Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Clomicalm og DAP

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Rocky

Rocky


Antall Innlegg : 85
Join date : 02.10.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

Clomicalm og DAP Empty
PosteTema: Clomicalm og DAP   Clomicalm og DAP EmptyTor Okt 22 2009, 14:50

Lurer på om noen her inne har erfaring med Clomicalm og/eller DAP?
Jeg har en venninne som har fått Clomicalm forskrevet av dyrlegen for hjelp med hjemme alene-trening på sin powder puff (vet ikke hvordan det skrives). Hunden viser stor angst rundt det å være hjemme alene.
Hvordan problemet har oppstått vet jeg ikke, uansett så har hun i lengre tid forsøkt alt mulig. Problemet er at hundens stress er på et nivå som gjør at den ikke er mottaklig for hjemme trening. Altså den klarer ikke engang å være rolig i to min. etter flere uker med ulike forsøk. Bur, ikke bur, leker, aktiviteter, fristende bein, radio, ikke radio.
Nå skal hun prøve dette medikamentet en stund og starte treningen på nytt om en-to uker.
Noen erfaringer med medikamentet?
Til Toppen Go down
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Clomicalm og DAP Empty
PosteTema: Re: Clomicalm og DAP   Clomicalm og DAP EmptyTor Okt 22 2009, 15:18

Flere uker med forskjellig trening hørtes jo ut som litt forvirring for hunden kanskje?

Har venninna de prøvd samme hjelpemiddel over lengre tid?


Nå skal ikke jeg skryte på meg at min hund er så fantastisk på å være hjemme alene, for det er han ikke.. Men jeg har heller ikke prøvd noe særlig..
Men går fint når han er i buret sitt (som han liker fra før av da). De bør jo like å være i buret sitt før man tvinger de inn der å går ifra dem liksom.. Blaze går ofte å legger seg i buret, siden jeg har burdøren oppe og det står på stuen.

Har lært av erfaring at om man skifter treningsmåter hele tiden på kort tid, så gjør det bare at hunden blir forvirret og blir verre..
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Rocky

Rocky


Antall Innlegg : 85
Join date : 02.10.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

Clomicalm og DAP Empty
PosteTema: Re: Clomicalm og DAP   Clomicalm og DAP EmptyTor Okt 22 2009, 15:27

jeg kjenner ikke til alt rundt treningen hun har bedrevet. Men at hunden er komfortabel med buret, det vet jeg. Det er plassen hennes Smile
Problemet her er nok at hunden er forøyeblikket ikke mottaklig for trening. Hun blokkerer alt og begynner å ule i samme sekund eieren går ut døren.
Uansett... det er medikamentet jeg lurer på. Har aldri hørt om det og visste ærlig talt ikke at det fantes noe slikt.
Til Toppen Go down
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Clomicalm og DAP Empty
PosteTema: Re: Clomicalm og DAP   Clomicalm og DAP EmptyTor Okt 22 2009, 15:37

Rocky skrev:
jeg kjenner ikke til alt rundt treningen hun har bedrevet. Men at hunden er komfortabel med buret, det vet jeg. Det er plassen hennes Smile
Problemet her er nok at hunden er forøyeblikket ikke mottaklig for trening. Hun blokkerer alt og begynner å ule i samme sekund eieren går ut døren.
Uansett... det er medikamentet jeg lurer på. Har aldri hørt om det og visste ærlig talt ikke at det fantes noe slikt.

Men uansett en bra start at hunden er fortrolig med buret da Smile ! Kanskje det hjelper sammen med DAP eller de andre greiene da.. Har ikke prøvd noe av det på Blaze selv, så vet ikke hvordan det har effekt på hunden da.
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Clomicalm og DAP Empty
PosteTema: Re: Clomicalm og DAP   Clomicalm og DAP EmptyTor Okt 22 2009, 17:27

Det jeg vet er at Clomicalm er et vanlig medikament å bruke mot seperasjonsangst. (er ikke akkurat det vi selger mest av, men er det som er å foretrekke dersom man behandler sep.angst med medikamenter)

Men det skal alltid brukes sammen med annen trening. Her er hva Gry Løberg skriver om bruk av DAP og Clomicalm:

http://atferdsproblemer.blogspot.com/2008/11/clomicalm-og-dap-separasjonsansgt.html
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Sponsored content





Clomicalm og DAP Empty
PosteTema: Re: Clomicalm og DAP   Clomicalm og DAP Empty

Til Toppen Go down
 
Clomicalm og DAP
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: