Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bakbens problemer:(

Go down 
+13
Gry Elena
Nina (Kennel Dijontoma)
helle
Irene
Bente
Marion G
jeanette
Camilla
Hera
Linn
Julie
Kennel Mirenzo
marit-p
17 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
marit-p

marit-p


Antall Innlegg : 106
Join date : 09.10.2009
Age : 38
Bosted : Arendal

Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyTor Okt 15 2009, 17:12

På tirsdag var jeg hos dyrlegen med min Shanti for jeg har sett at hun har hatt litt problemer med bakbena,Hun virket ikke i form. Dyrlegen kjente å kjente,å desverre var ikke svaret noe hyggelig. kneskålene huns er hovne og såre og etter vært kommer det nok til å komme forkalkninger hvis ikke det har begynt allerede.hun fikk smertestillende som hun må gå på resten av livet.hvis ikke jeg har sett noen forandring innen 14 dager,måtte jeg vurdere avlivning!! huff av meg dette er en skikkelig j..... situasjon. Shanti er min første dp.og hun er jo ikke 2 år enda engang! stakkars lille..dette er så utrolig grusomt og vondt..
Noen er inne som har vært utfor lignende som evt har erfaring?
Til Toppen Go down
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyTor Okt 15 2009, 17:20

Uffda, det var en trist nyhet..
Hun har patella luksasjon eller? Vet du hvilken grad hun fikk? Går det ikke å operere?
Håper hun fungerer på smertestillende hun fikk da.
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
marit-p

marit-p


Antall Innlegg : 106
Join date : 09.10.2009
Age : 38
Bosted : Arendal

Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyTor Okt 15 2009, 17:22

Nei hun har ikke patella,men kneskålene hennes som jeg for sto det er på en måte forstramme.hun ble sjekket for patella når hun var 1år og fikk 0/0.og da nå igjen.
Til Toppen Go down
marit-p

marit-p


Antall Innlegg : 106
Join date : 09.10.2009
Age : 38
Bosted : Arendal

Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyTor Okt 15 2009, 17:24

Kunne evt operere,men det var liten sansynelighet for at det ville hjelpe stort..
Til Toppen Go down
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyTor Okt 15 2009, 17:28

Åja.. Uff, høres jo ikke godt ut.
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyTor Okt 15 2009, 17:28

Huff, dette var trist lesing! Håper hun blir bedre med smertestillende therethere
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyTor Okt 15 2009, 17:29

Huff da :(

Jeg lurer også på hva slags diagnose hun har og som gjør at det ikke er noe som helst å gjøre i forhold til et tilpasset liv!? Har hun patella luksasjon og du får en grad 1-4 så vet du mer hva du har å jobbe med.

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men har du vurdert å ta henne med til Veterinærhøyskolen og fått noen der til å kikke på henne? Få en skikkelig gjennomgang og mening nr 2.

Jeg vet ikke noe om livet deres sammen, men i første omgang ville jeg ihvertfall latt henne hvile mye de neste 2-3 ukene, slik at hevelsen går ned. Og så se veldig nøye på hvor langt du går tur, hvor du går tur osv. Har hun PL så vil kulda gjøre det verre, så da er det litt greit å passe på at hun har på seg evt en sånn draktsak med lange ben Smile så får hun varme på knærne Smile Hvis det er PL så er det også viktig å ikke gå mye på asfalt, men prøve å gå på mykere underlag. Ikke overtrene, men la henne få litt variert trening så hun styrker musklene rundt. Det er også mye du kan gjøre av mentaltrening (særlig nesearbeid), som gjør henne fornøyd og sliten uten å slite ut kroppen hennes.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyTor Okt 15 2009, 17:30

Ser nå at du har skrevet det ikke var PL etter jeg begynte på mitt. Jeg ville uansett fått en mening nr 2 på det i tilfelle noen har hatt erfaring med sånt og har noe å tilføye. Det Kan jo hende det er noe å gjøre. Men hvis ikke er det bare utrolig trist :(
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
marit-p

marit-p


Antall Innlegg : 106
Join date : 09.10.2009
Age : 38
Bosted : Arendal

Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyTor Okt 15 2009, 17:35

Hun har vært sjekket av 2 dyrleger for patella,men samme resultat. Får bare håpe at hun blir nogelunde frisk..For den medisinen hun fikk kan muligens hjelpe mot forkalkning,ikke ta det vekk men at det kan hjelpe litt..
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyTor Okt 15 2009, 17:47

marit-p skrev:
Hun har vært sjekket av 2 dyrleger for patella,men samme resultat. Får bare håpe at hun blir nogelunde frisk..For den medisinen hun fikk kan muligens hjelpe mot forkalkning,ikke ta det vekk men at det kan hjelpe litt..

Tenkte mer på det at noe ER galt og så få sjekket om det er noe å gjøre i forhold til den delen. Enten via tilpasset liv eller annet. Det triste er jo at iblant er det ingenting å gjøre, annet enn ting som forlenger lidelsene unødvendig :( Men man vil jo gjerne sjekke litt i tilfelle Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
marit-p

marit-p


Antall Innlegg : 106
Join date : 09.10.2009
Age : 38
Bosted : Arendal

Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyTor Okt 15 2009, 18:00

Ja,akkurat i dette tilfelle er det jo å forlenge lidelsen,men enn vil jo gjerne prøve alt for å ungå å avlive..men jeg skal ivertfall prøve med smertestillende i 14 dager å se om det er noe bedring..hun må helst ikke gå for mye turer for det blir for mye belastning for bena.men har heldigvis et stort jorde rett utenfor døren som hundene kan gå fritt som de vil.og da styrer hun det i det tempoet som passer henne best.hun får ivertfall litt trim:) Så får hun noe hjernetrim og det blir hun jo også sliten av.
Til Toppen Go down
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyTor Okt 15 2009, 18:02

Huff så trist sad3 , slike ting som plutselig kommer er så skummelt synes jeg. Jeg er selv livredd for at det plutselig skal dukke opp noe på lille jenta vår Shocked . Håper du kan finne ut noe du/veterinæren kan gjøre når for å forbedre plagen og ikke trenge å gå så langt som avlivning.

Jeg ville tatt rådet til Linn og få sjekket det grundig hos veterinærhøgskolen så du er helt sikker på om det er noe som kan gjøres o.l.

Lykke til med deg og den lille også krysser vi fingrene for at det finnes håp therethere
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Camilla

Camilla


Antall Innlegg : 801
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyTor Okt 15 2009, 19:20

Så trist lesing sad3 Håper det er mulig å gjøre noe med diagnosen hennes.

Og er enig med at når det er så alvorlig, da ville jeg fått fler vetrinærer til å se på henne. Det kan jo være du er heldig og det er en der ute som kan hjelpe henne.

Ønsker henne god bedring, og Dennis krysser potene for at det er en lykkelig slutt for dere therethere
Til Toppen Go down
http://www.dp-dennis.com
marit-p

marit-p


Antall Innlegg : 106
Join date : 09.10.2009
Age : 38
Bosted : Arendal

Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyTor Okt 15 2009, 19:41

skal ta en tur til en annen dyrlege i morgen for å dobbel sjekke..
alltid greit å få 2 synsponkter..
hvor ligger veterinærhøgskolen?
Til Toppen Go down
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyTor Okt 15 2009, 19:48

jeg vil anbefale deg å bruke noe som heter "back on track" dette vil gjøre at blodsirkulasjonen kommer skikkelig i gang i knærne til hunden din.. det finnes i dekken,"knebelegg" og albuebeskyttelse.. Jeg har super erfaring med dette på hunder som har forkalkninger i rygg,hofter,knær o.l

her er det en link hvor du kan lese mer http://www.hundenshelse.dk/

veterinærskolen ligger i oslo... ellers ville jeg anbefalt deg en tur til Oslo dyreklinikk-der de har spesialister innen for knær og hundebein...

Masse god bedring til dere sidehug
Til Toppen Go down
marit-p

marit-p


Antall Innlegg : 106
Join date : 09.10.2009
Age : 38
Bosted : Arendal

Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyTor Okt 15 2009, 19:54

jøss de så greie ut,men så ikke de som var til knæra.for det må vel dekke over der hunden har prolemer.
Til Toppen Go down
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyTor Okt 15 2009, 19:56

jeg vet de finnes i bandasjer oxo.. hunden din skal ikke bruke dette hele tiden, men begynne forsiktig.. hvis du er interresert i bandasjer og ikke får tak i, så bare gi meg beskjeed-så skal jeg få tak i det for deg happy3


selv bruker jeg sånne dekken til alle mine,og jeg kan ikke få rost det nok.
Til Toppen Go down
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyTor Okt 15 2009, 20:21

så trist.Håper medisinene har virkning sidehug
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Gjest
Gjest




Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyTor Okt 15 2009, 21:08

Huff så trist, jeg håper hun blir bedre etterhvert.
Til Toppen Go down
marit-p

marit-p


Antall Innlegg : 106
Join date : 09.10.2009
Age : 38
Bosted : Arendal

Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyFre Okt 16 2009, 06:50

jeanette skrev:
jeg vet de finnes i bandasjer oxo.. hunden din skal ikke bruke dette hele tiden, men begynne forsiktig.. hvis du er interresert i bandasjer og ikke får tak i, så bare gi meg beskjeed-så skal jeg få tak i det for deg happy3


selv bruker jeg sånne dekken til alle mine,og jeg kan ikke få rost det nok.

Takker for det.jeg skal ta å lese litt mer om det så kan jeg ta kontakt med deg:)
Til Toppen Go down
Bente

Bente


Antall Innlegg : 1067
Join date : 14.06.2009
Age : 48
Bosted : Hadeland

Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyFre Okt 16 2009, 09:11

Så trist lesing sad3 Håper jenta di snart blir bedre sidehug
Til Toppen Go down
http://www.frismilla.weebly.com
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyFre Okt 16 2009, 18:39

Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyFre Okt 16 2009, 18:47

Ronja hadde veldig god nytte av glukosamin tabletter. Hun hadde masse forklalkninger i potene sine. Hun haltet veldig mye, var ekstremt stiv i beina. Vi hadde måttet avlive henne dersom huun ikke ble bedre. Nå halter hun ikke lengre, og er over et år siden siste kur! Smile

Håper du finner en løsning for hunden din Smile
Til Toppen Go down
marit-p

marit-p


Antall Innlegg : 106
Join date : 09.10.2009
Age : 38
Bosted : Arendal

Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyLør Okt 17 2009, 12:01

jeg tørr ikke gi hun noen andre medisiner for den hun går på nå er ganske sterk.men jeg har sett litt bedring i oppførselen hennes.hun er ikke fullt så agressiv.men sover mye.heldigvis er appetitten hennes som før:)
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( EmptyLør Okt 17 2009, 12:12

Glukosamin er vel bare kosttilskudd om jeg ikke tar helt feil, altså noe kroppen egentlig skal produsere selv. Du kan jo ta det opp med veterinæren på neste besøk Smile Godt at hun virker bedre nå! Håper det fortsetter!


EDIT: Glemte å si at glukosamin er reseptbelagt, og også ganske dyrt. Men i vårt tilfelle har det helt klart vært verdt det.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Bakbens problemer:( Empty
PosteTema: Re: Bakbens problemer:(   Bakbens problemer:( Empty

Til Toppen Go down
 
Bakbens problemer:(
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Problemer med one.com
» Problemer med å melde seg inn?
» Problemer med Mobiltelefon og MMS
» Problemer med innlogging NKK
» Problemer på NKK sine sider

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: