Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Dere som har flere hunder...

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Hilde-pin

Hilde-pin


Antall Innlegg : 152
Join date : 24.06.2009
Bosted : Lesund

Dere som har flere hunder... Empty
PosteTema: Dere som har flere hunder...   Dere som har flere hunder... EmptyMan Feb 01 2010, 16:28

Er bare litt nysgjerrig på hvordan dere legger opp treningen til hundene deres når dere har flere enn en hund?
Ser jo ikke bort ifra at det kan komme til å bli en hund til med oss om noen år, men det blir ikke før jeg vet jeg har tid nok til en til...
Dere som har, eller har hatt flere enn to hunder er det vanskelig å få til "nok" tid til dem alle sammen?
Og hva er "problemene" ved å ha tre (eller fler) i forhold til å ha to hunder?

Jeg har jo nylig tatt over en omplasseringshund og har da 2 hunder å ta meg av... Selv går jeg for det meste turer med dem sammen og tar dem med på andre sosialiseringer mer en og en. Triks og andre inneaktiviteter blir oftest med dem begge sammen... Merker jo at det er en hund til å måtte ta seg av, men synes ikke det er så fryktelig mye mer å gjøre med to enn en.. De har jo hverandre også da..

Hva gjør dere andre?
Til Toppen Go down
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Dere som har flere hunder... Empty
PosteTema: Re: Dere som har flere hunder...   Dere som har flere hunder... EmptyMan Feb 01 2010, 17:20

Jeg trener lydighet med mine.Når vi er på trening tar jeg å trener med en og en hund om gangen,de andre står i bilen å venter. Unghundene tar jeg med på byturer alene,av og til alle sammen.Går som oftest tur med alle sammen samtidigt.
Problemet om de ikke får alenetrening er at dem blir veldigt avhengig av flokken,og blir ikke vant med å møte utfordringer på egenhånd. Har en hund som ikke klarer utfordringer alene pga han ikke fikk lært det fra starten av.
Når jeg er på trening,går det som oftest fort 2-3 timer om jeg skal få trent med alle hundene.
Når jeg trener hjemme så er de hundene jeg ikke trener med i et annet rom,men alle vet da hva som foregår,så alle er ivrige etter å komme ut,så litt av et kor kan du si.
Det er ikke så vanskeligt å få det til,men tid ja det går det. all min fritid går til hundene og hest.
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Dere som har flere hunder... Empty
PosteTema: Re: Dere som har flere hunder...   Dere som har flere hunder... EmptyMan Feb 01 2010, 17:25

Jeg synes det er viktig å tenke hvor mye man vil trene, og hva man har tid til. Som du vet så har vi 3 hunder hjemme. Nappi er snart 10 år og Lady 10 på sommeren, og Nur blir 4 år på sommeren. Så det er lite jeg trener med dem bortsett agility en gang i uken. Da tar jeg alle med, og den som ha sin tur blir med på banen (trener Nappi og Lady i klasse mellom om enn de er jo egentlig store og Nur på kl.stor) mens andre venter i bilen.

Når Nur var valp så ble hun med på agility, da det var god mulighet å be andre å sjekke tenner mm. og etterhvert fikk hun ta en hindre hun villl når vi var ferdige med trening. Da så jeg selv når hun var moden på kurs (Nannestad og omegn kjører intensive kurs, det passer fint for meg men forutsetter at hunden er moden nok).

Hund nr. 4 kan komme til huset i 2011 el. 2012, da vil Nappi og Lady være så gamle at de trenger ikke mer enn vanlige turer.

Hos oss er hundene også kjære familiemedlemmer, så de blir her inntil de dør og jeg setter heller tispevalper på fôr for å drive med oppdrett med dem enn å omplassere mine gamle og ha "produktive" tisper i huset. Men jeg respekterer at andre velger annerledes, det viktigste er at man ikke "samler" hunder men har det antall som muliggjør å ha individuelt forhold til dem. Synes at det skal være litt forskjell mellom en hund i familien og en ku som produksjonsdyr i et stort fjøs.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Sponsored content





Dere som har flere hunder... Empty
PosteTema: Re: Dere som har flere hunder...   Dere som har flere hunder... Empty

Til Toppen Go down
 
Dere som har flere hunder...
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Temakveld: "Flere hunder i familien" - 7. september kl 18:00
» Hvilken bil har dere med 2 eller flere pinschere og barn?
» Kizz - flere bilder
» Flere som koser seg i høstsolen..
» Flere bilder til hjemmesiden

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: