Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Han glefser *oppdatert!!!*

Go down 
+9
Camilla J
Marte
Lene
helle
saradino
Linn
Christina
Eva
Tonje
13 posters
AvInnlegg
Tonje

Tonje


Antall Innlegg : 86
Join date : 28.10.2009
Bosted : Kr.sand

Han glefser   *oppdatert!!!* Empty
PosteTema: Han glefser *oppdatert!!!*   Han glefser   *oppdatert!!!* EmptyTir Des 22 2009, 16:31

Oppdatering!!!

jeg har fulgt rådet deres!
har vært vedlig opps på at det kun er Jonas sin seng, å med ei gang hun nermer seg har jeg flyttet henne, siden hun ikke er helt gammel nok til å forstå. Skaffet meg også slik grind (slik de har foran peisen for barn.)
Mia kommer ikke hen til senga ei gang nå, å Jonas løper bare mellom sprinklene. happy4

Tusen takk folkens! Jeg har fått meg en helt ny hund etter at den har fått sove og hvilt seg når han vil. wub4









Jeg er virkelig kjempe fortvilet 🇳🇴

Etter vært har Jonas blitt svært aggresiv. Han glefser og knurrer mot dattera mi. Det er langt ifra lekebiting. Crying or Very sad I perioder kan de gå fint sammen, de deler på lekene sine, egentlig et perfekt rotepar. Ene drar ned ting, den andre drar alt ut over golvet. :P

Jeg er redd Jonas kanskje har fått nok av Mia? :pale:
Jeg har prøvd å la Jonas ha sine egne stunder, feks når han spiser så er han i fred, Jeg har prøvd å holde hundesengen han hellig, at det kun er hans plass. Men er ikke så lett når det er ei lita ei som vil oppi å leke. Han får 4 faste turer om dagen, da de to siste turene på dagen er kun meg og han og ikke noe barn med. Har prøvd å la han sove å slappe av inne på soverommet med da piper han bare.

Men det er jeg som gir han mat, jeg som går tur med han. Men alikavel vil han mest høre på samboren, å når det gjelder kos vil han kun kose med samboeren. Kan det være fordi han er sjalu siden jeg tilbringer jo hele dagen med Mia siden jeg går hjemme.

Jeg har vært hos vetrinæren å snakket om dette, å hun sier det samme som meg at det kan være han er sjalu å slikt. Hun sa rett og slett at det kunne være han ikke likte barn, du kan jo tro hvem som grein der inne hos vertrinøren da Crying or Very sad
Så jeg har latt han være med inn til naboen som har barn, men han vil kun gå til de voksne.

jeg er så fortvilet, for ellers er han en drømmehund! Crying or Very sad
Har dere noen råd å komme med?[strike]


Sist endret av Tonje den Fre Jan 08 2010, 14:46, endret 3 ganger
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Han glefser   *oppdatert!!!* Empty
PosteTema: Re: Han glefser *oppdatert!!!*   Han glefser   *oppdatert!!!* EmptyTir Des 22 2009, 16:45

Det skjønner jeg ikke er noe morro... sad3

Jeg har en valp på 16 uker, en hund på 3 år og en sønn på 17 måneder.

Hundesengene er hellige, det er min jobb å passe på så hundene får ligge i fred når de er i sengene sine.
Samme gjelder når de får maten sin, samt tyggebein.
Men jeg lar Emrik gi hundene masse go'biter osv utenom.

Edit; Det med å ikke like barn..
Whiskey var ikke det grann begeistret for unger før, men etter at Emrik kom i hus. Har han vært en drøm å ha rundt ungen!

Noen ganger Ny leiker for hardt med Emrik, biter han, hopper på han.. Da bryter jeg mellom.
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Han glefser   *oppdatert!!!* Empty
PosteTema: Re: Han glefser *oppdatert!!!*   Han glefser   *oppdatert!!!* EmptyTir Des 22 2009, 17:10

Jeg ser på signaturen din at han er snart fire måneder, og en valp i denne alderen har fortsatt behov for mye søvn og avslapping. Kanskje det rett og slett blir for mye lek for han? Enig med Eva at han må få ha et sted hvor han vet at han får være i fred. Hunder har sine behov de også wink3 Nå vet ikke jeg hvor gammel datteren din er, om det går an å forklare henne dette, eller om hun er for liten til å forstå? I tilfelle så må du bare være flinkere til å passe på at han får være i fred på plassen sin, og gå inn å bryte av leken mellom dem, helst før du ser at han blir lei. Og aldri la dem være alene sammen uten oppsyn. Er så innmari trist for alle parter om det skulle skje noe Crying or Very sad
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Han glefser   *oppdatert!!!* Empty
PosteTema: Re: Han glefser *oppdatert!!!*   Han glefser   *oppdatert!!!* EmptyTir Des 22 2009, 17:10

Valpen din er ikke aggressiv. Det er mer trolig at han er overveldet, sliten, redd osv. At han reagerer med å glefse er fordi ingenting annet virker.

Du er mamma for begge disse små. De kan ikke ordne opp selv, men må lære å sameksistere og hvordan det skal fungere på en fin måte. Det krever at de begge har det hyggelig sammen og at du klarer å avslutte leken før noen av dem blir for slitne (altså mens det fortsatt er hyggelig). Du må følge med og sette grensene, sørge for at de ikke er for mye sammen og at begge får hvile nok.

Valpen MÅ ha eget fristed, der du sørger for at barnet ikke kommer. Inntil det er innlært at eksempelvis hundesengen er fredet må du passe på veldig nøye. De skal begge lære. Barnet skal lære å ikke gå dit og valpen skal lære at ingen kommer og forstyrrer når den sover Smile

Som Eva også skriver så gjelder det samme når valpen spiser, sover, tygger på noe osv. Ved at valpen får være i fred forebygger du også matforsvar, noe som ikke er så gøy hvis det først har fått feste. Å forebygge er enklere enn å reparere, der som alle andre steder wink3

Sett deg ned og tenk igjennom hvordan dagene er og legg en plan Smile

Lykke til Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
saradino




Antall Innlegg : 38
Join date : 11.06.2009

Han glefser   *oppdatert!!!* Empty
PosteTema: Re: Han glefser *oppdatert!!!*   Han glefser   *oppdatert!!!* EmptyTir Des 22 2009, 22:25

Du kan jo ta en tlf til oppdretteren din kanskje,er helt sikker på at hun kan gi deg gode råd!!
Men de har kommet med gode råd her også,er ganske så enig med de.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Han glefser   *oppdatert!!!* Empty
PosteTema: Re: Han glefser *oppdatert!!!*   Han glefser   *oppdatert!!!* EmptyOns Des 23 2009, 08:42

Jeg er også som Saradino enig med de andre, men om du ikke har gjort det så snakk med oppdretteren din happy6 Hun er den som kjenner valpen fra fødselen av happy4 Der får du helt sikkert masse råd og veiledning happy6

Masse lykke til med valpen din santa
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Han glefser   *oppdatert!!!* Empty
PosteTema: Re: Han glefser *oppdatert!!!*   Han glefser   *oppdatert!!!* EmptyOns Des 23 2009, 16:29

Kanskje det kan være en ide å sette opp en valpegrind rundt sengen hans slik at du er sikker på at jenten din ikke går bort til han når han sover. (Eller i andre situasjoner, der du ikke kan passe 100% på). Skjønner at det er vanskelig å passe på hele tiden, og barn er kjappe (!), så er greit å ta i bruk slike hjelpemiddler Smile
Til Toppen Go down
Tonje

Tonje


Antall Innlegg : 86
Join date : 28.10.2009
Bosted : Kr.sand

Han glefser   *oppdatert!!!* Empty
PosteTema: Re: Han glefser *oppdatert!!!*   Han glefser   *oppdatert!!!* EmptyFre Jan 08 2010, 14:47

Oppdatering helt øverst. happy5
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Han glefser   *oppdatert!!!* Empty
PosteTema: Re: Han glefser *oppdatert!!!*   Han glefser   *oppdatert!!!* EmptyFre Jan 08 2010, 16:08

Så flott at det har ordnet seg happy5 Bra jobba happy6
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Gjest
Gjest




Han glefser   *oppdatert!!!* Empty
PosteTema: Re: Han glefser *oppdatert!!!*   Han glefser   *oppdatert!!!* EmptyFre Jan 08 2010, 16:25

Kjempebra happy5 Dere har vært kjempeflinke happy6
Kos dere videre med den fine gutten deres wub4
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Han glefser   *oppdatert!!!* Empty
PosteTema: Re: Han glefser *oppdatert!!!*   Han glefser   *oppdatert!!!* EmptyFre Jan 08 2010, 16:54

Så fint at det ordnet seg. happy6
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Han glefser   *oppdatert!!!* Empty
PosteTema: Re: Han glefser *oppdatert!!!*   Han glefser   *oppdatert!!!* EmptyFre Jan 08 2010, 16:55

Så bra at det ordnet seg happy5

Nå venter vi bare på nye bilder av lille-gutt'n happy3
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Camilla J

Camilla J


Antall Innlegg : 477
Join date : 15.06.2009
Age : 37
Bosted : Trondheim

Han glefser   *oppdatert!!!* Empty
PosteTema: Re: Han glefser *oppdatert!!!*   Han glefser   *oppdatert!!!* EmptyFre Jan 08 2010, 17:02

Så bra at alt ordnet seg happy6 Trenger litt alene tid 4 beinte også happy3
Til Toppen Go down
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Han glefser   *oppdatert!!!* Empty
PosteTema: Re: Han glefser *oppdatert!!!*   Han glefser   *oppdatert!!!* EmptyFre Jan 08 2010, 23:48

Bra alt ordnet seg happy6
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Han glefser   *oppdatert!!!* Empty
PosteTema: Re: Han glefser *oppdatert!!!*   Han glefser   *oppdatert!!!* EmptyLør Jan 09 2010, 08:46

Så godt å høre at det ordnet seg for dere! biggrin
Vi vil også gjerne se nye bilder av brodern!!! happy3
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Han glefser   *oppdatert!!!* Empty
PosteTema: Re: Han glefser *oppdatert!!!*   Han glefser   *oppdatert!!!* EmptyLør Jan 09 2010, 09:48

Kjempebra at det ordnet seg happy5
Jeg vil også se flere bilder av gutten happy3
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Han glefser   *oppdatert!!!* Empty
PosteTema: Re: Han glefser *oppdatert!!!*   Han glefser   *oppdatert!!!* EmptyLør Jan 09 2010, 18:26

Godt å høre Smile Ofte er det ikke så mye som skal til happy3
Til Toppen Go down
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Han glefser   *oppdatert!!!* Empty
PosteTema: Re: Han glefser *oppdatert!!!*   Han glefser   *oppdatert!!!* EmptyLør Jan 09 2010, 19:02

Så flinke dere har vært...ofte er det bare små justeringer som skal til happy6
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Sponsored content





Han glefser   *oppdatert!!!* Empty
PosteTema: Re: Han glefser *oppdatert!!!*   Han glefser   *oppdatert!!!* Empty

Til Toppen Go down
 
Han glefser *oppdatert!!!*
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Napper/glefser i fjes.
» Vår hjemmeside
» Oppdatert
» Allergi
» Chi O´din Jacksonville - oppdatert s2

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: