Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Ørene i vinterkulda

Go down 
+2
Camilla J
Kasper
6 posters
AvInnlegg
Kasper

Kasper


Antall Innlegg : 1
Join date : 13.08.2009
Age : 61
Bosted : Haugesund

Ørene i vinterkulda Empty
PosteTema: Ørene i vinterkulda   Ørene i vinterkulda EmptyLør Jan 09 2010, 14:12

Hei :-)
Har en pinscher på 10 mnd. som blør øvest på ørene når han er ute i kulden.
Er det noen andre som har opplevd det samme .
Skikkelig kjedelig når en har en hund som elsker å være ute.
Til Toppen Go down
Camilla J

Camilla J


Antall Innlegg : 477
Join date : 15.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim

Ørene i vinterkulda Empty
PosteTema: Re: Ørene i vinterkulda   Ørene i vinterkulda EmptyLør Jan 09 2010, 14:38

Hei jeg har også en pinscher som er sår på ørene i disse tider... Er ikke noe trivelig nei,ble så ille her at det så ut som et mordåsted her hjemme når vi kom inn fra kulda fordi at han ristet så på ørene :( Har ikke så mye erfaring med dette men det jeg har gjort til nå er å smøre med helosan og teipet ørene hans så han ikke kan rive opp såret ved å rise på hodet Smile Synes det fungerer fint hittil Smile Sikker andre her som har gode råd
happy3
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Ørene i vinterkulda Empty
PosteTema: Re: Ørene i vinterkulda   Ørene i vinterkulda EmptyLør Jan 09 2010, 14:39

Smør med kuldekrem (fet krem uten vann) og sørg for at ørene får være i ro nok til å gro. Og når det er så kaldt som nå er det bare å begrense turene så det ikke blir frostskader. Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Ørene i vinterkulda Empty
PosteTema: Re: Ørene i vinterkulda   Ørene i vinterkulda EmptyLør Jan 09 2010, 15:35

I tileegg til allerede gitte gode råd så husk å holde øretuppene myke. Kulden forverrer problemet.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
fjose

fjose


Antall Innlegg : 82
Join date : 20.08.2009

Ørene i vinterkulda Empty
PosteTema: Re: Ørene i vinterkulda   Ørene i vinterkulda EmptySøn Feb 14 2010, 14:37

Jeg endte opp med å hekle / strikke lue (kyse er kanskje riktigere betegnelse) til Ruffen sånn at han ikke kunne riste på ørene.
Knyting i kryss under haken og rundt nakken på bakre del av luen (tenk deg et rektangulært stykke) og borrelås foran under haken med mulighet for å stramme.

Har måttet ha den ganske stramt på så han ikke får den av og det er ikke favorittplagget hans.
Da jeg laget lue nummer 2 til ham (som satt veldig bra) rullet han luen i bæsj første dagen.

Det fine med luen er at vi kan ta den av inne. Taper man ørene må den sitte på hele tiden.

Nå har alle sårene grodd.

En krem som ellers er fin å bruke er Weleda sin zinkkrem med Calendula (brukes vanligvis til såre babystumper).

Lykke til!
Til Toppen Go down
http://www.fjose.no/ny%20hjemmeside/ruffen.htm
Gjest
Gjest




Ørene i vinterkulda Empty
PosteTema: Re: Ørene i vinterkulda   Ørene i vinterkulda EmptySøn Feb 14 2010, 22:11

Smør ørene etter at dere kommer inn, ikke rett før dere skal ut. Når du smører ørene kan du massere dem samtidig.
Til Toppen Go down
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

Ørene i vinterkulda Empty
PosteTema: Re: Ørene i vinterkulda   Ørene i vinterkulda EmptySøn Feb 14 2010, 22:38

Jeg har hatt samme problemet med Nadira... Det jeg gjorde var å plastre ørene hennes med vanlig plaster (kjøpte en pakke på BilTema, disse er billige og sitter faktisk veldig godt på hundepels), med litt ekstra gasbind inni. Når sårene var grodd begynte jeg å smøre henne med kuldekrem (Ceridal) et par ganger daglig for å forebygge at huden ble tørr og sprakk på nytt. Dette har fungert veldig bra så langt. Smile Man skal forresten ikke bruke Helosan når det er frost, siden denne inneholder vann.
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
Sponsored content





Ørene i vinterkulda Empty
PosteTema: Re: Ørene i vinterkulda   Ørene i vinterkulda Empty

Til Toppen Go down
 
Ørene i vinterkulda
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Teipe ørene, hengeører.
» Ørene til pinscheren...noen spørsmål fra valpeeier...

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: