Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Dvergpinscher valp

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Cathrine&Jazzi

Cathrine&Jazzi


Antall Innlegg : 457
Join date : 11.12.2009
Age : 37
Bosted : Sandefjord

Dvergpinscher valp Empty
PosteTema: Dvergpinscher valp   Dvergpinscher valp EmptyLør Des 12 2009, 09:42

Hei.
Jeg skal hente hjem min dvergpinscher valp 19 desember og gleder meg som en liten unge. Dette er den første hunden min så jeg er litt usikker anngående det praktiske rundt overtagelsen. Så har jeg noen valpespørsmål også.

Er det noen andre papirer enn kjøpekontrakt og helseattest jeg burde få med?

Ho er ca 4 måneder, vil det ta lang/lengere tid før ho føler seg trygg med meg fordi ho har vært så lenge hos oppdretter?

Hvor mange dager bør ho kun få lov til å være hjemme før vi kan ta en liten ekspidisjon ut blant folk?

Bare å slenge inn hvis dere har noen andre råd til den første tiden.

På forhånd takk for svar Smile
Til Toppen Go down
http://jazziogcathrine.weebly.com
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Dvergpinscher valp Empty
PosteTema: Re: Dvergpinscher valp   Dvergpinscher valp EmptyLør Des 12 2009, 13:52

Hei og velkommen hit!! Very Happy Og ikke minst, gratulerer med valp!! Very Happy

I tillegg til kjøpekontrakt og helseattest, så er stamtavle noe du må få med (forutsetter jo at valpen er registrert i NKK, da...). Om valpen er chipmerket og registrert i Dyreidentitet, så får du med ett papir på det også. Mange oppdrettere gir også med endel informasjon om rasen, det å ha valp og lignende, så kan jo hende du får slike papirer også.

Angående det å slå seg til ro hos deg som ny eier, så ville jeg gjort det samme som om det var en valp på 8-10 uker selv om hun er litt eldre, og latt henne få noen dager på å bli trygg på deg og kjent med sitt nye hjem og omgivelsene rundt før man tar henne ut på større utflukter blant mange folk. Du bør jo også høre med oppdretter hvor mye tid h*n har brukt på sosialisering og miljøtrening og hva valpen har vært med på, og ta utgangspunkt i det. I utgangspunktet tror jeg ikke du vil merke noe stor forskjell på det at valpen har vært lengre hos oppdretter sammenlignet med valper som flytter til sine nye eiere når de 8-10 uker, så jeg ville ikke vært bekymret for det. wink3

Du må gjerne sette inn bilder av valpen din om du har, og fortelle mer om henne!! Mange nysgjerrige her, vettu! wink3
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Aino

Aino


Antall Innlegg : 76
Join date : 17.08.2009
Age : 37
Bosted : sandefjord

Dvergpinscher valp Empty
PosteTema: Re: Dvergpinscher valp   Dvergpinscher valp EmptySøn Des 27 2009, 12:39

Heihei. Hvordan gikk det med den nye valpen i hus Cathrine ?!

Får ta et lite pincher treff her i sandefjord på nyåret, er sikker på at LEX & co blir med på den Smile

Lykke til
Til Toppen Go down
Cathrine&Jazzi

Cathrine&Jazzi


Antall Innlegg : 457
Join date : 11.12.2009
Age : 37
Bosted : Sandefjord

Dvergpinscher valp Empty
PosteTema: Re: Dvergpinscher valp   Dvergpinscher valp EmptySøn Des 27 2009, 15:10

Heisann.
Har gått veldig bra det.
Ho er helt nydelig og vi koser oss veldig.
Ja det må vi gjøre. Ho blir helt vill når vi treffer andre hunder. Så det tror jeg ho hadde hatt godt av. Du får ha et godt nytt år Smile

Maria - Skal prøve å få inn noen bilder snart. Er bare litt treig.
Til Toppen Go down
http://jazziogcathrine.weebly.com
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Dvergpinscher valp Empty
PosteTema: Re: Dvergpinscher valp   Dvergpinscher valp EmptySøn Des 27 2009, 17:16

Velkommen, og gratulerer med valp! happy3

At hun er 4 mnd trenger ikke ha noe å si for hvor lang tid det tar før hun blir trygg på deg. Vi fikk Nitro, vår første DP, da han var 3 måneder, og da hadde han allerede rukket å være innom en annen familie som ikke kunne ha han lenger pga allergi...
Han slo seg til ro med det samme, men det er jo klart individuelle forskjeller, og noen er mer krevende enn andre.
Uansett lykke til med lillejenta di happy3

Det begynner jo å bli en del DPer i Sandefjord nå, bl.a ene valpen til Zeus (den andre DPen min), så kan jo bli sjanser for treff og greier der etterhvert happy6
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Dvergpinscher valp Empty
PosteTema: Re: Dvergpinscher valp   Dvergpinscher valp EmptySøn Des 27 2009, 17:47

Det blir treff ja!!!

Og Jannicke og Aqua er med! Hadde håpet vi skulle klare å møtes nå i romjulen, men det har jo vørt så møkkavær.. dry men om vi ikke fryser helt bort, så kunne vi gjort et forsøk på nyttårshelgen syntes jeg! Kristin med Phoebe vil helt sikkert være med også! biggrin
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Dvergpinscher valp Empty
PosteTema: Re: Dvergpinscher valp   Dvergpinscher valp EmptySøn Des 27 2009, 17:52

Ta noen bilder da, Vivi! happy3
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Aino

Aino


Antall Innlegg : 76
Join date : 17.08.2009
Age : 37
Bosted : sandefjord

Dvergpinscher valp Empty
PosteTema: Re: Dvergpinscher valp   Dvergpinscher valp EmptyMan Des 28 2009, 18:01

Ska se om jeg får med den lille helkuperte med på treff også. Min lille kommer med flyet i morgen, ellers har hun vært i bergen hele julen med matfar, så romjulstreff hadde ikke klaffet uansett..

Men er bare å sette av en dato, så skal jeg sende beskjedene videre jeg.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Dvergpinscher valp Empty
PosteTema: Re: Dvergpinscher valp   Dvergpinscher valp Empty

Til Toppen Go down
 
Dvergpinscher valp
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Dvergpinscher valp
» Kalender 2013 - DVERGPINSCHER VALP
» Dvergpinscher Hanne 1 år og Dvergpinscher Tispe 6 mnd til omplassering
» Ny valp :)
» Romjulsutst. 29.12

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Valper og unghunder-
Gå Til: