Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Kennelhoste

Go down 
+22
Marte
CamillaF
d´Chilens
Maria
Tine
Monica P
Lene
Gerd-Marit
Bente L
Maiken
ElinK
Julie
Gry Elena
CamillaB
Eva
Lex
Fly
Kinkade
Marion G
Caroline
Kennel Mirenzo
Marita
26 posters
Gå til side : 1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Kennelhoste Empty
PosteTema: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyMan Nov 16 2009, 15:16

Vi har nå kennelhoste her i huset. Smittekilden hadde jeg med meg til Leto lørdagen forige helg...lille Chilli... Men, vi visste ikke da at hun var smittebærer, da man er smittebærer i dagene FØR det bryter ut også.... :affraid:

Lørdag kveld startet lille Jack og i dag startet lille Myggis. Regner med at det kommer på løpende bånd her med ene etter den andre.... Topic, Madonna, Johnny og Frodo er foreløpig ikke rammet.

Har i tillegg 2 tisper her i huset, som pares i disse dager, og sikkert nok blir smittet, samt en lucky herremann på frierføtter som sikker ender ned i dagsuget sammen med de andre.

Ser for meg 2-3 uker med seriesmittede hunder. Mine gjester under Lillestrøm-helgen bør vurdere om hvorvidt det er verdt å komme innafor dørene mine den helgen.

Jeg kommer til Lillestrøm UTEN hunder, og med desinfiserte hender. Utover det kan jeg ikke gjøre mere... sad3
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyMan Nov 16 2009, 15:48

Æsj, kennelhoste er noe skikkelig dritt brr0 Får håpe hundene dine ikke blir så altfor hardt rammet. God bedringstanker sendes avgårde til Nannestad! therethere

Synes forresten det står stor respekt av at du velger å holde hundene hjemme fra Lillestrøm happy6
Er nok mange som ville falt for fristelsen å ta med seg en smittebærer dit, dessverre sad3
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyMan Nov 16 2009, 16:17

Det har herjet mye kennelhoste i det siste, nå er det heldigvis på hell.
Mine har heldigvis ikke blitt smittet.

Husk at de ikke er smittefarlige når de først har begynt å hoste, det er før symptomene bryter ut de er smittefarlige. happy3
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Gjest
Gjest




Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyMan Nov 16 2009, 16:43

Huff så kjedelig. sad3 Får håpe du slipper at alle får det.. happy6
Hvor smittfarlig er dette?
Goood Bedring. happy3
Til Toppen Go down
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 41
Bosted : Oslo

Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyMan Nov 16 2009, 17:03

God bedring sidehug
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyMan Nov 16 2009, 17:05

her går også kennelhoste på løpende bånd,1 uke mellom hver hund,god bedring til dere
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyMan Nov 16 2009, 17:06

Kennel Mirenzo skrev:
Det har herjet mye kennelhoste i det siste, nå er det heldigvis på hell.
Mine har heldigvis ikke blitt smittet.

Husk at de ikke er smittefarlige når de først har begynt å hoste, det er før symptomene bryter ut de er smittefarlige. happy3

Hvordan kan du være sikker på det? wink3 Hundene kan bli syke fra 8 til helt opp til 30 dager etter at de har blitt smittet...
Men får håpe du har rett happy3
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyMan Nov 16 2009, 17:10

Marita skrev:
Æsj, kennelhoste er noe skikkelig dritt brr0 Får håpe hundene dine ikke blir så altfor hardt rammet. God bedringstanker sendes avgårde til Nannestad! therethere

Synes forresten det står stor respekt av at du velger å holde hundene hjemme fra Lillestrøm happy6
Er nok mange som ville falt for fristelsen å ta med seg en smittebærer dit, dessverre
sad3

Signerer!

Kennelhoste er noe dritt!! Krysser fingrene for snarlig bedring til gjengen din happy3
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
Fly

Fly


Antall Innlegg : 960
Join date : 10.06.2009
Age : 56
Bosted : Halden

Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyMan Nov 16 2009, 17:23

God bedring til voffsene og jeg tar av meg hatten for en flott avgjørelse, tenk om alle hadde gjort det samme bravo3
Til Toppen Go down
http://www.jornsbo.no
Gjest
Gjest




Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyMan Nov 16 2009, 17:32

Slik som ståa er nå, regnes ALLE hundene her i huset som smittebærere med unntak av Jack og Myggis.

Hvor smittsomt det er? Tja...som annen grisesjuke antar jeg...30 meter luftsmitte, eller noe slikt... VELDIG smittsomt!!!
Det smittes ihvertfall UTEN fysisk kontakt mellom hundene, -DET har jeg erfart! sad3

Jack klarer dette bedre enn ventet. Noe jeg er lettet over. sidehug
Til Toppen Go down
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyMan Nov 16 2009, 17:34

Ops.. blink00 Da krysser jeg fingre, tær og poter for at Ani slipper... Jeg husker alt for godt når Lex fikk det som valp. sad3

Jeg skal til veterinæren og ta 12 ukersvaksine og rabisin i morgen. Skal høre litt med dem da om hvordan jeg burde gå frem i forhold til smitte..

God bedring til alle dine Marian! sidehug
(du er sikker på at det ikke er du som har smittet dem med svineinfluensa?, eller kanskje det er du som har fått kennelhoste?? wink3 )
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Gjest
Gjest




Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyMan Nov 16 2009, 17:41

Enig med dere andre i at dette er noe skit wink3

Og som Marian sier, så smitter det veldig fort mad3

Fikk det på et valpekull etter en utstilling på Kongsvinger i fjor, og det var ikke gøy no0
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyMan Nov 16 2009, 17:44

Marita skrev:
Æsj, kennelhoste er noe skikkelig dritt brr0 Får håpe hundene dine ikke blir så altfor hardt rammet. God bedringstanker sendes avgårde til Nannestad! therethere

Synes forresten det står stor respekt av at du velger å holde hundene hjemme fra Lillestrøm happy6
Er nok mange som ville falt for fristelsen å ta med seg en smittebærer dit, dessverre sad3
Enig! happy3
Kennelhoste er noe drit!
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyMan Nov 16 2009, 17:48

Kennelhoste smitter via dråpesmitte, så som Marian sier trenger det ikke være fysisk kontakt mellom hundene for at de skal kunne smittes. Det holder at du går en tur med hunden din i nabolaget der det før har gått en smittebærer og de snuser på samme flekk f.eks. Inne i haller o.l med mange hunder kan smitten spres via lufta.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Gjest
Gjest




Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyMan Nov 16 2009, 18:12

Lex skrev:
Ops.. blink00 Da krysser jeg fingre, tær og poter for at Ani slipper... Jeg husker alt for godt når Lex fikk det som valp. sad3

Jeg skal til veterinæren og ta 12 ukersvaksine og rabisin i morgen. Skal høre litt med dem da om hvordan jeg burde gå frem i forhold til smitte..

God bedring til alle dine Marian! sidehug
(du er sikker på at det ikke er du som har smittet dem med svineinfluensa?, eller kanskje det er du som har fått kennelhoste?? wink3 )

Håper Ani går klar! Ikke alle blir smittet...Johnny har alltid gått klar slik dritt. Vet ikke hvorfor han aldri blir syk, -mulig han er bare super-ressistent. Kennelhoste 650389 Det eneste han får er suuuuuper-gigantiske talgfulle kviser, -og da snakker vi GIGANTISKE! puke3

Uansett, lykke til hos vet'n med sjarmøren din! sidehug
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyMan Nov 16 2009, 19:23

Norwinstars skrev:
Lex skrev:
Ops.. blink00 Da krysser jeg fingre, tær og poter for at Ani slipper... Jeg husker alt for godt når Lex fikk det som valp. sad3

Jeg skal til veterinæren og ta 12 ukersvaksine og rabisin i morgen. Skal høre litt med dem da om hvordan jeg burde gå frem i forhold til smitte..

God bedring til alle dine Marian! sidehug
(du er sikker på at det ikke er du som har smittet dem med svineinfluensa?, eller kanskje det er du som har fått kennelhoste?? wink3 )

Håper Ani går klar! Ikke alle blir smittet...Johnny har alltid gått klar slik dritt. Vet ikke hvorfor han aldri blir syk, -mulig han er bare super-ressistent. Kennelhoste 650389 Det eneste han får er suuuuuper-gigantiske talgfulle kviser, -og da snakker vi GIGANTISKE! puke3

ÆSJ what3 Snakker vi fiskebolle i hvit saus da eller??? excited

Uansett, lykke til hos vet'n med sjarmøren din! sidehug
Til Toppen Go down
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyMan Nov 16 2009, 21:17

Marita skrev:
Kennel Mirenzo skrev:
Det har herjet mye kennelhoste i det siste, nå er det heldigvis på hell.
Mine har heldigvis ikke blitt smittet.

Husk at de ikke er smittefarlige når de først har begynt å hoste, det er før symptomene bryter ut de er smittefarlige. happy3

Hvordan kan du være sikker på det? wink3 Hundene kan bli syke fra 8 til helt opp til 30 dager etter at de har blitt smittet...
Men får håpe du har rett happy3

Hehe, kan jo aldri vite sånt da. Men de har ihvertfall ingen symptomer enda, så får håpe det fortsetter slik ja happy6
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
CamillaB

CamillaB


Antall Innlegg : 295
Join date : 11.06.2009
Bosted : Oslo/Fredrikstad/Danmark

Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyMan Nov 16 2009, 21:30

nå skal jeg ikke si sikkert for husker ikke om det gjelder kennelhoste, men vet at for noen av sykdommene hundene våre kan få så er vi mennesker "bærere" i manko på annet ord.. dvs vi drar med oss basilusker videre fra en hund til en annen uten at vi blir smittet.. blir litt som å ta med seg pollen.

det er veldig smittsomt, særdeles farlig for helt små valper som (før 8 uker)
Til Toppen Go down
http://kennelmae.com
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 64
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyMan Nov 16 2009, 21:54

Huff det var kjedelig Marian men flott at du holder hundene dine hjemme, er jaggu ikke alle som holder syke hunder hjemme fra utstilling nei happy6
Kennelhoste er veldig smittsomt og smitter ved dråpesmitte og hunder som har hostet på deg kan du overføre til andre så de er smittsomme så lenge de hoster what3 God bedring til hele gjengen, jeg fikk det i hus når jeg hadde mitt C-kull her på 5 uker og det var ikke morsomt mad3
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyTir Nov 17 2009, 15:22

Nei så kjedelig! Go bedring til hele gjengen! happy3
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyTir Nov 17 2009, 15:57

Gry Elena skrev:
Huff det var kjedelig Marian men flott at du holder hundene dine hjemme, er jaggu ikke alle som holder syke hunder hjemme fra utstilling nei happy6
Kennelhoste er veldig smittsomt og smitter ved dråpesmitte og hunder som har hostet på deg kan du overføre til andre så de er smittsomme så lenge de hoster what3 God bedring til hele gjengen, jeg fikk det i hus når jeg hadde mitt C-kull her på 5 uker og det var ikke morsomt mad3

Ifølge flere veterinærer er hundene ikke smittefarlig når de har begynt å hoste. Det er FØR symptomene oppstår de er smittsome.
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Gjest
Gjest




Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyTir Nov 17 2009, 16:11

Det anbefales uansett å holde hundene i ro mens dem hoster. Stress/høyt aktivitetsnivå øker hostekulene betraktelig.
Og så tar det seg ikke bra ut at man tar med hunder som hoster ut på utstillinger/trening/tur, da dem kan dra med seg smitte fra de andre hundene i husstanden...de da som ikke ennå har fått utbruddet.

Ikke at det er antydet noe annet i noen overstående innlegg, men bare til info.

Lille Myggis ligger i bur det meste av dagene nå, men det er fordi hun er turbo-turbo-TURBO i sitt aktivitetsnivå. Noe som igjen fører til at hun hoster og harker noe brutalt mye. Hun har slått seg til ro i buret, og i tillegg er det stille her i heimen uten noe forstyrrelser og besøk.

Lille Jack (som kalles Puttis) har taklet dette meget bra, og er nå omtrent helt hostefri. Men han sover fortsatt mye, og skal få slappe av noen dager til før valpegården pakkes bort. happy6

Jeg går bare og venter på at nestemann skal sette igang...noe jeg ser på som meget sannsynlig. Med min flaks vedvarer dette her i huset i enda 3-4 uker fremover, da jeg har forsøkt (sikkert nytteløst) å holde hudene dels adskilte. Det lureste ville vært å la alle smitte alle samtidig. Laughing
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyTor Nov 19 2009, 08:18

Da er jeg redd for at vi har fått kennelhoste her også. Scot begynte med å være urolig i natt, og utover natten begynte han å histe. Høres ut som han holder på å brekke seg på slutten av hver hostekule. Nå ligger han under dynene på senga og sover. Har skrudd opp varmen litt her hjemme.

Eneste er at vi skal bort i kveld... Scot skal egentlig til et vennepar, men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Scot må jo holdes i ro, så da måtte evt hundevaktene kommet hit. Samtidig liker jeg ikke å overlate han til andre når han helt klart ikke er i form.

Og er det noen som har tips om hva jeg burde gjøre? Har snakket med vetten, og var bare å komme bort, men da må vi reise kollektivt siden vi ikke har bil. Så nå er jeg i tvil altså...
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Gjest
Gjest




Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyTor Nov 19 2009, 08:26

ElinK skrev:
Da er jeg redd for at vi har fått kennelhoste her også. Scot begynte med å være urolig i natt, og utover natten begynte han å histe. Høres ut som han holder på å brekke seg på slutten av hver hostekule. Nå ligger han under dynene på senga og sover. Har skrudd opp varmen litt her hjemme.

Eneste er at vi skal bort i kveld... Scot skal egentlig til et vennepar, men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Scot må jo holdes i ro, så da måtte evt hundevaktene kommet hit. Samtidig liker jeg ikke å overlate han til andre når han helt klart ikke er i form.

Og er det noen som har tips om hva jeg burde gjøre? Har snakket med vetten, og var bare å komme bort, men da må vi reise kollektivt siden vi ikke har bil. Så nå er jeg i tvil altså...

Hei Elin happy3

Det er ikke så mye du får gjort, men min erfaring er at de hoster værst i et par dager, så gir det seg litt. Men jeg er helt sikker på at det er kennel hoste dere har. Helt typisk at de hoster til de brekker seg, og noen ganger kommer det opp litt skum. Bare hold han i ro, og varm, men ikke for varmt da.

Det er jo supert om barnevakten kan komme til dere, for som Marian skriver her inne, så blir hosten mye værre når de er i aktivitet. Når vi har hatt kennel hoste, gir jeg de helt oppbløtt for, og ikke iskaldt vann.

Håper du fikk noen gode råd, men det er sikkert andre som har flere råd også.

God bedring til gutten din happy6
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste EmptyTor Nov 19 2009, 08:50

Hege skrev:
ElinK skrev:
Da er jeg redd for at vi har fått kennelhoste her også. Scot begynte med å være urolig i natt, og utover natten begynte han å histe. Høres ut som han holder på å brekke seg på slutten av hver hostekule. Nå ligger han under dynene på senga og sover. Har skrudd opp varmen litt her hjemme.

Eneste er at vi skal bort i kveld... Scot skal egentlig til et vennepar, men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Scot må jo holdes i ro, så da måtte evt hundevaktene kommet hit. Samtidig liker jeg ikke å overlate han til andre når han helt klart ikke er i form.

Og er det noen som har tips om hva jeg burde gjøre? Har snakket med vetten, og var bare å komme bort, men da må vi reise kollektivt siden vi ikke har bil. Så nå er jeg i tvil altså...

Hei Elin happy3

Det er ikke så mye du får gjort, men min erfaring er at de hoster værst i et par dager, så gir det seg litt. Men jeg er helt sikker på at det er kennel hoste dere har. Helt typisk at de hoster til de brekker seg, og noen ganger kommer det opp litt skum. Bare hold han i ro, og varm, men ikke for varmt da.

Det er jo supert om barnevakten kan komme til dere, for som Marian skriver her inne, så blir hosten mye værre når de er i aktivitet. Når vi har hatt kennel hoste, gir jeg de helt oppbløtt for, og ikke iskaldt vann.

Håper du fikk noen gode råd, men det er sikkert andre som har flere råd også.

God bedring til gutten din happy6

Tusen takk. Er ikke noe mor å se at han er syk igjen, er jo ikke lenge siden han fikk vaksinereaksjon.

Er det noen her som vet om man kan bruke Noskapin (hostedempende tabletter) på hund? Har nemlig det liggende allerede.
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Sponsored content





Kennelhoste Empty
PosteTema: Re: Kennelhoste   Kennelhoste Empty

Til Toppen Go down
 
Kennelhoste
Til Toppen 
Side 1 av 3Gå til side : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Kennelhoste
» Kennelhoste
» kennelhoste og smitte

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: