Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Falcon! - Omplassert

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Falcon! - Omplassert Empty
PosteTema: Falcon! - Omplassert   Falcon! - Omplassert EmptySøn Nov 22 2009, 12:33

Didaktic’s Falcon - Falcon
Sort/rød dvergpinscher hann trenger et nytt og varig hjem. Han er født 13. august 2007 og er opprinnelig fra Finland. Etter en periode hos fôrvert, der han har hatt det veldig bra, har dessverre omstendighetene blitt slik at han ikke lenger kan få det han trenger der og fôrverten ser seg nødt til å gi ham fra seg. Dette er ikke en lett beslutning, men det beste for hunden slik situasjonen er blitt.

Falcon er en snill og god gutt. Han går godt med andre hunder av alle størrelser og er glad i mennesker som kommer på besøk. Han er kastrert. Av aktiviteter er han kjent med både spor og lydighetstrening og dette er noe han liker godt. Ny eier bør ha interesse for fysisk og mental trening.

En utfordring med denne snille gutten er at han har et høyt stressnivå og ikke klarer å være helt alene hjemme. Hos oppdretter var han sammen med andre hunder og da gikk det helt fint. Fôrverten har til nå hatt mulighet til å ha ham med på jobben hver dag og det har fungert veldig bra, men dette er ikke lenger mulig pga endring i jobb. De gangene han har måttet være litt alene har han vært helt utslitt og stiv i musklene av stress når de har kommet tilbake. I tillegg har han mye jaktinnstinkt, noe som betyr at han må trenes enda mer på innkalling.

Ny eier bør ha kunnskap om (eller vilje til å sette seg inn i) stress og hva dette gjør med kropp og sinn. Trening med positiv forsterkning er en forutsetning. Den som overtar ham må også ha mulighet til å ha ham med seg eller å ha en annen, trygg hund han kan være sammen med når eier er borte. Han trenger noen som har tid, tålmodighet, kan gi ham trygghet og mye kjærlighet. Denne godgutten fortjener ro og stabilitet. Han trenger en del oppfølging i en periode, men han gir så mye igjen. En skikkelig, liten sjarmør.

For mer informasjon, kontakt med meg!
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Falcon! - Omplassert Empty
PosteTema: Re: Falcon! - Omplassert   Falcon! - Omplassert EmptyMan Nov 23 2009, 20:50

Om alt går som det skal nå så har Falcon fått et nytt og flott hjem, han skal få en myk overgang med besøk etc så skal nok flyttingen gå greit happy3 Hans nye familie vil antageligvis presentere ham selv etter hvert happy5
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Ann-Helen

Ann-Helen


Antall Innlegg : 1671
Join date : 10.06.2009
Bosted : AUKRA

Falcon! - Omplassert Empty
PosteTema: Re: Falcon! - Omplassert   Falcon! - Omplassert EmptyMan Nov 23 2009, 20:55

Så bra at det ser ut til å ordne seg happy6
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Bobby-Chicco
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Falcon! - Omplassert Empty
PosteTema: Re: Falcon! - Omplassert   Falcon! - Omplassert EmptyMan Nov 23 2009, 21:36

Det gikk raskt, Gry! Flott at det ordnet seg for Falcon biggrin
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Gjest
Gjest




Falcon! - Omplassert Empty
PosteTema: Re: Falcon! - Omplassert   Falcon! - Omplassert EmptyMan Nov 23 2009, 21:46

Supert happy5
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Falcon! - Omplassert Empty
PosteTema: Re: Falcon! - Omplassert   Falcon! - Omplassert EmptyMan Nov 23 2009, 22:06

Ja det gikk jo over all forventing, men den gutten er jo så spesiell at jeg skjønner at folk faller for ham, kosegutten og så er han så vakker da hehe floating
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Hilde

Hilde


Antall Innlegg : 79
Join date : 30.06.2009
Bosted : Hærland, IØ

Falcon! - Omplassert Empty
PosteTema: Re: Falcon! - Omplassert   Falcon! - Omplassert EmptySøn Des 13 2009, 10:18

Da kan jeg jo si hvem vi er som har fått herlige Falcon hjem til oss happy3
Vi er et par som har to Pinschere fra før, Castro og Bella og to katter happy4
Jeg kjente litt til Falcon fra før og da jeg så at han var til omplassering måtte jeg jo bare sjekke om det var mulig at vi kunne få han. happy3

Nå har han vært hos oss siden torsdag og det har gått over all forventning happy3
Falcon er en tøff liten sak(positivt ment)og ganske så smart,og han har utrolig godt språk så hundene har kommunisert veldig godt fra dag en.
De har ordnet opp seg i mellom, de småtingene som har vært happy3

Vi er kjempeglade for at Falcon har flyttet hjem til oss, han har utrolig godt humør og vi ler stort sett hele tiden av han happy5 Castro og Belle synes også at dette er veldig gøy, kattene er ikke like begeistret ennå, men det kommer seg etter hvert biggrin

Takk til Gry som stoler på at vi er et verdig hjem for Falcon happy6

Hilde
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Falcon! - Omplassert Empty
PosteTema: Re: Falcon! - Omplassert   Falcon! - Omplassert EmptySøn Des 13 2009, 10:23

Nei så moro at det var dere Falcon var så heldig å komme til!!!! happy5 Nå må dere være flinke med å poste masse bilder av kjekkasen sammen med Castro og Bella da, Otto vil ha bilder av bestefar og tante snart nemmelig, for Ulrika mener han er veldig lik bestefar nå! biggrin


Sist endret av Nina den Søn Des 13 2009, 16:39, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Hilde

Hilde


Antall Innlegg : 79
Join date : 30.06.2009
Bosted : Hærland, IØ

Falcon! - Omplassert Empty
PosteTema: Re: Falcon! - Omplassert   Falcon! - Omplassert EmptySøn Des 13 2009, 11:09

Thi-hi, jeg sniktitter på bilder av Otto stadig vekk og jeg ser helt klart en likhet der happy3
Vi har allerede tatt en del bilder og flere skal det bli, lover å legge dem ut happy5

Hilde
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Falcon! - Omplassert Empty
PosteTema: Re: Falcon! - Omplassert   Falcon! - Omplassert EmptySøn Des 13 2009, 16:53

Hei Hilde, så koselig da happy6 Jeg er utrolig glad for at gogutten var så heldig å komme til dere så nå kan jeg slappe helt av å vite at han har det supert happy4 Gi Falcon en stooor kos fra oss alle og så vil vi jo gjerne se bilder av gjengen sammen da happy6
Tenk at Castro er bestefar til yndlingen min Otto da gitt wub4
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Sponsored content





Falcon! - Omplassert Empty
PosteTema: Re: Falcon! - Omplassert   Falcon! - Omplassert Empty

Til Toppen Go down
 
Falcon! - Omplassert
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Nikidion's Isop - omplassert
» Pinscher omplasseres! -Omplassert-
» Pinscheren Ozzy søker nytt hjem - omplassert
» Dvergpinschergutt! - omplassert
» Østerriksk Pinscher - omplassert!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Valper, omplassering, pass av hund :: Omplassering-
Gå Til: