du skriver her, og mener fortsatt det jeg skrev over her wink3
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyTir Feb 16 2010, 17:59

Kinkade skrev:
Fixa skrev:

Virker som at vi har forståelse for klubbens syn, men ikke omvendt unsure3

Det var vel å skjære kommentarene litt over en kam...

Vi er privatpersoner med ulike syn...jeg snakker for meg selv om jeg er en del av klubben akkurat som alle andre som har kommentert her inne happy6

MIN personlige mening er at det ikke bør arrangeres utstillinger med pinscherrasene samme dagen som spesialen går, og helst ikke samme helgen i det hele tatt. Jeg synes spesialen er i en særstilling akkurat som en NKK utstilling siden vi her har en av de få mulighetene gjennom et år til å erverve et "stor CERT" og det faktisk er vår eneste spesialutstilling her i norge i løpet av et år.

Ellers er det jo vi som medlemmer som har anledning både til å foreslå dommere og aktuelle datoer for utstillingskommiteene så her er det bare å engasjere seg happy3

Jeg er også sikker på at utstillingskommiteen vil gjøre sitt beste for at spesialen kræsjer med minst mulig happy3

Bedre nå?? Trodde virkelig du skjønte hva jeg mente, du kjenner meg! Jeg sitter da ikke her å TROR at dere svarer på vegne av klubben blink00 Jeg klarer fint å skille mellom privatpersoner og når det svares for klubben!! *Back to topic*

Vi kommer nok aldri til å bli enig, alle har sine meninger, og jeg mener oppleget er teit! Å om klubben finner ut at de ikke skal tillate bedøming av våre raser hele helgen, bare for at spesialen er EN dag, ja da kommer jeg hvertfall ikke. Det er strengere "krav" enn hva NKK har, å det blir hvertfall idiotisk. Har liten tro på at spesialen trekker så mange flere ved å nekte at man får stille andre steder. Jeg er helt enig ellers med tanke på spesialen, det er en stor event bare for våre raser, og det er STORT å gjøre det bra der o.s.v. men synes det fåtallet som ikke deltar på spesialen likevell skulle fått sjangsen til å få vist frem hunden sin! Håper selvfølgelig så mange som mulig drar på spesialen! Men det er utrolig syns at den kræsjer med andre utstillinger, hadde den ikke gjordt det hadde jeg ikke sagt et pip cool3

Jeg fikk hvertfall (på en måte) svar på det jeg lurte på happy6
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyTir Feb 16 2010, 18:38

biggrin

Dette er jo et tema som engasjerer, og da er det jo absolutt greit å høre flere meninger wink3

Sist endret av Kinkade den Tir Feb 16 2010, 18:40, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Kaja

Kaja

Antall Innlegg : 2008

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyTir Feb 16 2010, 18:39

Snakk om å lage storm i et vannglass. happy4

Det er bare å akseptere, at klubben vil si nei til utstillinger som krasjer med klubbens egen spesial. En Spesial er en utstilling som er for klubbens raser, et samlingspunkt, en spesialdommer som virkelig kan rasen m.m

Og å syte slik over at klubben takker nei til utstillinger på samme dag nr det gjelder ÉN eneste dag, fordi man selv er ærgelig over å ikke få stille på en random utstilling i nabolaget, synes jeg er en merkelig holdning.
Klubben ønsker å samle flest mulig på spesialen, og jeg som utstiller ønsker jo også at flest mulig kommer på en slik tilstellning. Å samle majoriteten av rasens utstillere er jo et stort poeng, og om det finnes utstillinger på flere kanter av landet, vil det kanskje være flere som "dere" som velger bort spesialen fordi det er langt å reise..
Selv har jeg deltatt bl.a på spesialer i Sverige og Litauen.. Må si det er stort og moro å gjøre det godt på spesialutstillinger, og at jeg mer enn gjerne reiser langt for å få med meg dette..
Synes det er et rart syn none har på dette med spesialutstillinger. hm..

Men dette er nå meg da.. wink3
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Lene

Lene

Antall Innlegg : 2752

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyTir Feb 16 2010, 18:40

Fixa skrev:
Nei du gjør vell igrunn ikke det, men så har du nesten ingen konkuranse heller da, og hanker med deg seieren, så skjønner at du ikke helt ser problemet. Hadde jeg vært i samma sko, og hatt flere cert, har jeg ikke skulle klaget, da har jeg godt kunne gått glipp av flere utstillinbger her oppe, til og med latt være å stille! Men jeg hadde fortsatt satt pris på å stille hundene mine selvom klubben arrangerer en spesial. Det er fortsatt mange som blir utelukket, om jeg skal tenke på andre enn meg.

Litt OT, men jeg skulle gjerne sett flere pinschere i ringene her opp jeg. Det er som sagt en av grunnene til at jeg velger å dra til spesialen. Møte koselige mennesker og mange fine hunder. Og, akkurat som dere, så er det bare stor-Certet vi mangler, så jeg ville nok ha prioritert spesialen uansett. Men for min del handler det ikke om hvor mange Cert man har fra før.

Men tilbake til temaet så synes jeg det er greit at klubben sier nei til andre utstillinger den dagen spesialen er, akkurat slik som NKK gjør. Men enig i at de ikke bør si nei hele den helgen. Spesialen er jo bare en dag, så å utelukke en hel helg synes jeg blir litt mye.
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Ann-Helen

Ann-Helen

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyTir Feb 16 2010, 18:56

Kaja skrev:
Snakk om å lage storm i et vannglass. happy4

Det er bare å akseptere, at klubben vil si nei til utstillinger som krasjer med klubbens egen spesial. En Spesial er en utstilling som er for klubbens raser, et samlingspunkt, en spesialdommer som virkelig kan rasen m.m

Og å syte slik over at klubben takker nei til utstillinger på samme dag nr det gjelder ÉN eneste dag, ærgefordi man selv er lig over å ikke få stille på en random utstilling i nabolaget, synes jeg er en merkelig holdning.
Klubben ønsker å samle flest mulig på spesialen, og jeg som utstiller ønsker jo også at flest mulig kommer på en slik tilstellning. Å samle majoriteten av rasens utstillere er jo et stort poeng, og om det finnes utstillinger på flere kanter av landet, vil det kanskje være flere som "dere" som velger bort spesialen fordi det er langt å reise..
Selv har jeg deltatt bl.a på spesialer i Sverige og Litauen.. Må si det er stort og moro å gjøre det godt på spesialutstillinger, og at jeg mer enn gjerne reiser langt for å få med meg dette..
Synes det er et rart syn none har på dette med spesialutstillinger. hm..

Men dette er nå meg da.. wink3

Vi har noen timer å kjøre til denne også, så det er ikke akkurat i nabolaget. Ikke er den random for oss heller, så godt vandt er vi dessverre ikke, noe som også er årsaken til reaksjonene her wink3
Ellers må jeg bare få si at jeg forstår begge parter her, men syntes at det hadde holdt å utelukke pinscherrasene kun den dagen spesialen er og ikke hele helga.
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

Antall Innlegg : 3668

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyTir Feb 16 2010, 23:56

Skjønner ikke helt hva dere snakker om angående hele helgen, for såvidt jeg kan se på NKKs terminliste kan pinscherrasene stille både i Bodø, Sandefjord, Kirkenes og Oppdal samme helgen som Spesialen, dagen før...!!! :scratch:

Nina, Jonas, Otto, Emma og Issi (Nuch Rattenjäger Jolly Junior, NUch SeUch DkUch NordUch AD Gangland Wolfrider's Bearclaw, NUch SeUch DkUch NordUch C.I.B. Dark Angels Nisha Nordic Spirit & Isis Nordic Princess King Black)

Skuffa!! - Page 2 FB-2
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Fixa

Fixa

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyOns Feb 17 2010, 03:54

Kinkade skrev:
biggrin

Dette er jo et tema som engasjerer, og da er det jo absolutt greit å høre flere meninger wink3

Joa, haha, hadde ikke trodd tråden skulle vokse seg til flere sider men, alltid greit å høre flere meninger/synspungt om ting, nesten så man kunne endret tråd navn egentlig, for å dratt med seg enda flere :P

De fleste ser jo på spesialen som en selvfølge, og hadde ikke folk meldt på så hadde ikke spesialen gått rundt. Å som jeg har sagt flere ganger nå, så skjønner jeg at klubben ikke vil at andre klubber skal bedøme våre raser når vi arrangerer spesial, man vil jo at så mange som mulig vil komme, og om det da er en utstilling i bodø, en i trondheim å en i oslo på samme dag, så hadde oppmøte helt sikkert gått nedenom å hjem! Men jeg synes fortsatt det er dumt, at andre som ikke kan/orker/o.s.v å stille på spesialen skal miste muligheten for å stille andre steder! Trodde ikke dette var tilfelle før nå jeg, da det ikke har kræsjet med noen utstilling for meg tidligere år, så da må det være lov å sette spørsmåls tegn ved det hele!

og kjære snille damer, jeg sitter ikke her å er drit forbanna eller prøver å kværulere når jeg skriver, min tone oppe i hodet mitt, er litt smilende samt saklig, og litt lettere oppgitt! Jeg verken klager, syter, har et stort problem, det er ikke en tragedie, stresser ikke, og lager ikke styr pga av dette! Prøver bare å legge frem mitt synspungt, og fortelle min mening om dette happy3

Jeg syns det blir litt på kanten å kalle det en random utstilling i nabolaget da, mulig det er lett å ta den konklusjonen, eller vanskelig å se det fra en annen vinkel, men dere som bor sørafor kan stille nermest hver helg! Hadde vi hatt denne muligheten her oppe, så hadde jeg godt kunnet skippet både tre og fire utstilling jeg!! Vi har ikke flere enn 6 utstillinger fordelt på et år her oppe, uten at vi trenger å reise langt og må ha overnatting, å det synes jeg er lite, så når en av disse mulighetene detter bort, for at klubben min har bestemt at sånn er det, så må man få sagt sin mening syns jeg happy3

Nina: Det er fult mulig å stille "den andre dagen" når NKK og spesialen arrangerer utstilling. Vi diskuterer bare om NPK skulle sagt NEI til ALLE klubber som har utstilling samme helg som spesialen, til å bedømme rasene våre. Noen mener NPK burde gjøre dette for å sikkre enda flere deltagere til spesialen, mens andre mener at det er mer enn nok at man går glipp av en utstilling som er samme dag som spesialen, istedet for å ikke stille i det hele tatt den helgen. Da håper jeg du henger med i svingene :P
Til Toppen Go down
Marte

Marte

Antall Innlegg : 3032

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyOns Feb 17 2010, 06:34

Jeg synes ikke man skal ha muligheten til å stille andre steder samme helgen, dette for at man da ikke har muligheten til å velge noe annet i stedefor.

Klubben vil jo selvfølgelig ha flest mulig medlemmer til å komme på spesialen, fra hele landet, og da er det logisk å si nei til andre klubber denne dagen.
Dette er jo noe alle(?, i allefall de fleste ) klubber gjør happy3

Selvfølgelig skjønner jeg at det er kjedelig at man ikke får stille på en utstilling som er i nærheten, om man ikke skal på spesialen.. Det tror jeg ingen har noe problem med å forstå, men jeg synes uansett at man ikke bør ha muligheten til å stille andre steder - nettopp for at det da blir lettere å velge å dra til spesialen happy6

Håper på å se mange på Spesialen i år også happy6
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Lex

Lex

Antall Innlegg : 2547

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyOns Feb 17 2010, 07:34

For å sette det litt på spissen. Hvorfor skal det være greit at noen får stille på en utstilling i Bodø, eller Trondheim samme dag som spesialen, når jeg som bor på østlandet ikke skal få lov til å stille på min lokale hundeklubbs store utatilling? Jeg forstår at jeg som bor i Sandefjord ikke har flere timers kjøretur forran meg. Men jeg har ikke bil, og er avhenging av at foreldrene mine er greie å låner meg det. Det er ingen selvfølge. Selv om jeg ikke hadde fått låne bil til spesialen, så klarer jeg å sykle på utstilling her hjemme..

Var bare for å illustrere, at skal klubben takke ja til noen utstillinger samme dag som spesialen, er det vanskelig å sette grense for hvilke utstillinger som det skal takkes ja til, og hvilke det skal takkes nei til. Noen vil uansett føle det urettferdig.

Jeg kommer på spesialen!! Det er Ani sitt aller siste valpeshow! what3

Og med litt flaks, så går AG liten i Sandefjord på lørdag!

Om noen av dere Bergensere og Trøndere og andre vil starte AG i Sandefjord den helgen, så kan jeg jobbe for at liten går på lørdag!!
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
helle

helle

Antall Innlegg : 1466

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyOns Feb 17 2010, 08:10

Jeg er litt enig med Ingrid faktisk. Det er ikke alle som har muligheten til å reise på spesialen, både pga kostnader, og pga reisetrektning. Det er dyrt å reise langt, samt betale for overnatting, osv. Dersom det i tillegg er få utstillinger så blir det veldig surt å gå glipp av en utstilling pga en annen som man uansett ikke kunne delta på.

Jeg tror heller ikke at færre ville deltatt på spesialen selv om det var andre utstillinger åpne den helgen, men hva vet jeg..

For min del har det ikke så mye å si, jeg deltar på spesialen dersom det passer, og hadde ikke unngått den for en annen utstilling. Det er 4 utstillinger årlig i bergensområdet, og de krasjer ikke med spesialen uansett.

Om man skal ha en grense, så er det vel gjerne naturlig å ha grensen på det stedet som er så langt unna at det er umulig å kjøre frem og tilbake på samme dag. At man MÅ ha overnatting.. Samt bør mengen utstillinger i området også telle..
Til Toppen Go down
Marita

Marita

Antall Innlegg : 1853

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 EmptyOns Feb 17 2010, 11:19

helle skrev:

Om man skal ha en grense, så er det vel gjerne naturlig å ha grensen på det stedet som er så langt unna at det er umulig å kjøre frem og tilbake på samme dag. At man MÅ ha overnatting.. Samt bør mengen utstillinger i området også telle..

Og hvor langt er det umulig å kjøre fram og tilbake på samme dag? Vi kjørte tur/retur Stavanger for noen år tilbake UTEN overnatting. Det tok 9 timer hver vei...
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Sponsored content

Skuffa!! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skuffa!!   Skuffa!! - Page 2 Empty

Til Toppen Go down

Skuffa!!
Til Toppen 
Side 2 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next