Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Årets hund 2010

Go down 
+26
xitamiz kennel
Fly
Marie
AH
Maria
Linn
tulalula
Bente L
Fanny
Gry Elena
Liv
jeanette
Antamina
Nina (Kennel Dijontoma)
Irene
Bente
Annja
Ann-Helen
Kaja
Kinkade
pusevoffen
Lex
Caroline
Eva
Marte
Marita
30 posters
Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptyTor Feb 11 2010, 17:05

Regler for årets hund - 2010

Regler for årets hund:
• Reglene kan kun endres ved årsskifte
• Hundens eier må være medlem av NPK
• Konkurransen vil bli utlyst i PP, på klubbens hjemmeside, samt i forum.

Utregning:
Det er de 6 beste utstillingene i Norge for 6 forskjellige dommere som gjelder. Ved poenglikhet kåres den hund som har høyest gjennomsnittspoengsum av totalt antall utstillinger.

Utregning for voksne hunder:
Følgende poeng får hundene som plasserer seg i BHK/BTK:
BIR – 10 poeng + antallet slagne konkurrenter i rasen, hanner og tisper.
BIM – 7 poeng + antallet slagne konkurrenter innen samme kjønn.
BH/BT-2 – 5 poeng + antall slagne konkurrenter innen samme kjønn.
BH/BT-3 – 3 poeng + antall slagne konkurrenter innen samme kjønn.
BH/BT-4 – 2 poeng + antall slagne konkurrenter innen samme kjønn.

Følgende premiegrader gir følgende poeng (poengene er faste, og varierer ikke med antall deltagende hunder. Hunder som har plassert seg i BHK/BTK får disse poengene i tillegg til poengene de har oppnådd i BHK/BTK):
CACIB - 10 poeng
RES.CACIB - 8 poeng
CK - 5 poeng
HP - 3 poeng
Tilleggspoengene for CACIB/RES.CACIB blir tildelt etter registrert resultat fra utstillingen og opprettholdes selv om et RES.CACIB senere blir registrert som CACIB.

EDIT: Ved NKK-utstillinger (int.utstillinger) kan JUNIORER få poeng for cert tilsvarende plassering for CACIB eller R-CACIB.
Dvs. blir en junior BIR eller BIM med cert - teller certet 10 poeng (tilsvarende CACIB-poeng)
Blir en junior 2BHK/2BTK med cert - teller certet 8 poeng (tilsvarende R-CACIB -poeng)
Blir en junior 3BHK/3BTK med cert - får man ikke poeng for certet, siden man da heller ikke ville fått CACIB eller R-CACIB.


Poengberegning for gruppe – og BIS-plasseringer:
BIG - 10 poeng
BIG-2 - 9 poeng
BIG-3 - 8 poeng
BIG-4 - 7 poeng
BIS - 10 poeng
BIS-2 - 9 poeng
BIS-3 - 8 poeng
BIS-4 - 7 poeng

Utregning for valper:
BIR – 10 poeng
BIM – 7 poeng
2 BHK/2BTK – 5 poeng

Poengberegning for gruppe – og BIS-plasseringer for VALP:
BIG - 10 poeng
BIG-2 - 9 poeng
BIG-3 - 8 poeng
BIG-4 - 7 poeng
BIS - 10 poeng
BIS-2 - 9 poeng
BIS-3 - 8 poeng
BIS-4 - 7 poeng

Utregning for beste oppdretter:
De 5 beste voksne hundene regnes med. Oppdretter og hundenes eier må være medlem av NPK.

Utregning for beste avlshund:
Beste avlshund regnes på de voksne avkommenes sammenlagte poengsum, men kun 5 avkom regnes med. Eier av avlshunden og avkommene må være medlem av NPK.

Praktiske opplysninger
Denne konkurransen omhandler utstillingsåret 2010.
De 6 beste resultater fra utstillinger regnes med. Vi har både Årets Valp 2010 og Årets hund 2010.
Resultatene for de voksne hundene regnes ut ifra opplysninger på Dogweb. Evt gruppe- og BIS-plasseringer må sendes inn til aaretshund@norskpinscherklubb.no for at man skal være sikker på at disse blir regnet med, da disse ikke står på Dogweb. Blir ikke dette gjort, kan man heller ikke komme i ettertid og klage over gruppe- og BIS-plasseringer som ikke er regnet med.

Valperesultater skal som før sendes inn til aaretshund@norskpinscherklubb.no. Gjerne etterhvert som utstillingene er, vi velger ut de 6 beste resultatene i løpet av året. Vi følger fortløpende med på resultater på forum, men for i sikre riktig poengsum i størst mulig grad, skal disse resultatene sendes inn som tidligere.

Resultatene deles ikke inn i forskjellige farger.

Resultatene for de voksne hundene, samt beste oppdretter og beste avlshund regnes ut automatisk, og man trenger derfor ikke sende inn resultater her, slik man måtte tidligere (med unntak av gruppe- og BIS-plassering).

Om man av en eller annen grunn ikke ønsker å være med på Årets hund 2010, så send en mail til aaretshund@norskpinscherklubb.no med navn på hund som skal strykes fra lista. Gjelder også om man ikke vil delta i beste oppdretter og beste avlshund.


Sist endret av Marita den Tor Mar 18 2010, 07:44, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptyTor Feb 11 2010, 18:39

Flinka!! happy5
Jeg er godt i gang allerede happy3 happy6
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptyTor Feb 11 2010, 19:06

Dyktige damene ! happy5
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptyTor Feb 11 2010, 20:21

Tusen takk for at dere gjør denne jobben happy6 Blir spennende å se den endelige listen happy3
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptyTor Feb 11 2010, 20:35

Så flinke!

Ble det sånn at en ikke får noe for CERT da? Så Championer stiller likt med de andre? Litt urettferdig for de som er juniorer mesteparten av året, og ikke kan få CACIB da. Men det er sikkert nøye uttenkt. happy6
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptyTor Feb 11 2010, 21:15

Lex skrev:
Så flinke!

Ble det sånn at en ikke får noe for CERT da? Så Championer stiller likt med de andre? Litt urettferdig for de som er juniorer mesteparten av året, og ikke kan få CACIB da. Men det er sikkert nøye uttenkt. happy6

Ja, det blir mest rettferdig sånn. I jr-klasse trenger man kun å stille i 6 mnd (til hunden har fylt 15 mnd). Har man først blitt champion, har man ikke lenger sjanse til å få cert, og går derfor glipp av disse poengene. For at championene ikke skal bli diskriminert i forhold til de andre har vi derfor valgt å fjerne poengene for cert. (En jr/unghund/åpen-klasse hund ville med maks utelling kunnet få 42 flere poeng i forhold til en champion, som championen ikke hadde sjanse til å få - er det rettferdig?) Dessuten er det svært få andre klubber som gir poeng for cert (SSPK har ikke poeng for cert, men for CK slik det fortsatt vil være her). CK betyr jo at man har en hund av certifikatkvalitet, og å gi poeng for cert i tillegg til CK blir litt "smør på flesk" At man ikke kan få CACIB som jr er jo dumt, men du får bare sørge for å bli BIR da vettu, så får du en haug med poeng på NKK utstillingene uansett happy6
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptyTor Feb 11 2010, 21:20

Marita skrev:
Lex skrev:
Så flinke!

Ble det sånn at en ikke får noe for CERT da? Så Championer stiller likt med de andre? Litt urettferdig for de som er juniorer mesteparten av året, og ikke kan få CACIB da. Men det er sikkert nøye uttenkt. happy6

Ja, det blir mest rettferdig sånn. I jr-klasse trenger man kun å stille i 6 mnd (til hunden har fylt 15 mnd). Har man først blitt champion, har man ikke lenger sjanse til å få cert, og går derfor glipp av disse poengene. For at championene ikke skal bli diskriminert i forhold til de andre har vi derfor valgt å fjerne poengene for cert. (En jr/unghund/åpen-klasse hund ville med maks utelling kunnet få 42 flere poeng i forhold til en champion, som championen ikke hadde sjanse til å få - er det rettferdig?) Dessuten er det svært få andre klubber som gir poeng for cert (SSPK har ikke poeng for cert, men for CK slik det fortsatt vil være her). CK betyr jo at man har en hund av certifikatkvalitet, og å gi poeng for cert i tillegg til CK blir litt "smør på flesk" At man ikke kan få CACIB som jr er jo dumt, men du får bare sørge for å bli BIR da vettu, så får du en haug med poeng på NKK utstillingene uansett happy6

Nå tenkte jeg ikke spesiellt på oss da. happy4 men jepp! det er planen. Vi tenkte vi skulle håve inn BIR både her og der vi.. happy6
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
pusevoffen

pusevoffen


Antall Innlegg : 661
Join date : 12.06.2009

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptyTor Feb 11 2010, 22:06

Marita skrev:
Lex skrev:
Så flinke!

Ble det sånn at en ikke får noe for CERT da? Så Championer stiller likt med de andre? Litt urettferdig for de som er juniorer mesteparten av året, og ikke kan få CACIB da. Men det er sikkert nøye uttenkt. happy6

Ja, det blir mest rettferdig sånn. I jr-klasse trenger man kun å stille i 6 mnd (til hunden har fylt 15 mnd). Har man først blitt champion, har man ikke lenger sjanse til å få cert, og går derfor glipp av disse poengene. For at championene ikke skal bli diskriminert i forhold til de andre har vi derfor valgt å fjerne poengene for cert. (En jr/unghund/åpen-klasse hund ville med maks utelling kunnet få 42 flere poeng i forhold til en champion, som championen ikke hadde sjanse til å få - er det rettferdig?) Dessuten er det svært få andre klubber som gir poeng for cert (SSPK har ikke poeng for cert, men for CK slik det fortsatt vil være her). CK betyr jo at man har en hund av certifikatkvalitet, og å gi poeng for cert i tillegg til CK blir litt "smør på flesk" At man ikke kan få CACIB som jr er jo dumt, men du får bare sørge for å bli BIR da vettu, så får du en haug med poeng på NKK utstillingene uansett happy6


Ja synes det var rart at man fikk poeng for cert. Det ble urettferdig. Fredriksteen's Olea fikk 168poeng .Men pga at hun ble Champion i førsten av året gikk hun glipp av 4cert og mistet da 28 poeng.Hadde hun vært Champion i slutten av året hadde hun fått 196 poeng.
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptyFre Feb 12 2010, 14:41

Jeg synes derimot det er rart at man ikke får poeng for CERT!

Det er jo oftere at dommere setter opp championer til BIR/BIM, og stiller man i championklassen får man jo ofte en CK "gratis".

Alt annet av slike kåringer jeg har vært borti er det en selvfølge at man får poeng for CERT. Da synes jeg heller man kan ta bort poengene for CK hvis man skal ta bort noe...
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptyFre Feb 12 2010, 17:07

Kinkade skrev:
Jeg synes derimot det er rart at man ikke får poeng for CERT!

Det er jo oftere at dommere setter opp championer til BIR/BIM, og stiller man i championklassen får man jo ofte en CK "gratis".

Alt annet av slike kåringer jeg har vært borti er det en selvfølge at man får poeng for CERT. Da synes jeg heller man kan ta bort poengene for CK hvis man skal ta bort noe...

Så det blir enda større poengforskjell mellom championer og de som kan få cert? wink3
At det stort sett er championer som går opp er jeg ikke enig i. Av de utstillingene som har vært hitil i år på DP har 4 av de 8 BIR/BIM-plasseringene gått til championer. At man får CK "gratis" i championklasse kan jo henge sammen med at man jo faktisk har en champion som de fleste dommere derfor mener er av certifikatkvalitet (er jo gjerne en grunn til at en hund blir champion i første omgang, selv om det nok har skjedd at noen har blitt det på "lykke og fromme" også. Årets hund var noe som kom bl.a for at championene også skulle ha litt å stille for her i Norge, og da er det mest rettferdig at disse stiller på likt poengmessig grunnlag som resten av gjengen.

Fjerning av cert-poeng er tatt opp og vedtatt i styret. (Men om noen har forslag til hvordan man kan gi poeng for cert uten å diskriminere championene, så er dere velkommen til å sende inn)
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptyFre Feb 12 2010, 19:26

Da har jeg sendt inn forslag! happy6
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptyFre Feb 12 2010, 19:49

Lex skrev:
Da har jeg sendt inn forslag! happy6

Kan ikke se at styret har mottatt noen mail fra deg med forslag.
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptyFre Feb 12 2010, 19:54

Sendte til årets hund adressen jeg.. Embarassed
Hva er riktig adresse?
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
pusevoffen

pusevoffen


Antall Innlegg : 661
Join date : 12.06.2009

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptyFre Feb 12 2010, 20:02

Marita skrev:
Kinkade skrev:
Jeg synes derimot det er rart at man ikke får poeng for CERT!

Det er jo oftere at dommere setter opp championer til BIR/BIM, og stiller man i championklassen får man jo ofte en CK "gratis".

Alt annet av slike kåringer jeg har vært borti er det en selvfølge at man får poeng for CERT. Da synes jeg heller man kan ta bort poengene for CK hvis man skal ta bort noe...

Så det blir enda større poengforskjell mellom championer og de som kan få cert? wink3
At det stort sett er championer som går opp er jeg ikke enig i. Av de utstillingene som har vært hitil i år på DP har 4 av de 8 BIR/BIM-plasseringene gått til championer. At man får CK "gratis" i championklasse kan jo henge sammen med at man jo faktisk har en champion som de fleste dommere derfor mener er av certifikatkvalitet (er jo gjerne en grunn til at en hund blir champion i første omgang, selv om det nok har skjedd at noen har blitt det på "lykke og fromme" også. Årets hund var noe som kom bl.a for at championene også skulle ha litt å stille for her i Norge, og da er det mest rettferdig at disse stiller på likt poengmessig grunnlag som resten av gjengen.

Fjerning av cert-poeng er tatt opp og vedtatt i styret. (Men om noen har forslag til hvordan man kan gi poeng for cert uten å diskriminere championene, så er dere velkommen til å sende inn)

Eller så må jo alle championer som får BIR/BIM få poeng for certet biggrin
Til Toppen Go down
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptyFre Feb 12 2010, 21:06

pusevoffen skrev:
Marita skrev:
Kinkade skrev:
Jeg synes derimot det er rart at man ikke får poeng for CERT!

Det er jo oftere at dommere setter opp championer til BIR/BIM, og stiller man i championklassen får man jo ofte en CK "gratis".

Alt annet av slike kåringer jeg har vært borti er det en selvfølge at man får poeng for CERT. Da synes jeg heller man kan ta bort poengene for CK hvis man skal ta bort noe...

Så det blir enda større poengforskjell mellom championer og de som kan få cert? wink3
At det stort sett er championer som går opp er jeg ikke enig i. Av de utstillingene som har vært hitil i år på DP har 4 av de 8 BIR/BIM-plasseringene gått til championer. At man får CK "gratis" i championklasse kan jo henge sammen med at man jo faktisk har en champion som de fleste dommere derfor mener er av certifikatkvalitet (er jo gjerne en grunn til at en hund blir champion i første omgang, selv om det nok har skjedd at noen har blitt det på "lykke og fromme" også. Årets hund var noe som kom bl.a for at championene også skulle ha litt å stille for her i Norge, og da er det mest rettferdig at disse stiller på likt poengmessig grunnlag som resten av gjengen.

Fjerning av cert-poeng er tatt opp og vedtatt i styret. (Men om noen har forslag til hvordan man kan gi poeng for cert uten å diskriminere championene, så er dere velkommen til å sende inn)

Eller så må jo alle championer som får BIR/BIM få poeng for certet biggrin

I 2009 var det totalt 66 utstillinger. 11 av dem var NKK utstillinger. Det vil si at det ikke er mange utstillinger hunder kan få CACIB på. Jeg synes det blir feil om f.eks. juniorer skal få poeng for Cert på alle utstillinger, fordi en champion kanskje får et cacib på en NKK utstilling.
Jeg synes reglene er greie som de er nå, men som Marita sier, så er det mulig å komme med med forslag.
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptyFre Feb 12 2010, 21:27

Da har jeg følgende forslag (som er oversendt styret til behandling):

Ved NKK-utstillinger (int.utstillinger) kan JUNIORER få poeng for cert tilsvarende plassering for CACIB eller R-CACIB.
Dvs. blir en junior BIR eller BIM med cert - teller certet 10 poeng (tilsvarende CACIB-poeng)
Blir en junior 2BHK/2BTK med cert - teller certet 8 poeng (tilsvarende R-CACIB -poeng)
Blir en junior 3BHK/3BTK med cert - får man ikke poeng for certet, siden man da heller ikke ville fått CACIB eller R-CACIB.

Alle blir ikke fornøyde uansett hva man har av regler. Prøver bare å få dette til å bli mest mulig rettferdig for alle parter.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptyFre Feb 12 2010, 21:51

Marita skrev:
Da har jeg følgende forslag (som er oversendt styret til behandling):

Ved NKK-utstillinger (int.utstillinger) kan JUNIORER få poeng for cert tilsvarende plassering for CACIB eller R-CACIB.
Dvs. blir en junior BIR eller BIM med cert - teller certet 10 poeng (tilsvarende CACIB-poeng)
Blir en junior 2BHK/2BTK med cert - teller certet 8 poeng (tilsvarende R-CACIB -poeng)
Blir en junior 3BHK/3BTK med cert - får man ikke poeng for certet, siden man da heller ikke ville fått CACIB eller R-CACIB.

Alle blir ikke fornøyde uansett hva man har av regler. Prøver bare å få dette til å bli mest mulig rettferdig for alle parter.

Støtter opp om denne Marita! Var en videreutvikling av det forslaget jeg sendte over. (både til dere og til styret)
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptyTor Mar 18 2010, 07:45

De endelige reglene for 2010 er oppdatert i første innlegg happy6
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptyLør Jun 05 2010, 21:19

Nytt spørsmål...

Om en junior blir 2 BHK/BTK Med tilsvarende R-CACIB hva da?

Det er en issue som ikke er tatt med i reglene for i år. Altså er det ikke enda rettferdig.. wink3

Og om så junioren får uttelling for R-CACIB, hva da med den som faktisk får R-CACIB'et?
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptySøn Jun 06 2010, 03:20

Lex skrev:
Nytt spørsmål...

Om en junior blir 2 BHK/BTK Med tilsvarende R-CACIB hva da?

Det er en issue som ikke er tatt med i reglene for i år. Altså er det ikke enda rettferdig.. wink3

Og om så junioren får uttelling for R-CACIB, hva da med den som faktisk får R-CACIB'et?

Man får bare poeng tilsvarende R-CACIB eller CACIB om man får certet. Det var jo som en kompensasjon for at man ikke lenger får poeng for certet, og var man uenig i dette burde man sagt i fra før. Helt rettferdig blir det aldri uansett (det er jo f.eks urettferdig å bli BIM med hannhund fordi man da som regel får mange færre poeng enn om man hadde blitt BIM med tispe, og de som blir BIR på utstillinger "oppi gokk" med 1-2 påmeldte får jo veldig lite poeng i forhold til om man blir BIR her nede), og nå er det uansett for sent å gjøre noe med reglene wink3 Den som faktisk får R-CACIBet får 8 poeng for dette på vanlig måte.

Mitt forslag er da at man til neste år fjerner poengene også for CACIB og R-CACIB, så stiller man helt likt.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptySøn Jun 06 2010, 05:17

Personlig synes jeg ikke vi skal ha for kompliserte regler.. og uansett hvilken klasse man er i, samt res. vil alltid noen ha mer... wink3
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptySøn Jun 06 2010, 15:09

Det var ikke noe "problem" for meg, så ikke misforstå. happy6

Var bare en problemstilling som dukket opp i går, og tenkte jeg skulle lufte det her. Da reglene for i år ble satt, så var det jo for at det skulle bli mest mulig rettferdig for alle. Jeg vet jo at vi er heldige her på Østlandet som har fler påmeldte, og flere utstillinger generellt..

(og for å følge den tråden, så har det jo litt med interesse å gjøre også da.. Om jeg hadde bodd i "gokk" kunne jeg reist ganske langt og på flere ustillinger for den summen jeg årlig bruker på utstilling og AG. Eksempelvis, så har jeg stillt ut Lex for over 10.000 bare i påmeldingsavgifter.. cool3 )
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptySøn Jun 06 2010, 20:49

(og for å følge den tråden, så har det jo litt med interesse å gjøre også da.. Om jeg hadde bodd i "gokk" kunne jeg reist ganske langt og på flere ustillinger for den summen jeg årlig bruker på utstilling og AG. Eksempelvis, så har jeg stillt ut Lex for over 10.000 bare i påmeldingsavgifter.. cool3 )[/quote]

? forstår ikke hva du mener...
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptySøn Des 05 2010, 19:42

Minner om denne! Dere som vil ha med valpen deres på Årets hund 2010 MÅ sende en mail til aaretshund@norskpinscherklubb.no
Om dere ikke sender mail med resultater vil heller ikke hunden deres komme med på listen!

Det er MEGET dårlig oppslutning - så SKJERP DERE FOLKENS!!!


Dette gjelder også grupperesultater for voksne hunder!!!!

Husk at dere ikke kan komme i etterkant og klage på resultater som ikke er tatt med når dere ikke gidder å sende inn noe!
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 EmptyTir Des 21 2010, 13:50

MINNER OM DENNE!!


Marita skrev:
Minner om denne! Dere som vil ha med valpen deres på Årets hund 2010 MÅ sende en mail til aaretshund@norskpinscherklubb.no
Om dere ikke sender mail med resultater vil heller ikke hunden deres komme med på listen!

Det er MEGET dårlig oppslutning - så SKJERP DERE FOLKENS!!!


Dette gjelder også grupperesultater for voksne hunder!!!!

Husk at dere ikke kan komme i etterkant og klage på resultater som ikke er tatt med når dere ikke gidder å sende inn noe!
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Sponsored content





Årets hund 2010 Empty
PosteTema: Re: Årets hund 2010   Årets hund 2010 Empty

Til Toppen Go down
 
Årets hund 2010
Til Toppen 
Side 1 av 4Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» RESULTATER ÅRETS HUND 2013
» Årets hund 2009
» RESULTATER ÅRETS HUND 2014
» RESULTATER ÅRETS HUND 2011
» RESULTATER ÅRETS HUND 2012

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Klubben :: Årets Hund-
Gå Til: