Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hvilket fór bruker du?

Go down 
+26
siv
Emma Kristine
ElinK
Fixa
Christina
Helene
helle
Anne
CamillaB
Maria
Benedicte
Kaja
Ann-Helen
Marion G
Simira
Anita.K
-linda-
Eva
Kennel Mirenzo
Gry
IdaCharlotte
Nina (Kennel Dijontoma)
Camilla
LizH
Lex
marit83
30 posters
Gå til side : Previous  1, 2

Hva fórer du hunden din med?
1. Vom og Hundemat
Hvilket fór bruker du? - Page 2 Vote_lcap13%Hvilket fór bruker du? - Page 2 Vote_rcap
 13% [ 10 ]
2. Norwegian Polar
Hvilket fór bruker du? - Page 2 Vote_lcap0%Hvilket fór bruker du? - Page 2 Vote_rcap
 0% [ 0 ]
3. Annet råfór
Hvilket fór bruker du? - Page 2 Vote_lcap0%Hvilket fór bruker du? - Page 2 Vote_rcap
 0% [ 0 ]
4. Tørrfór av god kvalitet (kjøpt hos veterinær eller spesialforretning)
Hvilket fór bruker du? - Page 2 Vote_lcap87%Hvilket fór bruker du? - Page 2 Vote_rcap
 87% [ 65 ]
5. Tørrfór kjøpt på dagligvarehandel
Hvilket fór bruker du? - Page 2 Vote_lcap0%Hvilket fór bruker du? - Page 2 Vote_rcap
 0% [ 0 ]
6. Menneskemat
Hvilket fór bruker du? - Page 2 Vote_lcap0%Hvilket fór bruker du? - Page 2 Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Antall stemmer : 75
 

AvInnlegg
LizH

LizH


Antall Innlegg : 109
Join date : 13.12.2009
Bosted : Fræna

Hvilket fór bruker du? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilket fór bruker du?   Hvilket fór bruker du? - Page 2 EmptyMan Des 14 2009, 09:15

Hørtes ut som en "festlig" veterinær å bruke mad1 Håper vet'n fikk høre det så det sang!
Til Toppen Go down
marit83

marit83


Antall Innlegg : 88
Join date : 07.12.2009
Age : 40
Bosted : Oslo

Hvilket fór bruker du? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilket fór bruker du?   Hvilket fór bruker du? - Page 2 EmptyMan Des 14 2009, 10:30

Simira skrev:
Jeg nekter å stemme før jeg får krysse av for mer enn ett alternativ. :P


Hahahaha, det er første pollen jeg lager på dette forumet, så det kom vel mer av knoting enn vrangvilje blink00 Jeg forandrer det i dette øyeblikk Smile
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/hunterfieldsDina
Christina

Christina


Antall Innlegg : 150
Join date : 28.06.2009
Age : 44
Bosted : Kosice

Hvilket fór bruker du? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilket fór bruker du?   Hvilket fór bruker du? - Page 2 EmptyMan Des 14 2009, 14:20

Kaja skrev:
RC - mine hunder ser smashing ut på det, og fungerer ellers strålende på det fóret. De får menneskemat i liten grad nesten hver dag som "knask" (dog ikke som rene måltider)- ja jeg skjemmer bort hundene mine hele tiden :P

ProPlan er også et godt fór som jeg er fornøyd med.

Godt å høre! Vi har fôret med eukanuba siden vi fikk henne, men hun har jo røytet enormt HELE tiden, pluss at hun har hatt kløe om sommeren (det kommer nok av at hun er litt allergisk/sensitiv, og så topper det seg om sommeren). Er helt overbevist om at eukanuba er et godt fôr, men ikke nødvendigvis det beste for vår hund. Så vi byttet til proplan da vi flyttet hit (for sensitiv hud), og da ble det raskt MYE mindre røyting happy6 Lakseolje har hun fått i over ett år, og det gjør også underverker for pelsen happy6 Har vi proplan i Norge også da regner jeg med? Greit å vite når man skal hjem en tur happy3
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Hvilket fór bruker du? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilket fór bruker du?   Hvilket fór bruker du? - Page 2 EmptyMan Des 14 2009, 14:59

Våre jenter har siden jeg fikk dem gått på hills. Det gikk de lei av, så byttet til RC sensibel, er kjemmpe fornøyd med foret! Dette har de fått siden juni i år ca. Men i det siste (startet i oktober) har de fått kuler i pelsen, spes i nakken. Noe vi tenkte kunne være foret, (vet mente også dette) men etter å ha byttet til hills (meggie får hills p/d siden hun er drektig, fixa får hills kyllig og ris) så har det ikke vært noen forandring. Så det er nok noe annet. Men vi bruker RC sensibel og Hills (ikke blandet!), og er rå fornøyd! I tilegg får hundene plaqe off og dogvitality i maten 1 gang pr dag happy3 De er også to veldig bortskjemte jenter, så har vi kyllig e.l til middag, så får de resten av kyllingen som blir igjen happy4
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Hvilket fór bruker du? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilket fór bruker du?   Hvilket fór bruker du? - Page 2 EmptyMan Des 14 2009, 16:03

RC medium junior heter vel fôret, det liker både hund og katt. Katten får også RC, men hun liker valpefôret bedre. Heldigvis blir hun ikke tjukk av det.

Brukte først Eukanuba junior, men Scot var ikke så glad i det, så da byttet vi.
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Emma Kristine

Emma Kristine


Antall Innlegg : 21
Join date : 07.07.2009
Age : 36
Bosted : Våler i Solør

Hvilket fór bruker du? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilket fór bruker du?   Hvilket fór bruker du? - Page 2 EmptyMan Des 14 2009, 18:20

Diva har fått RC siden hun begynte å spise vanlig mat! I frokosten får hun litt lakseolje. I tillegg blir det pølse, kjøttboller, lever og ost som godbiter. Middagsrester får hun svært lite av. Hun får tre måltider med RC om dagen, noe mer enn anbefalt mengde da hun er i såpass mye aktivitet som hun er, og for at hun ikke er den med mest flesk på beina (men hun er heller ikke tynn). Jeg har en stund gått med en ekkel følelse av at hun aldri blir mett, så vurderer å prøve og bytte fòrtype. Noen som har noen gode forslag? Synes det er vanskelig jeg..
Til Toppen Go down
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Hvilket fór bruker du? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilket fór bruker du?   Hvilket fór bruker du? - Page 2 EmptyMan Des 14 2009, 19:40

Helene skrev:
Gikk tidligere på RC mini sensible, da han alltid har vært litt sensitiv i magen sin..fungerte fint på det helt til en kjøttskalle av en veterinær fôra bikkja mi med kattemat og bikkja ble så syk at han holdt på å stryke med...

Nå får han Hills ZD, allergifôr fra vet. og KUN det, ikke noe annet av go' biter eller lignende av noe slag... Da blir han dårlig.

Har du prøvd agurk som godbit? Mine lærte å elske agurk av en dyk hund, som bare kunne spise fôret sitt, og agurk! Very Happy
Til Toppen Go down
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Hvilket fór bruker du? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilket fór bruker du?   Hvilket fór bruker du? - Page 2 EmptyMan Des 14 2009, 19:46

Christina skrev:
Kaja skrev:
RC - mine hunder ser smashing ut på det, og fungerer ellers strålende på det fóret. De får menneskemat i liten grad nesten hver dag som "knask" (dog ikke som rene måltider)- ja jeg skjemmer bort hundene mine hele tiden :P

ProPlan er også et godt fór som jeg er fornøyd med.

Godt å høre! Vi har fôret med eukanuba siden vi fikk henne, men hun har jo røytet enormt HELE tiden, pluss at hun har hatt kløe om sommeren (det kommer nok av at hun er litt allergisk/sensitiv, og så topper det seg om sommeren). Er helt overbevist om at eukanuba er et godt fôr, men ikke nødvendigvis det beste for vår hund. Så vi byttet til proplan da vi flyttet hit (for sensitiv hud), og da ble det raskt MYE mindre røyting happy6 Lakseolje har hun fått i over ett år, og det gjør også underverker for pelsen happy6 Har vi proplan i Norge også da regner jeg med? Greit å vite når man skal hjem en tur happy3

Jupps vi har proplan i norge! Smile
Til Toppen Go down
Helene

Helene


Antall Innlegg : 200
Join date : 21.07.2009
Age : 37
Bosted : Oslo

Hvilket fór bruker du? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilket fór bruker du?   Hvilket fór bruker du? - Page 2 EmptyMan Des 14 2009, 20:21

Benedicte skrev:
Helene skrev:
Gikk tidligere på RC mini sensible, da han alltid har vært litt sensitiv i magen sin..fungerte fint på det helt til en kjøttskalle av en veterinær fôra bikkja mi med kattemat og bikkja ble så syk at han holdt på å stryke med...

Nå får han Hills ZD, allergifôr fra vet. og KUN det, ikke noe annet av go' biter eller lignende av noe slag... Da blir han dårlig.

Har du prøvd agurk som godbit? Mine lærte å elske agurk av en dyk hund, som bare kunne spise fôret sitt, og agurk! Very Happy

Vet du, det hender faktisk at jeg "mister" en liten agurk bit, eller gulrot, og det går bra..
har ikke turt å gi noe "mengder" av det, men kanskje jeg faktisk skal prøve litt forsiktig å gi mer av agurk, han syns agurk er veldig stas Very Happy
Til Toppen Go down
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Hvilket fór bruker du? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilket fór bruker du?   Hvilket fór bruker du? - Page 2 EmptyMan Des 14 2009, 22:09

Agurk er jo nesten bare vann.. Tror nok heller jeg ville ha gått for agurk enn gulerot hvertfall.. Smile
Til Toppen Go down
siv

siv


Antall Innlegg : 35
Join date : 05.11.2009
Age : 60
Bosted : BODØ

Hvilket fór bruker du? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilket fór bruker du?   Hvilket fór bruker du? - Page 2 EmptyTir Des 15 2009, 18:01

Jeg forer på vom og RC. happy3
RC på mårran, og vom til kvelds. Hundene er fornøyd, og jeg er fornøyd!
En fantastisk glans i pels, og stabil fin avføring.
Til Toppen Go down
http://www.lockwerin.com
Marie




Antall Innlegg : 99
Join date : 04.07.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim

Hvilket fór bruker du? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilket fór bruker du?   Hvilket fór bruker du? - Page 2 EmptyTor Des 17 2009, 07:57

RC fôr til Nia. Nå holder jeg på å teste ut om Styx tåler Hills sensitive stomach. Han har tidligere fått spesialfôr for magen, Eukanuba Intestinal.
Til Toppen Go down
http://www.mgier.piczo.com
tulalula

tulalula


Antall Innlegg : 273
Join date : 16.08.2009
Age : 47
Bosted : Årnes

Hvilket fór bruker du? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilket fór bruker du?   Hvilket fór bruker du? - Page 2 EmptyMan Des 21 2009, 13:57

Her går det i eukanuba lam og ris til Dida, eukanuba senior til Heidi og til slutt eukanuba sensitive til Tula....i tillegg dog vitality fiskeolje kapsler hver dag. Snaks er hovedsaklig grisehaler, oksemuskler og ellers godbiter som det går ann å ha i lomma....

Har brukt flere typer for gjennom årene, og dette er det som hundene mine ser klart best ut med, lite til nesten ikke røyting, fast fin avføring, blanke i pelsen osv.. happy5
Til Toppen Go down
Rocky

Rocky


Antall Innlegg : 85
Join date : 02.10.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

Hvilket fór bruker du? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilket fór bruker du?   Hvilket fór bruker du? - Page 2 EmptyTir Des 22 2009, 17:41

Jeg sliter litt med å få Rocky til å spise tørfor og lurer på om jeg skal prøve V&H
Er det dette produktet dere andre her inne bruker (se link)? Regner med at det ikke er flere fortyper med samme navn/betegnelse....

http://www.vomoghundemat.no/
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Hvilket fór bruker du? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilket fór bruker du?   Hvilket fór bruker du? - Page 2 EmptyTir Des 22 2009, 17:47

Rocky skrev:
Jeg sliter litt med å få Rocky til å spise tørfor og lurer på om jeg skal prøve V&H
Er det dette produktet dere andre her inne bruker (se link)? Regner med at det ikke er flere fortyper med samme navn/betegnelse....

http://www.vomoghundemat.no/

Jepp, det er det fóret ja! happy6
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
fjose

fjose


Antall Innlegg : 82
Join date : 20.08.2009

Hvilket fór bruker du? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilket fór bruker du?   Hvilket fór bruker du? - Page 2 EmptySøn Feb 14 2010, 15:02

Vi forer med Magnussons Meat & Biscuit

Består av naturlige råvarer som bakes i ovn.

Selv etter operasjon spiste Ruffen dette uten problemer.

Vi fikk det anbefalt av oppdretter (Reviendells).

http://www.hundmat.com/helfoder-meat-biscuit

I tillegg er det billig - vi kjøper det på svensketur, Ica i Strömstad fører små sekker, men vil antakelig på forespørsel ta inn store.
Til Toppen Go down
http://www.fjose.no/ny%20hjemmeside/ruffen.htm
Sponsored content





Hvilket fór bruker du? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilket fór bruker du?   Hvilket fór bruker du? - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
Hvilket fór bruker du?
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Hvilket for bruker dere?
» Hvilket fòr, Megnde fòr?
» Hvilket dekken anbefaler du?
» hvilket flyselskap er best å sende hund alene med?
» Hvor mye bruker dere på hundemat i mnd per hund?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: