Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 kjøp av Pinscher

Go down 
+4
Lene
Linn
MiraHedda
dino2pia
8 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
dino2pia

dino2pia


Antall Innlegg : 12
Join date : 29.12.2009
Age : 36

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: kjøp av Pinscher   kjøp av Pinscher EmptyTir Des 29 2009, 14:34

Jeg om min mann vil veldig gjerne ha oss en firbent venn, og har lest om Pinscheren og lest endel på forumet og sett mye bilder, og vi tror den passer oss utmerket Smile dessuten blir jeg hjemmeværende i 2-3 år så da har jeg MYE tid til lydighetskurs og trening:)
Noen som har tips om kennel og kull Smile

på forhånd vil jeg takke for svar Smile
Til Toppen Go down
MiraHedda

MiraHedda


Antall Innlegg : 232
Join date : 04.11.2009
Bosted : Son, Akershus

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: Re: kjøp av Pinscher   kjøp av Pinscher EmptyTir Des 29 2009, 16:11

Vi har hentet vår lille fra Lilla Enebys i Sverige og er storfornøyd! Anbefaler denne ! - www.lillaenebys.se. btw; så er det en ledig brun hann ledige, leveringsklar .om 2 uker om jeg ikke tar helt feil:)

Det er også mange andre fine oppdrettere. Irene her, driver kennel Rattenjãger. Også å anbefale. I tillegg er Rivendells i Sverige, Xitamiz i Sverige og Hickson i Sverige å anbefale. Det finnes flere, men det er disse jeg tittet lenge på...
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: Re: kjøp av Pinscher   kjøp av Pinscher EmptyTir Des 29 2009, 17:22

Velkommen hit og gratulerer med valg av en av verdens beste raser happy5

Jeg vil anbefale deg å sette deg inn i den norske klubbens regler for avlsdyr, se hva slags kull som kommer, kontakte oppdrettere du syns ser lovende ut og så se hvem du både føler en kontakt med og føler du kan stole på Smile Valpekull i Norge, som er godkjent av Norsk Pinscherklubbs Avlsråd, vil stå på klubbens hjemmeside når de er aktuelle. For å vite om dem på forhånd må du titte på hjemmesidene til oppdretterne Smile

Det er en del som har pinschere her inne og da kan du også se på deres hjemmesider, møte pinschere om det er noen i nærheten osv.

Lykke til! biggrin

Glemte noe ang helse, som jeg personlig syns er veldig viktig wink3
- På pinscher sjekkes hoftene for HD og hundene bør være fri (resultat A eller B)
- Hundene skal øyelyses før paring. Det vi ser etter er katarakt, men også alt annet av øyesykdommer, selvfølgelig. Katarakten kan komme raskt, så i Norge følger vi gyldigheten til øyelysningsattesten (ett år). I Finland sjekkes hundene enda oftere. Over ett år er ikke attesten gyldig lenger ihht øyelyserne.
- Sjekk gjerne kullforeldrenes tidligere avkom, søsken, foreldre osv. Nære slektninger er verdt å sjekke ut Smile
- Er hundene mentaltestet kan du se på resultatene der, men det kan iblant være litt misvisende også.

Dett var dett... som jeg kom på nå, ihvertfall wink3
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
dino2pia

dino2pia


Antall Innlegg : 12
Join date : 29.12.2009
Age : 36

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: :)   kjøp av Pinscher EmptyTir Des 29 2009, 20:53

TUSEN takk for masse flotte tips!!!

KOM GJÆRNE MED FLERE =) jo mere jo bedre SmileSmile
Til Toppen Go down
MiraHedda

MiraHedda


Antall Innlegg : 232
Join date : 04.11.2009
Bosted : Son, Akershus

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: Re: kjøp av Pinscher   kjøp av Pinscher EmptyTir Des 29 2009, 21:29

Glemte å si det, men ; Velkommen hit ! laughs

Vi hadde sånn liste over hva vi synes "en god kennel " skal være, og gikk utifra det. Da setter vi altså opp en liste med ting som vi synes en god kennel skal ha. Sett gjerne på "poeng" som eks.:
" valpene har vært ute hver dag" = 3 poeng,
" valpene har vært ute et par ganger i uka" = 2 poeng
"valpene har vært 2-3 ganger" = 1 poeng
"valpene har aldri vært ute" = 0 poeng

Også kan du bestemme en "minimumpoengsum" som oppdretten din skal ha.

Linn hadde også noen veldig gode råd! Se masse på søsken og kanskje du kan google kennelen og se hva andre har skrevet om den ?Lykke til med den lille ! Smile
Til Toppen Go down
dino2pia

dino2pia


Antall Innlegg : 12
Join date : 29.12.2009
Age : 36

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: MiraHedda   kjøp av Pinscher EmptyOns Des 30 2009, 00:50

MiraHedda: tok din anbefaling og sendte inn en e-mail Smile for meg gjør det ingenting om jeg må vente f.eks et halvt år før jeg får meg en liten pinscher så lenge jeg er fornøyd Smile det positive er at jeg har lengre tid på å ordne rede til den lille kommer Smile
Til Toppen Go down
MiraHedda

MiraHedda


Antall Innlegg : 232
Join date : 04.11.2009
Bosted : Son, Akershus

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: Re: kjøp av Pinscher   kjøp av Pinscher EmptyOns Des 30 2009, 08:03

Ja, så lenge man venter på noe godt venter du ei forgjeves (eller hva det var) : P Vi selv har ventet på valpisen vår ganske lenge, men det var helt klart vært det ! Ja, haha det er godt å ha mye tid til å gjøre rede der hjemme. Vi hadde alt klart 2.2 mpneder før hun kom hit happy4
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: Re: kjøp av Pinscher   kjøp av Pinscher EmptyOns Des 30 2009, 11:45

Velkommen hit. happy5

Er veldig enig med det Linn sier.
Helsestatus bør være høyt prioritert, i tillegg til mentalitet hvis du har mulighet til å sjekke det.
Og så bør du finne en oppdretter du synes du får god kontakt med, som du kan spørre om alle mulige og umulige ting.
Vil anbefale deg å ta kontakt med flere oppdrettere og finne noen du er fortrolig med.

Nå er det ikke så veldig mange oppdrettere i Norge, men et bra sted å begynne er jo pinscherklubbens hjemmeside: http://norskpinscherklubb.no/ Under "linker" finner du flere oppdrette.
Ser listen på svenske oppdrettere er litt mangelfull, men du kan jo også se på hjemmesiden til Svenske Schnauzer Pinscherklubben: http://www.sspk.se/

Selv ventet jeg omtrent 2 år fra jeg bestemte meg for rase til jeg fikk Azarel, men jammen var det verdt ventingen. wink3
Lykke til i letingen etter en liten pinscher-venn. happy6
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: Re: kjøp av Pinscher   kjøp av Pinscher EmptyOns Des 30 2009, 13:13

Lene skrev:
Ser listen på svenske oppdrettere er litt mangelfull, men du kan jo også se på hjemmesiden til Svenske Schnauzer Pinscherklubben: http://www.sspk.se/

Oppdrettere som er på listen må være medlem av NPK + si fra om at de vil stå på listen Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
dino2pia

dino2pia


Antall Innlegg : 12
Join date : 29.12.2009
Age : 36

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: :)   kjøp av Pinscher EmptyOns Des 30 2009, 15:40

det virker for meg som www.lillaenebys.se er ok. Jeg prøvde å se på stamtavlene til hundene og de så veldig fine ut. Men så er ikke jeg noe ekspert heller da :/ hehe.. så vist noen ser noe som virker snålt så må dere bare skrike ut Smile excited
Til Toppen Go down
MiraHedda

MiraHedda


Antall Innlegg : 232
Join date : 04.11.2009
Bosted : Son, Akershus

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: Re: kjøp av Pinscher   kjøp av Pinscher EmptyOns Des 30 2009, 15:57

Jeg synes Lilla Enebys er ganske bra. Vet at de har mange bra hunder og titler. Du kan kanskje se på bloggene til de som har en Lilla Enebys-hund. Det har hvertfall jeg gjordt og det hjalp meg veldig. Det er også flere her inne som driver oppdrett. Du kan også høre med dem happy3
Til Toppen Go down
dino2pia

dino2pia


Antall Innlegg : 12
Join date : 29.12.2009
Age : 36

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: Re: kjøp av Pinscher   kjøp av Pinscher EmptyOns Des 30 2009, 16:05

Smile vist de liker meg så kan det jo hende jeg satser på en derfra.. men gud det blir lang tur det :/ møre og romsdal Very Happy hehe... menmen, kan jo altis slå sammen ferien med hundehenting Smile siden vi har ferie leilighet i sverige Smile
Til Toppen Go down
Gry

Gry


Antall Innlegg : 377
Join date : 22.06.2009
Age : 40
Bosted : Karmøy

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: Re: kjøp av Pinscher   kjøp av Pinscher EmptyOns Des 30 2009, 16:09

Vi har også hund fra Lilla Enebys ~ vi reiste fra Rogaland for å hente henne, og det var så absolutt verdt turen. happy4 Jeg har ingenting å utsette på denne kennelen hvertfall, er 100% fornøyd. happy3
Til Toppen Go down
http://ilmoonadira.wordpress.com/
MiraHedda

MiraHedda


Antall Innlegg : 232
Join date : 04.11.2009
Bosted : Son, Akershus

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: Re: kjøp av Pinscher   kjøp av Pinscher EmptyOns Des 30 2009, 19:40

Du kan jo også ta fly.De sender gjerne hunden med fly til deg om du betaler for flybillet til hunden. Noen fra kullet som jeg fikk Mira fra gjorde det til Tromsø (?) happy6
Til Toppen Go down
dino2pia

dino2pia


Antall Innlegg : 12
Join date : 29.12.2009
Age : 36

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: Re: kjøp av Pinscher   kjøp av Pinscher EmptyOns Des 30 2009, 19:55

den var ikke dum Smile kanskje d kanskje... det blir jo kanskje billigere vist man tenker bensin og overnatting og mat Smile men hvordan tar valpen det :( det er jo det viktigste Smile vil ikke at den skal være liv redd å sånt.. men en ting jeg lurte på.. vist jeg tok fly, og kjøpte meg en sånn reiseveske (siden det bare er en valp) som er godkjent, betyr det at den er godkjent til å ha med inn på flyet?
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: Re: kjøp av Pinscher   kjøp av Pinscher EmptyOns Des 30 2009, 20:17

dino2pia skrev:
den var ikke dum Smile kanskje d kanskje... det blir jo kanskje billigere vist man tenker bensin og overnatting og mat Smile men hvordan tar valpen det :( det er jo det viktigste Smile vil ikke at den skal være liv redd å sånt.. men en ting jeg lurte på.. vist jeg tok fly, og kjøpte meg en sånn reiseveske (siden det bare er en valp) som er godkjent, betyr det at den er godkjent til å ha med inn på flyet?

Du må ha en som er godkjent for fly. Sjekk hva flyselskapet du evt reiser med krever og se etter en bag som er flygodkjent. Det er også greit å ha noe som absorberer fukt i bunnen, siden det kan skje små ulykker wink3 Neste gang skal jeg ha avis eller liknende i bunnen og så absorberende teppe oppå (som typen her: Dogdreams ).
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
MiraHedda

MiraHedda


Antall Innlegg : 232
Join date : 04.11.2009
Bosted : Son, Akershus

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: Re: kjøp av Pinscher   kjøp av Pinscher EmptyOns Des 30 2009, 21:00

dino2pia skrev:
den var ikke dum Smile kanskje d kanskje... det blir jo kanskje billigere vist man tenker bensin og overnatting og mat Smile men hvordan tar valpen det :( det er jo det viktigste Smile vil ikke at den skal være liv redd å sånt.. men en ting jeg lurte på.. vist jeg tok fly, og kjøpte meg en sånn reiseveske (siden det bare er en valp) som er godkjent, betyr det at den er godkjent til å ha med inn på flyet?


Bilen eller flyet ? Tror de takler det ganske godt. Gry som eier Nadira (har skrevet p ådenne tråden) hun fløy med Nadira, men vi kjørte. Mira tok hvertfall bilturen på 6 t og 30 min. ganske greit, bare vi stoppet for å tisse : )
Til Toppen Go down
dino2pia

dino2pia


Antall Innlegg : 12
Join date : 29.12.2009
Age : 36

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: Re: kjøp av Pinscher   kjøp av Pinscher EmptyTor Des 31 2009, 23:59

snakk om å være blond her da.... trodde ingen hadde svart helt til jeg snudde til side 2 what3
herregud.....

ja sånn der teppe skal jeg jaggu satse på Smile
ang denne baggen Smile når den er godkjent da kan jeg ta den med inn på flyet? eller må valpen inn i lasterommet?

jeg mente fly Smile om den ble redd .. tenkte vist jeg tok fly å hentet den så ville jeg ha en sånn veske som jeg kan ta med inn på flyet å ha valpen sammens med meg. Men de tar jo gått vare på dyr ombort på et fly, regner med de har eget laste rom til dyr.

gleder meg allerede til en valp jeg ikke vet enda om jeg får og som heller ikke har blit laget Very Happy:D:D

excited excited excited

kan dere gi meg tips om bur til bil,soverom og stue, osv.... vilken klær (vilken sort, str ang alder til hunden) med tanke på vinteren. en liten valp trenger vell litt mere varme en en voksen... hakke peiling :/
hva har dere kjøpt til deres hunder da?Smile
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: Re: kjøp av Pinscher   kjøp av Pinscher EmptyFre Jan 01 2010, 00:15

Jeg vet andre har gjort det og at det har gått helt fint, men jeg ville ikke sendt en valp med fly alene. Jeg vil ikke ta sjansen på at noe skjer, rett og slett. :( Jeg ser det er situasjoner der man må sende en hund alene, men en så liten valp er for ung for meg i den sammenheng.

Vi hentet våre gutter i Sverige for 4 år siden og da hadde vi flygodkjent bag av denne typen:

Sherpa bag

Jeg snakket først med flyselskapet og sjekket aktuelle flighter i forhold til hvor fulle de var og om det var reg allergikere eller hunder om bord allerede. Så bestilte jeg billettene og ringte dem med hvilken flight jeg hadde bestilt og referanse. De bestilte så til valpen(e) og vi fikk bekreftelse på at alt var i orden. Smile

Vi dro til og fra Arlanda og med hjelp av oppdretteren vår gikk det hele veldig smertefritt Smile Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
dino2pia

dino2pia


Antall Innlegg : 12
Join date : 29.12.2009
Age : 36

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: Re: kjøp av Pinscher   kjøp av Pinscher EmptyFre Jan 01 2010, 00:46

var det jeg og var skeptisk til.. skal jeg eventuelt ta fly så vil jeg hente den å fly sammens med den Smile
men til nå så kan det hende det blir ferie til sverige og da er det ikke noe problem Smile eneste at det blir en svæart lang tur (ca 13 tilmer med stopp siden vi har en datter på 1 år nå) så da går turen litt tregere.. men positive er at vi kan stoppe når som helst og hunden får være nær oss hele veien Smile
Til Toppen Go down
MiraHedda

MiraHedda


Antall Innlegg : 232
Join date : 04.11.2009
Bosted : Son, Akershus

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: Re: kjøp av Pinscher   kjøp av Pinscher EmptyFre Jan 01 2010, 10:34

Hadde nok satsa på fly jeg da. Det er ikke så lenge for valpen å vente: )

Ang. str. så Mira er nå snart 9 uker, og vi har 2 deken til henne. Det ene er i størrelse S, men er altfor stor. Det passer sikkert når hun nærmer seg 16 uker. Vi har brukt XS nå. Dekkenet i str. S er et tjukt vind/vanntett dekken, og det i XS er et i tjukk flis. I valpeperioden ville jeg satsa på noe som ikke var så dyrt, fordi valper vokser fort..

På IKEA finnes det billige dekken, ellers kan du bestille på nett eller kjøpe i sverige. Om du har tid, burde du dra innom Jurassic Zoo, rett forbi Arlanda flyplass. (10 min å kjøre). Det er en kjempestor dyrebutikk med MASSE rart du ikke finner i vanlige dyrebutikker. I tillegg er de veldig billige. Ulf Nilsson (L.A.)foreslo denne butikken, og de kjøper selv tingene sine der. Der har de også flygodkjente bager og det er lov å ta med hunden inn dit happy6
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: Re: kjøp av Pinscher   kjøp av Pinscher EmptyFre Jan 01 2010, 16:08

Jeg hentet Ny i Frankfurt. Hun sov under hele flyturen...

Men, ikke alle valper er av samme kaliber. Ny er ei utrolig tøff frøken!
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: Re: kjøp av Pinscher   kjøp av Pinscher EmptyFre Jan 01 2010, 16:59

Nå skal det sies at du MÅ ikke reise til Sverige. Det kommer gode kull i Norge også fremover happy6
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
dino2pia

dino2pia


Antall Innlegg : 12
Join date : 29.12.2009
Age : 36

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: Re: kjøp av Pinscher   kjøp av Pinscher EmptyFre Jan 01 2010, 21:00

hmm Smile god stund å bestemme meg på unasett Smile er jo ikke sikkert jeg får en valp derfra heller om de ikke liker meg.. men etter mailen jeg fikk så hørtes det sånn ut Smile

Hvor jeg henter hunden spiller ingenrolle selv om Norge kanskje hadde vært mere praktisk sånn sett Smile eneste jeg er opptatt av er at jeg får en frisk liten pinscher frøken som vil stortrivest med oss Smile det er viktigst Smile men etter de funnene jeg har funnet i Norge så tror jeg det ikke er noen som skal ha kull før i 2011, og jeg håpet jeg kunne funnet en til sommeren helst Smile Vi har planer om å øke familien også, å regner med det blir i 2011, å da blir det ikke praktisk å ha en valp + et lite spedbarn, så jeg håpet å kanskje få en valp til sommeren så jeg har masse tid sammens med den Smile og trene med den og konsentrere meg kunn om den Smile
Til Toppen Go down
Camilla J

Camilla J


Antall Innlegg : 477
Join date : 15.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim

kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: Re: kjøp av Pinscher   kjøp av Pinscher EmptyFre Jan 01 2010, 21:16

Tror Irene som jeg har kjøpt min pinscher fra planlegger 2 kull dette året hvis jeg ikke husker feil Smile Hun holder jo til på Kløfta så det er jo ikke så langt unna happy6
Til Toppen Go down
Sponsored content





kjøp av Pinscher Empty
PosteTema: Re: kjøp av Pinscher   kjøp av Pinscher Empty

Til Toppen Go down
 
kjøp av Pinscher
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Kjøp av pinscher
» Løp og kjøp!
» Spørsmål ved kjøp av valp.
» Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier
» Pinscher?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: