Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Valpeskolen - Tips?

Go down 
+5
Garp
Simira
Kinkade
Nina (Kennel Dijontoma)
Fixa
9 posters
AvInnlegg
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Valpeskolen - Tips? Empty
PosteTema: Valpeskolen - Tips?   Valpeskolen - Tips? EmptyOns Jan 27 2010, 21:35

Noen som har den boka, og som kan si litt om hva den innebærer? Den er skrevet av Viviane Theby. Vurderer å kjøpe den, har jo ikke hatt valp før,
å vil være mer enn godt forberedt :P

Jeg har en del hundebøker, men bøker som omhandler valp har jeg ikke! Når jeg henter valpen om en uke så får jeg med boka "fra valp til voksen hund"
av Åsa Ahlbom. Noen som kan si noe om den?

Trenger jeg å kjøpe "Valpeskolen" når jeg får "fra valp til voksen" av oppdretter?
Tar de for seg det samme liksom?

Å er det noen bøker jeg så absolutt ikke bør være foruten?

Forslag å tips taes imot med et stort TAKK biggrin
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Valpeskolen - Tips? Empty
PosteTema: Re: Valpeskolen - Tips?   Valpeskolen - Tips? EmptyTor Jan 28 2010, 01:15

Jeg har den og likte den godt da jeg leste den, men det er jo mange år siden nå... Husker ikke alt den omhandlet, men det fulgte hvert fall med en sånn lyd-cd med rakettsmell og masse annet, hehe...! biggrin Kan prøve å huske å se på boken imorgen og gi deg en tilbakemelding på hva de tar for seg, men nå er jeg trøtt... lalala2 Ellers så er jeg litt sånn som liker å lese mange forskjellige bøker selv om de tar for seg mye av det samme jeg da, sånn at man ikke bare får én vinkling av en ting liksom...lettere å gjøre seg opp egne meninger da syns jeg...gjøre ikke no om det blir litt smør på flesk for min del... biggrin
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Valpeskolen - Tips? Empty
PosteTema: Re: Valpeskolen - Tips?   Valpeskolen - Tips? EmptyTor Jan 28 2010, 06:17

Har nettopp kjøpt "100% positiv hverdagslydighet" for å se om den kunne være noe å anbefale til våre valpekjøpere.

Det står mye om valp, hva man kan forvente av dem i ulike aldere og "trinn for trinn" oppskrifter for å trene inn hverdagslige ting samt noen lydighetsøvelser. Har ikke lest hele enda men synes den ser nyttig ut. Gis ut av Canis og kan kjøpes på nett der
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Valpeskolen - Tips? Empty
PosteTema: Re: Valpeskolen - Tips?   Valpeskolen - Tips? EmptyTor Jan 28 2010, 07:11

Jeg tror jeg leste et par valpebøker da jeg fikk Odin, og innså at det var litt bortkastet. "Vanlige" bøker, som den Sylvia nevner, holder lenge. Svaret på eventuelle valpespørsmål finner man vel så bra på forum. wink3 Regner med at du har lest nok her inne til å få med deg litt om biteperioder/hemning/problemer, hustrening, hormoner, sosialisering etc.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Valpeskolen - Tips? Empty
PosteTema: Re: Valpeskolen - Tips?   Valpeskolen - Tips? EmptyTor Jan 28 2010, 07:38

Kinkade skrev:
Har nettopp kjøpt "100% positiv hverdagslydighet" for å se om den kunne være noe å anbefale til våre valpekjøpere.

Det står mye om valp, hva man kan forvente av dem i ulike aldere og "trinn for trinn" oppskrifter for å trene inn hverdagslige ting samt noen lydighetsøvelser. Har ikke lest hele enda men synes den ser nyttig ut. Gis ut av Canis og kan kjøpes på nett der

Denne var det jeg tenkte å anbefale deg også. Mye om valp, problemer med de osv. happy6 Og du vet jo en del om hund, så tror ikke du trenger mer basic bok enn dette. wink3

Nå er det vel ikke lenge igjen til henting??
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Camilla J

Camilla J


Antall Innlegg : 477
Join date : 15.06.2009
Age : 37
Bosted : Trondheim

Valpeskolen - Tips? Empty
PosteTema: Re: Valpeskolen - Tips?   Valpeskolen - Tips? EmptyTor Jan 28 2010, 15:24

Har lest fra Valp til voksen hund og 100 % positiv hverdagslydighet... Og egentlig så synes jeg at den siste var best.Litt mer grundig forklart og litt mye forskjellige problemstillinger der happy3 Og en god del triks man kan lære så synes den var veldig intressant
Til Toppen Go down
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Valpeskolen - Tips? Empty
PosteTema: Re: Valpeskolen - Tips?   Valpeskolen - Tips? EmptyTor Jan 28 2010, 15:48

Jeg har også 100 % hverdagslydighet, bestilte den før jul i samme slengen som jeg bestilte "Hundens språk og atferd" (som forøvrig er en KANONBOK!!). Men for min del så ble den bortkastet. Men som en førstegangsbok, eller en bok for en som ikke har lest så mye, så er den nok ypperlig, så hadde jeg kjøpt den for 2-3 år siden, så hadde den nok vært nyttig!! Valpeskolen - Tips? 557338

Den valpeboka jeg kjøpte før jeg fikk Melba var Ahlbom sin. I tillegg til at jeg kjøpte mange andre bøker om hund og hundetrening (som ikke var spesifikt rettet mot valp).
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Cathrine&Jazzi

Cathrine&Jazzi


Antall Innlegg : 457
Join date : 11.12.2009
Age : 38
Bosted : Sandefjord

Valpeskolen - Tips? Empty
PosteTema: Re: Valpeskolen - Tips?   Valpeskolen - Tips? EmptyTor Jan 28 2010, 16:13

De har mange av disse bøkene på biblioteket også. Det er veldig greit å låne der så slipper man bomkjøp.
Hvis det er en du ikke liker så kan du jo bare la være å lese den.
Jeg synes det har vært veldig nyttig hverfall Smile
Til Toppen Go down
http://jazziogcathrine.weebly.com
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Valpeskolen - Tips? Empty
PosteTema: Re: Valpeskolen - Tips?   Valpeskolen - Tips? EmptyTor Jan 28 2010, 23:10

Tusen takk for svar alle sammen! Å biblioteket hadde jeg aldri kommet til å tenke på, haha! Jeg liker egentlig ikke å lese, så det bør være spennende for at jeg skal bli "fengslet", dette problemet har jeg riktig nok ikke når det gjelder hundebøker da, men et godt tips! Får håpe de har de bøkene jeg er interressert i da wink3

Anita: Nope, det er EN UKE igjen, neste fredag er vi på vei hjem med jenta vår excited

Med det samme jeg har laget tråd nå. Hva bør jeg passe på? Tenker da på ledninger, gardiner o.l Jeg er jo ikke født i går selv om jeg ikke har hatt valp, så er fult klar over at ting vi er redde for eller andre valpe farlige ting skal ryddes unna. Har jo lest masse om valp, metoder o.s.v men har liksom ikke skulle hatt behov for dette selv, før nå! Så det har ikke vært viktig for meg, nyttig helt klart, men ikke viktig, om jeg kan si det slik wink3

La også ut på hjemmesiden min for en stund siden, om noen ville komme med "føre var" tips. Altså hva ville du gjordt anderledes ang valpetiden om du viste det du vet nå? Så om noen vil slenge inn litt bomerter/erfaring så tar jeg mer enn gjerne imot happy3


Sist endret av Fixa den Fre Jan 29 2010, 02:14, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Valpeskolen - Tips? Empty
PosteTema: Re: Valpeskolen - Tips?   Valpeskolen - Tips? EmptyFre Jan 29 2010, 00:31

Hvis dere har gulvteppe, så er det lurt å fjerne. Valper har lett for å tisse på myke ting, og kjedelig om det blir en vane at hunden tisser på teppe..


Lykke til med valp, det går nok helt fint, dere har jo masse erfaring med hund fra før Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Valpeskolen - Tips? Empty
PosteTema: Re: Valpeskolen - Tips?   Valpeskolen - Tips? Empty

Til Toppen Go down
 
Valpeskolen - Tips?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Tips til utdrikningslag
» Noen tips
» tips til windows 7
» Trikse tips
» Frysern tips til tannkløe

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Valper og unghunder-
Gå Til: